Re: Fantasiahokia a`la Ck.
Viestin lähetti Ck
Hyökkääjät:
1. Peltonen/Pärssinen-T. Ruutu-Caloun/Pihlman
2. Grunn/Kuhta-Bednar-Vihko
3. Järvinen-Viitaluoma-I. Pikkarainen
4. Luttinen/Holma-Häppölä-Kaikkonen/ Nielikäinen
Puolustajat:
1. Laukkanen-Zidlicky/Hulkkonen
2. Söderholm-Karalahti
3. Haakana-Kultanen
4. H. Pikkarainen-Purola
Puolustajiin pitää siis panostaa tosissaan jos aiomme taistella mestaruudesta. Tällä puolustuksella kannu olisi käytännössä meidän.
Maalivahdit:
1. Ahonen/Stathos
2. Riksman/Satosaari
3. Limnel/Vehviläinen
Lähes yhtä varma kevään merkki, kuin lumien sulaminen ja päivien piteneminen on IFK ketjussa käynnistyvät hurjaakin hurjemmat spekulaatiot seuraavankauden joukkueesta.
Täytyy kyllä sanoa, että nämä ketjut ovat ovat pelastaneet monta tylsää työpäivääni ja piristäneet sitä tyhjiötä, jonka kauden päättyminen fanin (tosin naapuriseuran) sydämessä aiheuttaa.
Nyt jäänkin mielenkiinnolla odottelemaan, minkälaiset mittasuhteet tämä ketju loppujen lopulta oikein saa...
Odotusarvot ovat kyllä jo astetta kovemmat kuin viimekaudella, koska onhan jo tässä vaiheessa kautta huhuttu suureen punaiseen ainakin herroja: Kultanen, Karalahti, Caloun, Peltonen, Virta, Bednar, Dopita,Pihlman..... listaa voisi toki vielä jatkaa.
Brändin tähti on ollut kovasti laskeva viime vuosina.... suomalaisen jääkiekkoilun edun nimissä toivon, että suunta kääntyy. Nykyisen UTJ:n aikakaudella se tuskin kuitenkaan tulee kääntymään.
Miksikö olen tätä mieltä?
IFK edustaa jääkiekkokartalla tällähetkellä mielestäni kahta melko erilaista ideologiaa. Fanit ovat loistavat, perinteet vahvat ja joukkue maineeltaan legendaarinen.
Organisaatio toisalta on tällähetkellä pahasti jämähtänyt 80-luvulle ja firmaa pyörittävät miehet, joiden ajatusmalli ja toiminta on suoraan ajalta, jolloin Ray Banin pilottilasit olivat vielä muotia ja Nokialaisetkin painovat toistakymmentä kiloa, nykyaikaisen jääkiekkoilun tilasta ja toimintamalleista herroilla ei ole vaadittavaa tietotaitoa.... joukkue sortuu ylimielisyyteen pelaajamarkkinoilla!
IFK:n pahin vihollinen tuntuukin olevan organisaatio itse... (jos ymmärrätte, mitä tarkoitan).
Nykyisellä toimintamallillaan seuralla ei mielestäni ole edellytyksiä menestykseen. Miksikö?
Olen varmasti väärä henkilö ottamaan kantaa joukkueenne valmentajista, pelaajista ym. koska en vilpittömästi tiedä rahtuakaan kaikista niistä kuvioista, joita joukkueen sisällä tapahtuu.
Ei tarvitse kuitenkaan olla suurikaan meedio huomatakseen, että IFK on on ajautunut pahasti kahden, hyvin erilaisen filosofian törmäyskurssille (jokainen varmaan ymmärtää mitä tarkoitan).
Ainoa keino tämän asian korjaamiseksi onkin selkeyttää järjestelmää siten, että jokainen pelaaja varmasti tietää, mikä on se tapa jolla koko organisaatio seilaa,pelaa ja harjoittaa toimintaansa.
IFK-kulttuuri vs. Suhonen edustavat räikeimmillään sitä ristiriittaa, joka syntyy kahden täysin vastakkaisen kulttuurin törmätessä... ei siitä sen enempää.
Jään mielenkiinnolla seuraamaan nyt sivusta tätä ketjua ja kiitän jo valmiiksi niistä mielenkiintoisista hetkistä, jotka tämäkin ketju tulee minulle tarjoamaan ennen kauden 2003-2004 alkua...
KEEP THE FAITH!