Oikeilla jäljillä siten, että kyllähän IFKlla kassaa on vielä jäljellä. Sitä vain pitäisi säästellä, jos AVI päättää vielä pari vuotta kurittaa Liiga-seuroja flunssakautena. Jos vaihtoehtona on pari menetettyä mestaruutta vs konkurssi, niin kumman valitset?
Kysehän on varmaan enemmän siitä, että Valtanen tarkan markan miehenä pitää tappiollisessa tilanteessa periaatteesta kassalipasta kiinni, koska ei näytä hyvältä, jos tälläkin kaudella tulee joku 500 tonnia takkiin, että on mällätty lisää tappiota sadallatonnilla pelaajahankintoihin (vanhaa Jokerit-meininkiä) ja sitten kausi päättyisi kuitenkin katastrofiin sääleissä.
Ymmärtääkseni se kassalipas on aina auennut, kun on ollut joku pelaaja, jota ei voi vain ohittaa, koska on oma suojatti tai joka voi yksittäisenä hankintana estää sen säälipleijareiden/puolivälierän katastrofin. Joku Salminen Ässistä ei sitä ole. Mutta, jos Salmelainen on marssinut Valtaselle, että "Mulla on kaksi pelaajaa, joiden kausi on ehkä ohi ja päälle kaksi pelaajaa, joiden LC-oireet kestää vielä viikon ellei viikkoja ja nyt olisi Salomäki ja O'Neill ja pari muuta tähteä saatavilla", niin kyllä mä siinä kohtaan uskon, että Valtanen on avannut kassalippaan tai tarvittaessa saanut hallitukselta hyväksynnän budjetin ylittämiseen ja lisätappion tekemisen. Iso riski, mutta iso reward, jos mennään päätyyn. Lisähankinnat eivät vain takaa sitä päätyyn menemistä, jolloin se lisätappio: on se 50 tonnia tai 150 tonnia on kuitenkin ihan rahaa.
Paha mennä arvioimaan paljon joku O'Neill ja Salomäki pyytää loppukaudesta. Eiköhän kundien yhteenlaskettu hinta ole ainakin 50 tonnia. Minimissään. Siihen päälle veska ja joku muu? Lisäriski voi tosiaan olla 50-200 000 ja samaan aikaan ollaan reilusti alle katsojatavoitteen. Jos kaikki huhut pitää paikkansa, niin voi hyvinkin olla 200 tuhatta. Joku oma jätkä voi tullakin puoli-ilmaiseksi, mutta kaikki huhutut on selkeitä hankintapelaajia, jotka voisi mennä Sveitsiin. Kyllä mä luulen, että nyt mennään ja mällätään vähintään satasella. All in.
Jos kausi päättyy puolivälieriin, niin tuo kaivoon heitetty 100-200 tuhatta näyttää aika huonolta tilinpäätöksessä. Olisi ollut 500 tuhatta tappiota, mutta nyt onkin 700 tuhatta.
EDIT: Ja tottakai jonkun on voinut saada alennuksella. O'Neill on saattanut sanoa, että haluaa vain loppukauden pelata kotona lapsen lähellä ja ottaa jonkun nimellisen 10 tuhatta loppukaudesta. Ehkä.
Mutta Salomäestä on ollut varmasti kisaa esimerkiksi Kärppien kanssa. Ei tule puoli-ilmaiseksi.
Varmasti joudutte asiallista korvausta maksamaan loppukaudesta, mutta mihinkään kilpahuutoon en usko. Kärpillä ei ollut laiturille tarvetta, eikä myöskään sekaisin oleva Mikkolan Kärpätkään taas Salomäkeä ole varsinaisesti houkutellut. Saatte hyvän pelaajan. Ei liigan taitavin pelaaja, mutta äärimmäisen sitkeä, voimakas ja mikä parasta, joukkueen eteen aina satalasissa duunia painava työmies. Oli logo rinnassa mikä tahansa.Mutta Salomäestä on ollut varmasti kisaa esimerkiksi Kärppien kanssa. Ei tule puoli-ilmaiseksi.
Salomäen diili on minun tietojeni mukaan ainoastaan loppukausi.Toki, Salmelainen on voinut Salomäen kanssa aloittaa neuvottelut hyvissä ajoin ennen kuin Jokereiden tilanne aktualisoitui? Jos miettii tradeoffia Salomäki vs. Pakarinen niin ainoa mikä kääntää vaan Salomäkeen, on loppukausi + ensi kausi mallinen diili. Pakarinen oletttavasti vielä käärii fyrkkaa isommista Liigoista?
Silloin varmaan ollut kontaktia jo pidempään. Luotan sinun pelaaja-arvioosi, koska omat muistikuvat Salomäestä heikot.Salomäen diili on minun tietojeni mukaan ainoastaan loppukausi.
Toki, Salmelainen on voinut Salomäen kanssa aloittaa neuvottelut hyvissä ajoin ennen kuin Jokereiden tilanne aktualisoitui? Jos miettii tradeoffia Salomäki vs. Pakarinen niin ainoa mikä kääntää vaan Salomäkeen, on loppukausi + ensi kausi mallinen diili. Pakarinen oletttavasti vielä käärii fyrkkaa isommista Liigoista?
Salomäen diili on minun tietojeni mukaan ainoastaan loppukausi.
VP melko kieli keskellä suuta, kun Jantta Alkio kyseli mahdollisista siirroista.
Gardiner nyt ei ole profiililtaan sellainen, että hänen paikkansa on automaationa IFKn tasoisessa seurassa TOP6, joten enpä usko. En tosin usko myöskään mihinkään 5 uuteen pelaajaan. Odotan kahta vähintään. 3 mahdollisesti. 4 vaan siinä tapauksessa, että Garteigin aika on täytynyt.Toivottavasti tää pari päivää liian ajoissa tehty Gardinerin hankinta ei ole este sille, että esim Turunen/Pakarinen kaksikosta toinen jäisi hankkimatta.
Meniskö se jo Penailun puolelle, jos palautetaan kaveri takaisin Jyväskylään, jotta saadaan kyseinen kaksikko meille? Mä annan ainakin siunauksen.
Eiköhän se jo ole nähty että Garteig on suojatyöläinen. Ei häntä päästetä enää pois maalista.Gardiner nyt ei ole profiililtaan sellainen, että hänen paikkansa on automaationa IFKn tasoisessa seurassa TOP6, joten enpä usko. En tosin usko myöskään mihinkään 5 uuteen pelaajaan. Odotan kahta vähintään. 3 mahdollisesti. 4 vaan siinä tapauksessa, että Garteigin aika on täytynyt.
Kyllähän tuo Marjamäen meno Kärppiin saattaa muuttaa peliä isosti.
Kyllähän tuo Marjamäen meno Kärppiin saattaa muuttaa peliä isosti.
Eiköhän se jo ole nähty että Garteig on suojatyöläinen. Ei häntä päästetä enää pois maalista.
Alan uskomaan siihen maalivahtihuhuun, että Jokereista tulee uusi. Ei mitään Gartsia vastaan ja saa liikaakin rapaa niskaansa, mutta ulkkariveskan pitää myös joskus voittaa pelejä. Kääntää niitä tiukkoja pelejä meidän hyväksi ja niitä Garts hoitaa liian harvoin.
Mä luulen että se veskari tulee viimeisenä, koska en näe syytä miksi IFK peluuttaa häviävää maalivahtia illasta toiseen, jos hänestä haluttaisiin eroon. Ennemminkin näen, että hänelle haluttaisiin onnistumisia.
Joo ei näitä tappioita Garteigin piikkiin voi laittaa, mutta juuri nyt IFK tarvitsisi tulikuumaa maalivahtipeliä. Sitä ei olla saatu yksittäisiä hyviä suorituksia lukuunottamatta.
Kolmas alkaa ja nyt nähdyllä maaliodottamalla tehdään maksimissaan 1. Ilves tehnee 1-2.