Warrington
Jäsen
- Suosikkijoukkue
- HIFK
Kirjoitat tuon, niinkuin pronssi olisi joku iso saavutus. Ei ole. Ihan sama ottaako jonkun pronssin vai ei. Ei olisi arvioissani pitänyt mennä finaaliin, eikä menty, joten resursseihin nähden flopattiin jälleen kerran. Kuten ollaan flopattu 16 kertaa 20:sta.
Kirjoitat tuon, niin kuin olisi ihan sama ollaanko vaikka kymmenensiä vai kolmansia. Ei ole. Ei ainakaan minulle. Minun silmissä tämä on tätä tyypillistä mustavalkoista arviointiasteikkoa, jossa vain finaalipaikalla (vai mestaruudella?) on väliä, eli siitä saa arvosanan 9-10, ja muut on kouluarvosanalla 4. Näin mustavalkoista arviointia en suorita. Ei kattavaa arviointia suoriteta noin yksioikoisesti. Vain voittajat muistetaan on ihan täyttä paskaa, ainakin niiden osalta jotka seuraa kyseistä sarjaa tiiviisti. Kaikki muistaa Tapparan hopeaputken, ja varmasti myös nostaa nuo suoritukset aika korkealle. Ja jos pidempää aikaväliä haluaa hakea, kaikki varmasti muistaa IFK:n finaalivastustajat vuosikymmenten takaa. Tai edes osan. Aktiivisesti Liigaa seuraavat muistavat myös muiden kuin meidän finaaleita.
Jos nämä edeltävät neljä kautta ovat olleet floppeja, niin mitä ne 2011 mestaruuden jälkeiset kaudet olivat, ihan totaalisia floppeja? Mennään sillä. Jos tekstistäsi ottaa mahdollisen isoimman kärjistyksen pois arvioinnin osalta, ja muistelee aiempia tekstejäsi joita monilta osin allekirjoitan, niin keskinkertainen IFK on se josta voidaan lyhyemmällä ja pidemmälläkin aikavälillä puhua, myös minun arvioissai.
Minulle ei kuitenkaan ole niin arvioinnin, kuin kauden seuraamisen kannalta ihan sama, että pudotaanko sääleistä pihalle, vai mennäänkö pronssipeliin. Itse pronssipeli ei tosin nappaa käytännössä sen enempää kuin runkosarjamatsi, mutta kokonaiset playoff-sarjat ovat kausien parasta suolaa. Kaikkein parasta silloin, kun lähdetään hyvistä asetelmista, ja mestaruus on oikeasti realistinen tavoite. Näitä lähtökohtia ollut aivan liian vähän, ja mukaan taas mahtunut niitä Tappara-sarjoja, jotka ovat masentaneet jo valmiiksi.
Jos joku ei nauti edes playoff-sarjoista, koska mestaruus on jo valmiiksi turhan utopistinen saavutus, niin sitten ei nauti. Ja tähän on turha vastata että minulle riittäisi pronssipelit, koska totta hemmetissä minunkin arvioissa IFK:n pitää pystyä paljon parempaan. Ei näillä resursseilla riitä että voittaa JYP:it neljä kertaa, jonka jälkeen kädet kattoon ja ollaan mitalipeleissä, vaan finaalipaikkoja pitää ehdottomasti tulla, ja sitä kautta mestaruuksia. Jos niitä ei tule, arvosana laskee, jos ei päästä edes välieriin, arvosanani laskee entisestään jne. Jokainen arvioikoot miten tahtoo, ja jokaisen arvioita saa luonnollisesti kritisoida siinä missä kaikkia muitakin mielipiteitä.
Yhtään mitään perusteluita (varsinkaan mitään simppeliä "koska IFK") en tuossa viestissäni antanut, siinä kirjoitin vain esimerkkejä muistutuksena siitä, mitkä ne selittelyt vahvistusten hankkimattajättämisille usein ovat.
Kyllä, mutta aiempia kirjoituksiasi peilaten, ja aiempia minunkin kirjoituksia peilaten, IFK on krooninen alisuorittaja, ja perustelu ''koska IFK'', sisältää paljon valideja perusteluja, ja on sinällään usein validi (vaikkakaan ei kaiken kattava) perustelu mahdolliselle floppaamiselle (mitä se nyt kenellekkin tarkoittaa), koska ei paska suorittaminen ole sattumaa. Siten myöskään kovin realistinen oletus ei varmasti kenelläkään ole se, että IFK yhtäkkiä muuttuisi dynastiaksi ja Euroopan huippuseuraksi. Todennäköisempää on, että jatkamme tällä tiellä, jopa huonompi suorittaminen on täysin mahdollista, koska kaikesta huolimatta Nybari hieman petrasi loppua kohden rosterien ja sijoitusten puolesta.
"Kolme kautta putkeen mitalipeleissä on turhan yläkanttiin suoritettu"? Ei jumalauta mikä kommentti. Ei näin.
Tämä kommentti oli soviteltu sitä kontekstia vasten, jossa kaikki on totaalisen paskaa ja aina ollaan ihan vitun paskoja. Siihen peilaten kolme kautta putkeen mitalipeleissä on turhan yläkanttiin suoritettu IFK:lta. Ei toki varmaan sinun mielestä, koska kaikki on täyttä paskaa paitsi finaalipaikat? Minun mielestä Soppa-kausi ja Ramin kausi oli ihan totaalista paskaa, ja tuolloin oltiin oikeasti ihan vitun paskoja, ja rosterit oli näihin nyt menneisiin verrattuna aivan eri sfääreistä. Rosterien osalta sinäkin tämän varmaan myönnät. Nyt viime kausien rosterit huomioiden, ei sinällään yllätä että ollaan oltu mitalipeleissä, koska aina jotain laatua on löytynyt, ja monena vuonna mennään ihan ok koutsillakin näin ollen mitalipeleihin.
Tuohon kun Tobbelssoni saisi muutaman pykälän lisää, ja ennen kaikkea huippukoutseja penkin taakse, niin voitaisiin oikeasti ponnistaa jatkuvasti niihin finaalipaikkoihin. Toki tämän lisäksi fysiikkakoutsi saattaa edelleen olla Kärppiä ja Tapparoita jäljessä, ja skouttaus vaikuttaa ja vaikeuttaa edelleen hankintojen osumisia. Tästä nyt alkaneesta Pikkaraisen aikakaudesta @Lemieaux olen luultavasti lähes yhtä skeptinen kuin sinäkin. Ei ole hirveästi luottoa keltanokkiin, eikä tule hirveästi uskoa ennen kuin tulee kovia näyttöjä pöytään. Tyylilleni ja luonteelleni uskollisena, tulen kuitenkin luultavasti edelleen hakemaan positiivisa fiboja tästäkin projektista, jos sellaisia edes jotenkin perustellusti löytyy. Negaa kun ei tarvitse enää kenenkään alkaa suoltamaan, sitä kyllä tulee tarpeeksi.
Viimeksi muokattu: