HIFK:n huhut, mutut & htt-spekuloinnit

  • 7 008 648
  • 29 634

Postinjakaja

Jäsen
Suosikkijoukkue
En gång IFK, alltid IFK.
Ok, olin siinä luulossa että Sklenickan soppari loppuu.

Niin loppuukin, mutta aika ison rahan saa pistää, että lähtee pois Marjamäen alaisuudesta. Pitäisi tarjota merkittävästi isompi liksa kuin Kärpät tarjoaa, jotta lähtisi. Ja Kärpät pystyy kuitenkin vastaamaan tarjoukseen, jos mies ylipäätänsä on pidettävissä Liigassa.

Friman voisi olla sellainen haku. Isompaan seuraan paremmalla lapulla ja on nähnyt mitä Murphy on pystynyt tekemään esim. Karjalaiselle.

Mutta.. ei tässä montaa viikkoa tarvitse odotella. Eiköhän IFK nyt odota tuon finaalien loppumista ennen kuin julkistukset tulevat. Eli se voi olla jo ensi viikolla.
 

Bafforosso

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK parhaimmillaan
Tuota tuota "Koska Jokerit tulee/palaa Liigaan ulkomaisesta sarjasta, sitä ei koske Jääkiekkoliiton tai minkä lie tahon itse laatimat säännöt ja stepit" on virheellinen koska Jokerit on koko ajan ollut suomen jääkiekkoliiton alainen seura. On edelleenkin Muutenhan Jokerit ei olisi pystynyt pelaamaan KHL:ää. Koska pelaamiseen KHL:ssä piti olla jääkiekkoliiton lupa.
Tietäisipä Hiltunenkin nuo asiat.
 
(1)
  • Tykkää
Reactions: BOL

stadinjätkä

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Ok, olin siinä luulossa että Sklenickan soppari loppuu. Friman olisi hyvä vaihtoehto myös, mutta ei mitään huhuja. Pätkäsoppari oli Kerhoon ja voihan se jatkaa sielläkin, mutta jos Suomessa jatkaisi, niin todennäköisesti nyt vähän isomman diilin IFK:sta voisi saada. Toki sekin häviää SHL- ja Sveitsi-diileille, mutta pienessä nosteessa Liigaakin on nyt kun idässä tilanne kuollut. Ja moni KHL:ssä vetänyt suomalainen voi ehkä ihan mielellään pelata Suomessa nyt.

Jos Tobbe (ja valmennus tietysti myös, kun rakenukseen osallistuu kuitenkin) haluavat varmistaa paremman menestyksen keväällä, niin pakiston ja veskariosaston selkeä vahvistaminen pitäisi olla se prioriteetti-1. Ei voida vetää arpapelillä ja liian hyökkyspainolla enää, siinä käy äkkiä huonosti uudelleenkin.
Friman ei jatka Kerhossa, HPK kiitteli jo poistuvia pelaajia ja Friman oli siinä ryhmässä.

Ottaisin mieluusti HIFK:hon. Taitaa olla toisinaan vähän virheherkkä mutta kokoa kuitenkin ihan hyvin eikä ole mikään täysin kädetön. ”Friman” pelaajatyyppinä olisi loistava.

Pakisto:
Melart-Honka
Auvitu-Friman
Motin-Salin (?)
Kotkansalo/Luoto

Kelpaisi mulle vallan mainiosti!
 

Petrell#32

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Mikael Granlund
Nämä O'Neillin jäähyväiset Jokereille eivät ainakaan poissulje sopimusta IFK:n kanssa, Helsingistä tullut koti jne. Lisäksi ajoitus kohdillaan, kun Liiga voi loppua tänään ja sen jälkeen tippuu varmasti enemmän soppareita:



 

Teme91

Jäsen
Suosikkijoukkue
Oulun Kärpät
Nämä O'Neillin jäähyväiset Jokereille eivät ainakaan poissulje sopimusta IFK:n kanssa, Helsingistä tullut koti jne. Lisäksi ajoitus kohdillaan, kun Liiga voi loppua tänään ja sen jälkeen tippuu varmasti enemmän soppareita:



Mielenkiintoista nähdä minne päätyy. Jotkut huhuthan tuota keväällä kertoi, että Kärpätkin olisi ollut taistelemassa. Anyway se kuka O'Neillin saa niin saa kyllä kovan pelaajan.

Liitän tähän vielä Sämppärin viestin:

Voiskohan tuo jytky olla O'Neill sittenkin? Juuri julkaistussa jäähyväishaastattelussa kehuu Helsinkiä ja Jokereita mukavuusalueeksi, mutta lähtee mukavuusalueensa, eli Helsingin ulkopuolelle luultavasti. Marjamäki houkutellut Ouluun? Jos en ihan väärin muista, niin O'Neillin puoliso on pohjoisesta päin.
 
Suosikkijoukkue
IFK
Toi O'Neill-Granlund-Jensen - ketjuhan taitaa olla lähtöisin mun ei niin tosissaan kirjoitetusta viestistä. Eli ei oo huhu eikä oo oma sommitelma, kunhan nyt kasasin näistä räikeimmistä huhuista ketjun ja totesin sen vielä olevan liigatasolle ihan siedettävä 2.ketju. Eli en ole menettänyt suhteellisuudentajuani ainakaan tältä osin.

Scklenickan joku mainitsi, tämän kaltainen pakki me tarvittaisiin.
 

AllBehind

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Nämä O'Neillin jäähyväiset Jokereille eivät ainakaan poissulje sopimusta IFK:n kanssa, Helsingistä tullut koti jne. Lisäksi ajoitus kohdillaan, kun Liiga voi loppua tänään ja sen jälkeen tippuu varmasti enemmän soppareita:



Itse saan kyllä päinvastaisen kuvan, ja nimenomaan poissuljetaan aikalailla Helsinki. Lähtee pois mukavuusalueeltaan. Katsoitko haastattelun punaiset lasit päässä, vai mistä moinen fiilis?
 

massaonvoimaa

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Itse saan kyllä päinvastaisen kuvan, ja nimenomaan poissuljetaan aikalailla Helsinki. Lähtee pois mukavuusalueeltaan. Katsoitko haastattelun punaiset lasit päässä, vai mistä moinen fiilis?
O'Neillia aika tarkasti Jokeriajan seuranneena juurikin näin. Yllättynyt olen jos teille päätyy. Se MaG sen sijaan saattaa olla hyvinkin teidän mies ensi kaudella.
 

Walkin

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pittsburgh Penguins
Toihan olisi aika hyvä. Pelaaja ilmoittaisi jo suoraan ennen ensimmäistäkään seurassa vietettyä päivää, että seuraan tuleminen on "pois mukavuusalueelta". Sitten ihmetellään mikä on kun ei oikein näytä nappaavan homma...

Itse luulen ettei narreista ole tulossa yhtäkään pelaajaa IFK:hon ensi kaudeksi. Nämä jotka ovat mahdollisia, niin pelasivat jo Liigaa tällä kaudella. Sklenicka olisi tosi kova, harmi jos on niin hyvää pataa Marjamäen kanssa ettei olisi mahdollista saada. Friman olisi ihan ok.
 

KooJii_#1

Jäsen
Suosikkijoukkue
★ HIFK ★ Detroit Red Wings ★ Dallas Stars ★
Tulis nyt jo jotain kunnon maistiaisia....ei jaksais enää odotella. MaG nyt vaikka ensiks ni jaksais taas pari päivää eteenpäin :D
 
Suosikkijoukkue
Jokerit
Muutamissa huhuissa/ toiveissa vilahdellut Niklas Friman olisi kyllä HIFK:n alakertaan todellinen huippuvahvistus.
Friman oli viime kaudella Jokereiden ykköspakki kun kriteeriksi otetaan virheettömyys omassa päädyssä, taisipa vetää pakkipari Kivistön kanssa noin viidentoista pelin pätkän niin että kiekko meni vain kerran omiin tasakentällisin pelatessa.
Uskoisin että Friman pystyisi tuottamaan ylöspäinkin enemmän jos vain "rooli sitä vaatisi".
Ehdotonta "peruspakkien aatelia" edusti siis Niklas Friman viime kauden KHL:ssä ja samoja pelejä kanssani oli katsellut myöskin Jellonaluotsi Jalonen, valitessaan miehen olympiajengiin.

Uskoisin että ottajia on Frimanillakin pitkin Eurooppaa. Kova olisi haku, jos siis HIFK-merkkiseen katiskaan Nikke sattuisi uiskentelemaan.
Mutta miltäs maistuis Alex Grant-niminen veijari? Iso kokoinen ja loivaliikkeinen siniviivapyssy.
Viettää askeettista 24/7-urheilijan elämää ja on kuuleman mukaan lisäksi mielettömän hyvä "pukukoppipelaaja"..
 

Petrell#32

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Mikael Granlund
Itse saan kyllä päinvastaisen kuvan, ja nimenomaan poissuljetaan aikalailla Helsinki. Lähtee pois mukavuusalueeltaan. Katsoitko haastattelun punaiset lasit päässä, vai mistä moinen fiilis?

tuo epämukavuuslaueesta puhuminen meni ohi. Ja Kärpillä huomenna muuten sopivasti tiedotustilaisuus.. Oulussa on tunnetusti epämukavaa.

Olisi kiva kuulla "tietäjiltä", mihin perustui se "tieto", että olisi IFK:n mies ensi kaudella.
 

Postinjakaja

Jäsen
Suosikkijoukkue
En gång IFK, alltid IFK.
Toihan olisi aika hyvä. Pelaaja ilmoittaisi jo suoraan ennen ensimmäistäkään seurassa vietettyä päivää, että seuraan tuleminen on "pois mukavuusalueelta". Sitten ihmetellään mikä on kun ei oikein näytä nappaavan homma...

Mukavuusalueen ulkopuolelle menemisellä tarkoitetaan kyllä haasteiden etsimistä. Eli hän etsii itselleen haastetta, jotta voisi kasvaa pelaajana.

Se viittaisi tietenkin esimerkiksi Sveitsiin eikä mukavuusalueelle menemistä Marjamäen alaisuuteen. Ja enemmän se viittaisi IFKhon, jossa on usein vaikea pärjätä, että menisi pois mukavuusalueeltaan ja kohti haastetta.

Itse analysoin tuon niin, että on matkalla ulkomaille.

Olisi kiva kuulla "tietäjiltä", mihin perustui se "tieto", että olisi IFK:n mies ensi kaudella.

O'Neillin kanssa on voinut hyvin olla aika pitkälle menneet ja varmalta näyttäneet neuvottelut, mutta Salmelainen on halunnut 2 vuoden diilin ja O'Neill vain yhden ja se on jäänyt käänteentekeväksi jutuksi, ettei sopparia ole tapahtunut.
 

Petrell#32

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Mikael Granlund
Mukavuusalueen ulkopuolelle menemisellä tarkoitetaan kyllä haasteiden etsimistä. Eli hän etsii itselleen haastetta, jotta voisi kasvaa pelaajana.

Se viittaisi tietenkin esimerkiksi Sveitsiin eikä mukavuusalueelle menemistä Marjamäen alaisuuteen. Ja enemmän se viittaisi IFKhon, jossa on usein vaikea pärjätä, että menisi pois mukavuusalueeltaan ja kohti haastetta.

Itse analysoin tuon niin, että on matkalla ulkomaille.



O'Neillin kanssa on voinut hyvin olla aika pitkälle menneet ja varmalta näyttäneet neuvottelut, mutta Salmelainen on halunnut 2 vuoden diilin ja O'Neill vain yhden ja se on jäänyt käänteentekeväksi jutuksi, ettei sopparia ole tapahtunut.

Hyvää pohdintaa. En kyllä millään usko, että väkisin olisi haluttu vääntää kahdesta vuodesta.
 
Viimeksi muokattu:

Postinjakaja

Jäsen
Suosikkijoukkue
En gång IFK, alltid IFK.
Hyvää pohdintaa. En kyllä millään usko, eyyä väkisin olisi haluttu vääntää kahdesta vuodesta.

Onhan se vääntö voinut olla raha. O'Neill on halunnut olla joukkueen kalleimmin palkattu (Agentit kyllä tietää paljon nää kundit tienaa), mutta Salmelainen on kerinnyt jo vuodenvaihteessa laittaa rahat kiinni muihin hankintoihin. Samaan aikaan Sveitsistä on tarjottu kaksinkertaista liksaa.

Samalla Markus Grandlund NHL-miljoonineen on ilmoittanut, että "Muija haluaa Stadiin, niin anna ny Tobbari vaikka satku ja hyvä auto niin tuun."

Mistä näitä tietää. Uskon itse, että Salmelainen on yrittänyt naarata O'Neillia meille. Niin hyvästä pelaajasta on ilmeisesti kyse.
 

Nicky Nichols

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Oma veikkaus näiden juttujen jälkeen on, että O'Neill käy vetämässä yhden kauden erittäin hyvin palkattuna Ruotsissa tai Sveitsissä sillä taka-ajatuksella, että palaa sitten loppu-uraksi Liiga-Jokereihin. Jos kerran on perhe Stadiin asettunut jäädäkseen.

Tulisko se Jensen kuitenkin?
 

BOL

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Tuota tuota "Koska Jokerit tulee/palaa Liigaan ulkomaisesta sarjasta, sitä ei koske Jääkiekkoliiton tai minkä lie tahon itse laatimat säännöt ja stepit" on virheellinen koska Jokerit on koko ajan ollut suomen jääkiekkoliiton alainen seura. On edelleenkin Muutenhan Jokerit ei olisi pystynyt pelaamaan KHL:ää. Koska pelaamiseen KHL:ssä piti olla jääkiekkoliiton lupa.

Myönnän, että tämä väitteeni perustui Hiltusen sanomisiin ja jotenkin kuvittelin, että Hiltunen tietäisi, mistä puhuu. Sinällään en kyllä yllättynyt, jos ei tiedä, mutta se vähän yllättää, että ihan tv-kameroille tuollaisia menee laukomaan, jos eivät pidä paikkaansa. Eli, jos olen väitteeni kanssa väärässä, pahoitteluni.

Henkilökohtaisestihan en vastusta lainkaan sitä, että Jokerit alottaisi uuden tulemisensa Suomi-sarjasta ja joutuisi ihan pelaamalla sieltä nousemaan. Mutta koska olen sisäistänyt markkinatalouden realiteetit, kykenen ymmärtämään, miksi tässä kohtaa oiotaan. Ja oletettavasti se on kuitenkin enemmistön päättävissä elimissä olevien tahto, niin en jaksa tuuleenkaan tästä huutaa. Räikeä pyhäinhäväistyshän tuo koko KHL-kuvio on ollut ja olisi saanut jäädä tekemättä, siitä ei pääse mihinkään.

Olispa ensi kauden joukkueessa joku todellinen ylläri! Mielellään sellainen, joka osaisi pelatakin.
 

Luke

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Olispa ensi kauden joukkueessa joku todellinen ylläri! Mielellään sellainen, joka osaisi pelatakin.
Vanhaan verrattuna nyt on kuitenkin sen verran ammattimaisempaa menoa, että näitä julkistuksia saa oikeasti jännittää. Penan aikana kaikki siirrot oli vuotaneet jo pitkän matkaa etukäteen.

Ennen vappua luvattiin nimiä, joten pian päästään taas pettymään ja kertomaan kuinka väärin joukkuetta kasataan.
 
(1)
  • Tykkää
Reactions: BOL
Suosikkijoukkue
IFK ilman möyrimistä, NYR, Inkvisitio 1480-
Lieköhän tuossa O'neill huhussa sen enempää pohjaa, kuin ennen siirtorajan umpeutumistakaan? Saattaa olla samoja kaikujakin, joten ei välttämättä kannata laittaa vielä game wornia jonoon..

En oo tainnut nähdä miehen etunimestä vielä mainintaa, mutta ei liene ainakaan joskus muinoin Carolinassa pelannut Jeff - saati sitten Shaq.

Granlundin Makke sen sijaan kuulosti melko bomb säkertiltä tulijalta ja se on enemmän kuin mahtavaa. Omat pojat kotiin projekti porskuttaa, tosin olin ajatellut Miken tulevan aikanaan aiemmin, mutta käy se näinkin päin.

Toivotaan myös, että kohta kuullaan laadusta alapäähän ja maalinsuulle.
 

ketjuruletti

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Toihan olisi aika hyvä. Pelaaja ilmoittaisi jo suoraan ennen ensimmäistäkään seurassa vietettyä päivää, että seuraan tuleminen on "pois mukavuusalueelta". Sitten ihmetellään mikä on kun ei oikein näytä nappaavan homma...
Mä tulkitsen tuon niin, että uusi paikka/seura on aina haaste, wanhoja meriittejä ja arvostusta seurassa ei enää syksyllä ole, pelipaikasta pitää tapella vähän eri tavalla kuin jos aloitat seiskavuoden Jokereissa. Ja myös, jos sarja on kova, niin varmaan aika moni pelaaja joutuu pois mukavuusalueeltaan. Vaikka jos joku suomalainen menee änäriin, niin useimmat varmaan joutuvat pois mukavuusalueeltaan. (pl. Esa Tikkanen toki)
 

Postinjakaja

Jäsen
Suosikkijoukkue
En gång IFK, alltid IFK.
Granlundin Makke sen sijaan kuulosti melko bomb säkertiltä tulijalta ja se on enemmän kuin mahtavaa. Omat pojat kotiin projekti porskuttaa, tosin olin ajatellut Miken tulevan aikanaan aiemmin, mutta käy se näinkin päin.

Tämä olisi tosiaan loistava homma. Piste per peli KHLssä takonut kaveri, joka on vielä parhaassa peli-iässä. Pystyy johtamaan joukkoja edestä ja myöskin tuomaan kokemuksen koppiin.

Juuri tälläisiä omia paluunmuuttajia pitää saada tuonne koppiin ja kentälle.

jos pitäisi valita O'Neilin ja Granlundin välillä, niin ottaisin Granlundin. Joku huhuili, että olisi saanut jälleen täksi kaudeksi NHL-diilin, mutta valitsi KHLn. Eli ei ole enää suurimman palkkapussin perässä vaan vastuun ja pelaamisen ilon takia.
 

Häijy

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingin IFK
Vanhaan verrattuna nyt on kuitenkin sen verran ammattimaisempaa menoa, että näitä julkistuksia saa oikeasti jännittää. Penan aikana kaikki siirrot oli vuotaneet jo pitkän matkaa etukäteen.

Ennen vappua luvattiin nimiä, joten pian päästään taas pettymään ja kertomaan kuinka väärin joukkuetta kasataan.
Vahvasti veikkaan että siellä odotellaan finaalien päättymistä, jotta saadaan itse sitten suurin mediahuomio kun julkaistaan näitä sopimuksia. Tulisiko #thetiedote sitten perjantaina?
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös