HIFK:n fanikulttuuri

  • 46 920
  • 140

R.P.M. 12 000

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Lawless kirjoitti:
Mielestäni loistavan kuuluttajamme, Mikke Stenbergin, vahvuus on juuri hillitty, asiallinen tyyli, jolla hän hoitaa kuulutukset. Mitään sellaista en halua, että pelaajien nimiä venytetään älyttömästi tai että maalin tullessa kuuluttaja huudattaisi yleisön lausumaan maalintekijän sukunimen, kun hän itse sanoo vain etunimen. Mitään sellaista ei toivottavasti tulla HIFK:n kotiotteluissa näkemään (tai pikemminkin kuulemaan).

Juuri näin. Tyylikkyys.

Ja itse pidän siitä (vaikken suomenruotsalaien olekaan) että vedetään kaksikielisesti, perinteiden mukaan. Ja play-offien maammelaulutkin toisinaan.
 

chamberlin

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Jahah.. Joutunee siis vääntelemään sitä rautalankaa, kun ei message ollut näköjään riittävän selkeää..

leivoja kirjoitti:
Näitä naapurikortteja on aika turha vedellä esille, sillä kulttuurit ja kansalaiset ovat niin erilaisia, ettei tähän tulle pääsemään ellei aivan käsittämättömiä ihmeellisyyksiä tapahdu.

En laittanut klippiä sen takia esille, että meidän pitäisi tehdä samoin, tai että tämä olisi ainoa oikea tapa kannattaa tms. Vaan ihan siitä yksinkertaisesta syystä, että mielestäni videopätkä oli vain törkeän hieno ja kannatus sai ainakin itselläni ihon kananlihalle! Helvetin tyylikästä!

Lawless kirjoitti:
Mitään sellaista en halua, että pelaajien nimiä venytetään älyttömästi tai että maalin tullessa kuuluttaja huudattaisi yleisön lausumaan maalintekijän sukunimen, kun hän itse sanoo vain etunimen.

Missähän minäkään mitään tällaista olen halunnut? Sanoin ja tarkoitin vain, että Mikke voisi kuuluttaa pelaajat hieman nopeammalla artikuloinnilla, jolloin faniryhmän olisi helppo huutaa tuo HEI siihen perään. Ei mitään etunimiä tai kuuluttajan nimivedätyksiä. En ymmärrä miksi kirjoituksista pitää aina yrittää lukea se synkin rivien väli, eikä keskitytä itse tekstiin??

Ja happikselle: en puhunut ilmalan latolaisista, vaan Ruotsalaisista..

Tyylikkyyttä pitää kannatuksessa olla ja sitä IFK:lta löytyykin, mutta ehdotukseni oli vain tuoda pientä lisämaustetta mielestäni pieneen epäkohtaan kannatuksessa, eli huomioida KAIKKI pelaajat sisääntulossa. Olen nähnyt ja kokenut sen olevan hienoa ja ennenkaikkea siinä säilyy tyylikkyys ihan niinkuin ennenkin!
 

Lawless

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
chamberlin kirjoitti:
Missähän minäkään mitään tällaista olen halunnut? Sanoin ja tarkoitin vain, että Mikke voisi kuuluttaa pelaajat hieman nopeammalla artikuloinnilla, jolloin faniryhmän olisi helppo huutaa tuo HEI siihen perään. Ei mitään etunimiä tai kuuluttajan nimivedätyksiä.
Enhän minä väittänytkään, että olisit niin sanonut, enkä edes yrittänyt tulkita niin. Kunhan mainitsin sivumennen sanoen, miten huono asia on yli-innokas kuuluttaja. Periaatteessa siis samaa mieltä kanssasi.
 

chamberlin

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Totta puhut, et väittänytkään. Meni monia lainatessani nimimerkit ja heidän väitteensä/mielipiteensä sekaisin.

Kuuluttajan yli-innokkuus on kyllä minunkin mielestäni kauheaa kuulla. Myötähäpeän määrää on vaikea kuvailla esim muutamia kausia sitten Turun suunnalla, kun paikallinen kuuluttaja megamatkamme yhteydessä paikallisen kannatuskuoron alkaessa jäädä pahasti alakynteen alkoi huutaa mikkiin rytmikkäästi ja kovaan ääneen: " TEE-PEE-ÄSS !!" Se oli aivan absurdia ja kuulosti kamalalta. Tempaus saikin ansaitsemansa naurunröhötykset leirissämme ja kääntyi lopulta tarkoitustaan vastaan. -> huusimme entistäkin kovempaa.

Muutenkin muutamissa halleissa kuultava nimien vedätys yms kuulostaa niin jenkkihehkutukselta, mitä kuulee jossain vapaapaini-showssa, ettei se oikein sovi tänne. Tyhmät jenkit ja niiden lietsontahehkutukset pysyköön rapakon takan.
 

juhana

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit 1975-2013, 2023-, Roihuttaret, K-Vantaa
Lawless kirjoitti:
Mielestäni loistavan kuuluttajamme, Mikke Stenbergin, vahvuus on juuri hillitty, asiallinen tyyli, jolla hän hoitaa kuulutukset.
Osittain samaa mieltä kanssasi, on hyvä kuuluttaja. Mutta mikä minua ihmetyttää/ärsyttää hänen tyylissään on se, että kun HIFK tekee ylivoimamaalin, Mikke kuuluttaa "Joukkueet täysilukuiset", tämmöistä en ole kuullut missään muussa hallissa. Tietenkään näin ei kuuluteta, kun vierasjoukkue tekee maalin ylivoimalla DDR-hallissa.

No, tietysti vedän tästä hernettä - kevyesti tosin- nenään, kun olen Jokerien fani ;-)
Mutta näyttääpä moni teistäkin saavan näppylöitä Areenan kuuluttajasta, joka venyttää Jokerien pelaajien nimiä. Mielestäni tekee sen kuitenkin onnistuneesti, mutta ymmärrän että Teitä se voi koetella...
 

Bigreds.

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, ei lajil' väliä
Tämän päivän veikkaajassa oli kaikkien Sm-liigajoukkueiden kapteeneille tehty kysely, jossa ihme kyllä Stadin vanha kunnon halli vei jälleen bointsit himaan parhaasta tunnelmasta. Ikävin halli oli yllätys yllätys Hjalliksen halli, enkä puhu nyt ikävä, kuin Rinkelimäen hornankattila, vaan tässä pari nimetöntä quotea
Hartwall, lattea tunnelma aina

Hjalliksen halli. Hajuton ja mauton. Ei sykettä, ei tunnelmaa

Että sellasta, ei tainnut tämä maailman paras ja suurin tifo edes vaikuttaa asiaan :)
 

Jack Daniel's

Jäsen
Suosikkijoukkue
Uudesti syntynyt Jokerit, NY Islanders
Bigreds. kirjoitti:
Että sellasta, ei tainnut tämä maailman paras ja suurin tifo edes vaikuttaa asiaan :)

Salettiin kaikkien janariseurojen kapteenien mielipide. Kuka nyt johonkin JYP- SaiPa- tai KalPa-peleihin jaksaa syttyä? Ainakin Kimmo Kuhta oli täysin eri mieltä areenan tunnelmasta lauantai-iltana ;)
 

Hegu

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Ikijokeri kirjoitti:
Salettiin kaikkien janariseurojen kapteenien mielipide. Kuka nyt johonkin JYP- SaiPa- tai KalPa-peleihin jaksaa syttyä? Ainakin Kimmo Kuhta oli täysin eri mieltä areenan tunnelmasta lauantai-iltana ;)
Pelaajillehan sitä kannustusta annetaan, joten he lienevät parhaat arvioijat. Kannustatko JYP/Saipa/Kalpa -pelejä vai Jokereita? ;-)

Johtunee siitä, että la20.1. siellä kuului edes jotain pihinää lintuparvelta rikkoen hiljaisuuden... ja sitä Kimmo kommentoi...
 

CFC

Jäsen
Suosikkijoukkue
IFK,Chelsea
Ikijokeri kirjoitti:
Salettiin kaikkien janariseurojen kapteenien mielipide. Kuka nyt johonkin JYP- SaiPa- tai KalPa-peleihin jaksaa syttyä? Ainakin Kimmo Kuhta oli täysin eri mieltä areenan tunnelmasta lauantai-iltana ;)

Kyllähän sitä nyt maistissa tulee kehuttua myös narrifaneja ;) Ja Kibe ottaa hyvin harvoin ja pienellä kädellä... Jos nyt tarkoitat tätä viime lauantain juttua? Millos meinaatte laittaa esim. youtubeen kyseisen pätkän kun joku teistä oli ilmeisesti nauhoittanut koko juttelusession Helsingin kaduilla? Olisi varmasti ihan hauskaa nähtävää...
 

JJ IFK

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Sunderland
CFC kirjoitti:
Kyllähän sitä nyt maistissa tulee kehuttua myös narrifaneja ;) Ja Kibe ottaa hyvin harvoin ja pienellä kädellä... Jos nyt tarkoitat tätä viime lauantain juttua? Millos meinaatte laittaa esim. youtubeen kyseisen pätkän kun joku teistä oli ilmeisesti nauhoittanut koko juttelusession Helsingin kaduilla? Olisi varmasti ihan hauskaa nähtävää...

Ot:ta tämä, mutta siellä se oli tuossa muutama päivä sitten, mutta seuraavana päivänä kyseinen pätkä oli poistettu. Kibellä oli kyllä kovat kuosit päällä ja sanaa "vittu" - tuli hoettua niin monta kertaa että laskuissa mukana pysynyt.
 

Happis

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, Huuhkajat, Liverpool FC
CFC kirjoitti:
Kyllähän sitä nyt maistissa tulee kehuttua myös narrifaneja ;) Ja Kibe ottaa hyvin harvoin ja pienellä kädellä... Jos nyt tarkoitat tätä viime lauantain juttua? Millos meinaatte laittaa esim. youtubeen kyseisen pätkän kun joku teistä oli ilmeisesti nauhoittanut koko juttelusession Helsingin kaduilla? Olisi varmasti ihan hauskaa nähtävää...

Pätkän ei ollut koskaan käsittääkseni tarkoitus levitä jatkoaikaan. Lopulta levisi ja sitä kautta youtubeen, josta kuitenkin kuvaajan toiveesta(?) poistettiin.

Mitä tuohon äänestykseen tulee, niin vanha myytti puree edelleen. DDR:ssä on kovin tunnelma (no toisaalta "kaikki" osallistuu ainakin läpsimiseen maalibiisin tahdissa, että voi siinä joku totuusperäkin olla) ja sikakatsomo on Suomen kovin fanikatsomo. Kertoo lähinnä siitä, että kuinka paljon pelaajia oikeesti kiinnostaa, jos joku vitun sikakatsomo kerää edelleen kehuja.
 

McJugi

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Laittakaa nyt ihmeessä pätkä takaisin jakoon tai edes pikakooste mitä se sisälsi?

Ja tuohon faniäänestykseen viitaten, eiköhän jannuilla mene samat fraasit joka vuosi. Kun tuo kysymys kysytään niin nauhuri menee päälle ja samat tekstit tulee joka kerta.
 

TheSirPena

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pentti Matikainen
McJugi kirjoitti:
Laittakaa nyt ihmeessä pätkä takaisin jakoon tai edes pikakooste mitä se sisälsi?
No ei todellakaan tarvitse laittaa. Kibe varmasti tykkää, että hänestä pyörii netissä joku kännipuhevideo? Typerää toimintaa näiltä narreilta, jotka salakuvasivat tuon keskustelun ja laittoivat nettiin. Onneksi se on nyt poistettu.

OT:ksi meni, anteeksi.
 

A.C.

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK - seurana, ei kiakkoviihteenä
Kiinnostaako ketään kannattajakulttuurin eteenpäin vieminen?

Jatkoajassa tämä meidän osiomme on joukkueosioista ylivoimaisesti kaikkein vilkkain: esimerkiksi vain pari viikkoa joukkueessamme pelanneesta Billy Tibbetsistä on jauhettu jo 39 sivua "asiaa"! Kuitenkin ketjuihin, joissa käsitellään katsomotoiminnan tehostamista ei replyjä juurikaan tipu. Esimerkiksi tifoinfoa koskien ensi lauantain peliä ei ole vaivauduttu kommentoimaan eikä tässäkään ketjussa käydä keskustelua käytännössä lainkaan.

