HIFK:n huhut, mutut & htt-spekuloinnit

  • 7 002 973
  • 29 608

Bafforosso

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK parhaimmillaan
Totta puhut, mutta sitää varioidaan eri tilanteisiin päivittäin, kaikilla tasoilla.
Annetaanko kapeana, leveänä, rystylle, kämmenelle, ollaanko etpl vai tkpl vastaanottaessa.
Tuleeko reverse lavoille, ränniä pitkin vai ristiin meno.
Kymmenittäin variantteja.
Paikallaan syöttäminen kämmeneltä kämmenelle on se ensimmäinen, joka lapsena opetetaan.
Mutta taitona se on yksi tärkeimmistä yleispakin taidoista, joka tulee osata.
Saadaan voitettua aikaa tai tilaa, ja jos se ei suju, ei omista päästä lähtemään, oikeastaan muulla tavoin, kuin pelin puolelta pystyyn.
Ja silti lähes joka vuosi näkee niitä 3 metriä leveitä ohisyöttöjä, enemmän syksyllä mutta myös keväällä.
 

Wiltord

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Mitä mieltä olet ollut Tapparan kahden edellisen kauden puolustuksista? Kovia nimiä ja tulos sen mukainen. Se että joku kärpät floppaa nimekkäällä joukkueella ei liity millään lailla IFK:hon. Se että jollain muulla menee viellä paskemmin ei ainakaan mua kiinnosta yhtään. IFK oli sarjan neljänneksi paras joukkue ja helvetin pitkä matka on top kahteen. Sen on nämä muutamat välierä paikat kertoneet. Peltosen ajan IFK ollut siis 8 ja 4 surkeaa suorittamista.

Ei kait sillä pakistolla lähtökohtaisesti ole niin väliä kun maalivahdeista ja hyökkääjistäkin voidaan tehdä puolustajia.
 

Keskikalja

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, CHICAGO BLACKHAWKS, Liverpool, Real Madrid
Täällä on monessa ketjussa ihmetelty miksi julkaisuja on vasta kesäkuussa , monia spekulaatiota heitetty ilmoille.
Syy on se että Tobbe on nyt puun ja kuoren välissä, kaikki mihin hän uskoi ei todeudukkaan. Osti lisä aikaa ja petymmme jälleen kun tietyt osa-alueet jää vajaaksi.
Posisiipi saa "hakata" minut, negasiipi voi pitää minua "sankarina".

No ei vaan, unohdetaan tämmöinen muka hassun hauska.
Mutta oikeasti, entä jos on niin että jotkut joita Tobbe on jo pitänyt varmana onkin viime hetkillä sanonut kiitos ei? Ja nyt pitäisikin löytää niitä oikeasti pelimiehiä.
En tähän usko mutta jos kuitenkin?
 
Suosikkijoukkue
IFK
Onko menestymisen lähtökohdat paremmat, jos pakisto on tasapainoisesti roolitettu todistetusti pätevillä tekijämiehillä vs. tasaisen harmaalla massalla, josta ei löydy Liigan kärkiosaamista?
Liiga-jengin kokoamisessa budjetti on isossa roolissa. Kaikkien tahtotila IFK:ssa on, että joka ruudussa on Suomen paras pelaaja, mutta rajallisella lämiskällä se ei vain onnistu.
Asiantuntijatehtävissä kannatan ehdottomasti pätevintä. Jääkiekkojoukkueessa sopivinta. Jukka Jalosen ei tarvitse miettiä budjettia, vauutusmaksuja tai muuta arkista tauhkaa valitessaan joukkuetta MM-kisoihin. Mutta eikö nelosen laitaan todellakaan tästä maasta löydy parempaa jääkiekkoilijaa kuin Marko Anttila? Aivan taatusti löytyy, mutta Anttila on ylivoimaisesti sopivin. Joka ikinen itseään lätkätoimittajaksi kuvitteleva parasiitti on jo tehnyt jutun valmiiksi Mörkön heikkouksista ja Jalosen epäonnistumisesta joukkueen kasaamisessa odottaessaan Anttilan konttaamista. Jatkoajan pienet hellyttävät negapetterit ovat ladanneet paskatykkinsä valmiuteen suoltamaan törkeyksiä, ja touhutippa väristen odottavat sormi entterillä; mä olen aina tienny, että se on ihan PASKA! Mutta kun ei ole. Näytöt on kiistattomat. Kaikista noista paineista huolimatta Jalonen on valinnut Anttilan sopivimpana kisoihin, ja Anttila antaa kaikkensa onnistuakseen. Vaikka ei ole paras jääkiekkoilija.

IFK joutuu toimimaan rajallisella budjetilla, ja kilpailemaan pelaajista muun maailman kanssa. Vaatimustaso on, että tulosta pitäisi tulla päivästä yksi. Jos kaivat raumalaisten mietteitä Grégoiresta hänen tultua kesken kauden Lukkoon, niin ei ne varsinaisesti mairittele. Ensimmäinen kevät meni ihan puhtaasti opetellessa suomalaista lätkää, eikä hän omaan päähän ole vieläkään mitenkään vakuuttava puolustaja, mutta saa tietysti paljon anteeksi hyökkäyspään osaamisellaan. Se on sitten jokaisen makuasia, mitä painottaa ja pitää oleellisena arvottaessaan pelaajia kärkiosaajiin ja aivan paskoihin.

Kåssu sai järjettömät määrät paskaa niskaansa ennen ensimmäistäkään peliään. Pienen hapuilun jälkeen hän on pakkiskenen parhaimmistoa. Ei hyökkäyspäähän, mutta omiin päin erinomainen. Arvostetaanko häntä riittävästi? Melart lähti täältä aikoinaan sangen yksipuolisena jääkiekkoilijana, mutta maailma opetti ja teki hyvää. Takaisin palasi huomattavasti monipuolisempi ja kokonaisvaltaisempi EHT- jääkiekkoilija. Mutta täällä kommentoidaan häntä edelleen paskana puukätenä. No ei taatusti ole. Hän on Liigan parhaita puolustajia, mutta joidenkin on sitä mahdoton myöntää, koska IFK. Kumpikaan ei ole Liigan parhaita pisteentekijöitä, mutta iso osa joukkuetta. Onko joku itsekäs mulkku parempi osa tehtyään edellisellä kaudella paljon pisteitä jossain muualla, on erittäin kyseenalaista. Enemmän kuin pisteet mua kiinnostaa se, että millainen osa hän on joukkuetta, koska se joukkue luo menestyksen, joka nostaa sen yksilöitä. Pelsut tai viime kauden Jukurit ovat esimerkkejä siitä. Voi tietysti ajatella samalla tavalla kuin lottolapun tekijä, että kun täyttää yhden ruudun sijasta kaksi, niin voittamisen mahdollisuudet ovat paljon suuremmat. Se onkin totta, että ne suorastaan kaksinkertaistuvat, mutta ovat edelleen 2/0,000005% eli aika helvetin vähän. Änärissä on mahdollista rakentaa joukkuetta pitkäjänteisemmin, ja siellä yhdellä pelaajalla voi olla merkitys putoaako joukkue ekalla kierroksella vai menee finaaliin. Täällä joukkueet uusiutuvat niin paljon/kausi, ettei samanlaiseen pitkäjänteiseen rakentamiseen ole mahdollisuuksia.
 

Bafforosso

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK parhaimmillaan
Täällä on monessa ketjussa ihmetelty miksi julkaisuja on vasta kesäkuussa , monia spekulaatiota heitetty ilmoille.
Syy on se että Tobbe on nyt puun ja kuoren välissä, kaikki mihin hän uskoi ei todeudukkaan. Osti lisä aikaa ja petymmme jälleen kun tietyt osa-alueet jää vajaaksi.
Posisiipi saa "hakata" minut, negasiipi voi pitää minua "sankarina".

No ei vaan, unohdetaan tämmöinen muka hassun hauska.
Mutta oikeasti, entä jos on niin että jotkut joita Tobbe on jo pitänyt varmana onkin viime hetkillä sanonut kiitos ei? Ja nyt pitäisikin löytää niitä oikeasti pelimiehiä.
En tähän usko mutta jos kuitenkin?
Samaa minäkin spekuloin yhtenä mahdollisena syynä. Ei piruja seinälle, mutta...
 

starcat

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Täällä on monessa ketjussa ihmetelty miksi julkaisuja on vasta kesäkuussa , monia spekulaatiota heitetty ilmoille.
Syy on se että Tobbe on nyt puun ja kuoren välissä, kaikki mihin hän uskoi ei todeudukkaan. Osti lisä aikaa ja petymmme jälleen kun tietyt osa-alueet jää vajaaksi.
Posisiipi saa "hakata" minut, negasiipi voi pitää minua "sankarina".

No ei vaan, unohdetaan tämmöinen muka hassun hauska.
Mutta oikeasti, entä jos on niin että jotkut joita Tobbe on jo pitänyt varmana onkin viime hetkillä sanonut kiitos ei? Ja nyt pitäisikin löytää niitä oikeasti pelimiehiä.
En tähän usko mutta jos kuitenkin?
Entä jos HIFK julkistaa vain vanhan kaavan mukaan eli 1 risteilyllä ja lisää kesäkuun alussa. Kuten viime vuosina on tapahtunut...
 

Luke

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Alleviivasitko nyt varmasti riittävän paksulla kynällä, että muut palstalaiset ovat sinuun verrattuna vähän pässejä eivätkä juuri ymmärrä jääkiekosta? Keskustelua tosin edesauttaisi, jos maalitolpat olisivat edes hetken paikoillaan. Kyllä sun teksteissä on välillä ihan ideaakin, mutta piilotat sen kyllä hyvin sinne vittuilun sekaan.

Tuo Anttila-vertaus oli sikäli erikoinen, että ei kai kukaan ole vaatinut IFK:n neloseen maajoukkueen kärkijätkiä. Kai ne samat joukkueenrakennuksen lainalaisuuden täälläkin pätee ja ymmärretään? Vaikka liiga vähän eri asia onkin kuin turnausmuotoinen MM-lätkä. Melartia taas ei ole tällä palstalla haukuttu kertaakaan paskaksi puukädeksi.
 

BOL

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Entä jos HIFK julkistaa vain vanhan kaavan mukaan eli 1 risteilyllä ja lisää kesäkuun alussa. Kuten viime vuosina on tapahtunut...

Tänä keväänä ei ole risteilyä.

Tosin somesta näin, että viime torstaina on ollut joku kumppaneiden Partners-päiväristeily Tallinnaan. Mikä selittääkin sen, miksi Apollon iltatilaisuus järjestettiin. Se oli mitä ilmeisimmin heidän jatkonsa ja sinne ystävällisesti päästettiin sitten tavallista rahvasta mukaan.
 

C2 huutelija

Jäsen
Suosikkijoukkue
IFK
Alleviivasitko nyt varmasti riittävän paksulla kynällä, että muut palstalaiset ovat sinuun verrattuna vähän pässejä eivätkä juuri ymmärrä jääkiekosta? Keskustelua tosin edesauttaisi, jos maalitolpat olisivat edes hetken paikoillaan. Kyllä sun teksteissä on välillä ihan ideaakin, mutta piilotat sen kyllä hyvin sinne vittuilun sekaan.

Tuo Anttila-vertaus oli sikäli erikoinen, että ei kai kukaan ole vaatinut IFK:n neloseen maajoukkueen kärkijätkiä. Kai ne samat joukkueenrakennuksen lainalaisuuden täälläkin pätee ja ymmärretään? Vaikka liiga vähän eri asia onkin kuin turnausmuotoinen MM-lätkä. Melartia taas ei ole tällä palstalla haukuttu kertaakaan paskaksi puukädeksi.

Mä en kyl lukenut tota kirjoittajan tekstiä ylimielisenä? Oon uusi kirjoittajata, mut on mä tätä palstaa lukenut vuosia ja aika perusjubailua, Vähän etukenossa oman mielipiteensä kanssa niin kuin yleensä näis ”tsäteissä”.

Hyvä pointti on se, ettei kaikilla pelipaikoilla tarvitse olla se sen paikan sarjan paras. Kunnhan on sopivin siihen jengiin ja siihen valmentajan pelitapaan.

Näin mä hiffailin tota Lätyn sanailua.
 

Luke

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Mä en kyl lukenut tota kirjoittajan tekstiä ylimielisenä? Oon uusi kirjoittajata, mut on mä tätä palstaa lukenut vuosia ja aika perusjubailua, Vähän etukenossa oman mielipiteensä kanssa niin kuin yleensä näis ”tsäteissä”.

Hyvä pointti on se, ettei kaikilla pelipaikoilla tarvitse olla se sen paikan sarjan paras. Kunnhan on sopivin siihen jengiin ja siihen valmentajan pelitapaan.

Näin mä hiffailin tota Lätyn sanailua.
Kyllä tänne kärkkäästi ja värikynällä saa kirjoittaa, mutta sen voi tehdä myös tyylillä. Vaikka kukapa minä olen näitä linjaamaan, jokainen tavallaan.

En nyt ihan saa kiinni siitä langasta, jossa tänne olisi muka vaadittu sarjan parasta pelaajaa jokaiselle paikalle. Mun jengiin mahtuu kyllä hienosti Väänäset, Kåsat, Teissalat ja Raskit, vaikka ihan faktisesti sarjasta kyllä varmasti löytyy samoille pelipaikoille parempiakin pelaajia.
 
Viimeksi muokattu:

Nashpre

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK:n sairastupa, HIFK, Liverpool FC
Tänä keväänä ei ole risteilyä.

Tosin somesta näin, että viime torstaina on ollut joku kumppaneiden Partners-päiväristeily Tallinnaan. Mikä selittääkin sen, miksi Apollon iltatilaisuus järjestettiin. Se oli mitä ilmeisimmin heidän jatkonsa ja sinne ystävällisesti päästettiin sitten tavallista rahvasta mukaan.
Eiköhän @starcat tarkoittanut tuolla risteilyllään juuri nimenomaan Apolloa, nyt vain jäi ""-merkit pois.
Siihen nähden edetään starcatin kertomien perinteiden mukaan.
Hei ei tässä mihinkään kiire oo vielä kun edes toukokuu ei ole puolessa välissä ja pelaajatkin vissiin vielä lomalla(?).
 

Bafforosso

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK parhaimmillaan
Eiköhän @starcat tarkoittanut tuolla risteilyllään juuri nimenomaan Apolloa, nyt vain jäi ""-merkit pois.
Siihen nähden edetään starcatin kertomien perinteiden mukaan.
Hei ei tässä mihinkään kiire oo vielä kun edes toukokuu ei ole puolessa välissä ja pelaajatkin vissiin vielä lomalla(?).
Eikä Juhannuksena pelata ja heinäkuussa golffataan ja ollaan Country Clubilla.
 

Mojo

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Buli
Lepistöllä kaiken järjen mukaan yhden kauden pahvi ja Ikosella varmaankin vähintään kaksi vuotta.
 

BOL

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Mä olen vähän ihmetellyt sitä, että jengi kelaa, että Lehterän ja Ikosen tultua meillä olisi liikaa senttereitä. Lyhyt on kyllä ihmisen muisti. Viime kaudella jäi kaksi puhdasta sentteriä korvaamatta (#25 ja Wirtanen). Eli, nyt jos tulee kaksi sentteriä ulkopuolelta, ollaan "vasta" siinä tilanteessa, missä oltiin vuosi sitten kauden päättyessä. Toki Seppälä oli nelosen keskellä pitkät pätkät, kun Väänänen oli loukkaantunut, mutta hänkin taitaa olla oikeasti laitahyökkääjä. Loukkaantumisia/sairastumisia tulee aina ja yleensä ne tuppaavat tulemaan joko kokonaan tai osittain samaan aikaan. Ja usein juuri niille paikoille, missä ei ole saman osaamisen ylitarjontaa. Mun mielestäni on ihan ehdoton minimi, että sisään tulee nyt kaksi puhdasta sentteriä, varsinkin, kun Paajanenkin vielä poistui. Aloituksillakin on merkitystä.


Eiköhän @starcat tarkoittanut tuolla risteilyllään juuri nimenomaan Apolloa, nyt vain jäi ""-merkit pois.
Siihen nähden edetään starcatin kertomien perinteiden mukaan.
Hei ei tässä mihinkään kiire oo vielä kun edes toukokuu ei ole puolessa välissä ja pelaajatkin vissiin vielä lomalla(?).

Niin, en tiedä, tarkoittiko. Mutta vanhan kaavan mukaan pääpotti on aina tapahtunut risteilyllä tai aiemmin samana päivänä, jos nimiä on ollut papereissa. Mun muistikuvieni mukaan kaikki aiemmin risteilyn ja kauden alun väliset sopparit on julkistettu ihan vain tiedotemuodossa ja useimmiten kai vielä yksi kerrallaan(?). Nythän HIFK pitää vallan tiedotustilaisuuden 5.6.2023. Eihän se ole mitenkään perinteikästä, kun jengi täälläkin on ihan hiilenä :).

Mullahan ei ole kiire mihinkään. Tämä on itse asiassa jopa mielenkiintoisempaa näin, kun on vielä jotain mitä odottaa. Multa ei ainakaan onnistu mitkään kesälomat lätkä-HIFK:n suhteen, jos vain on jotain keskusteltavaa ja jos on suht tuoretta tavaraa, niin vielä parempi.
 

Luke

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Mä olen vähän ihmetellyt sitä, että jengi kelaa, että Lehterän ja Ikosen tultua meillä olisi liikaa senttereitä. Lyhyt on kyllä ihmisen muisti. Viime kaudella jäi kaksi puhdasta sentteriä korvaamatta (#25 ja Wirtanen). Eli, nyt jos tulee kaksi sentteriä ulkopuolelta, ollaan "vasta" siinä tilanteessa, missä oltiin vuosi sitten kauden päättyessä.
Senttereitä tuskin on koskaan liikaa. Parasta toki olisi, jos osa on ns. sentteri-laitureita kuten Jääskä. Jos sieltä tulee vielä Komarov, niin oma huoleni kallistuu sille suunnalle, että panostetaanko liikaa hyökkäykseen vai kasataanko jengiä tasapainoisesti myös alapään osalta. No, 5.6. antaa suuntaviivaa tälle asialle.
 
Suosikkijoukkue
IFK Peltosen jälkeen
Nättinen-Lehterä-Ikonen
Vesalainen-Jääskä-Pakarinen
Rask-Koivistoinen-Teissala
Kaskimäki-Väänänen-Komarov

Ja sitten vielä tyrkyllä Halttunen (jos ei tee tulokassopparia ja lähde heti), Seppälä, Tallberg, Åsten ja Uronen.

oujee
Kyllähän tässä liigan about parasta hyökkäystä rakennetaan. Puolustus luonnollisesti huolestuttaa, mutta katotaan vielä mitä sieltä tulee.
 
Suosikkijoukkue
IFK ilman möyrimistä, NYR, Inkvisitio 1480-
Nättinen-Lehterä-Ikonen
Vesalainen-Jääskä-Pakarinen
Rask-Koivistoinen-Teissala
Kaskimäki-Väänänen-Komarov

Ja sitten vielä tyrkyllä Halttunen (jos ei tee tulokassopparia ja lähde heti), Seppälä, Tallberg, Åsten ja Uronen.

oujee
Tuossahan voi jopa kahdessa ekassa ketjussa Ikonen ja Jääskä vaihtaa paikkoja. Tulisi ykköseenkin samalla vähän grindausta mukaan ja Ikonen kaiketi lienee omimmillaan keskellä. Vaikka Jääskä pelasi hyvin tuossa Vesalaisen ja Pakarisen keskellä, niin onko siltikin parhaimmillaan laidassa, jolloin voi vähän karsia puolustusvelvoitteesta ja pelata vahvuuksillaan laitaa?

Anyway, tuolla porukalla saa tehtyä kyllä jos jonkinmoisia sommitelmia ja rotaatiosta löytyy tarpeen vaatiessa paikkoa niin akuuttiin hyökkäysosaamiseen, kuin möyrimiseenkin.

Todella hyvä kutina on alla, kunhan vaan ei tingitä puolustuksen ja kakkosveskan kustannuksella.
 
(1)
  • Tykkää
Reactions: EPK
Suosikkijoukkue
IFK
Nättinen-Lehterä-Ikonen
Vesalainen-Jääskä-Pakarinen
Rask-Koivistoinen-Teissala
Kaskimäki-Väänänen-Komarov

Ja sitten vielä tyrkyllä Halttunen (jos ei tee tulokassopparia ja lähde heti), Seppälä, Tallberg, Åsten ja Uronen.

oujee

Tarviiko tuohon pakkeja muuhun kuin satunnaiseen alivoimaan? Vai siihenkään? Junnupolkua voi ainakin luonnehtia hyvin haasteelliseksi.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös