HIFK:n huhut, mutut & htt-spekuloinnit

  • 7 189 275
  • 30 507
Suosikkijoukkue
IFK ilman möyrimistä, SAB, NYR, Inkvisitio 1480-
Te? Kuulutko HIFK:n joukkueeseen? Ei HIFK pääse, ihan paskoja pelaajia ja paska joukkue. Herää kysymys millaista masokistia mahtaa moinen paska kiinnostaa niin, että kiukuttelee asiasta keskustelupalstalla?
Mikäs vittu se sinä olet?
 

Mojo

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Buli
Melkoinen sisääntulo.

Onkohan siitä Halttusen mahdollisesta CHL:ään lähdöstä mitään tietoa tai milloin asian pitäisi ratketa? Toivottavasti pelaisi meillä, on kuitenkin sen verran lupaavasta kaverista kyse.
 

Redrose

Jäsen
Suosikkijoukkue
IFK Helsinki
Melkoinen sisääntulo.

Onkohan siitä Halttusen mahdollisesta CHL:ään lähdöstä mitään tietoa tai milloin asian pitäisi ratketa? Toivottavasti pelaisi meillä, on kuitenkin sen verran lupaavasta kaverista kyse.
Jos edareissa saa reilusti peliaikaa, niin ei se mihinkään junnuliigaan lähde. Miesten pelit ovat NHL draftissa arvokkaampia kuin mitkään junnupelit.
 

Helsingforce

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK ilman Ville Peltosta ja Tobias Salmelaista
Nyt en ihan ymmärrä, mitä yrität sanoa? Jos HIFK:lta puuttuu yksi pakki heinäkuussa, miten HIFK:lla on vaikeuksia saada samalle kaudelle hyviä äijiä jokaiselle paikalle?
Eihän IFK:lta puuttunut "yksi pakki" vaan kaikkein tärkein pakki. On sillä nyt eroa.

Eikö HIFK ole juurikin saanut haluamansa, kun on kerran sopimuksetkin jo tehty aika päiviä sitten?
Ei välttämättä, vaan IFK on saanut silloin ne, jotka ovat saaneet haluamistaan.

Miten Pelicansin pakkitilanne vaikuttaa meihin?
Kilpaillaan osittain samoista.

Tai että TPS kaipaa Juolevin kaltaista ukkoa?
Tämä ei päde, jos pysyttäydytään loogisuuteen eli IFK halusi ja tarvitsi oikealta ampuvan. Tuntuu ettei kovin moni täällä edes ajattele kätisyyksiä, eli kaikenmailman kommentoijille jotka laittavat koko ajan kotkansaloa ja lyytistä oikealle, mutta motinia vasemmalle, ei välttämättä tekisi tiukkaa sijoittaa juolevia vaikka sen rightin ykköspakin paikalle, tai vaikka maalivahdiksi.

Täällähän jo todettiin, että Juolevi ei ole sitä, mitä nyt kaivataan.
Sinäkin toteat joka toisessa viestissä, että tuohimaan ohimeno oli hyvä ja mv-kaksikkomme on hyvä, ja joka toisessa että tuohimaa ikäänkuin epäreilusti dissattiin pois. Juolevi ei oikeasti ole mitä kaivattiin ja kaivataan, eikä Tuohimaa. Auvitu oli se mitä kaivattiin, ja Broadhurst/Turunen on edelleen se mitä kaivataan.

Jos HIFK hakee vain yhtä pakkia, uskooko joku oikeasti, ettei sitä löydetä? Siis yhtä puolustajaa? Se on sitten eri keskustelu, kuka sieltä tulee ja riittääkö hän (ei tietenkään riitä), mutta eihän noissa sun viesteissä ollut mitään järkeä, jos puhutaan joukkueen kasaamisesta. HIFK:lla on ollut joukkue yhtä pakkia lukuunottamatta kasassa jo kuukauden päivät ja jos HIFK haluaisi veskarin tai sentterin hankkia, kyllä sellaiset tänne hankittaisiin.

Nyt yksikään kirjoittaja ei ole todellakaan kirjoittanut, etteikö saataisi "pakkia". Tottakai jokainen puhui pakista, jolla on jotain merkitystä ja arvoa. Ei ollut lainkaan varmaa että sellainen löydetään, eikä kovin moni ole vakuuttunut siitä että Rantakari on se pakki, jota tarvittiin. Itse annan edes hieman siimaa, mutta tiedostan huomattavat riskit enkä pysty sinunkaltaiseen yltiöoptimismiin.

Haluan myös mennä takaisin toukokuuhun, ja keskushyökkääjiin. Itse kirjoitin (ettei ole mitään syytä valita Auvitun ja Lyytisen välillä, sillä molemmat ovat kaksi kautta pelanneet samassa joukkueessa, ja) että AB:n korvaaminen tulisi olemaan erittäin vaikeaa, tyhmää ja jopa silmälumetta joka lopulta jätetään tekemättä. Kirjoitin tarkemmin näin:

Mistä lähtien sitä nyt pitäisi valita Lyytisen ja Auvitun välillä? Molemmat ovat olleet kahdella edellisellä kaudella yhtäaikaa pakistossa ja mahtuvat tottakai jatkossakin. Eivät edes ole kovin samanlaisia ja Auvitu näistä selkeästi parempi. Auvitu tarvitaan ehdottomasti kakkosparin kiekolliseksi vasemmaksi pakiksi, Lyytinen loukkaantumisen jäljiltä mutta potentiaaleineen aloittanee sitten kolmosparista.

Näiden kahden väliltä valitseminen on kuin sanoisi että täytyy valita Hirvonen tai Nättinen, kumpaakin vasempaa laituria ei voi pitää. Mutta kyllä voi ja pitää.

Myös AB täytyy pitää. Suhtaudun erittäin skeptisesti siihen, että mitään parempaa voisi saada ylipäänsä, tai etenkään samalla hinnalla. Kuulostaa pelkältä kusetukselta, että koitetaan muka etsiä jotain parempaa mutta kun sitä ei sitten löydy niin jätetään kokonaan hankkimatta sentteri ja AB korvaamatta (lisäys: tai hankitaan joku toivoton toivotaan tapaus). Se olisi jo sen luokan moka, että Salmelaiselle monoa.

Sinä arvon tylsistynyt vanha rouva vastasit näin:

Eli AB pitää pitää hinnalla millä hyvänsä? Tai väkisin, jos ei haluakaan enää meillä pelata? Ilmeisesti tiedät AB:n palkkapyynnön, koska samalla hinnallakaan ei parempaa voi saada? Häntä parempaa pelaajaa ei myöskään ole mahdollista saada, koska hän on aivan ylivoimaisen hyvä pelaaja, eikä kukaan muu yllä hänen tasolleen? Jatkossa ei siis voida hankkia uusia pelaajia, vaan täytyy tyytyä vanhoihin tuttuihin pelaajiin, koska jokainen uusi pelaajahan on aina "toivotaan, toivotaan-pelaaja". Koskeeko tämä myös muita seuroja?

Tämä yllä oleva osuus on oikeastaan pelkkää BOL-tyypillistä triviaalia vastakysymystä, joka ei liity, ei vastaa, eikä etenkään edistä. Se vain väärinolettaa, poikkeaa, erkanee ja syyttää.

Missä on sanottu, että AB jätetään korvaamatta, eikä hankita enää yhtään sentteriä? Mahdollista se toki on, koska elämässä melkein mikä tahansa on lopulta mahdollista, mutta en kyllä mitenkään pidä sitä todennäköisenä. Jos näin kuitenkin jostain syystä tapahtuu, lupaan haukkua Salmelaisen alimpaan helvettiin, mikäli sillä on negatiivisia seurauksia joukkueen peliesityksille. Mikäli joukkue sattuisi kuitenkin voittamaan mestaruuden, skippaan haukkumiset. Sen sijaan kirjoitan erillisen kiitoskirjoituksen hänelle, koska hän on ollut suuri visionääri.

Tähän sanon vain, että niin. Joo. Niin. Jeps.

Jätettiinkö AB korvaamatta?
Eikö hankittu enää yhtään sentteriä?
Oliko tämä todennäköistä?
Tapahtuiko näin?
Haukuitko siis Salmelaisen alimpaan helvettiin?

Pitäen kuitenkin ikuisen mahdollisuuden olla haukkumatta mikäli joukkue voittaa mestaruuden tai menee konkurssiin, tai jos on maanantai tai sunnuntai, saat skipata tietenkin kaiken vastaamisen ja vastuun ja haukkumisen ja puolustamisenkin, mutta oliko nyt sittenkin niin että se sentteri piti hankkia vai muuttuiko mielipide sen myötä kun jumalat salmelainen ja peltonen aivan varmasti näin sitten kuitenkin tarkoittivat?
Oliko kana ennen munaa vai muna ennen kanaa?
Onko todellisuus illuusio?
Tuleeko tietoisuus loputtomasta materiasta, vai luoko tietoisuus materiaa?
Onko illuminati maailmanvaltias, vai kaikki pelkkää kaaosta?
Onko hyvä vai paha voitolla?

Kaikkiin näihin sinun loogisesti tulee vastata, ennen kuin voimme jatkaa keskustelua.

Kirjoitin että jos AB jätetään korvaamatta tai hankitaan toivotaan tapaus, olisi se sen luokan munaus että kenkää. Katsotaan kesän yli kuinka käy, ansaitseeko Salmelainen luottamukselle jatkoa.

Ei olla hankittu edes toivotaan tapausta. Minusta tämä on sen luokan munaus, että kenkää.

Salmelainen on melkoinen kinkeladekoffe.
 

Mojo

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Buli
Jos edareissa saa reilusti peliaikaa, niin ei se mihinkään junnuliigaan lähde. Miesten pelit ovat NHL draftissa arvokkaampia kuin mitkään junnupelit.
Kyselin ihan omaa tietämättömyyttäni, että olisiko mahdollisesta lähdöstä jollain jotain kättä pidempää, kun nyt kuitenkin oli varattu sinne. Eikä se CHL mikään huono vaihtoehto ole, tänäkin vuonna sieltä varattiin 10 pelaajaa ensimmäisellä ja 12 toisella kierroksella. Silti itsekin näkisin jatkon Suomessa paremmaksi ja samalla voisi hoitaa intinkin pois ettei sen suorittaminen jäisi roikkumaan hamaan tulevaisuuteen. Mutta yksilöllisiä juttuhan nämä kaikki ovat ja päätösten lopputulemathan näkyvät varmuudella vasta tulevina vuosina.

Ja mitä siihen reiluun peliaikaan tulee, siinähän on se iso jos. Päättyneellä kaudella ei ainakaan suuremmin junnuihin luotettu, vaan siellä painelivat kokeneemmat edelle peliesitysten tasosta riippumatta. Ei siitä ole paljon iloa tai hyötyä kiekollisuudesta elävälle pelaajalle mikäli pelaa sen n. 5 min/matsi nelosessa ja heitellään Kollien sekä edustuksen väliä ilman tarkempaa suunnitelmaa.

Muutenkin nyt olisi niitä kauan kaivattuja lupaavia junnuja sopimuksen alaisena useampikin, joten heille pitäisi antaa reiluja mahdollisuuksia sekä luottoa ilman, että joutuu ensimmäisen virheen jälkeen penkin päähän tuppea puremaan ja samalla menettää itseluottamuksensa, kun alkaa pelätä jokaista liikettään jäällä ettei vaan tulisi mokattua.
 

ElmerMoody

Jäsen
Suosikkijoukkue
✦ IFK ✦
Ottamatta nyt kantaa suuntaan tai toiseen, niin miten teillä ihmisillä riittää energia tähän jatkuvaan vääntämiseen täysin samoista asioista? Mä oon ihan puhki tästä kesästä jo pelkästään lukemalla näitä. Toki arvostan innokkuuttanne IFK:ta kohtaan.
 
Suosikkijoukkue
Jokipojat, HIFK, Montreal Canadiens, Liverpool.
Ottamatta nyt kantaa suuntaan tai toiseen, niin miten teillä ihmisillä riittää energia tähän jatkuvaan vääntämiseen täysin samoista asioista? Mä oon ihan puhki tästä kesästä jo pelkästään lukemalla näitä. Toki arvostan innokkuuttanne IFK:ta kohtaan.
Onhan tämä HIFK:n keskustelupalsta ylivoimaisesti intohimoisin, rääväsuisin, anteeksi- ja periksiantamattomin, kovakalloisin, sanavalmein ja kaikin puolin tykittävintä menoa. Tähän ei voi muuta todeta kuin, että "Tää on mun HIFK" ja siksi on nautinnollista olla HIFK:n kannattaja.

Ei tähän vain väsy koskaan, mutta ymmärrän myös "Elmer Moodyn" näkökulman koska HIFK:n kanssa elämä ei ole koskaan tasaista, tie Liigassa on ollut toisteisesti kuoppainen vuodesta toiseen. Minkä näköinen HIFK, sen näköinen myös keskustelupalsta, mutta toki kivempi sitä on aina lukea, jos mennään enemmän posin kautta.
 
Viimeksi muokattu:

Topmachine

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Ottamatta nyt kantaa suuntaan tai toiseen, niin miten teillä ihmisillä riittää energia tähän jatkuvaan vääntämiseen täysin samoista asioista? Mä oon ihan puhki tästä kesästä jo pelkästään lukemalla näitä. Toki arvostan innokkuuttanne IFK:ta kohtaan.
Tätä palstaa tulee jostain syystä luettua siinä toivossa että saisi lukea kuinka joukkueen fanit tukee kannattamaansa seuraa ja odottaa tulevaa kautta positiivisin mielin vaikeuksista huolimatta mutta valitettavasti todellisuudessa tämä on aina yhtä järkyttävää ja surullista luettavaa kuinka kaikki on paskaa ja loukissa automaattisesti jo etukäteen ja kukaan ei osaa mitään.... toiset rakentaa joukkuetta ja toiset pelata. Olisi ilmeisesti parempi monien mielestä kun koko IFK:n toiminta lopetettaisiin kun kaikille pitää antaa monoa.
 

Vilja

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Onkohan joukkue nyt näiltä osin kasassa? Näädäthän jo omalta osaltaan asian kuittasi, mikä ihan ymmärrettävää. Tobbe jätti asian auki, joskin jo aikaisemmin viestitti, että kaksi pakkia ja homma valmis.
 

Synyster

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingin IFK
Tätä palstaa tulee jostain syystä luettua siinä toivossa että saisi lukea kuinka joukkueen fanit tukee kannattamaansa seuraa ja odottaa tulevaa kautta positiivisin mielin vaikeuksista huolimatta

Seuran kannattaisi viestiä näistä vaikeuksista jos niitä on. Vai onko sinulla faktatietoa, että tämänhetkinen toiminnan taso on seurausta kassavajeesta, tai muista vastaavista vaikeuksista?

Kun samaan aikaan toinen valloillaan oleva näkökulma on, että kaikki on tehty oikein ja hyvin, ja seurakin on tämänhetkiseen tilanteeseen tyytyväinen.

Onko toiminta siis taloudellisesti huonolla pohjalla, vai tekeminen yksinkertaisesti huonoa? Jos ensimmäinen, niin minkä vuoksi on kiinnitetty kokeneempia, ja sitä kautta kalliimpia pelaajia jo aiemmin jatkodiileihin? Jos jälkimmäinen, niin mielestäni sitä ei tarvitse katsoa ilman kritiikkiä.
 
Suosikkijoukkue
IFK ilman möyrimistä, SAB, NYR, Inkvisitio 1480-
Ottamatta nyt kantaa suuntaan tai toiseen, niin miten teillä ihmisillä riittää energia tähän jatkuvaan vääntämiseen täysin samoista asioista?
Helposti. Varsinkin näin off-seasonilla. Ajattele nyt, kuinka tylsää olisi lukea tätä palstaa jos kaikki olisivat sitä mieltä, että nykyrosteri ei vaan riitä. Onneksi joidenkin mielestä se riittää, tai sitten haluavat vaan uskotella sen riittävän. Tai peesailevat UTJ:aa koska "tää on mun IFK" ja näillä mennään. Ja jos jengi on Salmelaisen mielestä tuossa ja valmis, niin faninko pitäisi olla hiljaa ja tyytyä keskinkertaisuuteen, kun saatavilla on ollut poikkeuksellisesti vaikka ja mitä?

