HIFK:n huhut, mutut & htt-spekuloinnit

  • 7 142 114
  • 30 261

MaV

Jäsen
Tämä koko Auvitu -keissi oli hämmentävä.

Kuulin niin monesta suunnasta, että Auvitu itse haluaa pelata HIFKssa ja HIFK haluaa miehen pitää, eli sopimus on käytännössä "varma ja suullisesti sovittu", että en käsitä miksei näin sitten käynytkään? Toki tänä keväänä näitä Huhu-ankkoja on lentänyt enemmänkin turbiiniin ja mihinkään ei oikein edes kannata luottaa, mutta tämä tuntui jo aika todelta.

Jotenkin en vain usko johonkin erimielisyyksiin treenaamisesta...tuollainen monta erilaista koutsia nähnyt ammattimies mukako ei osaisi muokata omaa tekemistään Peltosen ja Murphyn vaateisiin? Tuntuu todella hassulta, että kaikkien näiden vuosien ja eri valmentajien jälkeen mukamas täällä olis joku treenaamistapa, joka ei sopisikaan?

Sen ymmärrän, jos haluaa vielä kerran katsastaa ulkomaat ja sitä kautta isomman tilin. Alkaa olemaan vika tai vikat kaudet sille mahdollisuudelle.
Voisikohan sitä jatkoa kysellä uudestaa vaikka elokuussa, niin ei ainakaan kesäharjoittelusta jäisi homma kiinni?

Tämä tosin oli lähinnä heitto, kun Auvitun tapauksessahan kauden jälkeinen vapaa olisi jatkunut joukkueen omatoimiseen jaksoon muutenkin.
 

Neely

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Kings ,Englanti, Blaugrana&C.D. Santa Clara
Jardinen paluu lähestyy (mutu).
Tää olisi vitutuksen multihuipentuma. Eemeli Heikkiseen asti piti kelata että yhtä huono rödassa pelannut pakki tuli mieleen. En tiedä oliko hänkään noin huono.

Toki ensimmäinen realistinen mutu aikoihin kyseessä…
 

Helsingforce

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK ilman Ville Peltosta ja Tobias Salmelaista
Ei ole paljon mestaruuksia voitettu tähtisikermillä, josko nyt olis tuore ja taisteleva joukkue? Toki tuohon muutama palanen täytyy tulla ja varmaan tuleekin. Ja varmasti myös kauden aikana tulee muutoksia,koska kausi on pitkä. Mä olin ennen pessimisti, varmaan aurinko on sekoittanut pään?

Ei ole paljoa tähtisikermiä IFK:ssa näkynyt puolustuksen eikä maalivahtien osalta, ja eikös juuri noilla niitä mestaruuksia voiteta? Viime vuodet IFK:n pakisto on ollut huonosti rakennettu, ja yhä huonompaan suuntaan mennee.

Silloin kun IFK on voittanut mestaruuksia, on ne aina tulleet tähtisikermällä myös mv+pakiston eikä vain hyökkäyksen osalta.
 

Hattu

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
-- Jotenkin en vain usko johonkin erimielisyyksiin treenaamisesta...tuollainen monta erilaista koutsia nähnyt ammattimies mukako ei osaisi muokata omaa tekemistään Peltosen ja Murphyn vaateisiin? Tuntuu todella hassulta, että kaikkien näiden vuosien ja eri valmentajien jälkeen mukamas täällä olis joku treenaamistapa, joka ei sopisikaan?

Niin Auvitu itse ainakin sanoi kesäkuussa, että kuusi tuntia treeniä päivässä on hänen mielestään liikaa. En tiedä oliko pääsyy lähdölle (toim. huom. fyrk finns), mutta tuon asian toi esiin.

"No more IFK".

Ei herralla taida olla seuraa kohtaan mitään pahaa sanottavaa, tuskin mitään henkilökohtaista myöskään valmennusjohdon suuntaan.
 

Postinjakaja

Jäsen
Suosikkijoukkue
En gång IFK, alltid IFK.
Niin Auvitu itse ainakin sanoi kesäkuussa, että kuusi tuntia treeniä päivässä on hänen mielestään liikaa. En tiedä oliko pääsyy lähdölle (toim. huom. fyrk finns), mutta tuon asian toi esiin.