Kysyisinkin teiltä kaikilta, arvon jatkoaikalaiset IFK-diggarit, että a) oletteko tyytyväisiä nykyiseen tunnelmattomuuteen kotipeleissä? b) pidättekö nykyisiä panostusyrityksiä (pientä tifoa, kotihallin fanimatkaa) mielekkäinä ja/tai riittävinä? c) kiinnostaako teitä ylipäänsä tunnelmapuolen eteenpäin vieminen?

Itse teen paljon vapaaehtoisduunia (myös kiakko-)IFK:n ottelutunnelman parantamiseksi, joten minua kiinnostaisi ihka oikeasti tietää, että mitä mieltä muut seuran kannattajat ovat näistä asioista.

A.C.

Ps. Infot ensi lauantain tapahtumasta löytyvät Vieraspelit ja fanitiedotteet 2006-07 -ketjusta (http://keskustelu.jatkoaika.com/showthread.php?t=35152&page=3).

Pps. Lahden toisella puolella järjestettiin vastaavanlainen "storsatsning"-tapahtuma omassa kotihallissa. Tähän (http://www.jarnkaminerna.nu/nyheter.asp?id=3959) haluaisin meidänkin pyrkivän!
 

Mensonge

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät
EtäKärpät tekee oman overheadin lauantain peliin. Onkohan tämä sitten ensimmäinen kerta Suomessa, kun sekä koti, että vierasjoukkueen fanit tekevät tifon samassa pelissä?

Toki meillä oman porukan koko asettaa rajoituksen lakanan suuruudelle. Mutta jotain kuitenkin. Paikkana tulee olemaan D5-katsomo ja sieltä ylärivit. IFK tuli loistavasti vastaan tässä asiassa ja saatiin käydä mittailemassa paikan päällä millainen se katsomo on, kun ei aivan symmetrinen ole.

Toivottavasti itse otteluun tulee tunnelmaa myös tifojen innoittamana. Kärppäfaneja on kivasti paikalla, kun Oulustakin tulee bussillinen.
 

Clocks

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Mensonge kirjoitti:
Toivottavasti itse otteluun tulee tunnelmaa myös tifojen innoittamana. Kärppäfaneja on kivasti paikalla, kun Oulustakin tulee bussillinen.

Hyvältä kuulostaa. Pientä oluthuurua ilmassa ja taatusti tiukka matsi. HIFK haki tammikuussa pisteet Oulusta (olin paikalla, Oulu ja paikalliset fiksut alkuasukkaat erittäin positiivinen yllätys), joten Kärppiä nälättänee siinä määrin kuin sarjakärkeä nyt nälättää voi. Valitettavasti pisteet vie kuitenkin taas HIFK, treenitukkoisuus alkaa olla voitettu kanta ja betonipuolustuksen päälle alkaa vihdoin rakentua totaalisen murhaava hyökkäys. Mutta tulkaa nyt käymään kuitenkin, etelänmatka tekee hyvää näin talvipakkasilla.
 

Jaakko

Jäsen
Suosikkijoukkue
RFC Liege
Mensonge kirjoitti:
EtäKärpät tekee oman overheadin lauantain peliin. Onkohan tämä sitten ensimmäinen kerta Suomessa, kun sekä koti, että vierasjoukkueen fanit tekevät tifon samassa pelissä?

Ei ole. Ainakin UJ ja SR on tehnyt Turussa tifon samassa pelissä, ja muistaakseni vielä pariin kertaankin. Myöskin Ässäfanit teki tifon esimmäisen vierastifon samassa pelissä kuin SR toteutti oman katsomokoreografiansa. Futiksessakin noita on useita.
 

Vagabond

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingfors Idrottsförening Kamraterna, Penguins
Hienoja kuvia otettu Djurgårdenin kotiottelusta.

Vastauksia A.C.lle:

a) En todellakaan ole.
b) Kyllä ne erittäin mielekkäitä ole. Ne voisikin olla riittäiviä mutta kun meillä on jonkinlainen paha kooma päällä katsomossa niin en tiedä mitä pitäisi tehdä.
c) Kyllä kiinnostaa ainakin minua.

Siinä lyhyesi muutama vastaus mutta nyt on pienen analyysin paikka.

Olen itse sellainen satunnainen käviä otteluissa (ehkä 15 matsia kotona ja 5 vieraissa kaudessa). Syy siihen että minulla ei ole kausikorttia ei johdu kiinnostuksen puutteesta vaan yksinkertaisesti aika- ja rahatilanteesta. Yliopiston opiskeliana on välillä pakko jättää ottelut väliin, esim. opintotuki ei ole hirveän suuri. Luulen että minun tapaisia löytyy yllättävän montakin.

Olen vahvasti sitä mieltä että hinnat ovat moneille faneille liian korkeat. Tiedän että tästä on keskusteltu paljon ennenkin mutta näen vieläkin tämän asian vakavana. HIFKn on tultava vastaan kohta tai sitten meillä alkaa oikeasi olla suuria ongelmia. Näin eilen unta siitä että seuraava Kalpa-peli pelattasiin LG Gardenissa (eli A-junnujen kotiluolassa) koska kiinnostusta ei tuntunut löytyvän millään.

Nyt pitää saada nämä huutavat 18-30 vuotiaat otteluihin. Eli kyllä nämä tifot ja muut tapahtumat edesauttavat tilannetta mutta riittävästikö? Nähtäväksi jää mitä tästä oikein seuraa...


PS. Nyt pitäisi jo pikkuhiljaa saada nämä fanibiisit kaikkien tietoisuuteen. B2reds laulukirja on heino (http://www.b2reds.com/laulukirja.htm) mutta useimmat eivät näytä käyvän siellä. On se aika naurettavaa esim. Ilmalassa kun meitä oli melkein 1000 niin ehkä 200 osasivat laulut. Ainoat oikeasti toimavat biisit olivat perinteiset IFK huudot ja "Jos sä vihaat v**un narrit". Olisiko mahdollista jakaa nämä laulut faneille otteluiden yhdeydessä, vaikka pienenä laulukirjana?
 

tant gredulin

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
A.C. kirjoitti:
Kysyisinkin teiltä kaikilta, arvon jatkoaikalaiset IFK-diggarit, että a) oletteko tyytyväisiä nykyiseen tunnelmattomuuteen kotipeleissä? b) pidättekö nykyisiä panostusyrityksiä (pientä tifoa, kotihallin fanimatkaa) mielekkäinä ja/tai riittävinä? c) kiinnostaako teitä ylipäänsä tunnelmapuolen eteenpäin vieminen?

Vaikea ottaa kantaa siihen, mikä on riittävää, mutta noin yleensä ottaen arvostan kovasti kaikkea IFK-fanikulttuuria ylläpitävää/kehittävää toimintaa. Roposeni tulen kantamaan kassaan ja yhdyn kaikkeen (ehhehe) johon kykenen.
 

Kaarle8

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Kun katselin tuota kirjaa ja kaikkia niitä veisuja mitä sieltä löytyi niin valitettavasti liian monet biisit toistavat itseään. Se peruskaava että kaikki hoilaa yhdessä tuubassa shalalaata ja "IFK" niin en ihmettele jos alkaa toisto maistua puulta. Luulisi nyt kun ollaan vielä karaokekansaa, että joku voisi keksiä jotkin mukavat laulusanat. Juuri esim. "#1 Stadin Kingit - Me ollaan stadista" ja "#25 Laulu Stadin Kingien" on hyviä esimerkkejä, jossa on edes vähän jotain. En tiedä teistä muista, mutta mielestäni jonkun laulun hoilaaminen on mukavempaa kuin alituisen kolmikirjaimisen huutaminen.

chamberlin kirjoitti:
Tulipa mieleeni, että onko koskaan ajateltu pelaajien sisäänluistelun aikana saada tapahtumaa pienellä ja yksinkertaisella tavalla muutettua vieläkin hohdokkaammaksi. Eli jokaisen pelaajan kohdalla, kun kuuluttaja sanoo numeron ja nimen, niin faniporukka huutaisi kovaan äänen HEI! ja taputtaisi kerran samanaikaisesti. Tämä yhdistettynä yleiseen muualta hallista kaikuvaan älämölöön ja rytmikkääseen taputukseen saisi tilanteen tuntumaan vieläkin juhlavammalta.. Tietenkin tämä pitäisi saada hallin kuuluttajan kanssa sovittua, että tämä esimerkiksi kuuluttaisi pelaajat hieman innostuneemmin ja tiiviimmin sisään kuin mitä hän tähän mennessä on tehnyt.