Kyllä sitä massia buduun olisi pitänyt kaivaa kaikin keinoin vaikka Shellin baarista. Onko hommia tehty yhteistyökumppaneiden eteen normaalia enemmän, kuten näinä poikkeuksellisina aikoina luulisi toimittavan? Sitä en tiedä. Mutta ainakaan se ei näy missään..
 

King Jeremy

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Liverpool, Bayern München ja Boston Celtics
Helposti. Varsinkin näin off-seasonilla. Ajattele nyt, kuinka tylsää olisi lukea tätä palstaa jos kaikki olisivat sitä mieltä, että nykyrosteri ei vaan riitä. Onneksi joidenkin mielestä se riittää, tai sitten haluavat vaan uskotella sen riittävän. Tai peesailevat UTJ:aa koska "tää on mun IFK" ja näillä mennään. Ja jos jengi on Salmelaisen mielestä tuossa ja valmis, niin faninko pitäisi olla hiljaa ja tyytyä keskinkertaisuuteen, kun saatavilla on ollut poikkeuksellisesti vaikka ja mitä?

Kyllä sitä massia buduun olisi pitänyt kaivaa kaikin keinoin vaikka Shellin baarista. Onko hommia tehty yhteistyökumppaneiden eteen normaalia enemmän, kuten näinä poikkeuksellisina aikoina luulisi toimittavan? Sitä en tiedä. Mutta ainakaan se ei näy missään..
Mun mielestä sä tulkitset väärin. Se viesti on ollut mun nähdäkseni, ettemme tiedä, riittääkö se. Eli saattaa riittää tai sitten ei. Ja mikä on riittämistä? Mestaruus? Mulle kelpaa miniminä paluu semeihin, jos siinä on selkeä kehityksen jatkumo.
 
Suosikkijoukkue
IFK ilman möyrimistä, SAB, NYR, Inkvisitio 1480-
Mun mielestä sä tulkitset väärin. Se viesti on ollut mun nähdäkseni, ettemme tiedä, riittääkö se. Eli saattaa riittää tai sitten ei. Ja mikä on riittämistä? Mestaruus? Mulle kelpaa miniminä paluu semeihin, jos siinä on selkeä kehityksen jatkumo.
Mitä mä tulkitsen väärin, oman mielipiteeni siitä, ettei se mun mielestä riitä?

Oon ollut siinä käsityksessä, että IFK:lla on ollut tavoitteena mestaruus monta kautta putkeen ja kieltämättä tässä on jo tovin odotellut sen targetin realisoitumista. En ole kuullut mitään toimihenkilöiden virallisia ulostuloja siitä, mikä on oikeasti tavoite. Ehkä sitä ei edes kukaan tiedä, tai ei kehdata sanoa, tai sanotaan sitten kun alkaa olla sarjasijoituksia lukittuna?
 

Topmachine

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Seuran kannattaisi viestiä näistä vaikeuksista jos niitä on. Vai onko sinulla faktatietoa, että tämänhetkinen toiminnan taso on seurausta kassavajeesta, tai muista vastaavista vaikeuksista?

Kun samaan aikaan toinen valloillaan oleva näkökulma on, että kaikki on tehty oikein ja hyvin, ja seurakin on tämänhetkiseen tilanteeseen tyytyväinen.

Onko toiminta siis taloudellisesti huonolla pohjalla, vai tekeminen yksinkertaisesti huonoa? Jos ensimmäinen, niin minkä vuoksi on kiinnitetty kokeneempia, ja sitä kautta kalliimpia pelaajia jo aiemmin jatkodiileihin? Jos jälkimmäinen, niin mielestäni sitä ei tarvitse katsoa ilman kritiikkiä.
Ei minulla ole mitään tietoa tilanteesta sen enempää kuin täällä kenelläkään mutta itse haluan ajatella että Salmelainen ja Peltonen taustajoukkoineen tietävät tasan tarkkaan mitä haluaa ja tekee. Haluan ajatella että nämä pelaajat sopii parhaiten siihen Villen HIFK:hon. Haluan uskoa myös siihen että joukkueen toiminnassa on mukana asiantuntevia lääkäreitä ja muita toimihenkilöitä, jotka osaavat auttaa pelaajat kuntoon niin ettei ole automaatio että sama paikka hajoaa. Jääkiekossa loukkaantumisia tulee ja onhan niitä muillakin kun meillä joka kausi. Lähtökohtaisesti ajattelen kuitenkin ettei kukaan päästä toipilasta ukkoa jäälle.

Kysymykseesi toiminnan taloudellisuudesta on täysin mahdoton vastata kun mitään palkkatietoja ei ole tarjolla. Valmennus on sen verran kuitenkin jääkiekosta ymmärtävää porukkaa että pakko tässä on antaa luottoa siihen suuntaan että tuo porukka saadaan pelaamaan joukkueena jolloin mitään hätää ei ole. Edelleen jaksan ottaa esimerkiksi Lukon mestarijoukkueen.. pari ekaa kautta eivät olleet juuri kummoisia mutta määrätietoinen tekeminen johti kannujuhliin muihin joukkueisiin verraten aika heikolla nimilistalla.

Eipä tämä huhu ole mutta kun nyt alettiin keskusteleen ni olkoon täsä.
 

Metukka

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Edelleen jaksan ottaa esimerkiksi Lukon mestarijoukkueen.. pari ekaa kautta eivät olleet juuri kummoisia mutta määrätietoinen tekeminen johti kannujuhliin muihin joukkueisiin verraten aika heikolla nimilistalla.
Tää on nyt ihan puutaheinää. Lukolla oli liigan paras pelaajamateriaali tuolloin ja mestaruuskin siirtyi vuodella vain, koska korona keskeytti kauden.
 

King Jeremy

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Liverpool, Bayern München ja Boston Celtics
Mitä mä tulkitsen väärin, oman mielipiteeni siitä, ettei se mun mielestä riitä?
No kerroit, että "joidenkin mielestä se riittää". Mun tulkinta on, että meitä on jonkin verran, jotka haluavat katsoa riittääkö se, ennen kuin dumataan, ettei riitä. Mutta ei se tarkoita sitä, että uskomme sokeasti sen riittävän.
 
Suosikkijoukkue
IFK ilman möyrimistä, SAB, NYR, Inkvisitio 1480-
No kerroit, että "joidenkin mielestä se riittää". Mun tulkinta on, että meitä on jonkin verran, jotka haluavat katsoa riittääkö se, ennen kuin dumataan, ettei riitä. Mutta ei se tarkoita sitä, että uskomme sokeasti sen riittävän.
Tarkennetaan nyt sen verran vielä, että tarkoitin ettei tämän hetken pelaajamateriaali ole mielestäni riittävä, kilpaillakseen edes paperilla Oulun ja Tampereen vastaaville. Ja tähän pohjautuen se ei siten riittäisi ainakaan semareista jatkoon. Ja sehän ei myöskään allekirjoittaneelle riitä.

Kyllähän tuo meidän joukkue saa tehdä ihan älyttömän ylisuoriutumisen niin taktisesti, kuin kentälläkin, välttää isommat loukkaantumissumat, monen kokeneen pelaajan pitää palata parhaalle tasolleen (mielellään jopa yli sen), junnujen pitää onnistua lyömään läpi ja vakiinnuttamaan paikkansa, Hirvosen täytyisi ottaa kakkosen (?) senan paikka haltuun asap, kokemattomien maalivahtien tulisi pelata jumalmoodissa läpi kauden ja valmennukselta toivoisi aiempaa nopeampaa taktista reagointia pelin sisällä.

Tuossa nyt muutama kysymysmerkki omasta mielestäni, jotka vähän aiheuttaa epäilyksiä menestysmahdollisuuksiin. Ymmärtäisin nuo kriittiset kohdat, jos oltaisiin sarjanousija jostain Iisalmesta ja operoitaisiin kolikkobudjetilla..

Edit: ollaan kyllä ihan väärässä ketjussa, pahoittelut.
 
Viimeksi muokattu:

BOL

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Meikämandoliinon mielestä raskainta ja ehkä surullisintakin on se, että täällä vaikuttaa olevan nykyisin hyvinkin paljon merkitystä sillä, kuka kirjoittaa mitäkin, ei niinkään niillä perusteilla, miksi joku on jotain mieltä. Sitten, kun siihen vastaa, uhriutuu. Tai on muuten vain sinisilmäinen, kaiken hyväksyvä idiootti. Tai aletaan vittuilla kirjoitusten pituudesta tai jostain muusta daijusta. Mutta ei se tietenkään vain tämän palstan ongelma ole, vaan se on ajan henki. Moni asia on nykyisin hyvin kahtiajakautunut ja on vain yksi oikra vastaus, vaikka todellisuudessa näin ei oikeasti hyvinkään usein ole, vaan se ”totuus” on jossain välimaastossa. Oikein hakemalla haetaan jotain, mitä vastaan voisi hyökätä ja sitten mennään. Siitä en pidä IRL, enkä siis täälläkään. Hyökkäys ei aina ole paras puolustus ja sillä, miten asiat ilmaisee, on väliä.

Itse olen hyvinkin kiinnostunut muiden mielipiteistä, vaikka olisinkin eri mieltä itse asiasta, koska vain niin voi laajentaa omaakin ajatteluaan. Mua kiinnostaa nimenomaan ne perustelut, miksi joku kokee asiat, kuten kokee. Historialla ja aiemmilla kokemuksilla on aina joku merkitys, mutta eivät ne välttämättä aina kerro tulevasta yhtään mitään. Omalta osaltani monesta paskasta tai pieleen menneestä asiasta on seurannut valtavasti hyviä ja parempia asioita, enkä usko, että olen ainoa. Siksi jaksan uskoa, että kaikki pettymykset eivät ole turhia, vaikka ilman niitäkin pystyy varmasti elämään.

Mutta kukin tietysti tyylillään. Itse en ole ketään vastaan, olen HIFK:n puolella. Teitä mestaruuksiin on monenlaisia ja kun meillä ei aiemmat yritykset ole olleet tuottoisia, on hyvä kokeilla jotain muuta, kunhan strategia on mietitty etukäteen tarkkaan, eikä vain muuteta jotain, koska muutakaan ei nyt ollut. Haluan uskoa, että HIFK:ssa on nyt toimittu näin. Mutta voin hyvin olla väärässäkin.
 

tommy36

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Minkä näköinen HIFK, sen näköinen myös keskustelupalsta, mutta toki kivempi sitä on aina lukea, jos mennään enemmän posin kautta.
Toki siihen posiin voi ihan se IFK toimijoineen vaikuttaa toimillaan, että kaikki ovat vain yhtä hymyä ja sitä posia. Sitten ei tarvitse minkään suuren -tai edes pienen- filosofin tahi elämäntaiteilijan sun muunkaan gurun opeilla paahtaa menemään.

Posihan tutkitusti elälä pidempään, joten positiivista kyllä, se saa IFK kanssa kokea enemmän pettymyksiä, joten onnea siihen.

IFK on ehdottomasti luotu tänne maailmaan auttamaan ihmisiä harjoittamaan anteeksiantoa sekä ennen kaikkea pyyteetöntä rakkautta, sillä ihan hiveästi se ei sitä posia ja lipunhintaa vastaan mitään suurta elämystä tahi menestystä tarjoile; siis jos ei puheita oteta lukuun. Tosin nyt jo se puhekin jo loistaa poissaolollaan.

Mutta juu, voi koko posisiipi lohduttautua tosiaankin sillä, että meillä "negoilla" on kovin lyhyt elämä, joten kyllä se keskustelu tästä kohta löytää sen iloisemman suuntansa, auvon ja jopa suoranaisen nirvanan. Ilman mestaruuksia toki, mutta kuitenkin. (Tähän jättimäinen hymiö ja muita valitsemianne emojeita sen posin tai negan mukaisesti).
 
Viimeksi muokattu:
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös