HIFK:n huhut, mutut & htt-spekuloinnit

  • 7 211 236
  • 30 544

MHPeg

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Kuten sanottua, niin vähintään O’Neillin, Salomäen, Pakarisen, Turusen ja Lindbohmin suuntaan IFK on ollut yhteyksissä. Todennäköisesti myös Lindbäckin.
O'Neill ja Salomäki tällä hetkellä omissa tiedoissa ne varmimmat tulijat ensiviikolla jo. Turunen, Pakarinen, Lindbohm ja Lindbäck ei ole osunut omiin korviin mutta sopii. Epäilen kuitenkin että Gardinerin lisäksi 1-2 tulee.

Tietysti jos Pakarinen/Turunen omaa kiinnostusta meillä pelaamiseen osoittaneet, niin en usko että niitä muiden haaveihinkaan jätetään.

Ensiviikolla on joko kova tai saatanan kova rosteri jalkeilla.
 

Postinjakaja

Jäsen
Suosikkijoukkue
En gång IFK, alltid IFK.
Ehkäpä Salmelainen on mennyt Valtasen kera yhteistyökumppaneiden tai IFK-henkisten rahamiesten luo ja kertonut, että siellä on nyt putiikki pikkuveljellä auki isosti ja voidaan saada pelaajat X. Tappara hankkii. Mitä me tehdään? Veikkaan, että vastaus on ”vittu, fyrk finns och mera kommer”. Mä olen edelleen sitä mieltä, että siinä vaiheessa, kun IFK on oikeasti kusessa rahallisesti niin siitä ei mediassa itketä vaan toimenpiteet on erilaisia. Kuten sanoit niin seuraavat 1,5 päivää sen meille kertoo. Jännittävää

Oikeilla jäljillä siten, että kyllähän IFKlla kassaa on vielä jäljellä. Sitä vain pitäisi säästellä, jos AVI päättää vielä pari vuotta kurittaa Liiga-seuroja flunssakautena. Jos vaihtoehtona on pari menetettyä mestaruutta vs konkurssi, niin kumman valitset?

Kysehän on varmaan enemmän siitä, että Valtanen tarkan markan miehenä pitää tappiollisessa tilanteessa periaatteesta kassalipasta kiinni, koska ei näytä hyvältä, jos tälläkin kaudella tulee joku 500 tonnia takkiin, että on mällätty lisää tappiota sadallatonnilla pelaajahankintoihin (vanhaa Jokerit-meininkiä) ja sitten kausi päättyisi kuitenkin katastrofiin sääleissä.

Ymmärtääkseni se kassalipas on aina auennut, kun on ollut joku pelaaja, jota ei voi vain ohittaa, koska on oma suojatti tai joka voi yksittäisenä hankintana estää sen säälipleijareiden/puolivälierän katastrofin. Joku Salminen Ässistä ei sitä ole. Mutta, jos Salmelainen on marssinut Valtaselle, että "Mulla on kaksi pelaajaa, joiden kausi on ehkä ohi ja päälle kaksi pelaajaa, joiden LC-oireet kestää vielä viikon ellei viikkoja ja nyt olisi Salomäki ja O'Neill ja pari muuta tähteä saatavilla", niin kyllä mä siinä kohtaan uskon, että Valtanen on avannut kassalippaan tai tarvittaessa saanut hallitukselta hyväksynnän budjetin ylittämiseen ja lisätappion tekemisen. Iso riski, mutta iso reward, jos mennään päätyyn. Lisähankinnat eivät vain takaa sitä päätyyn menemistä, jolloin se lisätappio: on se 50 tonnia tai 150 tonnia on kuitenkin ihan rahaa.

Paha mennä arvioimaan paljon joku O'Neill ja Salomäki pyytää loppukaudesta. Eiköhän kundien yhteenlaskettu hinta ole ainakin 50 tonnia. Minimissään. Siihen päälle veska ja joku muu? Lisäriski voi tosiaan olla 50-200 000 ja samaan aikaan ollaan reilusti alle katsojatavoitteen. Jos kaikki huhut pitää paikkansa, niin voi hyvinkin olla 200 tuhatta. Joku oma jätkä voi tullakin puoli-ilmaiseksi, mutta kaikki huhutut on selkeitä hankintapelaajia, jotka voisi mennä Sveitsiin. Kyllä mä luulen, että nyt mennään ja mällätään vähintään satasella. All in.

Jos kausi päättyy puolivälieriin, niin tuo kaivoon heitetty 100-200 tuhatta näyttää aika huonolta tilinpäätöksessä. Olisi ollut 500 tuhatta tappiota, mutta nyt onkin 700 tuhatta.

EDIT: Ja tottakai jonkun on voinut saada alennuksella. O'Neill on saattanut sanoa, että haluaa vain loppukauden pelata kotona lapsen lähellä ja ottaa jonkun nimellisen 10 tuhatta loppukaudesta. Ehkä.

Mutta Salomäestä on ollut varmasti kisaa esimerkiksi Kärppien kanssa. Ei tule puoli-ilmaiseksi.
 
Viimeksi muokattu:

Hattu

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Oikeilla jäljillä siten, että kyllähän IFKlla kassaa on vielä jäljellä. Sitä vain pitäisi säästellä, jos AVI päättää vielä pari vuotta kurittaa Liiga-seuroja flunssakautena. Jos vaihtoehtona on pari menetettyä mestaruutta vs konkurssi, niin kumman valitset?

Kysehän on varmaan enemmän siitä, että Valtanen tarkan markan miehenä pitää tappiollisessa tilanteessa periaatteesta kassalipasta kiinni, koska ei näytä hyvältä, jos tälläkin kaudella tulee joku 500 tonnia takkiin, että on mällätty lisää tappiota sadallatonnilla pelaajahankintoihin (vanhaa Jokerit-meininkiä) ja sitten kausi päättyisi kuitenkin katastrofiin sääleissä.

Ymmärtääkseni se kassalipas on aina auennut, kun on ollut joku pelaaja, jota ei voi vain ohittaa, koska on oma suojatti tai joka voi yksittäisenä hankintana estää sen säälipleijareiden/puolivälierän katastrofin. Joku Salminen Ässistä ei sitä ole. Mutta, jos Salmelainen on marssinut Valtaselle, että "Mulla on kaksi pelaajaa, joiden kausi on ehkä ohi ja päälle kaksi pelaajaa, joiden LC-oireet kestää vielä viikon ellei viikkoja ja nyt olisi Salomäki ja O'Neill ja pari muuta tähteä saatavilla", niin kyllä mä siinä kohtaan uskon, että Valtanen on avannut kassalippaan tai tarvittaessa saanut hallitukselta hyväksynnän budjetin ylittämiseen ja lisätappion tekemisen. Iso riski, mutta iso reward, jos mennään päätyyn. Lisähankinnat eivät vain takaa sitä päätyyn menemistä, jolloin se lisätappio: on se 50 tonnia tai 150 tonnia on kuitenkin ihan rahaa.

Paha mennä arvioimaan paljon joku O'Neill ja Salomäki pyytää loppukaudesta. Eiköhän kundien yhteenlaskettu hinta ole ainakin 50 tonnia. Minimissään. Siihen päälle veska ja joku muu? Lisäriski voi tosiaan olla 50-200 000 ja samaan aikaan ollaan reilusti alle katsojatavoitteen. Jos kaikki huhut pitää paikkansa, niin voi hyvinkin olla 200 tuhatta. Joku oma jätkä voi tullakin puoli-ilmaiseksi, mutta kaikki huhutut on selkeitä hankintapelaajia, jotka voisi mennä Sveitsiin. Kyllä mä luulen, että nyt mennään ja mällätään vähintään satasella. All in.

Jos kausi päättyy puolivälieriin, niin tuo kaivoon heitetty 100-200 tuhatta näyttää aika huonolta tilinpäätöksessä. Olisi ollut 500 tuhatta tappiota, mutta nyt onkin 700 tuhatta.

EDIT: Ja tottakai jonkun on voinut saada alennuksella. O'Neill on saattanut sanoa, että haluaa vain loppukauden pelata kotona lapsen lähellä ja ottaa jonkun nimellisen 10 tuhatta loppukaudesta. Ehkä.

Mutta Salomäestä on ollut varmasti kisaa esimerkiksi Kärppien kanssa. Ei tule puoli-ilmaiseksi.

Niin. Mistä näitä tietää, ei meillä ole mitään hajua mitä siellä suljettujen ovien takana tapahtuu.

Voihan se olla niinkin, että Salomäellä on kyllä ollut keskusteluyhteydet auki Oulun suuntaan, mutta ovat siellä vain asettaneet (nämä huhuissa pyörineet nimet) muut pelaajat prioriteettilistalla korkeammalle.

Tosi vaikea arvioida näiden stunttien lopullisia kustannuksia, mutta kun katsoo mitä tahtia ollaan Iivanalta niitä roudaamassa, niin tuskin siellä hirveän moni kundi loppukaudesta ainakaan kuusinumeroisia vaatii.
 

Corona

Jäsen
Suosikkijoukkue
Oulun Kärpät
Mutta Salomäestä on ollut varmasti kisaa esimerkiksi Kärppien kanssa. Ei tule puoli-ilmaiseksi.
Varmasti joudutte asiallista korvausta maksamaan loppukaudesta, mutta mihinkään kilpahuutoon en usko. Kärpillä ei ollut laiturille tarvetta, eikä myöskään sekaisin oleva Mikkolan Kärpätkään taas Salomäkeä ole varsinaisesti houkutellut. Saatte hyvän pelaajan. Ei liigan taitavin pelaaja, mutta äärimmäisen sitkeä, voimakas ja mikä parasta, joukkueen eteen aina satalasissa duunia painava työmies. Oli logo rinnassa mikä tahansa.
 

Frankie

Jäsen
Suosikkijoukkue
평양시 IFK, Philadelphia Flyers, Arsenal FC
Toki, Salmelainen on voinut Salomäen kanssa aloittaa neuvottelut hyvissä ajoin ennen kuin Jokereiden tilanne aktualisoitui? Jos miettii tradeoffia Salomäki vs. Pakarinen niin ainoa mikä kääntää vaan Salomäkeen, on loppukausi + ensi kausi mallinen diili. Pakarinen oletttavasti vielä käärii fyrkkaa isommista Liigoista?
 

BOL

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
@Postinjakaja , ehkä nyt ei vielä ole aika puhua long covidista, kun osalla on todettu korona peräti viime viikolla. Lisäksi kokoonpanosta puuttuu pelaajia, jotka ovat olleet ajoittain pois muutenkin. En siis pitäisi koronan "osuutta" tässä nyt mitenkään merkittävänä ja kovin dramaattisena muuten kuin jatkuvien joukkuetreenien keskeytymisen osalta. Niin, ja tietenkin ottelusiirtojen osalta myös.

HIFK:n osalta fakta on se, että pelaajia on pakko tuoda sisään jo ihan määrällisenkin riittävyyden vuoksi. Koko kausi on pelattu upporikasta ja rutiköyhää ohuella rosterilla ja se on tavallaan kannattanut. Ymmärrän tämän. Mutta nyt kauden päätavoitteen lähestyessä turhia riskejä ei ole varaa ottaa. Meillä on sen verran hyvä jengi, että menestymismahdollisuudet ovat olemassa, vaikka muutama pelaaja olisikin pois, koska aina on mahdollisuus voittaa, myös vastoin todennäköisyyksiä. Mutta, jos ei kentälle ei saada edes täyttä kokoonpanoa, se on mielestäni liian "paljon" heittämistä hukkaan. Ja aika iso perseennäyttö myös joukkueelle. Jos rahat ei riitä kunnon vahvistuksiin, sitten ne paikkaajat tulee hakea jostain muualta: omista junnuista, Mestiksestä, ihan sama mistä, mutta jostain.

Toimistolle terveisiä, että kaivakaa ne rahat jostain. Myykää vaikka jotain ylihinnoiteltua paskaroinaa vahvistusten rahoittamiseksi, jos on pakko, jotta saadaan edes määrällisesti riittävä kokoonpano. Mä voin vaikka ostaa muutaman kauden kausarit ennakkoon, jos siitä on apua. Innovoikaa, ajatelkaa boksin ulkopuolelta, ihan mitä vain. Olkaa avoimia ja nöyriä ja saatatte huomata, että HIFK-yhteisö voi haluta auttaa vielä vähän lisää. En mä ainakaan omaehtoisesti aio rahaa muovipussissa toimistolle viedä, mutta, jos kysyvät, olisinko halukas auttamaan, saattaisin ollakin. Enkä usko olevani ainoa.
 

Corona

Jäsen
Suosikkijoukkue
Oulun Kärpät
Toki, Salmelainen on voinut Salomäen kanssa aloittaa neuvottelut hyvissä ajoin ennen kuin Jokereiden tilanne aktualisoitui? Jos miettii tradeoffia Salomäki vs. Pakarinen niin ainoa mikä kääntää vaan Salomäkeen, on loppukausi + ensi kausi mallinen diili. Pakarinen oletttavasti vielä käärii fyrkkaa isommista Liigoista?
Salomäen diili on minun tietojeni mukaan ainoastaan loppukausi.
 

Frankie

Jäsen
Suosikkijoukkue
평양시 IFK, Philadelphia Flyers, Arsenal FC
Salomäen diili on minun tietojeni mukaan ainoastaan loppukausi.
Silloin varmaan ollut kontaktia jo pidempään. Luotan sinun pelaaja-arvioosi, koska omat muistikuvat Salomäestä heikot.
 

Postinjakaja

Jäsen
Suosikkijoukkue
En gång IFK, alltid IFK.
Toki, Salmelainen on voinut Salomäen kanssa aloittaa neuvottelut hyvissä ajoin ennen kuin Jokereiden tilanne aktualisoitui? Jos miettii tradeoffia Salomäki vs. Pakarinen niin ainoa mikä kääntää vaan Salomäkeen, on loppukausi + ensi kausi mallinen diili. Pakarinen oletttavasti vielä käärii fyrkkaa isommista Liigoista?

Salomäki on ihan varmasti saanut jostain muualtakin tarjouksia. Puhutaan kuitenkin pelaajasta, joka on voimalaiturina tehnyt AHLssä 0,52 ppg pistetahdilla tulosta.

Ei tää loppukevät tule halpaa olemaan. Tiukaksi vedetty budjetti tälle kaudelle ajoi ilmeisesti siihen, että lähdettiin vähän vajaalla miehistöllä kauteen. Se toimi, kunnes korona iski.

Voidaan sanoa, että se toimi myös sen takia, että joukkueessa on tilaa. Tuonne mahtuu vielä se 2-3 hyökkääjää Gardinerin lisäksi.
 

Postinjakaja

Jäsen
Suosikkijoukkue
En gång IFK, alltid IFK.
Salomäen diili on minun tietojeni mukaan ainoastaan loppukausi.

Vaikuttaa siis puhtaalta Jääskän paikolta. Astetta kovempi tekijä kuin Jäky, joten hyvä sisääntuonti. Jos vain onnistuu meillä.

Jos Nääsvillessä olis kuitenkin kirkkaammat valot ja Stadissa pelaaminen ei huimaa?
 

Frankie

Jäsen
Suosikkijoukkue
평양시 IFK, Philadelphia Flyers, Arsenal FC
VP melko kieli keskellä suuta, kun Jantta Alkio kyseli mahdollisista siirroista.
 

Hattu

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
VP melko kieli keskellä suuta, kun Jantta Alkio kyseli mahdollisista siirroista.

Ville oli sen näköinen, että joko on eilen ollut Apollossa yksityistilaisuudessa tai sit on ollut alkuverkassa todella vahvasti messissä.
 

#16 Murray

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Toivottavasti tää pari päivää liian ajoissa tehty Gardinerin hankinta ei ole este sille, että esim Turunen/Pakarinen kaksikosta toinen jäisi hankkimatta.

Meniskö se jo Penailun puolelle, jos palautetaan kaveri takaisin Jyväskylään, jotta saadaan kyseinen kaksikko meille? Mä annan ainakin siunauksen.
 

Frankie

Jäsen
Suosikkijoukkue
평양시 IFK, Philadelphia Flyers, Arsenal FC
Toivottavasti tää pari päivää liian ajoissa tehty Gardinerin hankinta ei ole este sille, että esim Turunen/Pakarinen kaksikosta toinen jäisi hankkimatta.

Meniskö se jo Penailun puolelle, jos palautetaan kaveri takaisin Jyväskylään, jotta saadaan kyseinen kaksikko meille? Mä annan ainakin siunauksen.
Gardiner nyt ei ole profiililtaan sellainen, että hänen paikkansa on automaationa IFKn tasoisessa seurassa TOP6, joten enpä usko. En tosin usko myöskään mihinkään 5 uuteen pelaajaan. Odotan kahta vähintään. 3 mahdollisesti. 4 vaan siinä tapauksessa, että Garteigin aika on täytynyt.
 

Bafforosso

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK parhaimmillaan
Gardiner nyt ei ole profiililtaan sellainen, että hänen paikkansa on automaationa IFKn tasoisessa seurassa TOP6, joten enpä usko. En tosin usko myöskään mihinkään 5 uuteen pelaajaan. Odotan kahta vähintään. 3 mahdollisesti. 4 vaan siinä tapauksessa, että Garteigin aika on täytynyt.
Eiköhän se jo ole nähty että Garteig on suojatyöläinen. Ei häntä päästetä enää pois maalista.
 
Suosikkijoukkue
Helsingin IFK
Ensi viikolla IFK:lla voi olla aika saatanan kova nippu tulilla ja jotenkin itse uskoisin, että ei nyt edes niin kallis. Nuo Jokereiden pelaajat ovat saaneet tästä kaudesta jo todella hyvän korvauksen ja voisin väittää, ettei raha ole tässä kohtaa nyt enää se suurin motivaattori. Siellä halutaan pelata vielä keväällä ja antaa näyttöjä ensi kaudelle. Toki sitten asia on eri, jos osa noista pelaajista haluaa jatkaa myös ensi kaudella, mutta silloinkin olisi voitu tehdä sellainen sopimus, että palkanmaksu alkaa vasta kesällä tai syksyllä uuden kauden alkaessa. Eli siis vaikka ilmassa on kieltämättä vähän työsulkukauden 2005 tuntua, niin voi olla, ettei tuo taloudellisesti iske niin tuhoisasti kuin silloin. Luotan kyllä tässä suhteessa Valtaseen, ettei nyt lähdetä hulluttelemaan ihan mahdottomasti "varman mestaruuden" toivossa.
 

Postinjakaja

Jäsen
Suosikkijoukkue
En gång IFK, alltid IFK.
Kyllähän tuo Marjamäen meno Kärppiin saattaa muuttaa peliä isosti.

Esim. jos sitten viime hetkillä sai naarattua O'Neilin sinne. Ei olisi ensimmäinen kerta, kun varmalta näyttävä diili menee IFKn ohi. krhm Larionov...McDavid...

Eiköhän se jo ole nähty että Garteig on suojatyöläinen. Ei häntä päästetä enää pois maalista.

Alan uskomaan siihen maalivahtihuhuun, että Jokereista tulee uusi. Ei mitään Gartsia vastaan ja saa liikaakin rapaa niskaansa, mutta ulkkariveskan pitää myös joskus voittaa pelejä. Kääntää niitä tiukkoja pelejä meidän hyväksi ja niitä Garts hoitaa liian harvoin.
 

Apassi

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Alan uskomaan siihen maalivahtihuhuun, että Jokereista tulee uusi. Ei mitään Gartsia vastaan ja saa liikaakin rapaa niskaansa, mutta ulkkariveskan pitää myös joskus voittaa pelejä. Kääntää niitä tiukkoja pelejä meidän hyväksi ja niitä Garts hoitaa liian harvoin.

Mä luulen että se veskari tulee viimeisenä, koska en näe syytä miksi IFK peluuttaa häviävää maalivahtia illasta toiseen, jos hänestä haluttaisiin eroon. Ennemminkin näen, että hänelle haluttaisiin onnistumisia.

Joo ei näitä tappioita Garteigin piikkiin voi laittaa, mutta juuri nyt IFK tarvitsisi tulikuumaa maalivahtipeliä. Sitä ei olla saatu yksittäisiä hyviä suorituksia lukuunottamatta.

Kolmas alkaa ja nyt nähdyllä maaliodottamalla tehdään maksimissaan 1. Ilves tehnee 1-2.
 
(1)
  • Tykkää
Reactions: BOL

Postinjakaja

Jäsen
Suosikkijoukkue
En gång IFK, alltid IFK.
Mä luulen että se veskari tulee viimeisenä, koska en näe syytä miksi IFK peluuttaa häviävää maalivahtia illasta toiseen, jos hänestä haluttaisiin eroon. Ennemminkin näen, että hänelle haluttaisiin onnistumisia.

Joo ei näitä tappioita Garteigin piikkiin voi laittaa, mutta juuri nyt IFK tarvitsisi tulikuumaa maalivahtipeliä. Sitä ei olla saatu yksittäisiä hyviä suorituksia lukuunottamatta.

Kolmas alkaa ja nyt nähdyllä maaliodottamalla tehdään maksimissaan 1. Ilves tehnee 1-2.

Ei se liity pelkästään siihen, että halutaan eroon vaan myös siihen, että annetaan rehti mahdollisuus. Jos olisi voittanut nämä kaksi peliä päällään seisoen, niin olisi ehkä turvannut kevään jatkon. Nyt on annettu mahku näyttää.

Tässä tulee oma MuTu-skenaarioni:

Tänä iltana tai heti aamulla tulee ensimmäinen tiedote: Se on Salomäki.

Sitten myöhemmin iltapäivällä tulee tiedote, että Garteigin sopimus on purettu ja Jokereista tulee nimi. Toivottavasti Lindbäck. Samassa tiedotteessa ehkä vielä yksi nimi. Lindbohm.

Tiistaina tulee vielä yksi tiedote ja yksi nimi. Tyyliin O'Neil / Turunen / Pakarinen.

Keskiviikkona alkaa uusi nousu. Noustaan vielä Top-4 sijoille jos sieltä Salomäen lisäksi tosiaan tulisi veska ja esim. O'Neil tai Turunen.

Ei se tarvitse kuin pari voittoa ja toi alistunut porukka saa itseluottamusta ja sitten rupeaa niistä paikoista (mistä ei eilen mennyt) kiekko yhtäkkiä menemään reppuun ja joukkue on yhtäkkiä ihan eri porukka. Ja tietenkin auttaisi jos pääsisi vetämään yhteistreenejä joukkueen kanssa eikä olisi koko ajan joku sairaana.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös