Tuota tuota "Koska Jokerit tulee/palaa Liigaan ulkomaisesta sarjasta, sitä ei koske Jääkiekkoliiton tai minkä lie tahon itse laatimat säännöt ja stepit" on virheellinen koska Jokerit on koko ajan ollut suomen jääkiekkoliiton alainen seura. On edelleenkin Muutenhan Jokerit ei olisi pystynyt pelaamaan KHL:ää. Koska pelaamiseen KHL:ssä piti olla jääkiekkoliiton lupa.
Myönnän, että tämä väitteeni perustui Hiltusen sanomisiin ja jotenkin kuvittelin, että Hiltunen tietäisi, mistä puhuu. Sinällään en kyllä yllättynyt, jos ei tiedä, mutta se vähän yllättää, että ihan tv-kameroille tuollaisia menee laukomaan, jos eivät pidä paikkaansa. Eli, jos olen väitteeni kanssa väärässä, pahoitteluni.
Henkilökohtaisestihan en vastusta lainkaan sitä, että Jokerit alottaisi uuden tulemisensa Suomi-sarjasta ja joutuisi ihan pelaamalla sieltä nousemaan. Mutta koska olen sisäistänyt markkinatalouden realiteetit, kykenen ymmärtämään, miksi tässä kohtaa oiotaan. Ja oletettavasti se on kuitenkin enemmistön päättävissä elimissä olevien tahto, niin en jaksa tuuleenkaan tästä huutaa. Räikeä pyhäinhäväistyshän tuo koko KHL-kuvio on ollut ja olisi saanut jäädä tekemättä, siitä ei pääse mihinkään.
Olispa ensi kauden joukkueessa joku todellinen ylläri! Mielellään sellainen, joka osaisi pelatakin.