HIFK:n huhut, mutut & htt-spekuloinnit

  • 7 017 166
  • 29 654

Frankie

Jäsen
Suosikkijoukkue
평양시 IFK, Philadelphia Flyers, Arsenal FC
Tomi Karhunen nähty tänään pihlajalinnassa.
Ja pelasi muuten kanssa Brynäsissä viime kaudella eli 1+1 = 4. Jos on Karhunen Tapsan kakkosmaalivahti niin posisiivenkin jäsenenä mielelläni luen @BOL ”avautumisen” tästä rekrytoinnista. Karhunen muistaakseni oli täällä syksyn synkimpinä aikoina melkoinen kiistakapula.

No, katsellaan mitä tulee. Karhusesta tulee jotenkin sellainen laimentunut bisse fiilis eli taas saadaan heittää liirumlaarum, että tuntee talon tavat jne. Lundellin maalivahtipolitiikka menee käsi kädessä IFKn hankintapolitiikan kanssa eli ei yllätyksiä ja räväkkyyttä. Pienemmän budjetin seurat kyllä löytävät näitä ”Rubineita” ja me maksetaan sama raha ”Tuohimaista, Garteigeista ja Karhusista”. Sille kunnon skoutille olisi käyttöä.
 

BOL

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Voihan ne Brynäs-housut olla vaikka Karhusen, joka treenaa HIFK:n kanssa? En tiedä, mutta Tapsahan on intissä ja uudet pelaajat eivät varmaan vielä ole remmissä, joten ehkä sinne tarvitaan Vinnin lisäksi toinenkin maalivahti? Ei siis mitään oikeaa hajua mistään, mutta kävihän Lankinenkin jäällä eikä ole mitenkään tavatonta, että mukana treeneissä on muualla pelaavia.
 

Synyster

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingin IFK
Ja pelasi muuten kanssa Brynäsissä viime kaudella eli 1+1 = 4. Jos on Karhunen Tapsan kakkosmaalivahti niin posisiivenkin jäsenenä mielelläni luen @BOL ”avautumisen” tästä rekrytoinnista. Karhunen muistaakseni oli täällä syksyn synkimpinä aikoina melkoinen kiistakapula.

No, katsellaan mitä tulee. Karhusesta tulee jotenkin sellainen laimentunut bisse fiilis eli taas saadaan heittää liirumlaarum, että tuntee talon tavat jne. Lundellin maalivahtipolitiikka menee käsi kädessä IFKn hankintapolitiikan kanssa eli ei yllätyksiä ja räväkkyyttä. Pienemmän budjetin seurat kyllä löytävät näitä ”Rubineita” ja me maksetaan sama raha ”Tuohimaista, Garteigeista ja Karhusista”. Sille kunnon skoutille olisi käyttöä.

Juu, Tuohimaa ja Garteig olivat hieman ohilaukauksia mutta onhan muuten IFK:n trackrecord veskareiden kanssa vakuuttavaa luettavaa jo pitemmältä ajalta.
 

BOL

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
@Frankie , mun tietojeni mukaan toinen maalivahti ei ole Tomi Karhunen. Toki mun tiedot eivät ole läheltäkään HIFK:n verkostoa, joten annan 1%:n todennäköisyyden sille, että mun tietoni ovat vääriä :D.

Garteigista olen edelleen sitä mieltä, että oli siihen saumaan hyvä haku. Salmelainenhan kertoi kauden jälkeen, että Garteig ei ollut alussa täysikuntoinen, mutta ei kertonut yksityiskohtia, mistä johtui. Oliko koronasta johtuvaa vai joku lihasvamma, ken tietää. Mutta se pallo lähti väärään suuntaan ja itseluottamuksen menetys näkyi sitten karusti. Toisaalta, sai juonenpäästä kiinni kriittisellä hetkellä ja oli ennen loukkaantumistaan mies paikallaan ja voittojen takuumies. Käsivamma oli sitten lähinnä äärimmäisen huonoa tuuria ja saattoi lopulta maksaa TPS-sarjan.
 

Frankie

Jäsen
Suosikkijoukkue
평양시 IFK, Philadelphia Flyers, Arsenal FC
Juu, Tuohimaa ja Garteig olivat hieman ohilaukauksia mutta onhan muuten IFK:n trackrecord veskareiden kanssa vakuuttavaa luettavaa jo pitemmältä ajalta.
Tästähän taisi olla myös kauden aikana vääntöä. Itse en kyllä tunnista tuota vakuuttavaa luotettavaa pidemmältä ajalta kuvausta. Toki, jos benchmarkkina käyttää Sir. Penan ajan sekoilua niin kyllä, mutta itse lähden siitä, että IFKlla pitäisi joka kausi olla Liigan TOP3 maalivahti. Viimeisen 10 kauden aikana helvetin usein näin ei ole ollut:

12-13: Ortio ja Norja, tällöin Ortio oli varmasti Liigan TOP3 maalivahteja. Sääli, että joukkue edessä oli Nybondaksen takuuvarmaa sitä itseään eli tästä heti ensimmäinen kausi, jolloin maalivahti on täyttänyt standardit

13-14 Thiessen, Ore, Lundström ja Husso. Vetää sanattomaksi. Ainoastaan nuoren Huden ensimmäiset Liigapelit toivat iloa

14-15 Husso ja Lankinen, molemmat suuria lupauksia, mutteivät lähelläkään Liigan TOP3 maalivahteja

15-16 Husso ja Lankinen, Husso Liigan paras maalivahti ja Lankinen otti myös steppejä eteenpäin eli tästä toinen kausi

16-17 Bäckström ja Lankinen, Keke oli jo todella hyvä Tepsi-sarjassa, mutta omissa papereissani siinä ja siinä oliko Liigan TOP3 maalivahti koko kauden otannalla. Ratkaisematon

17-18 Lankinen, Engren ja Bäckström , Lankinen oli loukkaantumisen jälkeen jumalmoodissa ja en muista kovinkaan montaa kertaa näin upeaa maalivahtipeliä IFKssa todistaneeni. Kolmas kausi tästä.

18-19 Engren ja Ruusu, kumpikaan ei lähelläkään Liigan TOP3. Engrenin highlighteiksi IFK uralla jäivät ne syyskauden pelit 17-18, kun tuli tuuraamaan Lankista. Sitten laitettiin saunakaveri-hengessä Bäckström maaliin Talviklassikkoon ja samalla katosi mystisesti Engrenin vire loppu-uraksi Stadissa

19-20 Tuohimaa ja Engren, palkat varmasti TOP3 molemmilla, mutta taso ei lähelläkään

20-21 Tuohimaa ja Halonen, kumpikaan ei Liigan TOP3

21-22 Halonen- Garteig ja Taponen, sama kuin yllä

22-23 Taponen ja Halonen, IFKlla kävi harvinaislaatuisesti tuuri, kun omasta takaa löytyi Tapsan tasoinen timantti. Vedetään kotiinpäin ja annetaan tästä se neljäs kausi.

Lopputulos 4/10 kaudesta ollut sarjan TOP3 maalivahti. Itse en saa tästä vakuuttavaa millään, mutta makuasiat jne.
 

Nicky Nichols

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Tästähän taisi olla myös kauden aikana vääntöä. Itse en kyllä tunnista tuota vakuuttavaa luotettavaa pidemmältä ajalta kuvausta. Toki, jos benchmarkkina käyttää Sir. Penan ajan sekoilua niin kyllä, mutta itse lähden siitä, että IFKlla pitäisi joka kausi olla Liigan TOP3 maalivahti. Viimeisen 10 kauden aikana helvetin usein näin ei ole ollut:

12-13: Ortio ja Norja, tällöin Ortio oli varmasti Liigan TOP3 maalivahteja. Sääli, että joukkue edessä oli Nybondaksen takuuvarmaa sitä itseään eli tästä heti ensimmäinen kausi, jolloin maalivahti on täyttänyt standardit

13-14 Thiessen, Ore, Lundström ja Husso. Vetää sanattomaksi. Ainoastaan nuoren Huden ensimmäiset Liigapelit toivat iloa

14-15 Husso ja Lankinen, molemmat suuria lupauksia, mutteivät lähelläkään Liigan TOP3 maalivahteja

15-16 Husso ja Lankinen, Husso Liigan paras maalivahti ja Lankinen otti myös steppejä eteenpäin eli tästä toinen kausi

16-17 Bäckström ja Lankinen, Keke oli jo todella hyvä Tepsi-sarjassa, mutta omissa papereissani siinä ja siinä oliko Liigan TOP3 maalivahti koko kauden otannalla. Ratkaisematon

17-18 Lankinen, Engren ja Bäckström , Lankinen oli loukkaantumisen jälkeen jumalmoodissa ja en muista kovinkaan montaa kertaa näin upeaa maalivahtipeliä IFKssa todistaneeni. Kolmas kausi tästä.

18-19 Engren ja Ruusu, kumpikaan ei lähelläkään Liigan TOP3. Engrenin highlighteiksi IFK uralla jäivät ne syyskauden pelit 17-18, kun tuli tuuraamaan Lankista. Sitten laitettiin saunakaveri-hengessä Bäckström maaliin Talviklassikkoon ja samalla katosi mystisesti Engrenin vire loppu-uraksi Stadissa

19-20 Tuohimaa ja Engren, palkat varmasti TOP3 molemmilla, mutta taso ei lähelläkään

20-21 Tuohimaa ja Halonen, kumpikaan ei Liigan TOP3

21-22 Halonen- Garteig ja Taponen, sama kuin yllä

22-23 Taponen ja Halonen, IFKlla kävi harvinaislaatuisesti tuuri, kun omasta takaa löytyi Tapsan tasoinen timantti. Vedetään kotiinpäin ja annetaan tästä se neljäs kausi.

Lopputulos 4/10 kaudesta ollut sarjan TOP3 maalivahti. Itse en saa tästä vakuuttavaa millään, mutta makuasiat jne.
Tässä tullaan ehkä vähän siihen että maalivahti on joukkueen armottomin pelipaikka, ja kun mestaruutta ei olla 12 vuoteen juhlittu niin paha on sanoa, että IFKlla olisi ollut veskariasiat erityisen eliittiä missään vaiheessa. Mä kuitenkin näen niin, että esim. Husso-Lankinen-(Bäckström)-Engren-aikakaudella veskariosasto on ollut tarpeeksi timanttinen, mutta jostain muusta on ollut vajausta. Tuohimaa ei ehkä ollut tarpeeksi hyvä IFKssa kannua ajatellen mutta ns. isoa totuutta voisi halutessaan kuitenkin spekuloida koska korona jne. Garteig oli koko ajan surullisen kuuluisaa voittotilastoaan parempi, ja kausi kosahti Kemellin liian stydiin laukaukseen.

Nää on näitä, mutta kyllä IFKn ensi kauden veskariosasto mitat täyttävältä näyttää kun meillä on Tapsa ja kakkonen, johon monet nimen ”varmasti” tietävät ovat kertoneet olleen tyytyväisiä.
 

Helsingforce

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK ilman Ville Peltosta ja Tobias Salmelaista
Kyllä mulle Sklenicka kelpaa tohon Lepistön viereen. Tappara voitti juuri mestaruuden vaikka 2. pakki pari oli kaksi vasemmalta ampuvaa.

Saan minäkin tehtyä pihahommat kahdella vasemmalla käsineellä, mutta on se helpompaa kyllä se tuntuu stydimmältä ja bulimmalta yhdellä kumpaakin.
 
Viimeksi muokattu:

Helsingforce

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK ilman Ville Peltosta ja Tobias Salmelaista
Tästähän taisi olla myös kauden aikana vääntöä. Itse en kyllä tunnista tuota vakuuttavaa luotettavaa pidemmältä ajalta kuvausta. Toki, jos benchmarkkina käyttää Sir. Penan ajan sekoilua niin kyllä, mutta itse lähden siitä, että IFKlla pitäisi joka kausi olla Liigan TOP3 maalivahti. Viimeisen 10 kauden aikana helvetin usein näin ei ole ollut:

12-13: Ortio ja Norja, tällöin Ortio oli varmasti Liigan TOP3 maalivahteja. Sääli, että joukkue edessä oli Nybondaksen takuuvarmaa sitä itseään eli tästä heti ensimmäinen kausi, jolloin maalivahti on täyttänyt standardit

13-14 Thiessen, Ore, Lundström ja Husso. Vetää sanattomaksi. Ainoastaan nuoren Huden ensimmäiset Liigapelit toivat iloa

14-15 Husso ja Lankinen, molemmat suuria lupauksia, mutteivät lähelläkään Liigan TOP3 maalivahteja

15-16 Husso ja Lankinen, Husso Liigan paras maalivahti ja Lankinen otti myös steppejä eteenpäin eli tästä toinen kausi

16-17 Bäckström ja Lankinen, Keke oli jo todella hyvä Tepsi-sarjassa, mutta omissa papereissani siinä ja siinä oliko Liigan TOP3 maalivahti koko kauden otannalla. Ratkaisematon

17-18 Lankinen, Engren ja Bäckström , Lankinen oli loukkaantumisen jälkeen jumalmoodissa ja en muista kovinkaan montaa kertaa näin upeaa maalivahtipeliä IFKssa todistaneeni. Kolmas kausi tästä.

18-19 Engren ja Ruusu, kumpikaan ei lähelläkään Liigan TOP3. Engrenin highlighteiksi IFK uralla jäivät ne syyskauden pelit 17-18, kun tuli tuuraamaan Lankista. Sitten laitettiin saunakaveri-hengessä Bäckström maaliin Talviklassikkoon ja samalla katosi mystisesti Engrenin vire loppu-uraksi Stadissa

19-20 Tuohimaa ja Engren, palkat varmasti TOP3 molemmilla, mutta taso ei lähelläkään

20-21 Tuohimaa ja Halonen, kumpikaan ei Liigan TOP3

21-22 Halonen- Garteig ja Taponen, sama kuin yllä

22-23 Taponen ja Halonen, IFKlla kävi harvinaislaatuisesti tuuri, kun omasta takaa löytyi Tapsan tasoinen timantti. Vedetään kotiinpäin ja annetaan tästä se neljäs kausi.

Lopputulos 4/10 kaudesta ollut sarjan TOP3 maalivahti. Itse en saa tästä vakuuttavaa millään, mutta makuasiat jne.

Muutoin samaa mieltä, mutta ensinnäkin mielestäni Lundström oli "aika" hyvä, ei top3 mutta mielestäni top5. Toisekseen tuo Bäckström-Lankinen duo 16-17 oli mielestäni riittävän hyvä, Bäckströmillä ei vielä ollut mennyt hommat päin honkia ja Lankinen saavutti hyvän tason pleijareihin mennessä joten antaisin siitä yhden pisteen. Eli ehkä itse sanoisin 5/10 tai 5,5/10. Kyllä siinäkin on parannettavaa, toki.

Ensi kauteen liittyen se Ortio 12-13, Husso 15-16 tai Lankinen 17-18 on jo tallissa. Paljon riippuu nyt vain siitä tuleeko Häkkiselle se Coulthard vierelle.
 

Dev

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Täällä on ihan justiinsa pyöritelty kaikki parhaat suomalaisvaihtoehdot kakkosveskariksi ja kukaan heistä ei kuulemma tulossa.

Niko Hovinen
Tomi Karhunen
Eetu Laurikainen
Frans Tuohimaa

Ketäs nyt vielä on jäljellä sellaisia hyviä kavereita joilta onnistuu se 15-20 peliä?
 

Kake74

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Junior-Pelicans, Tamin Tribuuttiketju
Täällä on ihan justiinsa pyöritelty kaikki parhaat suomalaisvaihtoehdot kakkosveskariksi ja kukaan heistä ei kuulemma tulossa.

Niko Hovinen
Tomi Karhunen
Eetu Laurikainen
Frans Tuohimaa

Ketäs nyt vielä on jäljellä sellaisia hyviä kavereita joilta onnistuu se 15-20 peliä?
Onko sen veskarin oltava suomalainen? Tasoa ehjä-Garteig oleva maalivahti kelvannee siihen oikein hyvin.
Vastauksena kysymykseen, ei tule oikein ketään yllämainittujen lisäksi kyllä mieleen.
 

ValkMan

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät
Brynäsin housujen paikalla on myös penkillä mv-luistin, joten Sklenicka ei sit ainakaan.

Sklenickan osoite pitäisi olla KHL, minkä takia lensi ulos Kari Jalosen maajoukkueesta. Olkinuoralla ei ole julkistettua sopimusta vielä. Lisäksi Brynäsin viime kauden joukkueesta on yhä ilman sopimusta hyökkääjä Timashov, joka olisi luokkaa huippuhankinta. Viime kaudella Brynäsissä 33 pistettä. Hän on tosin neuvotellut myös ainakin MoDon ja joidenkin NHL-seurojen kanssa.
 

C2 huutelija

Jäsen
Suosikkijoukkue
IFK
Sklenickan osoite pitäisi olla KHL, minkä takia lensi ulos Kari Jalosen maajoukkueesta. Olkinuoralla ei ole julkistettua sopimusta vielä. Lisäksi Brynäsin viime kauden joukkueesta on yhä ilman sopimusta hyökkääjä Timashov, joka olisi luokkaa huippuhankinta. Viime kaudella Brynäsissä 33 pistettä. Hän on tosin neuvotellut myös ainakin MoDon ja joidenkin NHL-seurojen kanssa.

Sitten ei kelpaa mies mullekkaan.
 

DelJampe

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK & Norwich City
Eipä pakkien kätisyyksillä Liigassa ole niin paljon merkitystä kuin Änärissä, jossa peli on enemmän coast to coast, ja pelin virtaus on jatkuvaa, jolloin se kiekko pitää saada nopeasti eteenpäin omille

Liigassa pakit liikkuvat kuitenkin niin paljon diagonaalisuunnassa, kiekolliset pakit tiputtavat alas kiekottomalle, lähdöt ovat usein hitaampia, vähemmän pystysuunnan lätkää yms

Ylivoimassa ne kätisyydet sitten korostuvat enemmänkin
 
Viimeksi muokattu:

Gilmore

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
@Frankie , mun tietojeni mukaan toinen maalivahti ei ole Tomi Karhunen. Toki mun tiedot eivät ole läheltäkään HIFK:n verkostoa, joten annan 1%:n todennäköisyyden sille, että mun tietoni ovat vääriä :D.

Omat pikkulintuni lauleskelivat eilen, että juuri Karhunen olisi IFK:n kakkonen ensi kaudella. Saa nähdä miten käy.

Jos näin on, niin omaan silmään lähtökohtaisesti ihan hyvä haku. Paljon nähnyt ja kokenut ja siihen päälle vielä urallaan jotain voittanutkin. Lisäksi IFK:n organisaatio ja suurin osa pelikavereistakin tuttuja viime kauden lyhyen visiitin jäljiltä.
 

Walkin

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pittsburgh Penguins

Karhusen eliteprospects kuvaan on merkitty IFK:n logo. Voisiko tuo olla merkki siitä, että Karhunen sieltä tulee? Karhuhen on vääntänyt nyt pari kautta aivan umpipaskoilla tilastoilla ja ei tehnyt vaikutusta visiitillään täällä. En tiedä mitä sanoa hänestä. Lähtökohtaisesti olisi pettymys, mutta toki on hyvä tiedostaa, että parhaimmillaan Karhunen on ollut Liigassa aivan älyttömän hyvä maalivahti ja jos jotenkin löytäisi tuon vireen, niin sitten pullat olisivat hyvin uunissa. Mikään varma kortti tässä ei kuitenkaan ole vaan päinvastoin meillä on käsissä pahimmillaan Halonen vol 2.
 

BOL

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Omat pikkulintuni lauleskelivat eilen, että juuri Karhunen olisi IFK:n kakkonen ensi kaudella. Saa nähdä miten käy.

Jos näin on, niin omaan silmään lähtökohtaisesti ihan hyvä haku. Paljon nähnyt ja kokenut ja siihen päälle vielä urallaan jotain voittanutkin. Lisäksi IFK:n organisaatio ja suurin osa pelikavereistakin tuttuja viime kauden lyhyen visiitin jäljiltä.

Jaa-a, nyt meneekin sitten jännäksi, koska lähtökohtaisesti sulla on parhaat tiedot. Ja sanotaan siis näin, että mun pikkulintuni eivät ole sanoneet, että Tomi Karhunen ei olisi HIFK:n toinen veskari, vaan olen kuullut toisen nimen.

Mulle Karhunen olisi kyllä pettymys. Eikä mitään henkilökohtaista häntä kohtaan, mutta viime kausi käytännössä pelaamatta ja sitäkin edelliset kaudet kuraa. Voi, voi... nyt jos koskaan mä toivon, että sä olet väärässä ja mä oikeassa.
 

DelJampe

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK & Norwich City
Jaa-a, nyt meneekin sitten jännäksi, koska lähtökohtaisesti sulla on parhaat tiedot. Ja sanotaan siis näin, että mun pikkulintuni eivät ole sanoneet, että Tomi Karhunen ei olisi HIFK:n toinen veskari, vaan olen kuullut toisen nimen.

Mulle Karhunen olisi kyllä pettymys. Eikä mitään henkilökohtaista häntä kohtaan, mutta viime kausi käytännössä pelaamatta ja sitäkin edelliset kaudet kuraa. Voi, voi... nyt jos koskaan mä toivon, että sä olet väärässä ja mä oikeassa.
Nyt jos koskaan olisi hyvä hetki sanoa, että kenen nimen sinä olet kuullut?

Minulla kun ei ole mitään käryä kojo asiasta, ei tietoa enkä ole edes kuullut luotettavaa huhua
 

BOL

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Nyt jos koskaan olisi hyvä hetki sanoa, että kenen nimen ainä olet kuullut?

En sano :D. Varsinkaan nyt. Voi olla, että vaikenen ikiajoiksi ja häpeän, koska mulle on syötetty sellainen rapala, etten toivu tästä koskaan.
 

Pepper Jack

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Kyllä sitä sietää pari päivää jännätä maalivahtia. Ainakin lähes kaikki tulijat taitavat olla niin hyvin tiedossa, että on ihan kiva, jos siellä on edes yksi pelaaja, jota ei ennakkoon tiedä. Enhän mä tietenkään tätä ketjua jätä lukematta, vaikka sillä itse selviäisinkin...
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös