Vesce oli alkukauden täysin huutolaispojan roolissa. Miehen vierellä pelasi jos minkälaista jannua ja junnua. Mutta het kun Baxterilta löytyi kaverille kunnon laiturit ja luottoa muutenkin alkoi peli sujua. Potentiaali on ollut tiedossa kaikilla jotka Vescen tietävät jo ajoilta ennen Hifkiä.
Toi on -sorry vaan- jälkiviisasta höpöttelyä. Yhtä hyvin voidaan sanoa, että kaikki, jotka tiesivät Luttisen ajoilta ennen tämän kauden HIFKiä, tietävät että hän on ihan lähiaikoina ollut SM-liigan pistepörssin 10 parhaan joukossa. Siltikään ei ole kulkenut. En usko, että seuraat AHL:ää aktiivisesti. Kuka on seurannut Binhamptonia niin aktiivisesti, että on mystisesti "tiennyt" Vescen potentiaalin? Sorrut aikamoiseen oman pesän kiillottamiseen tällä hetkellä viesteissäsi. Jos jaksaisin, hakisin omat viestisi, joissa vaadit Cookin ulostamista ja ennenkaikkea ne viestit, joissa pidät Baxteria jossain vaiheessa syksyä aivan helvetin hyvänä valmentajana. Oma osumatarkkuutesi on vielä huonompi kuin meikäläisen. Eikä kenelläkään meistä se ole täysi 100%.
Toinen asia, joka vituttaa, on se, että yrität asua päässäni. Jos kirjoitan, että "playoffeissa ei ratkota pelejä rankkareilla" ja luet sen itse näin "Vesce floppaa playoffeissa", niin vika on ainoastaan sinun luetun ymmärtämisessäsi. Olet tilanteessa, jossa sanojalla on suurempi merkitys kuin sillä, mitä hän sanoo. Klassista tavaraa politiikasta. Kun Barack Obama sanoo, että USA:n tulisi vetäytyä Irakista asap, republikaanit kertovat, että Obama vastusti USA:n menoa Irakiin. Vaikka hän ei itse asiassa vastustanut sitä, vaan haluaa nyt nopeaa vetäytymistä. Sitä kuulee ihan mitä haluaa, kun oikein suggeroi itseään.
Tammikuun lopussa spekuloin lainaamassasi viestissä sillä, että jos HIFK kerran saa Vescestä isot rahat, niin why not? Kun itse luet tarkemmin tuota viestiä, huomaat, että se on ajalta, jolloin Vesce oli tehnyt yhden kypärätempun peliajalla. Tämä tapahtui 17.1.08 TPS:ää vastaan. Sorry, minulla ei ollut tuolloin kristallipalloa, josta olisin nähnyt, että kypärätemppu ei jää yksittäiseksi väläykseksi, vaan siitä alkaa Vescen käsittämätön nousu. Ei ollut sinullakaan. Jos olen väärässä, niin voitko samantien kertoa kuinka HIFK:lle käy playoffeissa ja paljonko Vesce tekee siellä pisteitä? Ei meinaan tarvitse spennata turhaan. Jos jaksat kaivaa viestejäni tammikuun lopussa, niin silloinhan tiedän jo, että Vesce ei lähde, koska HIFK ei halua myydä häntä ja itse asiassa rauhoittelen sinua. Silloin sinä erehtymättömänä ihmisenä oletat, että Ustrnulin tuleminen merkitsee Vescen lähtöä, muistatko kun valitit tästä? Kerroin silloin ihan näissä ketjuissa, että relax, Vesce ei lähde minnekään. Tuolloin olin itsekin vakuuttuneempi Vescen iskusta kuin olin 18.1. kirjoittamassani viestissä.
Reaaliajassa kun tuntojaan välittää, niin totta helvetissä joissain asioissa menee metsään kybällä. Ei siinä mitään ihmeellistä ole, että pidit Baxteria hyvänä valmentajana alkusyksystä, pidin itsekin hänen pistesaaliistaan, mutta en hänen pelityylistään. Tämä fakta löytyy sen aikaisista viesteistäni. Mutta on typerää jeesustelua tulla kertomaan, että "kaikki jotka Vescen tiesivät viime kaudella" olivat koko ajan absoluuttisen varmoja, että kyllä se keväällä hoitaa. Hienoa, jos teillä on ollut tällainen edeltäkäsin viisaiden klubi. Klubinne toimialaan ei ilmeisesti kuulu valmentaja-analyysit kuitenkaan?
Missään ei ole edelleenkään sanottu, että Vescen jumalainen tahti jatkuu kevään pelien tiukentuessa. Torstaina Ilvestä vastaan hän hukkasi kaksi avopaikkaa peliajalla ja kaksi rankkaria spesiaalialueellaan rankkarikisassa. Vescen tehot olivat samat kuin koko joukkueen 0+0. Eilen Tapparaa vastaan hänen tehonsa olivat 0+1, Murrayn 1+1. Tämähän osoittaa, että Vescekin on tavallinen kuolevainen. Mitä jos hänen huippukuntonsa meni jo? Oletko silti huhtikuussa vaatimassa, että Vesce täytyy pitää? Hänen nykyisillä näytöillään sijoittaisin miehen siis HIFK:n ykköseen, enkä ota takaisin sanaakaan aiemmista viesteistäni. Tammikuun puoliväliin asti Vesce oli puolittainen hutihankinta pelatakseen ulkomaalaispaikalla. Pistepörssissä sijalla 37 (!) tammikuun 18. pvä! Ainoana erityispiirteenä hänellä oli tuossa vaiheessa rankkarikisat. Ja näillä näytöilläkö yhdistyneenä mystiseen tietoon Vescestä ennen HIFKiä miestä olisi pitänyt pitää Guruna ja Jumalana tuolloin?! Ei helvetissä, toivon, että Nokka tuo HIFKiin taas sen kulttuurin, jolloin ulkomaalaisvahvistuksemme hyökkäyspäässä ovat Caloun / Harkins -tyyliin koko kauden sijan 10 paremmalla puolella. Silloin ei tarvita kristallipalloa ja perimätietoa. Pelkkä katse pistepörssiin riittää. Kukaan HIFKin tämän kauden ulkkari ei ole pelannut koko kausi huomioiden sillä tasolla kuin esimerkiksi Kärppien ulkkarit pelaavat.