Molariosastoa ei pelasta kuin ihme. Toivotaan sitten sitä. Kaksikosta Taponen - Halonen haisee kauas se että nyt odotetaan vain sitä että Vinnin voi nostaa liigaan pysyvästi ja toinen nykyisistä veskareista saa etsiä uuden joukkueen itselleen. Onko se sitten kausi 23-24 vai sitä seuraava? Jää nähtäväksi.
Miksi sitä Vinniä pitää odottaa. Eikös Taponen ole oikeasti potentiaalinen? Mestiksen paras veska ja kaikki harkkapelit mitä olen nähnyt sen pelaavan IFKssa on ollut hyvä ja varma. Ja ymmärtääkseni Ilves olisi halunnut pitää kundin.
Mutta samaa mieltä, että ei lähtökohtaisesti ole liigan top-3 tai top-2 maalivahtikaksikko mitä IFKn tasoisessa joukkueessa pitäisi olla.
Itse uskon, että jos ei nuorisokaksikolla koppi tartu, niin ennen vuodenvaihdetta tulee kevääksi, joku tekijäukko. Tuo KHLn ulkkariryminä muualle aiheuttaa sen, että joku kova veska joutuu Sveitsissä tai Ruotsissa kakkoseksi KHL-miehen tielle ja jos tarjotaan kevääksi ykköstorjujan paikkaa HIFKssa, niin varmaan ottaa. Meille taas se tulisi artistirajan jälkeen jne.
Eddie Larssonin hankinta ei avaudu itselleni mitenkään. Melart on saman profiilin pakkina parempi. Meillä on jo saman profiilin Motin, joka on jo johtava pelaaja. Kotkansalo on saman profiilin pelaajana potentiaalinen, joka voi olla EHT-tason ukko.
Mikä ihme Salmelaisella tai Peltosella on fiksaatio näihin "en juuri koskaan tee maaleja, mutta olen kova taklaamaan" pakkeihin?
Auvitun kaltaista pakkia kaivattiin tai tyyliin Klok, joka myös teki liigassa sen 20+ pinnaa. Saatiin Motin vol. 2. ja markkinoilla olisi ollut Jokipakka. Joka on samassa roolissa parempi. Toki ilmeisesti HIFK ei ole nyt se paikka Jokipakan kaltaisille staroille.
Kaksi vuotta sitten olisi tyytyväinen Larssonin hankintaan, nyt pettynyt. Aika paljon jätetään nyt sen Hongan tai hänen tilalleen hankittavan Rightin kiekollisen harteille. Ja tosiaan aika paljon luotetaan, että Lyytinen palaa edeltävän kauden tasolleen ja Salin breikkaa. Jälkimmäinen toki voi tapahtua ja ehkä idea on, että se tapahtuu helpommin tälläisen ruotsalaisen veteraanin kanssa, joka ei ilmeisesti raporttien mukaan ole kuitenkaan täysin puukäsi. Tämä olisi se hankinnan syy minulle. Jos Larsson on varmempi kuin Kotkis niin silloin 3.pari Larsson-Salin voi toimiakin.
Mulle tämä näyttäytyy nyt tältä:
Melart-"Honka"
Lyytinen/Kotkansalo-Motin
Larsson-Salin
Kotkansalo/Lyytinen
Toki jos Kotkis ja Lyytinen onnistuvat, niin on hyvä pakisto. Jos eivät, niin menestystä ei kyllä tule.