HIFK:n huhut, mutut & htt-spekuloinnit

  • 7 003 111
  • 29 608

Synyster

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingin IFK
Kakkosveskariksi kelpaa kuka vaan kuka pystyy sen 15-20 peliä hoitamaan kunnialla, olkoot sitten kokenut kaveri tai potentiaalinen nouseva kyky. Plussaa jos pystyy pakkoraossa heittämään myös uskottavasti pleijareissa uuniin. Tapsa vetää meillä pari vuotta ja Vinnin sisäänajo alkanee parin kauden sisään jos vain hommat pysyvät raiteillaan.

Huolestunein olen siitä kiekollisesta ykköspuolustajasta. Sellainen tarvitaan.
 

Frankie

Jäsen
Suosikkijoukkue
평양시 IFK, Philadelphia Flyers, Arsenal FC
Kun kerran Tuohimaa ja Garteig ovat veistettyjä luoteja niin pistän oman lottokupongin sisään ja puhtaana veikkauksena heitän, että Taposen kakkosmaalivahti on joko Kasimir Kaskisuo tai Christopher Gibson. Omasta mielestäni jotenkin sopisivat Salmelainen & Lundell kaksikon hauiksi.
 
Suosikkijoukkue
Paws relate, Waggy tails, Wet kisses, I'll bark yo
Kotiuduin juuri työpaikan illanvietosta. Mukana oli myös asiakkaita, joista yksi tiesi minut intohimoiseksi IFK:n mieheksi ja on samanlainen itsekin. Sitä en tiedä puhuiko lämpimikseen, mutta kertoi ensi kauden maalivahtikaksikon olevan Taponen - Hovinen. Olisi kuulemma kahden vuoden diili Hoviselle. Katsellaan ja odotetaan, miten tämän kanssa käy. Korostan vielä, että en ole koskaan aikaisemmin tämän henkilön kanssa keskustellut muuten kuin sähköpostitse ja silloinkin vain työasioista. En siis voi millään tavalla arvioida lähteen luotettavuutta. Pidän tuota kaksikkoa ihan uskottavana, enkä pikaisella googlettamisella löytänyt tietoa, että Hovisella olisi vielä diiliä minnekään. Näillä saatesanoilla huhuan siispä Hovista Taposen aisapariksi.
 

C2 huutelija

Jäsen
Suosikkijoukkue
IFK
Hovinen olis aika jeba. Hyvä perusvarma haku kakkosveskaksi ja isähahmona opettaa noita nuorempia. Ja harmaan hyvä hintalaatusuhde.

Laurilainen varmaan metsästää ykkösveskan mestaa jostain pienestä seurasta. Miks se jäbä haluisi olla kakkosena? Roope pelaa kuitenkin sen 35-40 peliä.
 

Nicky Nichols

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Hovinen olis aika jeba. Hyvä perusvarma haku kakkosveskaksi ja isähahmona opettaa noita nuorempia. Ja harmaan hyvä hintalaatusuhde.

Laurilainen varmaan metsästää ykkösveskan mestaa jostain pienestä seurasta. Miks se jäbä haluisi olla kakkosena? Roope pelaa kuitenkin sen 35-40 peliä.
Kyllä mullekin Hovinen kelpaisi mutta kahden vuoden pahvi 35-v kakkosveskalle tuntuisi oudohkolta. Laurikainenkin varmasti metsästäisi mieluummin mestaruutta kakkosena kuin selvityisi SaiPan maalilla, hänkin on jo aika kokenut veskari eikä varsinaisesti enää kehity. IFK:ssa on kuitenkin aina periaatteessa hyvät mahdollisuudet mestaruuden tavoitteluun :)

Toteutuessaan Hovinen olisi toki jo lähtökohtaisestikin selvä kakkonen. Mutta jos se on vaikka Laurikainen, Kaskisuo tai Gibson niin rajuksi menee kilpailu. Mikä ei olisi ollenkaan huono asia.

TJ3 ja voidaan lopettaa mutuilut. Ja aloittaa kenttäkoostumusspekuloinnit. Pitää ehkä jopa kesälomaa Jatkikselta…
 

C2 huutelija

Jäsen
Suosikkijoukkue
IFK
Kyllä mullekin Hovinen kelpaisi mutta kahden vuoden pahvi 35-v kakkosveskalle tuntuisi oudohkolta. Laurikainenkin varmasti metsästäisi mieluummin mestaruutta kakkosena kuin selvityisi SaiPan maalilla, hänkin on jo aika kokenut veskari eikä varsinaisesti enää kehity. IFK:ssa on kuitenkin aina periaatteessa hyvät mahdollisuudet mestaruuden tavoitteluun :)

Toteutuessaan Hovinen olisi toki jo lähtökohtaisestikin selvä kakkonen. Mutta jos se on vaikka Laurikainen, Kaskisuo tai Gibson niin rajuksi menee kilpailu. Mikä ei olisi ollenkaan huono asia.

TJ3 ja voidaan lopettaa mutuilut. Ja aloittaa kenttäkoostumusspekuloinnit. Pitää ehkä jopa kesälomaa Jatkikselta…

Laurikainen olis kiva ylläripylläri joo, mutta mä vaan mietin että Laurikaisen statsit Sveitsistä takaa sen, että saa kakkosveskan paikan kyllä kovemmistakin sarjoista paremmalla palkalla.

TJ3
 

Erkka Lapanen

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK - FC Liverpool
Epäilemättä joku yllätys huhujen ulkopuolelta myös tulee. Rekrytöinti osaston täytyy osoittaa olemassaolonsa tärkeys. Kaikki uudet pelaajat eivät voi “löytyä” Liigasta tai olla vanhoja tuttuja. Viime kauden löytö oli Kevin Roy.
 
Suosikkijoukkue
IFK ilman möyrimistä, NYR, Inkvisitio 1480-
Epäilemättä joku yllätys huhujen ulkopuolelta myös tulee. Rekrytöinti osaston täytyy osoittaa olemassaolonsa tärkeys. Kaikki uudet pelaajat eivät voi “löytyä” Liigasta tai olla vanhoja tuttuja. Viime kauden löytö oli Kevin Roy.
Tokihan tämä yllätys voisi olla myös Kevin Royn jatko..
 

Incognito

Jäsen
Laurikainen olis kiva ylläripylläri joo, mutta mä vaan mietin että Laurikaisen statsit Sveitsistä takaa sen, että saa kakkosveskan paikan kyllä kovemmistakin sarjoista paremmalla palkalla.

TJ3

Itse en oikein ymmärrä tätä kakkosveskaristatusta. Lähtisin siitä, että meillä on kaksi maalivahtia, joista se pelaa, jolla koppi tarttuu. Oli se toinen sitten Laurikainen, Hovinen tai joku muu. Taposella yksi onnistunut liigakausi takana. Suurin virhe kauteen lähtöön maalivahtiosastolla olisi se, että Taponen kuulutetaan ykköseksi ja ajatellaan, että pelaa automaattisesti 3/4. Antaa pojan raivata tiensä uudelleen ykköseksi oikean kilpailutilanteen kautta. Kaikkein paras tilanne hänen itsensä kannalta ja myös IFK:n.
 

EPK

Jäsen
Suosikkijoukkue
IFK
Itse en oikein ymmärrä tätä kakkosveskaristatusta. Lähtisin siitä, että meillä on kaksi maalivahtia, joista se pelaa, jolla koppi tarttuu. Oli se toinen sitten Laurikainen, Hovinen tai joku muu. Taposella yksi onnistunut liigakausi takana. Suurin virhe kauteen lähtöön maalivahtiosastolla olisi se, että Taponen kuulutetaan ykköseksi ja ajatellaan, että pelaa automaattisesti 3/4. Antaa pojan raivata tiensä uudelleen ykköseksi oikean kilpailutilanteen kautta. Kaikkein paras tilanne hänen itsensä kannalta ja myös IFK:n.
Tuo virhe juuri tällä kaudella tehtiin niin miksei uudelleenkin? En gång jne.
 

Sp#16

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK aina välillä, EPS jalkapallo
Tuo virhe juuri tällä kaudella tehtiin niin miksei uudelleenkin? En gång jne.
Kyllä mä näkisin itse että Taponen on Liigan top3 maalivahti ja pelaa varmasti suhteellisen halvalla lapulla, niin miksei toinen maalivahti voisi olla top5 kamaa. Näin ollen suhteellisen tasainen kaksikko ja voisi huoletta heittää maalin kaverin jolla napsuu. Toki brödöör on mahdottomuus mutta lähelle sitä
 

McBean

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Bruins, Noutajat, Scarborough FC

Renegade

Jäsen
Suosikkijoukkue
San Diego Padres
Vai Joe Cannata, jonka sopimus Oskarshamnin kanssa purettu.
 

EPK

Jäsen
Suosikkijoukkue
IFK
Kyllä mä näkisin itse että Taponen on Liigan top3 maalivahti ja pelaa varmasti suhteellisen halvalla lapulla, niin miksei toinen maalivahti voisi olla top5 kamaa. Näin ollen suhteellisen tasainen kaksikko ja voisi huoletta heittää maalin kaverin jolla napsuu. Toki brödöör on mahdottomuus mutta lähelle sitä
Oli viime kaudella mutta muutaman kuukauden kuluttua nähdään onko tulevalla kaudella.

Viime kaudella lähdettiin Halonen ykkösenä mutta se ei kostautunut, sillä Tapsa onnistui perhanan hyvin.

Ideaali tilanne olisi, että ensi kaudelle on kaksi kovaa veskaria ja pelaavat suht tasan tai parempi enemmän.
 

Helsingforce

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK ilman Ville Peltosta ja Tobias Salmelaista
Färjestadiin oli menossa aiemmin:






Nyt tulokassopimuksen myötä Vegasilla on sanansa sanottavana suunnan suhteen.

Tuon uudemman uutisen mukaan vaihtaa kuitenkin liigaa, eli ei siten olisi menossa Färjestadiin.

Jos se ykköspakki jää puuttumaan, niin mä luulen ja toivon, että se ei ole jäänyt Ikosesta tai ylipäätään fyrkasta kiinni. Ollaan vaan oltu taas liian myöhään sen asian kanssa liikenteessä. Tai sitten markkinat ovat vieläkin kuivat. Toisaalta onhan liigaan tullut jo mm. Otto Leskinen ja Miika Koivisto..

Miksi toivot, että ollaan oltu taas liian myöhässä eli ei olla opittu virheistä mitään? Liigaan on nimenomaan tullut riittävän kovia pakkeja, kuten Leskinen ja Koivisto, ja liigassa myös jatkaa riittävän kovia pakkeja, kuten Lancaster, Niku, Kemiläinen. Niitä ei vain tunnu saatavan IFK:hon.

Joni Ikonen teki 19 runkosarjamaalia. IFKssa enemmän tehneet, Eetu Koivistoinen.
Pleijareissa Ikoselle 9 pinnaa.
IFKssa paras pistemies 8.
Pelejä toki finaaleissa pelanneella pelaajalla kuusi enemmän.
On se mielestäni merkillistä ettei tämän tasoinen hyökkääjä, 24-vuotiaana, kelpaa.

Katsos puolet kun taman palstan tai Nordiksen unisista faneista pelkastaan Stiga-ukkoilee, mutta loppupeleissa eivat tajua itse pelista sita kuuluisaa hevon paskaa :)

Ikonen on erinomainen hankinta, varsinkin jos on esim kahden vuoden lappu kourassa

Eikö tuo ylläoleva ole juurikin pelkkiä pisteitä vertailevaa "Stiga-ukkoilua"? Jos tajuaisi pelistä vähän enemmän ja laajemmin, ymmärtäisi että yksittäinen pelaaja on osa kokonaisuutta, osa ketjua, osa pelikirjaa, osa joukkuetta jossa kemioita ja tukitoimia.
 

McBean

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Bruins, Noutajat, Scarborough FC
Tuon uudemman uutisen mukaan vaihtaa kuitenkin liigaa, eli ei siten olisi menossa Färjestadiin.
Sinne meni:


Liigan vaihto selittyy varmasti sillä, että Djurgården on HockeyAllsvenskanissa ja FBK ylhäällä SHL:ssä.
 
Suosikkijoukkue
IFK ilman möyrimistä, NYR, Inkvisitio 1480-
Miksi toivot, että ollaan oltu taas liian myöhässä eli ei olla opittu virheistä mitään? Liigaan on nimenomaan tullut riittävän kovia pakkeja, kuten Leskinen ja Koivisto, ja liigassa myös jatkaa riittävän kovia pakkeja, kuten Lancaster, Niku, Kemiläinen. Niitä ei vain tunnu saatavan IFK:hon.
Niin siis toivoin, että sen ykköspakin hommaaminen ei ole/olisi jäänyt rahasta kiinni.

Myöhässä oleminen oli vaan toteamus mahdolliselle syylle, että sitä palasta ei olisi löydetty. Ja luonnollisesti haluasin, että näin ei olisi päässyt tapahtumaan.
 

Kake74

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Junior-Pelicans, Tamin Tribuuttiketju
Eikö tuo ylläoleva ole juurikin pelkkiä pisteitä vertailevaa "Stiga-ukkoilua"? Jos tajuaisi pelistä vähän enemmän ja laajemmin, ymmärtäisi että yksittäinen pelaaja on osa kokonaisuutta, osa ketjua, osa pelikirjaa, osa joukkuetta jossa kemioita ja tukitoimia.
Montako peliä sä katsot kaudessa?
Mulla luku kuluneelta sesongilta noin 120. Noin 180 tapahtumaa junnukiekon parissa kaikkiaan kuluneelta kaudelta.
10 vuotta tätä jaksoa nyt takana.
Väitän, että jotain on pelistä ja pelaajista oppinut ymmärtämään, ja entisiä valmennettavia pelaa parhaillaankin SM-tason juniorijoukkueissa.
Nämä vasta-argumenttina taustoittamaan väitettäsi mun Stiga-ukkoilusta.

Joni Ikonen liimasi Kangasniemen ja Killisen linjan erittäin hyvin, vaikka finaaleissa ei toki enää kokonaisuus riittänytkään.
Monikäyttöinen, kepeäjalkainen pelaaja, ja nyt kun on ehjänä ollut pidempään, ni alkaa lunastaa potentiaalinsa.
Ikää tosiaan mainittu 24-vuotta tänä vuonna.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös