HIFK kaudella 2024–2025

  • 523 741
  • 3 353

tommy36

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Noniin, ensin oli IFK:n omalla suulla ilmoitettu, ja sitten olikin vain oman mielikuvituksen tuotetta. Ei mitään henkilökohtaista, itse vain tykkään pysyä faktoissa jos väitetään että jotain on sanottu vaikka totuus onkin jotain muuta, tässä tapauksessa omia johtopäätöksiä. Mun mielestä voisi ilmaista sen myös kirjoituksessakin että on omia johtopäätöksiä, koska noin kirjoitettuna se näytetään faktana.
No ihan miten vaan haluat asian olevan. Minä tulkitsin asian puheista nyt siten, että mitään tavoitteita ei urheilullisesti aseteta, ja että se "brändi" edellä mennään ja urheilu on nyt jälleen se toisarvoinen asia, joka sitten tulee jos on tullakseen.

SInä tulkitsit jotenkin muuten, ja keskutelua edistäksesi valitsit sitten tällaisen linjan. Tämä asia siis ok.
Eittämättä täällä tulee ajoittain vähän ristiitaisikain kommentteja itse vähän kultakin, mutta ainakaan itse en ihan kauhestai siihen viitsi puuttua. Mutta ymmärrän ajatuksesi, että lähestyt asiaa kulmasta, jossa on tärkeämpää olla (ainkain kuvitella niin) olevansa oikeassa kuin onnellinen.

Minä itse henkilökohtaisesti jostakin aiemmasta Eskolan avautumisesta tulkitsin asian kuten yllä totesin, ja näin ollen yhdessä tehtyjen valintojen kanssa tulin johtopäätökseen, jossa IFK luopuu isommista urheilullisista tavoitteista jonka myötä en itse katso tuotteen olevan tässä kohtaa sellainen josta enää aikoisin maksaa.
Eli kohdallani nyt tässä kohtaa tulee ne teot ensin. NIin ihan sen joukkueen, kuin sen organisaationkin alkaen aina siitä valmentajasta, jonka kanssa paskoista näytöistä huolimatta päätettiin jatkaa jostakin syystä.

Ai niin, ja unohtui todeta, että minulle se tässä kohtaa edustaa faktaa, koska näin olen puheet tulkinnut. Voi siis alkaa ammatti-ihminen käyttämään selko suomea, jos se ei muuten näin tyhmälle aukea, että tarkoitettiinkin jotakin muuta, tai tarkoituksellisesti mentiin tulkinnanvaraisuukisen taakse piiloon, jota pidän siis ihan yhtä kyvyttömänä toimintana kuin joukkueen viimekautisia valmennusesityksiäkin. Sinulle se ei ehkä ole faktaa, koska tulkitset omalla tavallasi asioita joissa tulkinnan varaa on.

Konkreettiseksi se muuttuu kuitenkin vasta kun aletaan näkemään mitä siellä oikeasti puuhataan, ja alkaako sitä urheilulliseen menestykseen toiminta suuntautumaan. Voitaneen siis sitten vaikkapa kompromissina todeta, että IFK:n toiminnan ytimestä ei sitten tullut ulos yhtään faktaa, vaan perinteistä jorinaa jonka lopputulemasta ei tiedä kukaan, että mitä sieltä tulee ja mihin oikeasti pyritään, saati mitä siellä oikeasti on tehty ja mikä on taas kerran keksittyä tarinaa sidosryhmille. Sisällötään siis melko heikkoa, koska töihin aletaan, mutta mihin pyritään ja miten se tehdään, niin siitä ei ota pirukaan selkoa.

Mutta itse nyt sitten vaikkapa toimarin jorinoista tein johtopäätöksen, että jo nyt heti kauden alusta antaa näytöt siitä, että miten ottelusta rakennetaan sellainen nykyaikainen viihdetapahtuma, joten mielenkiinnolla toki odotan, että onko siellä muutakin kuin se perinteinen kentälle luistelu selostuksen möykätessä nimiä.

Katsotaan siis mielenkiinnolla että realisoituuko tämä puhe teoiksi. IFK:n kohdalla en enää usko mitään ennen kuin näen omin silmin, ja nyt en ainakaan toistaiseksi näekään, sillä tuotteen ostan vasta kun sieltä tulee viesti sidosryhmille, joihin siis koen kuuluvani, että nyt ollaan tosissaan ja työnnetään vaikkapa se Nybondas eläkkeelle sieltä sotkemasta asioita.
 
Viimeksi muokattu:

PuukäsiPakki

Jäsen
Suosikkijoukkue
IFK
SInä tulkitsit jotenkin muuten, ja keskutelua edistäksesi valitsit sitten tällaisen linjan.
Minä tulkitsin sinun kirjoitukset joissa moneen kertaan sanoit IFK:n omalla suullaan sanoneen että menestystä ei tavoitella. Asia ei näin kuitenkaan ollut vaikka annoit ymmärtää ja vaan kyseessä oli oma tulkintasi, johon mielestäni ihan asiallisesti vastasin että olisi noin kriittisissä asioissa ihan kohteliasta mainita että tämä oli sinun omaa tulkintaa, tämä oli se minun pointti. Jos Eskola tai kuka vaan sanoisi suoraan noin kuin annoit ymmärtää, minulta menisi kuppi nurin tähän touhuun välittömästi.

Ylläolevasta kirjoituksestasi olen hyvin pitkälle samaa mieltä kuin sinä, tuote ei ole pitkään aikaa vastannut odotusarvoja saati resursseja, joten en yhtään ihmettele jos useampikin tyyppi pitelee välikautta seuran lisäksi.
 

PohjoisKariya

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Rangers, United, Broncos.
Siinä mielessä kiva lähteä kauden alkuun, että joukkue voi yllättää vain positiivisesti. Jo vuosien traditioksi muodostunut jääkiekko-lehden kausiennakon ostamisen ja uuden joukkueen fiilistelyn osilta mieli tosi on ennätys huono. Kyseinen lehti on ajat sitten lakkautettu ja joukkueesta on jotenkin saatu kaikki "punainen seksikkyys" poljettua lähes nolliin omalta kohdalta, ainoana poikkeuksena Kiviharjun toivottavasti ehjän täyden kauden seuraaminen. Heitänkin pienen posihaasteen tähän kohtaan; kertokaa joitain mikä kaiken negan alta nousee teillä ison odotuksen kohteeksi?
 

redzel777

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Kyllähän sitä sarjakauden aloitusta jollain tasolla odottaa. Harkkapelejä en ole yhtään katsonut, mutta aivan varmasti ensimmäiset liigapelit tulee katsottua. Omat mielenkiinnon kohteet:
1. Kiviharjun otteet, ei ehkä seuraava Heiskanen, mutta riittääkö kirkkaisiin valoihin?
2. Nuoriso-osasto tuleeko yllätyksiä ja lunastaako joku aidosti pelipaikan omilla otteillaan.
3. Pelitapa, onko muutettu edellisiin vuosiin mitään vai jatketaanko samalla puuduttavalla tyylillä.
 

Apassi

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Siinä mielessä kiva lähteä kauden alkuun, että joukkue voi yllättää vain positiivisesti. Jo vuosien traditioksi muodostunut jääkiekko-lehden kausiennakon ostamisen ja uuden joukkueen fiilistelyn osilta mieli tosi on ennätys huono. Kyseinen lehti on ajat sitten lakkautettu ja joukkueesta on jotenkin saatu kaikki "punainen seksikkyys" poljettua lähes nolliin omalta kohdalta, ainoana poikkeuksena Kiviharjun toivottavasti ehjän täyden kauden seuraaminen. Heitänkin pienen posihaasteen tähän kohtaan; kertokaa joitain mikä kaiken negan alta nousee teillä ison odotuksen kohteeksi?

1. Kiviharju

2. Martin ja Vesalainen: Lähinnä pystyykö Martin säilyttämään tasonsa tai jopa ottamaan steppejä ja nouseeko Vesalainen vihdoin siihen potentiaaliin, joka hänellä on?

3. Pakisto yleisesti

4. Taponen: Ottaako steppejä Liigan kärkivahdiksi

5. Peltosen pelitapa tai sen muutos ja saavatko nuoret oikeasti roolia ja tehdä virheitä

Bonus: Tekeekö Jasu sen, joka jäi Peter Whitelta tekemättä, eli vie 7. pelin ratkaisevan aloituksen... missä sarjassa vain.


Yleisesti ottaen asiat, jotka saavat minut hallille:

1. Joukkue pelaa hyvin ja voittaa pelejä

2. Joukkueessa on joku pelaaja, jota on vain pakko päästä katsomaan: Salmelainen, Caloun, Heiskanen... tai joku ketju jolla on kemiaa: Pärssinen-Harkins-Kuhta, Luttinen-Hauhtonen-Salmelainen. Kaikki kunnia esimm. Lehterälle, mutta vaikka on melkoinen lättymestari, niin yksin se ei saa minua hallille.

3. Sattuu ja tapahtuu...vaikka hävitään

4. Helvetti on irti ja kaikki on paskaa/broilerit lentää jäälle... jopa tämä saa liikkeelle ennemmin, kuin steriili häviäminen tai 3-2 ja. voitto Saipasta tiistaina.
 
Viimeksi muokattu:

jonBBE9

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Suomen maajoukkueet, Tennis
Hyviä pointteja kaikilla!

Itsellä (maltilliset) toiveet tulevan kauden suhteen:
- Kiviharju breikkaa
- Vesalainen nostaa tasoaan
- Pakiston avauspelaaminen parantuu
- Pelitavan muutos viihdyttävämpään ja suoraviivaisempaan suuntaan
- Voitto Nokia areenalta


Katsotaan sitten mihin riittää. Paljon on tekemistä tällä rosterilla.
 

Bobby_4

Jäsen
Suosikkijoukkue
NHL, Junnuleijonat
Siinä mielessä kiva lähteä kauden alkuun, että joukkue voi yllättää vain positiivisesti. Jo vuosien traditioksi muodostunut jääkiekko-lehden kausiennakon ostamisen ja uuden joukkueen fiilistelyn osilta mieli tosi on ennätys huono. Kyseinen lehti on ajat sitten lakkautettu ja joukkueesta on jotenkin saatu kaikki "punainen seksikkyys" poljettua lähes nolliin omalta kohdalta, ainoana poikkeuksena Kiviharjun toivottavasti ehjän täyden kauden seuraaminen. Heitänkin pienen posihaasteen tähän kohtaan; kertokaa joitain mikä kaiken negan alta nousee teillä ison odotuksen kohteeksi?
- Taposesta nousee liigan kärkivahti
- IFK:lla tulikuuma 30+ % ylivoima
- IFK:lla hyvä aktiivinen liike ja ylhäältä karvaus --> viihdyttävää peliä
- Eka voitto Nokia areenalta
- Knotista tulee kulttimainen luunmurskaaja
 

Marleau

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Just tossa vähän aikaa sitten sanoin tuolla Tapparan palstalla sitä, että miten olisin voinut sen Antosen ottaa meille ensi kaudeksi, vaikka täällä siitä kukaan ei innostunutkaan. Nyt varmasti se Antonen pelaa Tapparassa hyvän kauden ja heittää myös jossain matsissa sen pari maalia meitä vastaan, on niin meidän tuuria just tämä. Ei varmasti olisi ollut edes mikään kallis mies tällä hetkellä sen kehnon viime kauden jälkeen.
 

sirtyg

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK & feikkiheikit
Itse olen aivan varma, että peli muuttuu isosti ja sen kanssa ollaan valmiita ottamaan riskejä. Onko Villellä oikeasta mitään menetettävää? Ei ole. Uskooko enää itsekään vanhaan? En usko, että uskoo. Eihän?

Mitään TOP-3 sijoitusta ei ole kaudesta tulossa, se on mielestäni aika selvä asia.

Ja kyllä on ihmismieli taas outo. Asia on saattanut täällä jo kolmen kauden aikana tullut tutuksi (:D), mutta en luota Ville Peltoseen pätkän vertaa ja tuo joukkue on Villen ajan huonoin. Silti sitä haluaa antaa jälleen kerran mahdollisuuden ja kanavat lähti tilaukseen tuossa pari päivää sitten. Vielä pari viikkoa sitten ajatus oli sama kuin viime kauden päättyessä: en halua enää ikinä katsoa Peltosen IFK:n pelejä. Haluaisin kuitenkin rakastua taas uudelleen. Nähdä työtelijään joukkueen jonka pelejä odottaa.
 

Sonic Empire

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Feikkiheikit
Just tossa vähän aikaa sitten sanoin tuolla Tapparan palstalla sitä, että miten olisin voinut sen Antosen ottaa meille ensi kaudeksi, vaikka täällä siitä kukaan ei innostunutkaan. Nyt varmasti se Antonen pelaa Tapparassa hyvän kauden ja heittää myös jossain matsissa sen pari maalia meitä vastaan, on niin meidän tuuria just tämä. Ei varmasti olisi ollut edes mikään kallis mies tällä hetkellä sen kehnon viime kauden jälkeen.
Pelaa hyvän kauden aina 15.9. saakka.
 

F#21

Jäsen
Kiekkoileeko Kasper halttunen ensi kaudella missä päin?
OHL:ssä todennäköisesti.

Harmittaa ettei HIFK päässyt nauttimaan Halttusesta, Miettisestä taikka Urosesta. Ja edelleen toivon Kaskimäen jäävän Stadiin, vaikka sille annankin todella pienen mahdollisuuden. Nämä nuoret, jotka ovat juuri astumassa ammattilaisiksi, olisivat elintärkeitä iältään vanhemmalle jengille. Tänä kesänä sopimuksen saaneet nuoret ovat hiukan turhan nuoria vielä Liiga-vauhtiin, ellei joku heistä ole kehittynyt useamman portaan tänä kesänä.
 

Ballo

Jäsen
OHL:ssä todennäköisesti.

Harmittaa ettei HIFK päässyt nauttimaan Halttusesta, Miettisestä taikka Urosesta. Ja edelleen toivon Kaskimäen jäävän Stadiin, vaikka sille annankin todella pienen mahdollisuuden. Nämä nuoret, jotka ovat juuri astumassa ammattilaisiksi, olisivat elintärkeitä iältään vanhemmalle jengille. Tänä kesänä sopimuksen saaneet nuoret ovat hiukan turhan nuoria vielä Liiga-vauhtiin, ellei joku heistä ole kehittynyt useamman portaan tänä kesänä.
Halttuselle olisi nyt tarjolla vielä iso rooli ja todennäköisesti onnistuisi tekemään siinä tulostakin hyvällä tasolla. En näe, että OHL enää edes palvelee Halttusen kehitystä parhaalla mahdollisella tavalla. Miettinen sama homma. Urosta en pidä lähellekään saman tason potentiaalina mitä Miettistä ja Halttusta.

Tohon Halttunen kakkosen laitaan ja Miettinen kolmosen keskelle niin joukkue näyttäisi jo paljon paremmalta ja mielenkiintoisemmalta.
 

Hokipedia

Jäsen
Suosikkijoukkue
IFK, LA Kings, Underdog
Just tossa vähän aikaa sitten sanoin tuolla Tapparan palstalla sitä, että miten olisin voinut sen Antosen ottaa meille ensi kaudeksi, vaikka täällä siitä kukaan ei innostunutkaan. Nyt varmasti se Antonen pelaa Tapparassa hyvän kauden ja heittää myös jossain matsissa sen pari maalia meitä vastaan, on niin meidän tuuria just tämä. Ei varmasti olisi ollut edes mikään kallis mies tällä hetkellä sen kehnon viime kauden jälkeen.
Juu, tuo Antosen sopimus kattaa tasan yhden Liiga-ottelun. Varmasti siinä ajassa takoo kauheat tehot, varsinkin meitä vastaan. Mieluummin mennään vaikka 11 hyökkääjällä, kuin tuota löysäilijää otetaan meille.
 

Marleau

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Juu, tuo Antosen sopimus kattaa tasan yhden Liiga-ottelun. Varmasti siinä ajassa takoo kauheat tehot, varsinkin meitä vastaan. Mieluummin mennään vaikka 11 hyökkääjällä, kuin tuota löysäilijää otetaan meille.


No joo, huomasin vasta myöhemmin tämän Antosen sopimuksen olevan vain tällainen pätkäsopimus, johon sisältyi neljä CHL-ottelua ja yksi SM-liigan peli. Mutta kyllä mä silti sitä potentiaalia miehessä näkisin, kun eipä tästä ole kauan aikaa, kun Antonen pelasi erittäin hyvän kauden siellä KooKoossa.
 

Synyster

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingin IFK
No joo, huomasin vasta myöhemmin tämän Antosen sopimuksen olevan vain tällainen pätkäsopimus, johon sisältyi neljä CHL-ottelua ja yksi SM-liigan peli. Mutta kyllä mä silti sitä potentiaalia miehessä näkisin, kun eipä tästä ole kauan aikaa, kun Antonen pelasi erittäin hyvän kauden siellä KooKoossa.

Kannattaako ottaa Joose Antonen kauden lapulla surffailemaan, vai hakea p-amerikasta jotakin saman hintaluokan pelaajaa 1+1-vuotisella?

Joose Antonen olisi niin laiska hankinta, että järki lähtisi.
 

Marleau

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Kannattaako ottaa Joose Antonen kauden lapulla surffailemaan, vai hakea p-amerikasta jotakin saman hintaluokan pelaajaa 1+1-vuotisella?

Joose Antonen olisi niin laiska hankinta, että järki lähtisi.


No joo, totta kai olisi parempi etsiä jokin hyvä vahvistus sieltä Pohjois-Amerikasta, jos heitä vaan on ketä saatavilla ja varsinkin jos se budjetti siihen vaan riittää. Ajattelin nyt vaan sen Antosen palkkapyynnön olevan todennäköisesti melko edullista tasoa, kun alla oli kuitenkin kehno kausi Kärpissä takana, niin ei varmasti voi olla mikään edes sadan tonnin jätkä kausipalkassa.
 

tommy36

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Hyviä pointteja kaikilla!

Itsellä (maltilliset) toiveet tulevan kauden suhteen:
- Kiviharju breikkaa
- Vesalainen nostaa tasoaan
- Pakiston avauspelaaminen parantuu
- Pelitavan muutos viihdyttävämpään ja suoraviivaisempaan suuntaan
- Voitto Nokia areenalta


Katsotaan sitten mihin riittää. Paljon on tekemistä tällä rosterilla.
Mulla ainoa odotus ja toive tällä hetkellä on se, että villeltä - tai edes joltakin siitä staffista-vihdoin löytyisi pelikirja jossa on jotakin tolkkua, ja joka innostaisi kiinnostumaan ensi kaudesta edes yhden kuukauden katsomomaksujen verran. Nyt ei ole edes harkinnassa moinen.

Jos tässä sivussa tulisi jokin hieno kasvutarinakin mukana, niin sehän olisi huikaa bonusta tämän päälle.
VAstoin kaikkia odotuksia luulen, että juuri tälle kaudelle on tamperekin muuttunut joukkueiltaan sen verran, että IFK ottaa (VIHDOIN) se voittonsa sieltä nokialta.
 

Stratman

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Liigassa on voitettu mestaruuksiakin paremman maalivahdin ansiosta. Maalivahdin merkitystä ei meillä millään tunnuta ymmärrettävän.

Tämä on totta, mutta on myös tilanteita, joita huippumaalivahtikaan ei voi pelastaa. En minäkään tähän joukkueeseen haaskaisi rahaa enää yhtään. Peltonen varmaan haihattelee edelleen jostain mestaruusjuhlista (jonne kaikki eivät ole tervetulleita), mutta me muut tiedämme, ettei tästä mitään tule tälläkään kaudella. Edes valmentajanvaihto ei enää tässä vaiheessa pelasta tätä kautta. Koko kesä mentiin Peltosen johdolla, eli homma on jo kustu. 2025-26 olisi vielä pelastettavissa, mutta se vaatisi uuden valmentajan ja onnistuneet hankinnat.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös