HIFK kaudella 2024–2025

  • 135 216
  • 836

Walkin

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pittsburgh Penguins
Se on täällä palstoilla helppo huudella, ettei ole osaamista, kun ei tarvitse ottaa selvää eikä välittää esim. voimassa olevista sopimuksista tuon taivaallista.
Niin fanina se on aika helppoa. Ei kukaan minulle maksa siitä, että minä etsisin oikeat kaverit IFK:n maalinsuulle. Salmelaiselle tästä maksetaan ja ikävä kyllä IFK:lla ei ole ollut pitkään aikaan Liigan kärkimaalivahtia. Se on huono suoritus eikä mikään kiertely ja kaartelu lopputulosta muuta.

IFK:lta on puuttunut osaaminen ja lahjakkuuden tunnistaminen maalivahtien suhteen. Piste.
 

Synyster

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingin IFK
Niin fanina se on aika helppoa. Ei kukaan minulle maksa siitä, että minä etsisin oikeat kaverit IFK:n maalinsuulle. Salmelaiselle tästä maksetaan ja ikävä kyllä IFK:lla ei ole ollut pitkään aikaan Liigan kärkimaalivahtia. Se on huono suoritus eikä mikään kiertely ja kaartelu lopputulosta muuta.

IFK:lta on puuttunut osaaminen ja lahjakkuuden tunnistaminen maalivahtien suhteen. Piste.

Tietyllä tavalla olen tästä kyllä eri mieltä, vaikka huteja matkaan on osunutkin. Halonen oli väärä kortti pelattavaksi, mutta kyllähän IFK:lla maalivahtipeli pääasiassa on ollut hyvissä kantimissa, ehkä poisukien juurikin tuo Halonen-Garteig-Tuohimaa -aikakausi. En oikein tiedä, että mistä IFK:n pitäisi se valmis paketti maaliin kaivaa ja kuinka auringonvarma se kortti sitten olisi?

Tappara sai haltuunsa Heljangon meiltä, jälkikäteen tuossa kohtaa voi miettiä olisiko ollut fiksumpi sijoittaa Heljankoon. Ehkä, mutta mikä oli pelaajan tahto? Liigan puolella silloin Lankinen-Bäckström-Halonen. Atte Engren tuli sisään, status oli asiallinen mutta kyllähän sekin mies sitten fanien toimesta syötiin.

Ketkä ovat ne kolme liigamaalivahtia, joihin olisit @Walkin nyt empimättä valmis vaihtamaan Taposen ja tietäisit maalivahtipelin parantuvan?
 

Walkin

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pittsburgh Penguins
Ketkä ovat ne kolme liigamaalivahtia, joihin olisit @Walkin nyt empimättä valmis vaihtamaan Taposen ja tietäisit maalivahtipelin parantuvan?
Rubin ja Heljanko ovat helppo nimetä näin faninkin. Kolmas olisi sitten Gunnarsson.

En ole maalivahtiexpertti, mutta yksi nimi jonka uskoisin olevan paljon tilastojaan parempi, jos pääsisi vähänkään parempaan joukkueeseen on Vehviläinen. Tämä nyt vain oma heitto enkä häneen olisi Taposta vaihtamassa.

Itse olen eri mieltä, että maalivahtipuoli olisi ollut hyvissä kantimissa, jos viimeksi Liigan top-3 maalivahti meillä on ollut Lankinen. Siitä alkaa olemaan aikaa jo kulunut monta vuotta.
 

Jakke76

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Boston Bruins, Man United, Darts
Mä voin kanssa kantaa korteni kekoon tässä maalivahtiasiassa.

Heljanko, helppo valinta. VOITTAVA maalivahti, voitti lähes yksin CHL:n finaalin Tapparalle ja yleensä ratkaisupeleissä todella loistava.

Vehviläinen. On myös urallaan voittanut ja varmasti tilastojaan parempi, jos pääsee parempaan joukkueeseen.

Rubin. Vaikka ei vielä tosipeleissä testattu, mutta eipä niissä tosipeleissä vielä Taponenkaan ole mitään voittanut.
 

Vilja

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Mä voin kanssa kantaa korteni kekoon tässä maalivahtiasiassa.

Heljanko, helppo valinta. VOITTAVA maalivahti, voitti lähes yksin CHL:n finaalin Tapparalle ja yleensä ratkaisupeleissä todella loistava.

Vehviläinen. On myös urallaan voittanut ja varmasti tilastojaan parempi, jos pääsee parempaan joukkueeseen.

Rubin. Vaikka ei vielä tosipeleissä testattu, mutta eipä niissä tosipeleissä vielä Taponenkaan ole mitään voittanut.
Karhunen...,
 

BOL

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Niin fanina se on aika helppoa. Ei kukaan minulle maksa siitä, että minä etsisin oikeat kaverit IFK:n maalinsuulle. Salmelaiselle tästä maksetaan ja ikävä kyllä IFK:lla ei ole ollut pitkään aikaan Liigan kärkimaalivahtia. Se on huono suoritus eikä mikään kiertely ja kaartelu lopputulosta muuta.

IFK:lta on puuttunut osaaminen ja lahjakkuuden tunnistaminen maalivahtien suhteen. Piste.

Joo, ei fanille kukaan mistään maksa. Koskee muuten myös mua :D. Pikemminkin päinvastoin.
Mutta edelleen oman näppäimistön takaa on helppo huudella, kun ei ole tiedossa, ketkä olivat vaihtoehtoina, minkälaisia tyyppejä olivat tuolloin, mikä oli pelaajan oma tahtotila, kuinka pitkää sopimusta vaadittiin ja mihin hintaan (tähän vaikuttaa myös se, minkälaisia muita tarjouksia oli pöydällä), jne.

Jälkikäteen voidaan todeta, että Halonen oli väärä kortti, ainakin jollain tasolla. Mutta, mikä oli tilanne silloin, kun häneen päädyttiin? Joskus se voi olla hyvinkin pienestä kiinni. Halosen kohdalla tilanne voisi olla ihan toinen, ellei olisi loukkaantunut ja sairastunut talvella 21-22. Tai, jos Garteig ei olisikaan loukkaantunut ja hän olisi pysynyt ykkösveskana ja Halonen saanut hyvää oppia kevään loppuun asti. Halonen olisi pelannut pelin silloin ja toisen tällöin hyvällä itseluottamuksella, kun tiedossa oli, että kaikki ei olekaan hänen harteillaan. Siitä sitten muutama hyvä peli alle, itseluottamus tappiin, kaudesta hyvä fiilis ja kohti uutta kautta. HIFK olisi tarjonnut hyvien peliesitysten perusteella jatkoa ja kaikilla erinomainen ja luottavainen fiilis. Siitä sitten hyvä startti heti kauden alkuun, Tapsa kirittäjänä ja heillä keskinäinen hyvä meininki. Homma rokkaa ja kumpikin ottaisi selkeitä steppejä eteenpäin. Kenties tämän kauden jälkeen Halonen nostaisi kytkintä kovempaan sarjaan ja Taponen olisi valmis kantamaan ykkösveskarin viitan, olisihan hänellä kokemusta enemmän kuin nyt ja hän olisi saanut kasvaa enemmän rauhassa rooliin ja olisi siihen valmis.

Mutta näin ei nyt käynyt. Peliesitysten perusteella noinkin olisi voinut kuitenkin käydä. Ja siinä tapauksessa Halos-kortti ei olisikaan ollut ollenkaan väärä. Joskus se vain voi olla pienestä kiinni, että pyörä lähtee pyörimään väärään suuntaan. Siihen Halosen omaan loukkaantumiseen asti hän oli kuitenkin se fanienkin mielestä parempi ja varmempi veskari. Ihmeellinen on elämä.
 

Petrell#32

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Mikael Granlund
Pikkulinnut laulaa, että ainakin yksi sellainen pelaaja olisi tulossa, joka saa tietyn osan faneista repimään pelihousunsa aivan totaalisesti ja lisää vettä jo ylikuumentuneeseen myllyynsä. Enempää en paljasta.

Voisko tää olla Anrei Hakulinen, jonka sopimus päättymässä Saksassa? Ei kerännyt faneja nordiksella viime keväänä..
 

Sp#16

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK aina välillä, EPS jalkapallo
Hah! No, saattaa kyllä aiheuttaa riemun kiljahduksia. Tikka tai Nurmi voisi myös olla sellaisia.
Eiköhän sieltä joukkuetta täydennetä näillä iäkkäimmillä pelaajilla. Kokemus on Villen pelikirjan ensimmäisellä sivulla heti möyrimisen jälkeen. Eikös Tuohimaa pyörinyt jossain kohtaa huhuissa tälle kauteen. Voisiko tandemi olla Tuohimaa-Taponen. Sitä ei moni purematta niele
 
Viimeksi muokattu:

aquanqua

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Filppula tulee Lehterän taustalle ja Koivistoisen tilalle tuomaan keskikaistalle kaivattua kokemusta. Sopii ikänsä puolesta IFK:n palettiin, mutta kenties Jokeri-leima aiheuttaisi kränää fanien joukossa.
 

Dimas_

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Penguins, #87, ManU, CR7, Seattle Seahawks
Ottaisin kyllä Valle Filppulan riemusta huutaen vastaan! Loistava kiekkoilija, urheilija sekä kuuleman mukaan myös mahtava ja nöyrä sekä pidetty persoona. Ei haittaa pätkääkään narrileima, päinvastoin, siinä olisi taas keravan eteläpäädylle itkupotkuraivarin paikka ja nauttisin joka hetkestä!

Ei mua haittaisi vaikka Leppä Lepistökin vielä skulaisi meillä. Pätee samat adjektiivit kuin V. Filppulaan. Siinä toinen ”narri” joka ei ole koskaan mua vituttanut, olen enemmänkin arvostanut ko. pelaajia ja arvostan edelleen.

Ensi kaudelle omat toiveet JOS lähtevien pelaajien huhut toteutuvat:

Koippa —> Valle Filppula
Nättinen —> Teemu Turunen
Lindbohm/Sund —> ”D’Astous”

Ei me tuossa nyt tappiolle jäätäisi, taidettaisiin jopa vahvistua.

Luulen kyllä, että Spede tai Sund jatkaa meillä. Tai miksei vaikka molemmat. Molemmilla ollut kuitenkin todella rikkonainen kausi ja en heti keksi syytä miksi vuoden jälkeen ko. herrat haluaisivat taas kiertolaisiksi.
 

Kake74

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Junior-Pelicans, Tamin Tribuuttiketju
Pikkulinnut laulaa, että ainakin yksi sellainen pelaaja olisi tulossa, joka saa tietyn osan faneista repimään pelihousunsa aivan totaalisesti ja lisää vettä jo ylikuumentuneeseen myllyynsä. Enempää en paljasta.
Eetu tai Leevi Selänne?
Ku faijaa ei aikanaan kuuleman mukaan sillä staga/erkat/verkkaripalkalla saatu, ni jos seuraavan sukupolven edustaja vaikka saatais?
 

Bad Bob #42

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Chicago Blackhawks
Ihan pikamietinnällä pelaajat, joista ainakin arvioni mukaan pelihousut yleisesti jossain määrin repeäisivät (en tarkasta kenenkään sopimustilannetta):

Auvitu, Broadhurst, Rafkin, Tuohimaa, Dyk, Anttalainen, Lyytinen, A.Tyrväinen, Palola, Teemu Pulkkinen, E.Teräväinen, Halonen, Hakulinen, R.Ahonen, A.Laakso, S.Salmela, Meskanen, Paajanen, J.Gregoire, Ritchie.

Poistaisin listalta A. Tyrväisen, hänhän kävi täällä jo ja sopi joukkueeseen ihan kivasti. Se onko hänestä enää mitään hyötyä voi olla kyllä pohdinnan paikka, tosin taklasihan hän pari meidän pelaajaa sairastuvalle tällä kaudella, joten jo sen estämiseksi olisi ihan perusteltua saada hänet omaan joukkueeseen.
Lisäisin listallesi vielä Nurmen... luulen että siinä repeäisi useammallakin fanilla pelihousut ja kausikoritit.
 

Vpiiroi

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Toronto Maple Leafs,
Eetu tai Leevi Selänne?
Ku faijaa ei aikanaan kuuleman mukaan sillä staga/erkat/verkkaripalkalla saatu, ni jos seuraavan sukupolven edustaja vaikka saatais?
No jos Lepistö oli jo tulossa ja tulikin, niin panoksia ei voi nostaa kuin hommaamalla Hjalliksen mukaan messiin, senhän voi rekrytä vaikka pitämään rapujuhlia Venäläisille purjeveneellään ja toki mukana lahjoitetaan 51% osakkeista.
En usko että ketään hirveästi enää narritaustat kiinnostaa, ei kiinnostanut Lepistönkään tulo, vaan suurin osa taisi pitää hyvänä hankintana, vaikka olikin 58 vuotias loukkaantunut ikinarri.
Kannattaa toki ottaa Selänne mukaan kanssa ja paita kattoon.
 

Synyster

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingin IFK
Poistaisin listalta A. Tyrväisen, hänhän kävi täällä jo ja sopi joukkueeseen ihan kivasti. Se onko hänestä enää mitään hyötyä voi olla kyllä pohdinnan paikka, tosin taklasihan hän pari meidän pelaajaa sairastuvalle tällä kaudella, joten jo sen estämiseksi olisi ihan perusteltua saada hänet omaan joukkueeseen.
Lisäisin listallesi vielä Nurmen... luulen että siinä repeäisi useammallakin fanilla pelihousut ja kausikoritit.

Joo, A. Tyrväisen kohdalla painanee omat ajatukset ja saattaisinkin olla ihan yksin repimässä housujani. *hymiö*

Nurmelta muistin monivuotisen sopimuksen Tepsiin, enkä sen vuoksi häntä tuohon liittänyt. Kelpaisi kyllä itselleni rosteriin vallan mainiosti jos se vaan olisi mahdollista.
 

hemmo_1973

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Hah! No, saattaa kyllä aiheuttaa riemun kiljahduksia. Tikka tai Nurmi voisi myös olla sellaisia.
Tommi Tikka teki kolmen vuoden sopimuksen HV71:een ja häntä tuskin kannattaa sisällyttää mihinkään ensi kauden ketjusommitelmiin. Tämä olettaen, että HV71 säilyy Elitserienissä.
 
Suosikkijoukkue
HIFK kundit & gimmat & Buli; Kerava Shakers
Lisäisin listallesi vielä Nurmen... luulen että siinä repeäisi useammallakin fanilla pelihousut ja kausikoritit.
Kyllä repeäis multa Levikset ja boxerit jos Maitojuna-Markus tulisi IFK:n rosteriin.
 

Stadi

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Ihan saman kaavan mukaan mennään ensikautta kohti. Joukkuetta rakennetaan jatkuvuus mielessä ja Peltosen näköiseksi joukkueeksi. Eli hyvin samankaltaiseksi, kuten nyt. Nyt kirjoitellaan tuolla lehdissä, että Hifk voikin yllättää… mikä yllätys se nyt olisi. Olihan joukkue jo ennakkoon arvioitu suosikiksi rakennettu pelaajilla jotka viimeistään keväällä puhkeavat kukkaan. Toivotaan, että pysyvät terveinä. Vielä ensi kauden joukkueesta: jatkuvuus ja muutama täydennys. Koivistoinen taitaa mennä naapurin valitettavasti, vaikka onkin viihtynyt meillä loistavasti niin kotiin paluu painaa vaakakupissa.
 

Forever#88

Jäsen
Suosikkijoukkue
IFK
- - Koivistoinen taitaa mennä naapurin valitettavasti, vaikka onkin viihtynyt meillä loistavasti niin kotiin paluu painaa vaakakupissa.
Nyt on pakko kysyä, koska tosi yllättynyt: Onko oikeesti espoolaisilla tällaisia rahoja?? Että voisivat panostaa yhteen pelaajaan about 180 ke? Sinänsä Eetun lapsen koulupolun alku voi pikkusen puoltaa kotimaassa jatkamista, mutta olen ajatellut sen toimivan lähinnä IFK:n eduksi.
 

Stadi

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Tähän ei mitään täyttä varmuutta ole, jos olisi en kertoisi. Mutta tämä on vähän rivien välistä luettua. Espoo satsaisi ja Eetulla halu nostaa Espoo taas liigakartalle eli raha ei ratkaisisi. Sen tiedän, ettei sopimusta ainakaan eilen ollut vielä kirjoitettu mihinkään, että tilannehan voi elää vielä kevään tulevien tapahtumien myötä ja Hifk haluaisi jatkaa sopimusta.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös