Hienoja kuvia otettu Djurgårdenin kotiottelusta.
Vastauksia A.C.lle:
a) En todellakaan ole.
b) Kyllä ne erittäin mielekkäitä ole. Ne voisikin olla riittäiviä mutta kun meillä on jonkinlainen paha kooma päällä katsomossa niin en tiedä mitä pitäisi tehdä.
c) Kyllä kiinnostaa ainakin minua.
Siinä lyhyesi muutama vastaus mutta nyt on pienen analyysin paikka.
Olen itse sellainen satunnainen käviä otteluissa (ehkä 15 matsia kotona ja 5 vieraissa kaudessa). Syy siihen että minulla ei ole kausikorttia ei johdu kiinnostuksen puutteesta vaan yksinkertaisesti aika- ja rahatilanteesta. Yliopiston opiskeliana on välillä pakko jättää ottelut väliin, esim. opintotuki ei ole hirveän suuri. Luulen että minun tapaisia löytyy yllättävän montakin.
Olen vahvasti sitä mieltä että hinnat ovat moneille faneille liian korkeat. Tiedän että tästä on keskusteltu paljon ennenkin mutta näen vieläkin tämän asian vakavana. HIFKn on tultava vastaan kohta tai sitten meillä alkaa oikeasi olla suuria ongelmia. Näin eilen unta siitä että seuraava Kalpa-peli pelattasiin LG Gardenissa (eli A-junnujen kotiluolassa) koska kiinnostusta ei tuntunut löytyvän millään.
Nyt pitää saada nämä huutavat 18-30 vuotiaat otteluihin. Eli kyllä nämä tifot ja muut tapahtumat edesauttavat tilannetta mutta riittävästikö? Nähtäväksi jää mitä tästä oikein seuraa...
PS. Nyt pitäisi jo pikkuhiljaa saada nämä fanibiisit kaikkien tietoisuuteen. B2reds laulukirja on heino (
http://www.b2reds.com/laulukirja.htm) mutta useimmat eivät näytä käyvän siellä. On se aika naurettavaa esim. Ilmalassa kun meitä oli melkein 1000 niin ehkä 200 osasivat laulut. Ainoat oikeasti toimavat biisit olivat perinteiset IFK huudot ja "Jos sä vihaat v**un narrit". Olisiko mahdollista jakaa nämä laulut faneille otteluiden yhdeydessä, vaikka pienenä laulukirjana?