"No more IFK".

Ei herralla taida olla seuraa kohtaan mitään pahaa sanottavaa, tuskin mitään henkilökohtaista myöskään valmennusjohdon suuntaan.

Kauas on tultu ajoista, jolloin Karalahti sai tulla treeneihin miten lystäsi ja silti oli 1.ylivoimassa pelaamassa, kun peli alkoi.

Ymmärrän Auvitun kohdalla toisaalta tuonkin, että on pieni lapsi kotona, jolloin ehkä haluaisi nähdä tätä. Ymmärtääkseni jääkiekkoilijan yksi etu on tuo kahden treenin juttu, jossa aamutreenien ja iltatreenien väliin jää pieni tauko. Silloin monesti pelaajat voi viettää vähän aikaan lastensa kanssa. Jos se viedään pois, niin eihän se helppoa ole.

Toisaalta luulisi tuon olevan arkipäivää jossain Sochissa, että kun hallille kerran tullaan, niin sieltä ei poistutakaan. Toki sitten korvaukset on kohdallaan.
 

YksinLäpi

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Luulis että riittää jalka vauhtilätkään tolla treenimäärällä. Nähdäänkö ensikaudella euroopan nopein muuli?

Valitettavasti ei nähdä. Ainakaan alkukaudesta, koska kesän ylitreenaamisesta ei ole opittu aikaisemmilta vuosilta yhtään mitään, ja kymmenkunta ukkoa on kauden alusta "venttiilissä" loka- marraskuulle asti.

Toisaalta muuli olisi kyllä niitä ainoita, jotka voisivat selvitä ilman romuttumista.
 
Suosikkijoukkue
HIFK
Valitettavasti ei nähdä. Ainakaan alkukaudesta, koska kesän ylitreenaamisesta ei ole opittu aikaisemmilta vuosilta yhtään mitään, ja kymmenkunta ukkoa on kauden alusta "venttiilissä" loka- marraskuulle asti.

Toisaalta muuli olisi kyllä niitä ainoita, jotka voisivat selvitä ilman romuttumista.
En tunne jääkiekkoharjoittelua riittävästi. VP:n ollessa valmentaja, suuri harjoitusmäärä ei olisi yllätys. Toivottavasti ei treenata liikaa. Rasitusvammojen ja muiden vammojen määrä kasvaa. Erikoista kyllä, mikäli ammattilainen avautuu liian suurista treenimääristä. Nopeita lihassoluja tuskin kovasti tulee lisää treenaamalla niille, joiden vahvuudet ovat muualla kuin nopeudessa.

Eiköhän näissä valoissa ole kuitenkin enemmän nähty ongelmia treenaamattomuuden kuin treenaamisen kanssa. Taisi Selinkin (jos häneen nyt voi luottaa) tämän nostaa esiin Törmäsen luottavan valmennuksen jälkeen.
 

BOL

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Niin Auvitu itse ainakin sanoi kesäkuussa, että kuusi tuntia treeniä päivässä on hänen mielestään liikaa. En tiedä oliko pääsyy lähdölle (toim. huom. fyrk finns), mutta tuon asian toi esiin.

"No more IFK".

Ei herralla taida olla seuraa kohtaan mitään pahaa sanottavaa, tuskin mitään henkilökohtaista myöskään valmennusjohdon suuntaan.

Hyvin vaikea kuvitella, että puhdasta treeniä olisi 6 h päivässä. Varsinkaan näillä helteillä. Saati sitten kesken kauden. Ja mistä Auvitu on tiennyt ennen sopimuksen allekirjoittamista, että treenit kestää 6 h/pv? Ymmärrän toki, että jos ovat neuvotelleet/käyneet keskusteluja jatkosta, esim. kesäharjoittelua on voitu hyvin sivuta ja varmasti onkin, mutta että Auvitu olisi saanut jonkun tarkan harjoitusohjelman tms. nähtäväkseen, tms.? En pidä kovin todennäköisenä.

Sen sijaan voin hyvin uskoa, että HIFK on ilmoittanut, jos neuvotteluja on ylipäätään edes käyty, että Auvitun pitää osallistua joukkueharjoituksiin ja että hänen edellytetään sitoutuvan joukkueen toimintaan 6 h/pv. Sehän ei suinkaan tarkoita, että treenataan sata lasissa koko aikaa, vaan siinä voi olla, ja varmaan onkin, kaikkea muutakin yhteis- ja oheistoimintaa. Voi olla, että Auvitu olisi halunnut treenata enemmän tai kokonaan itsenäisesti, mutta HIFK ei siihen suostunut. Itse ymmärrän hyvin, että seura haluaa pelaajan sitoutuvan samaan kuin muutkin. Tosin Dyk ja Motin ovat Ruotsissa ja treenaavat siellä. Mutta ehkä ymmärrämme, miksei heitä kesällä täällä nähdä.

Sitten on toki olemassa myös sellainenkin vaihtoehto, että Auvitu olisi ollut halukas itse jatkamaan, mutta HIFK ei halunnut syystä tai toisesta tehdä sopimusta. Ja jos esim. Auvitu oli liian kallis HIFK:lle, Auvitun on helpompi kääntää asia niin päin, että Peltonen treenauttaa liikaa kuin sanoa, että hän hinnoitteli itsensä ainakin tässä vaiheessa ulos kuvioista. Kuka näistä oikeasti tietää…
 

Gostisbehere

Jäsen
Suosikkijoukkue
Philadelphia City of Brotherly Love
Pelaajayhdistyksen ja SM-liigan allekirjoittaman yleissopimuksen mukaan pelaaja saa kauden viimeisen virallisen ottelun jälkeen vähintään kolmen viikon mittaisen yhtäjaksoisen harjoitusvapaan.
Tämän lisäksi 24 vuotta täyttäneillä tai 300 liigapeliä pelanneilla liigapelaajilla on kesä-heinäkuun aikana omatoiminen harjoittelujakso (vuosiloma), jonka pituus on kuusi viikkoa. Nuoremmilla ja alle 300 liigaottelua pelanneilla pelaajilla omatoiminen harjoittelujakso on neljä viikkoa.


Vieläkö tämä pitää paikkansa?

 

MaV

Jäsen
Pelaajayhdistyksen ja SM-liigan allekirjoittaman yleissopimuksen mukaan pelaaja saa kauden viimeisen virallisen ottelun jälkeen vähintään kolmen viikon mittaisen yhtäjaksoisen harjoitusvapaan.
Tämän lisäksi 24 vuotta täyttäneillä tai 300 liigapeliä pelanneilla liigapelaajilla on kesä-heinäkuun aikana omatoiminen harjoittelujakso (vuosiloma), jonka pituus on kuusi viikkoa. Nuoremmilla ja alle 300 liigaottelua pelanneilla pelaajilla omatoiminen harjoittelujakso on neljä viikkoa.


Vieläkö tämä pitää paikkansa?

Ei pidä, nykyään harjoitusvapaa on kauden päättymisen jälkeen neljä täyttä viikkoa. Pelaajayhdistyksen sivuilta löytyvät sopimukset.

 

Gostisbehere

Jäsen
Suosikkijoukkue
Philadelphia City of Brotherly Love
Ei pidä, nykyään harjoitusvapaa on kauden päättymisen jälkeen neljä täyttä viikkoa. Pelaajayhdistyksen sivuilta löytyvät sopimukset.

Kiitos
 

Hattu

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
- - Kuka näistä oikeasti tietää…

Eli sinä nyt oletat, että tässä joko minä tai Auvitu valehtelee?

Nuo treenimäärät viittasivat viime kauteen, ja myös Yohann Auvitu pelasi tuolloin IFK:ssa.

Tässä asioita, joita tiedän miehen oikeasti sanoneen;

— Ei oikein tahtonut löytyä yhteistä säveltä Villen kanssa.

— Treenimäärät ja -intensiteetti todella kovia. Kuusi tuntia oli se lukema, jonka mies mainitsi.

— Ei aio pelata IFK:ssa ensi kaudella, vaan tähyää ulkomaille.

— ”Joo. I am Stadin Kingi”.

Nämä nyt olivat ne asiat, jotka jäivät päällimmäisenä mieleen.
 

Kake74

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Junior-Pelicans, Tamin Tribuuttiketju
Ei oikein tahtonut löytyä yhteistä säveltä Villen kanssa.
Avasiko Auvitu yhtään, mikä kaihersi? Joukkueen pelitapa, hänen roolinsa vai kenties pelaajan oma pelitapa suhteessa valmentajan vaatimuksiin.
 

Forever#88

Jäsen
Suosikkijoukkue
IFK
Eli sinä nyt oletat, että tässä joko minä tai Auvitu valehtelee?
Mä luulisin, että BOL ei tarkoittanut asiaa noin. Totta kai Auvitu on juuri noin sinulle puhunut, mitä kirjoitat. Ei sitä ole kenelläkään syytä epäillä. Mutta: Hänen kertomansa seikat ovat hänen valitsemiaan - valintoja siitä, mitä hän haluaa viestittää, mitä hän valitsee painottaa ja mistä hän valitsee vaieta. Jokainen meistä tekee jokaisessa keskustelussaan näitä valintoja, ilman että lopputulos on valetta - vaikka ei myöskään välttämättä ihan koko totuus. Uskallan arvella, että tätä BOL tavoitteli, ehkä.

Mä olen suuri Auvitu-fani. Maksaisin mielelläni riihikuivaa omaa rahaa, jotta hän pelaisi IFK:ssa myös ensi kaudella. Insta-tilinsä ”tittelissä” lukee edelleen defense @ ifk helsinki. Mä haluan vielä uskoa!
 

Hattu

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Mä luulisin, että BOL ei tarkoittanut asiaa noin. Totta kai Auvitu on juuri noin sinulle puhunut, mitä kirjoitat. Ei sitä ole kenelläkään syytä epäillä. Mutta: Hänen kertomansa seikat ovat hänen valitsemiaan - valintoja siitä, mitä hän haluaa viestittää, mitä hän valitsee painottaa ja mistä hän valitsee vaieta. Jokainen meistä tekee jokaisessa keskustelussaan näitä valintoja, ilman että lopputulos on valetta - vaikka ei myöskään välttämättä ihan koko totuus. Uskallan arvella, että tätä BOL tavoitteli, ehkä.

Mä olen suuri Auvitu-fani. Maksaisin mielelläni riihikuivaa omaa rahaa, jotta hän pelaisi IFK:ssa myös ensi kaudella. Insta-tilinsä ”tittelissä” lukee edelleen defense @ ifk helsinki. Mä haluan vielä uskoa!

Aivan. On näin loman jäljiltä vielä aivot hieman narikassa, niin jos tuolta kannalta @BOL asiaa uumoili, niin pahoittelut kärkkäästä argumentoinnistani.
 

Hattu

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Avasiko Auvitu yhtään, mikä kaihersi? Joukkueen pelitapa, hänen roolinsa vai kenties pelaajan oma pelitapa suhteessa valmentajan vaatimuksiin.

Ei. Päätettiin nauttia illasta menemättä sen enempää henkilökohtaisuuksiin.
 

BOL

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Aivan. On näin loman jäljiltä vielä aivot hieman narikassa, niin jos tuolta kannalta @BOL asiaa uumoili, niin pahoittelut kärkkäästä argumentoinnistani.

Minä en missään nimessä ole syyttänyt sinua mistään tai epäillyt sinua mistään. Enkä varsinaisesti Auvituakaan. Et myöskään ollut kirjoittanut ennen tätä päivää teidän keskustelujenne sisältöä oikeastaan ollenkaan. Senkin ymmärrän oikein hyvin. Mutta minäkään en ole ajatustenlukija. Ja siksi kirjoitin, mitä kirjoitin.

Mun pointti oli siis se, että Auvitu (kuten todennäköisesti kuka tahansa hänen asemassaan oleva pelaaja/henkilö) kertoo vain sen, mitä haluaa ja omasta näkökulmastaan. Ja siinä voi jäädä - ja usein jääkin- jotain olennaista kertomatta. Tässä tapauksessa ehkä jotain sellaista, mikä voisi selittää myös sitä, miksi seura ei hänen kanssaan ainakaan tähän mennessä ole halunnut sopimusta tehdä. Meillä jokaisella on varmasti kokemusta tilanteista, missä joku kaveri kertoo jotain ja kun juttelee jonkun toisen kaverin kanssa, joka on vaikkapa itse ollut paikalla, kun jotain on tapahtunut, hänen käsityksensä ei ollutkaan samanlainen kuin sen ensimmäisen kaverin.

Mun on edelleen vaikea uskoa, että HIFK olisi koko kauden treenannut kuutta tuntia päivässä. Ehkä jotain satunnaisia intensiivipäiviä on voinut hyvinkin olla, mutta eiköhän niitä ole kaikissa Liiga-jengeissä, varsinkin, kun tehdään kuntotestejä yms. Auvitu ei ole enää mikään märkäkorva. Hänellä on pelivuosia huipulla enemmän takana kuin edessä. HIFK:ssa on nyt puikoissa valmentaja, joka vaatii korkeaa sitoutumista ja kovaa fyysistä kuntoa. Se ei välttämättä sovi kaikille pelaajille ja silloin meidän ei kannata hankkia pelaajia, jotka haluavat jotain muuta. Sekin on ihan ok ja Auvitu löytänee pelipaikan, joka sopii hänelle paremmin. En näe, että tämäkään asia olisi varsinaisesti kenenkään syytä tai joku olisi toiminut automaattisesti väärin.
 

Helsingforce

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK ilman Ville Peltosta ja Tobias Salmelaista
Ymmärrän kyllä jollain tasolla tuollaista tasapäistämistä ja tasa-arvoistamista, mutta kyllä Peltonen voisi sekoittaa hieman meritokratiaa tuohon sosialismiinsa ja antaa meritoituneelle huippupuolustajalle vähän enemmän vapauksia. En usko että yksikään pelaaja joukkueesta pahastuisi siitä, että perheellistä entistä NHL-pelaajaa ei pakoteta aivan kaikkeen samaan kuin äidin luona asuvat märkäkorvat.

Yohann ei ehkä ole seuraa suurempi, eikä auktoriteetissä saa mennä valmentajankaan edelle, mutta kyllä hän sen verran superstara on, että hänelle voi antaa aika paljonkin erivapauksia. Omatoimiseltakin tulee takaisin sellaisessa kunnossa, että siinä tsiigailee Jääskät ja Salmenjuusotkin kateellisina ja ihaillen monsieuria sparratessa.

Aucun vin Bordelais n'égale la finesse d'Auvitu
Aucune cause de manifestation de rue supérieure à sa prolongation de contrat
Laissez notre roi du stade/Stadi être libre, qu'il revienne, et buvons du champagne et mangeons du gâteau!
 

BOL

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Mikähän mahtaa olla Olli Juolevin tilanne? Olisiko liian all around -pakki meille? Hän on kuitenkin Stadista kotoisin ja agentuuriinkin erinomaiset suhteet...
 

Dev

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Mikähän mahtaa olla Olli Juolevin tilanne? Olisiko liian all around -pakki meille? Hän on kuitenkin Stadista kotoisin ja agentuuriinkin erinomaiset suhteet...
Juolevista herää ekana kysymys miksi sillä on vaan 20 ottelua toissa kaudelta ja sama homma viime kaudelta.
 
(1)
  • Tykkää
Reactions: WPK

Hattu

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Juolevista herää ekana kysymys miksi sillä on vaan 20 ottelua toissa kaudelta ja sama homma viime kaudelta.

Korona ja sen voimakkaat jälkioireet ainakin vaivasivat Juolevia pitkään.
 

Pepper Jack

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Mikähän mahtaa olla Olli Juolevin tilanne? Olisiko liian all around -pakki meille? Hän on kuitenkin Stadista kotoisin ja agentuuriinkin erinomaiset suhteet...
Ei ole ainakaan nälkävuoden pituista loukkaantumishistoriaa, eiku...

Olisihan Juolevi pätevä haku, vaikka rightin pelaaja olisi tilauksessa ja loukkaantumishistoria on aika pelottava. Tässä tilanteessa kallistuisin sen puoleen, ettei sieltä voi tulla ainoastaan Juolevi.
 

Hattu

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
-- Olisihan Juolevi pätevä haku, vaikka rightin pelaaja olisi tilauksessa ja loukkaantumishistoria on aika pelottava. Tässä tilanteessa kallistuisin sen puoleen, ettei sieltä voi tulla ainoastaan Juolevi.

Täysin sama tähän.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös