Tuossa on EHT-tason pakkeja 5 kpl + Martin, joka on noin 50 pisteen vauhdissa. Bonuksena Kiviharju, josta tulee tähti, mutta aikataulu toki auki.
Äärimmäisen kovia ovat säälipleijarijoukkueiden pakistot ensi kaudella.
EHT-tason pakkeja viisi? Lasketaanko tähän Melart, Kotkansalo ja Winberg mukaan? Toihan on silkkaa itselleen valehtelua nostaa EHT-pakkeja esiin tuolla tavalla. Tallberg on myös EHT-tason hyökkääjä. Karvinenkin oli. Miltä nuo kaksi herraa kuulostaisivat kahdessa kärkiketjussa ensi kaudella?
Palataan nyt nykytasoon ja unohdetaan nuo EHT-höpinät ihan heti alkuun kun ne eivät tuo mitään järkevää tähän keskusteluun. Melartilla on ollut aivan helvetin vaikea kausi, kun oikein mikään ei onnistu. Oma kundi, iso ja vahva jolloin tuo edes jotain kentälle, niin ilman muuta hänet näen ensi kauden joukkueessa kun sopimuskin on, mutta en missään nimessä top-4 tason pakkina.
Kotkansalo ulos. Motin ulos. Sund ulos, ei varmasti kohtaa hinta-laatu -suhde hänen kanssaan. Nuo ovat täysin peruspakkeja joita meillä riittää enemmän kuin hyvin, jos ensi kauden joukkueesta löytyy Lindbohm, Winberg, Knot, Melart, Seppälä/Bourque.
Se mitä puuttuu ovat kiekolliset/hyökkäävät puolustajat. Käykää ihan itse avaamassa Liigan sivut ja katsokaa puolustajien pisteitä top-6 joukkueista. Kyyti on kylmää IFK:n osalta. IFK:n puolustajien heikot pisteet iskevät ihan silmään tuota vertailua tehdessä. Martin on aivan yksin. Meillä on tasan yksi pakki joka tuo ylivoimalla jotain kentälle. Yksikään muu ei tuo yhtään mitään vaan on ylivoiman heikko lenkki. Sitten täällä ihmetellään kun taistellaan kynsin ja hampain top-6 sijoituksesta runkosarjassa ja ollaan kasamaassa saman näköistä puolustusta itse uudestaan. Fanit haluavat jatkaa täysin samalla reseptillä siis? En itse voi ymmärtää tätä.
Kaksi ylivoimakoostumusta. Kymmenen pelaajaa. Näen itse homman niin, että joukkueesta pitää löytyä kolme puolustajaa jotka voi heittää ylivoimalla tanssimaan viivalle. Toinen ylivoima voidaan kasata neljän hyökkääjän ja yhden puolustajan voimin, mutta toiselle ylivoimalle pitäisi löytyä pari puolustajaa. Tai jos molemmat ylivoimat kasataan neljällä hyökkääjällä ja yhdellä puolustajalla, niin sitten se kolmas puolustaja olisi kuitenkin nostaa kehiin loukkaantumisten sattuessa eikä ylivoimapeli siitä kärsisi. Martin on päivänselvä valinta ylivoimalle ja itse laskisin Kiviharjun mukaan, mutta kolmatta nimeä ei ole. Yksikään nimistä Lindbohm, Melart, Sund, Winberg, Knot, Kotkansalo, Bourque, Seppälä ja ketä näitä nyt oli mitä täällä on pyöritelty ja huhuiltu, niin eivät ole ylivoimapakkeja. Tällä kaudella ei ole edes toista ylivoimapakkia joukkueessa!? Todella heikkoa.
Pysyn edelleen kannassani, vaikka se oli pienoinen kärjistys, mutta vain pienoinen. Täällä kasataan säälijoukkueen näköistä puolustusta monen fanin toimesta. Hidasta ja puukätistä. Kuulostaako ja näyttääkö tutulta? Olen IFK:n toimesta katsellut tuollaista puolustusta tässä aika monta kautta nyt putkeen eikä se ole ikinä tuonut toivottua tulosta. Eikä tuo.