Niin Auvitu itse ainakin sanoi kesäkuussa, että kuusi tuntia treeniä päivässä on hänen mielestään liikaa. En tiedä oliko pääsyy lähdölle (toim. huom. fyrk finns), mutta tuon asian toi esiin.
"No more IFK".
Ei herralla taida olla seuraa kohtaan mitään pahaa sanottavaa, tuskin mitään henkilökohtaista myöskään valmennusjohdon suuntaan.
Hyvin vaikea kuvitella, että puhdasta treeniä olisi 6 h päivässä. Varsinkaan näillä helteillä. Saati sitten kesken kauden. Ja mistä Auvitu on tiennyt ennen sopimuksen allekirjoittamista, että treenit kestää 6 h/pv? Ymmärrän toki, että jos ovat neuvotelleet/käyneet keskusteluja jatkosta, esim. kesäharjoittelua on voitu hyvin sivuta ja varmasti onkin, mutta että Auvitu olisi saanut jonkun tarkan harjoitusohjelman tms. nähtäväkseen, tms.? En pidä kovin todennäköisenä.
Sen sijaan voin hyvin uskoa, että HIFK on ilmoittanut, jos neuvotteluja on ylipäätään edes käyty, että Auvitun pitää osallistua joukkueharjoituksiin ja että hänen edellytetään sitoutuvan joukkueen toimintaan 6 h/pv. Sehän ei suinkaan tarkoita, että treenataan sata lasissa koko aikaa, vaan siinä voi olla, ja varmaan onkin, kaikkea muutakin yhteis- ja oheistoimintaa. Voi olla, että Auvitu olisi halunnut treenata enemmän tai kokonaan itsenäisesti, mutta HIFK ei siihen suostunut. Itse ymmärrän hyvin, että seura haluaa pelaajan sitoutuvan samaan kuin muutkin. Tosin Dyk ja Motin ovat Ruotsissa ja treenaavat siellä. Mutta ehkä ymmärrämme, miksei heitä kesällä täällä nähdä.
Sitten on toki olemassa myös sellainenkin vaihtoehto, että Auvitu olisi ollut halukas itse jatkamaan, mutta HIFK ei halunnut syystä tai toisesta tehdä sopimusta. Ja jos esim. Auvitu oli liian kallis HIFK:lle, Auvitun on helpompi kääntää asia niin päin, että Peltonen treenauttaa liikaa kuin sanoa, että hän hinnoitteli itsensä ainakin tässä vaiheessa ulos kuvioista. Kuka näistä oikeasti tietää…