HIFK:n huhut, mutut & htt-spekuloinnit

  • 7 001 892
  • 29 608

R.P.M. 12 000

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Minä puolestani voisin ottaa hoitooni uudistetun skouttauspuolen päällikön tehtävät, vastuualueena pohjoisamerikka. Tähän "scouting staffiin" jää vielä muutama pesti auki halukkaille, ainakin keski-eurooppaan, pohjoismaihin sekä juniorisarjoihin. Työ sisältää paljon reissuhommia, joten sopii eritototen perheettömille tai "omaa aikaa" haluaville. Teksti-tv sekä Eliteprospects tuntemus katsotaan eduksi. Myös tsekinkielen osaaminen sekä old school hockeyn ymmärrys on vahvuus.
Jos nyt kerran tälle linjalle lähdettiin, niin mulle ilman muuta "toteutuneiden sopimusten jälkiskoutting -johtajan" virka. Tsekkaisin jokaisen uuden pelaajan kohdalla ennen kauden alkua, oliko tehty sopimus virheliike (oli).
 

EPK

Jäsen
Suosikkijoukkue
IFK
Mulla on sellainen fiilis, että Salmelaiselle oli luvattu tietty budjetti. Sitten AB:n kanssa tuli oharit ja sen jälkeen budjettia on kiristetty ja siellä on ollut tilanne, että Salmelaisella olisi ollut pelaajia tietyille tonteille, mutta ei enää rahaa. En usko että Salmelainen olisi typeryyttään jättänyt joukkuetta noin vajaaksi. Ei myöskään ole Salmelaisen tyylistä tehdä tilaa budjettiin ja laittaa pelaajia eteenpäin. Toki Karvinen, Hede ja Lyytinen eivät onnistuneet mutta veikkaan että tämä tullut jollain tavalla yllätyksenä. Musta tuntuu, että Karvinen olisi pidetty, mutta nyt tehtiin tilaa budjettiin.

Hienoa että virheitä korjataan, nyt vielä jos Palola ja Rantakari saataisiin eteenpäin ja laatua sisään. Toki siinä vaiheessa Salmelaisen ja Peltosen joukkueen kasaaminen olisi aika maanisdepressiivisen näköistä.

Mutu on että huomenna julkaistaan uusi pelaaja ja vittu että ihmettelen jos ei ole sentteri eikä edes pakki. Toivottavasti molemmat. Sentteri Ruotsista tai AHL:stä tai Euroopasta ja pakki jotakuinkin samoilta suunnilta.

Voi myös olla, että Salmelainen yllättyi markkinoiden kuivuudesta. Toki nyt jos saa jatkaa, niin ehkäpä tätä virhettä ei enää toista.

Ja jos Peltonen ei ole Salmelaisen valinta, niin mielestäni Salmelaisen pitäisi saada jatkaa urheilujohtajana.
 

Sp#16

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK aina välillä, EPS jalkapallo
Ei ole. Turbulenssia oli ihan riittävästi. Junioripuoli huomattavasti ajan mukaisempi kuin Nybobdaksen ajanjaksolla.
Junioripuolella varmasti ajan mukaisesti, mutta turbulenssistä ei olla eroon päästy. Ei tarvitse katsoa, kun tätä kautta. Edellisen kauden loppupuoliskon sekoilut on myös vahvassa muistissa. Yhtenäkään toben kautena joukkue ei ole ollut täysin valmis, vaan jengiä tullut sisään ja ulos kiitettävään tahtiin.
 

BOL

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Mä nyt toistan sen, minkä aiemminkin, en edelleenkään usko, että Rantakari on ollut missään vaiheessa mikään organisaation toivehankinta, vaan "välttämätön pakko" ja hän on sopimuksentekohetkellä ollut "paras" vaihtoehto käytettävissä olevilla resursseilla. Lyytinen oli ykkösheppa ja sopimus oli tehty varhaisessa vaiheessa. Ymmärtääkseni Lyytinen halusi itse pois ja hänen poispäästämisensä oli ainoa oikea teko, vaikka ketään ei tilalle hankittukaan. Palolan sopimuksesta voidaan olla montaa mieltä reaaliajassa, mutta itse hyväksyn senkin, jos ja kun se on tehty viime kaudella ajanjaksolla, jolloin peli kulki. Jälkiviisaus on aina helppoa, enkä itse arvosta sellaista muuten kuin oppimisen kannalta. Ekojen pelien jälkeen Palolakin näytti ihan onnistuneelta värväykseltä, mutta sen jälkeen kaikki on hänelläkin mennyt päin helvettiä.
 
Suosikkijoukkue
IFK ilman möyrimistä, NYR, Inkvisitio 1480-
Mulla on sellainen fiilis, että Salmelaiselle oli luvattu tietty budjetti. Sitten AB:n kanssa tuli oharit ja sen jälkeen budjettia on kiristetty ja siellä on ollut tilanne, että Salmelaisella olisi ollut pelaajia tietyille tonteille, mutta ei enää rahaa.
Miksi budjettia olisi kiristetty, jos yksi avainpaikoista jäi täyttämättä? Ja jos näin olisi käynyt, niin luulisi, että asiasta oltaisiin tultu mediassa esille. Ihan jo sillä paskan määrällä, mitä Tobbarin niskaan sataa, niin olisi ollut hänen kannaltaan hyvä selvittää tuollainen mahdollinen asia ulos, jotta jengi ei ehkä olisi pitänyt ihan niin tampiona.
 

Sp#16

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK aina välillä, EPS jalkapallo
Mä nyt toistan sen, minkä aiemminkin, en edelleenkään usko, että Rantakari on ollut missään vaiheessa mikään organisaation toivehankinta, vaan "välttämätön pakko" ja hän on sopimuksentekohetkellä ollut "paras" vaihtoehto käytettävissä olevilla resursseilla. Lyytinen oli ykkösheppa ja sopimus oli tehty varhaisessa vaiheessa. Ymmärtääkseni Lyytinen halusi itse pois ja hänen poispäästämisensä oli ainoa oikea teko, vaikka ketään ei tilalle hankittukaan. Palolan sopimuksesta voidaan olla montaa mieltä reaaliajassa, mutta itse hyväksyn senkin, jos ja kun se on tehty viime kaudella ajanjaksolla, jolloin peli kulki. Jälkiviisaus on aina helppoa, enkä itse arvosta sellaista muuten kuin oppimisen kannalta. Ekojen pelien jälkeen Palolakin näytti ihan onnistuneelta värväykseltä, mutta sen jälkeen kaikki on hänelläkin mennyt päin helvettiä.
Nämä kaikki ovat silti osastoa "nyt kävi näin" varmasti lyytinen on itse halunnut pois ja sieltä suunnalta myös aloite tullut, muutama oikeutettu penkitys ja surkeat otteet laittoivat varmasti miettimään että nyt nostettava kytkintä. Itse puolustelin viime kaudella paljonkin Palolaa ja olin myös valmis laittamaan jatkoa sisään oliko vain vuoden pahvi? Tämän kauden otteet kuitenkin olleet sitä itseään ja menee jälleen osastoon nyt kävi näin. Palolan tuloa olisi myös huomattavasti varmempi katsoa, jos siellä olisi yksi innalla tai Turunen, mutta nyt on tilanne, että palola on meidän kärkiheppa laidassa ja ei tunnu lähtevän.
En vain jaksa uskoa että Rantakari oli paras mahdollinen tuohon rakoon. Ja miksi tuo sopimus rustattiin noin myöhään? Eikö tosiaan verkot ole olleet vesillä jo uuden vuoden jälkeen? Kyllähän näitä voi käännellä miten vain, mutta kannattaja seuraa vain tulosta ja jälleen kerran se on osastoa ynnämuut ja meriselityksiä joutuu kuunnella.
 

EPK

Jäsen
Suosikkijoukkue
IFK
Miksi budjettia olisi kiristetty, jos yksi avainpaikoista jäi täyttämättä? Ja jos näin olisi käynyt, niin luulisi, että asiasta oltaisiin tultu mediassa esille. Ihan jo sillä paskan määrällä, mitä Tobbarin niskaan sataa, niin olisi ollut hänen kannaltaan hyvä selvittää tuollainen mahdollinen asia ulos, jotta jengi ei ehkä olisi pitänyt ihan niin tampiona.
TJ:n puuhaastelua ja vastuun pakoilua esim.
 

BOL

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Nämä kaikki ovat silti osastoa "nyt kävi näin" varmasti lyytinen on itse halunnut pois ja sieltä suunnalta myös aloite tullut, muutama oikeutettu penkitys ja surkeat otteet laittoivat varmasti miettimään että nyt nostettava kytkintä. Itse puolustelin viime kaudella paljonkin Palolaa ja olin myös valmis laittamaan jatkoa sisään oliko vain vuoden pahvi? Tämän kauden otteet kuitenkin olleet sitä itseään ja menee jälleen osastoon nyt kävi näin. Palolan tuloa olisi myös huomattavasti varmempi katsoa, jos siellä olisi yksi innalla tai Turunen, mutta nyt on tilanne, että palola on meidän kärkiheppa laidassa ja ei tunnu lähtevän.
En vain jaksa uskoa että Rantakari oli paras mahdollinen tuohon rakoon. Ja miksi tuo sopimus rustattiin noin myöhään? Eikö tosiaan verkot ole olleet vesillä jo uuden vuoden jälkeen? Kyllähän näitä voi käännellä miten vain, mutta kannattaja seuraa vain tulosta ja jälleen kerran se on osastoa ynnämuut ja meriselityksiä joutuu kuunnella.

Varmaan Lyytisen osalta vaikutti paljon se, että oli ollut täällä jo pitkään. Ja se, että Kimmo Kapanen, joka hänet Timråhån hankki, on uskoakseni hänen entinen agenttinsa. Joskus tilanteet tapahtuvat nopeasti ja silloin on toimittava.

Palolahan on ollut tällä kaudella pois ymmärtääkseni useammastakin eri syystä, joten olisihan se nyt ihme, jos ei missään näkyisi ja ottaisi alisuorittavan jengin heti reppariinsa. Mutta eihän me nyt olla saatu sitä, mitä olisi toivottu.

Rantakarin osalta sanoisin, että sopimus on varmasti tehty myöhään juuri siksi, että on odotettu ensisijaisesti jotain muuta. Ja kun on käynyt ilmi, että jos ei nyt oteta, ei saada häntäkään, on otettu riski. Ehkä hän on sillä hetkellä ollut "vähiten huono" tai todennäköisin onnistuja hinta-laatusuhde huomioiden? En tiedä. Mutta onhan sekin mahdollista. Jossain muualla Rantakarikin voisi olla pelannut paljon paremmin. Hänen kohdallaanhan se polven kunto oli monelle se suurin kysymysmerkki. En tiedä, huilaako polven takia, mutta luulen, ettei huilaa.

Minä en tiedä, ketkä markkinoilla ovat vaihtaneet maisemaa viime kaudella ja millä ehdoilla. Pitäisi varmaan joku excel laittaa pystyyn :D. Osa sopimuksistahan on voitu tehdä jo paljon ennen julkistusta, mutta ne on julkaistu syystä tai toisesta melko myöhään. Enkä nyt tarkoitan HIFK:n soppareita, vaan kilpailijoiden. Moni Liiga-pelaajakin on varmasti haaveillut ulkomaista, mutta Ruotsiinkin pääsee joka vuosi kovempia ja kovempia pelaajia.
 

Mojo

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Buli
Palmu meni ainakin Linköpingiin, joten Salmelainen voi laittaa vieheensä jonnekin muualle. Jännät ajat, että tuleeko ketään. Mä luulen vahvistuksen löytyvän Puolan liigasta ja se on joku jota on jumpattu jo aikaisemmin, mutta nyt vasta jää koukkuun.
 

-Kantor-

Jäsen
Suosikkijoukkue
IFK
Miksi budjettia olisi kiristetty, jos yksi avainpaikoista jäi täyttämättä? Ja jos näin olisi käynyt, niin luulisi, että asiasta oltaisiin tultu mediassa esille. Ihan jo sillä paskan määrällä, mitä Tobbarin niskaan sataa, niin olisi ollut hänen kannaltaan hyvä selvittää tuollainen mahdollinen asia ulos, jotta jengi ei ehkä olisi pitänyt ihan niin tampiona.
Jotenkin ollut sellainen kutina, että Tobias eli viime kaudella reilulla kädellä yli varojen ja siitä maksetaan nyt hintaa.

Tämä ei tietenkään ole mikään puolustus eikä "vapaudu vankilasta"-kortti Salmelaiselle, vaan päinvastoin. Hänhän budjetin toteutumisesta viime kaudella(kin) on vastannut. Lisäksi vaikka kuluvan kauden budjetti olisi mitä, niin kyllä joukkueessa pitää rakenne ja roolitukset olla kunnossa, puhumattakaan avainpaikoista, jotka pitäisi täyttää laadulla aivan ensimmäisenä, jonka jälkeen tulee vasta muu joukkue.

Venäjän hyökkäyssota ei todellakaan selitä sitä miksi kuluvan kauden avainpaikat on jätetty "toivotaan toivotaan"-sekundan varaan vaikka näinkin asiaa on selitelty. Nämä tontit kun tulisi täyttää hyvissä ajoin edeltävän kauden aikana, yleensä jo syyskaudella.
 

Sp#16

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK aina välillä, EPS jalkapallo
@BOL Joo ei näistä ajankohdista tiedä milloin sopparit oikeasti tehty. Ja tämä oma heitto uudenvuoden jälkeen voi olla jo myöhäistä kiinnittää kärkimiehet. Silti Rantakarin kohdalla en usko hetkeäkään että olisi ollut mielenkiintoa ennen kesää. Jonkun/joidenkin kanssa on mennyt mönkään neuvottelut. Mistä se kertoo en tiedä, mutta ehkä olisi pari jätkää kannattanut jättää välistä talvella olisi voinut jäädä enemmän millä nokittaa. Ja nämä ketä tänne tuli ei ilmaisia ollut. Tämä tästä osaltani. Edelleen silti ollaan osastossa mutku ei se muuksi muutu.
 
(1)
  • Tykkää
Reactions: BOL

auvo11

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, maajoukkue, NHL:n suomalaiset
Mä nyt toistan sen, minkä aiemminkin, en edelleenkään usko, että Rantakari on ollut missään vaiheessa mikään organisaation toivehankinta, vaan "välttämätön pakko" ja hän on sopimuksentekohetkellä ollut "paras" vaihtoehto käytettävissä olevilla resursseilla. Lyytinen oli ykkösheppa ja sopimus oli tehty varhaisessa vaiheessa. Ymmärtääkseni Lyytinen halusi itse pois ja hänen poispäästämisensä oli ainoa oikea teko, vaikka ketään ei tilalle hankittukaan. Palolan sopimuksesta voidaan olla montaa mieltä reaaliajassa, mutta itse hyväksyn senkin, jos ja kun se on tehty viime kaudella ajanjaksolla, jolloin peli kulki. Jälkiviisaus on aina helppoa, enkä itse arvosta sellaista muuten kuin oppimisen kannalta. Ekojen pelien jälkeen Palolakin näytti ihan onnistuneelta värväykseltä, mutta sen jälkeen kaikki on hänelläkin mennyt päin helvettiä.
Joo Palolalla on ollut paljon pitkiä poissaoloja ja hän on kokoajan metsästämässä tatsiaan mut kun näkyy edistystä niin Pum ja saikulle.
 
(1)
  • Tykkää
Reactions: BOL

MSU

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Ja jos näin olisi käynyt, niin luulisi, että asiasta oltaisiin tultu mediassa esille. Ihan jo sillä paskan määrällä, mitä Tobbarin niskaan sataa, niin olisi ollut hänen kannaltaan hyvä selvittää tuollainen mahdollinen asia ulos, jotta jengi ei ehkä olisi pitänyt ihan niin tampiona.
Eikös Tobbari tätä budjettiasiaa kommentoinut jossain suht alkukaudesta? Totesi että "hän ei ole tälläistä (3milj) budjettia ilmoittanut medialle" tms kun kysyttiin että onko tämä IFK muka oikeasti 3milj arvoinen.

E:

Löytyi:

HIFK on ilmoittanut, että tämän kauden pelaajabudjetti on kolme miljoonaa euroa. Onko budjetti jo käytetty?

– Mä en ole sitä budjettia ilmoittanut.

 
Viimeksi muokattu:
Suosikkijoukkue
IFK ilman möyrimistä, NYR, Inkvisitio 1480-
Eikös Tobbari tätä budjettiasiaa kommentoinut jossain suht alkukaudesta? Totesi että "hän ei ole tälläistä (3milj) budjettia ilmoittanut medialle" tms kun kysyttiin että onko tämä IFK muka oikeasti 3milj arvoinen.

E:

Löytyi:



Juu, muistan tämän kyllä. Tuosta ei kuitenkaan ota selvää, että A) onko se budu 3M€ ja B) onko se käytetty.

En ymmärrä yhtään, miksi tuossa asiassa pitää olla niin salamyhkäisiä. Myös tää meidän uusi virkaa tekevä toimitusjohtaja (jonka nimeä en edes muista) voisi astua sen verran median eteen, että kertoisi miten on oma homma lähtenyt liikenteeseen.
 

Bafforosso

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK parhaimmillaan
Mä nyt toistan sen, minkä aiemminkin, en edelleenkään usko, että Rantakari on ollut missään vaiheessa mikään organisaation toivehankinta, vaan "välttämätön pakko" ja hän on sopimuksentekohetkellä ollut "paras" vaihtoehto käytettävissä olevilla resursseilla. Lyytinen oli ykkösheppa ja sopimus oli tehty varhaisessa vaiheessa. Ymmärtääkseni Lyytinen halusi itse pois ja hänen poispäästämisensä oli ainoa oikea teko, vaikka ketään ei tilalle hankittukaan. Palolan sopimuksesta voidaan olla montaa mieltä reaaliajassa, mutta itse hyväksyn senkin, jos ja kun se on tehty viime kaudella ajanjaksolla, jolloin peli kulki. Jälkiviisaus on aina helppoa, enkä itse arvosta sellaista muuten kuin oppimisen kannalta. Ekojen pelien jälkeen Palolakin näytti ihan onnistuneelta värväykseltä, mutta sen jälkeen kaikki on hänelläkin mennyt päin helvettiä.
Mitä jos Rantakari tulikin Lyytisen tilalle etuajassa?
 

Petrell#32

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Mikael Granlund
Tällainen pakki tulossa ruotsalaismedian mukaan Liigaan. IFK?

 

TheJackal

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK ilman Ville Peltosta ja Tobias Salmelaista

TheSirPena

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pentti Matikainen
Selailin hieman tätä ketjua ja on kyllä kova meno päällä! :D Kuhdalle tarjottu Peltosen pestiä, Hank Pikkarainen tekemässä comebackia ja tänne huhutaan jotain Palvetta.. Ei muuta kuin lisää löylyä vaan!

(Jouduin oikeasti pitkään miettimään, että kuka helvetin Palve. Olin unohtanut koko Oula Palveen.)
 
Viimeksi muokattu:

TheSirPena

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pentti Matikainen
Siellä on vielä hovioikeus käymättä, joten eipä ole lainvoimainen tämä käräjäoikeuden päätös ainakaan vielä
Vaikka tämä onkin tämänhetkinen tilanne niin silti todella kummallinen veto miltään jengiltä ottaa Pikkaraista joukkueeseen. En usko, että kyseisen joukkueen kopissa on kovinkaan railakas tunnelma asian suhteen.
 

Hattu

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK

Petrell#32

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Mikael Granlund
Olisi kova hankinta. Sisään vain.

Itselläni ei tietoa pelaajasta, mutta paperilla kyllä kovaa tulosta tehnyt Ruotsissa ennen lähtöä Pohjois-Amerikkaan. Kertoo paljon, että Twitterissä ruotsalaiset ihmettelevät mahdollista diiliä Suomeen. Toivottavasti tässä on IFK:n uusi vahvistus
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös