Nämä kaikki ovat silti osastoa "nyt kävi näin" varmasti lyytinen on itse halunnut pois ja sieltä suunnalta myös aloite tullut, muutama oikeutettu penkitys ja surkeat otteet laittoivat varmasti miettimään että nyt nostettava kytkintä. Itse puolustelin viime kaudella paljonkin Palolaa ja olin myös valmis laittamaan jatkoa sisään oliko vain vuoden pahvi? Tämän kauden otteet kuitenkin olleet sitä itseään ja menee jälleen osastoon nyt kävi näin. Palolan tuloa olisi myös huomattavasti varmempi katsoa, jos siellä olisi yksi innalla tai Turunen, mutta nyt on tilanne, että palola on meidän kärkiheppa laidassa ja ei tunnu lähtevän.
En vain jaksa uskoa että Rantakari oli paras mahdollinen tuohon rakoon. Ja miksi tuo sopimus rustattiin noin myöhään? Eikö tosiaan verkot ole olleet vesillä jo uuden vuoden jälkeen? Kyllähän näitä voi käännellä miten vain, mutta kannattaja seuraa vain tulosta ja jälleen kerran se on osastoa ynnämuut ja meriselityksiä joutuu kuunnella.
Varmaan Lyytisen osalta vaikutti paljon se, että oli ollut täällä jo pitkään. Ja se, että Kimmo Kapanen, joka hänet Timråhån hankki, on uskoakseni hänen entinen agenttinsa. Joskus tilanteet tapahtuvat nopeasti ja silloin on toimittava.
Palolahan on ollut tällä kaudella pois ymmärtääkseni useammastakin eri syystä, joten olisihan se nyt ihme, jos ei missään näkyisi ja ottaisi alisuorittavan jengin heti reppariinsa. Mutta eihän me nyt olla saatu sitä, mitä olisi toivottu.
Rantakarin osalta sanoisin, että sopimus on varmasti tehty myöhään juuri siksi, että on odotettu ensisijaisesti jotain muuta. Ja kun on käynyt ilmi, että jos ei nyt oteta, ei saada häntäkään, on otettu riski. Ehkä hän on sillä hetkellä ollut "vähiten huono" tai todennäköisin onnistuja hinta-laatusuhde huomioiden? En tiedä. Mutta onhan sekin mahdollista. Jossain muualla Rantakarikin voisi olla pelannut paljon paremmin. Hänen kohdallaanhan se polven kunto oli monelle se suurin kysymysmerkki. En tiedä, huilaako polven takia, mutta luulen, ettei huilaa.
Minä en tiedä, ketkä markkinoilla ovat vaihtaneet maisemaa viime kaudella ja millä ehdoilla. Pitäisi varmaan joku excel laittaa pystyyn :D. Osa sopimuksistahan on voitu tehdä jo paljon ennen julkistusta, mutta ne on julkaistu syystä tai toisesta melko myöhään. Enkä nyt tarkoitan HIFK:n soppareita, vaan kilpailijoiden. Moni Liiga-pelaajakin on varmasti haaveillut ulkomaista, mutta Ruotsiinkin pääsee joka vuosi kovempia ja kovempia pelaajia.