Samaa mieltä, tai vaihtoehtoisesti faniporukka voisi huutaa pelaajan sukunimen aina kun kuuluttaja sanoo etunimen. Ne jotka seuraavat Saksan jalkapalloa tietävät mistä on kyse. Mielestäni se on todella hienoa kuunneltavaa.
 

Creed Bratton

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
ippanis kirjoitti:
Samaa mieltä, tai vaihtoehtoisesti faniporukka voisi huutaa pelaajan sukunimen aina kun kuuluttaja sanoo etunimen. Ne jotka seuraavat Saksan jalkapalloa tietävät mistä on kyse. Mielestäni se on todella hienoa kuunneltavaa.

Tuossa on vain suuri riski, että koko homma lässähtää ihan totaalisesti. Sitten kun niitä faneja ei ole tarpeeksi eikä sieltä katsomosta kuulu kuin ininää, niin se näyttää ja kuulostaa tosi typerältä kun kuuluttaja huutaa vain etunimen.

Itse olin viime syksynä jalkapallon A-maajoukkueen otteluissa mukana ja siellä tuo toimi, koska yleisöä oli aina tarpeeksi ja ne oli myös innoissaan huutamassa niitä sukunimiä. Se Radio Rockin aamutiimin tyyppi oli huudattamassa yleisöä... se linnanmäki vai mikä lie onkaan.

Hienolta se kuulostaa, mutta ei kannata missään Kalpa otteluissa yrittää
 

Kaarle8

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
macnevis kirjoitti:
Tuossa on vain suuri riski, että koko homma lässähtää ihan totaalisesti. Sitten kun niitä faneja ei ole tarpeeksi eikä sieltä katsomosta kuulu kuin ininää, niin se näyttää ja kuulostaa tosi typerältä kun kuuluttaja huutaa vain etunimen.

Itse olin viime syksynä jalkapallon A-maajoukkueen otteluissa mukana ja siellä tuo toimi, koska yleisöä oli aina tarpeeksi ja ne oli myös innoissaan huutamassa niitä sukunimiä. Se Radio Rockin aamutiimin tyyppi oli huudattamassa yleisöä... se linnanmäki vai mikä lie onkaan.

Hienolta se kuulostaa, mutta ei kannata missään Kalpa otteluissa yrittää

Niin en sitten tiedä miten paljon munaa siinä olisi, jos fanikatsomo "korostaa" sukunimeä kuuluttajan kanssa. Nojoo, yksi asia kerrallaan =)
 

Mensonge

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät
Jaakko kirjoitti:
Ei ole. Ainakin UJ ja SR on tehnyt Turussa tifon samassa pelissä, ja muistaakseni vielä pariin kertaankin. Myöskin Ässäfanit teki tifon esimmäisen vierastifon samassa pelissä kuin SR toteutti oman katsomokoreografiansa. Futiksessakin noita on useita.

Ok. Hyvä tietää. Noh, tämä on ensimmäinen kerta, kun Kärppäfanit tekee samaan aikaan vastustajan fanien kanssa. Pari kertaa on tehty silloin, kun kotijoukkueen fanit eivät ole tehneet.
 

zoz

Jäsen
Suosikkijoukkue
IFK Helsingfors
Heitetääs vielä muistutukset huomisesta!

Huomenna sitten porukat vähän aikaisemmin sinne katsomon puolelle, eli n. 15 min ennen pelin alkua. Näin siis ainakin B-päädyssä. Kaikki ohjeet löytyvät tutulta B2Redsin sivulta.

E9 ja E8 katsomot ovat huomiseen otteluun myyty seisomakatsomolippuina, joten sinne kaikki jotka tykkäävät seistä ja kannusta läpi ottelun. Vaikka et sinne olisi lippua ostanutkaan, niin sekaan varmasti mahtuu. Huutajia nimittäin ei ole koskaan liikaa... Kannustaminen ei tosin ole kiellettyä muissakaan katsomonosissa.

Muistakaa vielä, että huomenna on jaffamatkan tapaan liputuspäivä, joten ne flagat pois nurkista pölyttymästä.

Yleisinffot fanimatkasta kotipeliin täältä.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös