Juu, Tuohimaa ja Garteig olivat hieman ohilaukauksia mutta onhan muuten IFK:n trackrecord veskareiden kanssa vakuuttavaa luettavaa jo pitemmältä ajalta.
Tästähän taisi olla myös kauden aikana vääntöä. Itse en kyllä tunnista tuota vakuuttavaa luotettavaa pidemmältä ajalta kuvausta. Toki, jos benchmarkkina käyttää Sir. Penan ajan sekoilua niin kyllä, mutta itse lähden siitä, että IFKlla pitäisi joka kausi olla Liigan TOP3 maalivahti. Viimeisen 10 kauden aikana helvetin usein näin ei ole ollut:
12-13: Ortio ja Norja, tällöin Ortio oli varmasti Liigan TOP3 maalivahteja. Sääli, että joukkue edessä oli Nybondaksen takuuvarmaa sitä itseään eli tästä heti ensimmäinen kausi, jolloin maalivahti on täyttänyt standardit
13-14 Thiessen, Ore, Lundström ja Husso. Vetää sanattomaksi. Ainoastaan nuoren Huden ensimmäiset Liigapelit toivat iloa
14-15 Husso ja Lankinen, molemmat suuria lupauksia, mutteivät lähelläkään Liigan TOP3 maalivahteja
15-16 Husso ja Lankinen, Husso Liigan paras maalivahti ja Lankinen otti myös steppejä eteenpäin eli tästä toinen kausi
16-17 Bäckström ja Lankinen, Keke oli jo todella hyvä Tepsi-sarjassa, mutta omissa papereissani siinä ja siinä oliko Liigan TOP3 maalivahti koko kauden otannalla. Ratkaisematon
17-18 Lankinen, Engren ja Bäckström , Lankinen oli loukkaantumisen jälkeen jumalmoodissa ja en muista kovinkaan montaa kertaa näin upeaa maalivahtipeliä IFKssa todistaneeni. Kolmas kausi tästä.
18-19 Engren ja Ruusu, kumpikaan ei lähelläkään Liigan TOP3. Engrenin highlighteiksi IFK uralla jäivät ne syyskauden pelit 17-18, kun tuli tuuraamaan Lankista. Sitten laitettiin saunakaveri-hengessä Bäckström maaliin Talviklassikkoon ja samalla katosi mystisesti Engrenin vire loppu-uraksi Stadissa
19-20 Tuohimaa ja Engren, palkat varmasti TOP3 molemmilla, mutta taso ei lähelläkään
20-21 Tuohimaa ja Halonen, kumpikaan ei Liigan TOP3
21-22 Halonen- Garteig ja Taponen, sama kuin yllä
22-23 Taponen ja Halonen, IFKlla kävi harvinaislaatuisesti tuuri, kun omasta takaa löytyi Tapsan tasoinen timantti. Vedetään kotiinpäin ja annetaan tästä se neljäs kausi.
Lopputulos 4/10 kaudesta ollut sarjan TOP3 maalivahti. Itse en saa tästä vakuuttavaa millään, mutta makuasiat jne.