HIFK kaudella 2022–2023

  • 684 872
  • 3 969

Luke

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Mielenkiintoista tietoa huhu-ketjussa liittyen Auvituun nimimerkiltä @Hattu . Salmelainen on saanut niin paljon paskaa tällä palstalla nimenomaan Auvituun liittyen, että tosihenkilö esittäisi kyllä jo pienen anteeksipyynnön. Toki uskon ennemminkin, että täällä vaaditaan todisteita siitä, että näin todella on ja että yhden nimimerkin kertomukset eivät ole totuus ja että tossa ammatissa pitää sietää paskaa...
Jos tämä huhu nyt ylipäätään pitää paikkansa, niin ennen kuin kukaan alkaa pyytelemään anteeksi mistään suunnasta, niin olisi kiva tietää miksi Auvitu haluaa lähteä HIFK:sta.

Ja tätä ei nyt ole lainauksesta huolimatta osoitettu nimimerkille BOL, sillä en odota että sulla tällaista tietoa olisi.
 
(1)
  • Tykkää
Reactions: BOL

Hattu

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Jos tämä huhu nyt ylipäätään pitää paikkansa, niin ennen kuin kukaan alkaa pyytelemään anteeksi mistään suunnasta, niin olisi kiva tietää miksi Auvitu haluaa lähteä HIFK:sta.

Ja tätä ei nyt ole lainauksesta huolimatta osoitettu nimimerkille BOL, sillä en odota että sulla tällaista tietoa olisi.

Kokonaisuudesta en voi mitään taata, mutta ainakin yksi syy oli, että Auvitu ei ole oikein samoilla aaltopituuksilla valmennusjohdon kanssa. Esimerkiksi Peltosen treenimäärät ovat miehen mielestä kohtuuttoman kovia.

Ei tietysti kannata uskoa kaikkea, mitä netissä lukee, mutta nämä tiedot ovat mieheltä itseltään.
 

BOL

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Jos tämä huhu nyt ylipäätään pitää paikkansa, niin ennen kuin kukaan alkaa pyytelemään anteeksi mistään suunnasta, niin olisi kiva tietää miksi Auvitu haluaa lähteä HIFK:sta.

Ja tätä ei nyt ole lainauksesta huolimatta osoitettu nimimerkille BOL, sillä en odota että sulla tällaista tietoa olisi.

Syitä voi olla useita. Hänhän on kuitenkin ranskalainen ja vaikka Suomi on hänen kotimaansa ollutkin jo n. vuosikymmenen, kynnys lähteä täältä pois lienee normaalia matalammalla.

Jos @Hattu n tiedot pitävät paikkaansa, että Peltosen treenimäärät ovat kohtuuttoman kovia, ei se tarkoita sitä, että Peltonen on orjapiiskuri tai Auvitu laiskuri. Se tarkoittaa vain sitä, että heidän näkemyksensä eivät kohtaa. Molemmat voivat olla oikeassa tai väärässä tai vaikka molempia. Tällaisessa tilanteessa on yksinomaan viisasta, että tiet eroavat. Osalle pelaajista harjoitusmäärät eivät ole kohtuuttomia, koska ovat jatkosopimuksetkin tehneet. Lähtökohtaisesti tämä on mun mielestäni vain hyvä asia.
 
J

Just-Ice-Hockey

Nyt mä en tosissani tiedä, ymmärrätkö kaiken ihan tahallasi väärin vai kirjoitanko mä todella niin sekavia, että sait tulkittua kirjoitukseni näin. Vastataan nyt vielä tähän viestiin, vaikka musta tuntuukin, että kierrämme kehää, eikä mulla ole kauheasti uutta annettavaa keskusteluun.

1) Mielestäni AB oli Salmelaiselta hyvä haku, samoin Schmaltz. Mitä Schmaltzille tapahtui lopputalvesta, on itselleni mysteeri. Mutta hänen peliesityksiinsä olin pääsääntöisesti ihan tyytyväinen, vaikka ei nyt mikään Suuri Sateentekijä ollutkaan. Pleijareiden pimeneminen oli ainakin itselleni yllätys. Olisiko Salmelaisen pitänyt osata varautua tähän? En tiedä, kun en tunne pelaajan menneisyyttä, mutta itse olen siinä uskossa, että JS:n toiminta ei ollut hänelle mitenkään tyypillistä. Kaukalon ulkopuoliseen toimintaan en osaa ottaa kantaa, koska USA:ssa kulttuuri myös kaukalon ulkopuolella poikkeaa siitä, mihin meillä on nyt viime vuosina totuttu. Myös ensimmäinen kausi vieraassa maassa ja "kaikki kiinni" on voinut olla sosiaaliselle tyypille raskaampaa kuin monelle muulle. Enkä tiedä muutenkaan mitään faktaa, millaisesta " yössä riekkumisesta" hänen kohdallaan todellisuudessa oli kysymys. Eli, mielestäni suurta korjaustarvetta rekrytointiin ei tarvita. Toki paljon parempiakin pelaajia saa hankkia. Mielellään myös halvemmalla. En ole missään väittänyt, että Salmelaisen työ on ollut täydellistä, mutta en pidä sitä niin surkeana kuin moni muu.

2.) En oikein saa tästä kysymyksestä kiinni, joten en pysty vastaamaan kysymykseen mitään.

Enhän minä ole missään väittänytkään, että HIFK:n pitäisi etsiä alemmilta sarjatasoilta pelaajia, pikemminkin päinvastoin. Kirjoitin, että Liigaan saapuvat pelaajat ovat viime aikoina olleet pääosin tällaisia pelaajia. Kirjoitin myös, että viime aikoina sopimuksia on tehty kokeneemman kaartin paluumuuttajien kanssa. Ja hehän ovat palanneet jo ennestään tuttuihin seuroihin tai tutun valmentajan alaisuuteen ja Kärpilläkin on rahallisesti kovat piipussa. KHL-pelaajia on kyllä vapaana, en ole missään muuta väittänytkään. Mutta heidän palkkatasonsa on ollut aiemmin sellainen, että vaikka joutuvat palkastaan tinkimäänkin, HIFK tuskin on kärjessä. Varsinkin, jos SHL-, NLA- ja DEL-jengit laittavat myös tarjousta pöytään. Tässä astuu kuvaan myös verotekniset syyt, jotka eivät ole Suomen puolella, kun maassaolopäivät Suomessa tulevat monille täyteen seuraavan n. parin kuukauden aikana. Pidän mahdollisena, että näidenkin pelaajien tai ainakin osan heistä palkkapyynnöt laskevat myöhemmin, mikäli eivät saa sopimusta muualta samaan aikaan muiden saman "korin" pelaajien kanssa. Mutta heillä on nyt myös varaa odottaa ihan rauhassa, mitä markkinoilla tapahtuu. Ja oman logiikkani mukaan, myös nämä pelaajat joutuvat nyt odottamaan, mitä tapahtuu Pohjois-Amerikassa, koska sieltä todennäköisesti tulee samoille apajille uusia pelaajia, jotka etsivät uusia tuulia uralleen ja ehkä myös parempaa palkkaa. Pressit ja Klokit ovat sen tason ja hintaluokan pelaajia, että tuskin Liiga on heidän ensisijainen vaihtoehtonsa. Sitä paitsi, HIFK on voinut hyvin jättää heistäkin tarjoukset sisään, mutta pelaajat ovat itse päättäneet olla vastaamatta tarjoukseen ennen kuin "yleinen markkinatilanne" on paremmin selvillä. Saksasta, Sveitsistä ja Ruotsista lienee myös saatavilla jonkun tason pelaajia, mutta kuinka monta saksalaista tai sveitsiläistä olet Liigassa nähnyt sanotaanko nyt vaikka viimeisen 5 v. aikana?

Mitä tulee omistuspohjan laajentamiseen, en missään nimessä vastusta sitä. Se tarkoittaisi kuitenkin käytännössä sitä, että Ry vähentäisi omistustaan. Itse haistelen, että heidän intresseissään ei ole näin toimia ennen kuin on aivan pakko. Ikävä kyllä. Ja joka tapauksessa tarvittaisiin taho, joka olisi halukas HIFK:hon sijoittamaan. Tällä hetkellä kovinkaan moni rahahenkilö tuskin on järin kiinnostunut, koska tuotto-odotukset eivät ole järin suuria. Tarvittaisiin siis ennen kaikkea rakkautta seuraa kohtaa, mutta kun taloudellinen tilanne koko maailman osalta on muutenkin juuri nyt epävarma, moni pidättäytyy tekemästä suuria sijoituksia. Tämä on enemmän kuin ymmärrettävää. Pääomalainoilla voi tietenkin rahoittaa seuraa myös, mutta nekin pitää maksaa takaisin. Pääomalainoilla on myös muita lainoja huonompi takaisinmaksuoikeus, joten sijoittajan näkökulmasta pääomalaina ei nyt varmastikaan ole se kaikkein kiinnostavin instrumentti. Ja vaikka tilanne on se, ettemme elä taloudellisessa yltäkylläisyydessä, HIFK:lla ei kuitenkaan ole mitään akuuttia hätää. HIFK on tilanteessa, jossa pitää vain tehdä taloudellisesti kestävämpiä päätöksiä. Jos mä olisin HIFK:n omistaja, en todellakaan sijoittaisi yhtään enempää seuraan, vaan sanoisin, että operatiivisen johdon tehtävä on pysyä budjetissa.

Siitäkään en ole eri mieltä, etteikö HIFK:n olisi hyvä pysyä kärjen tuntumassa pelaajabudjeteissa, koska ihmisten vapaa-ajanviettotavoista käydään kovaa kilpailua. Pääkaupunkiseudulla varmasti enemmän kuin missään muualla. Itse olen kyllä taipuvainen ajattelemaan, ettei tähän saumaan yksi "varman päälle"-kausi keikuta venettä suuremmin. Talouden ehdoilla pitää joka tapauksessa mennä, pidimme siitä tai emme. Futiksen puolelta voi katsoa varoittavaa esimerkkiä. Jos HIFK päätyy tällä joukkueella TOP4:ään ja tekee taloudellisesti voitollisen tuloksen, tällöin budjetin supistaminen on mun mielestäni todellakin kannattanut. Seuraavalle kaudelle on sitten taas eri lähtökohdat, kun perse kestää merivettä vähän aiempaa paremmin. Itse olen vain aika kypsä siihen, että ostetaan nimekkäitä ja kalliita pelaajia joukkueeseen ja lopulta käteen jää pelilliset ja taloudelliset tappiot. Siksi olen valmis kokeilemaan jotain muuta. En koe olevani kunnianhimoton HIFK:n suhteen, pikemminkin päinvastoin. Haluan seuran saavan perustukset kuntoon ja tekevän jatkossa aiempaa parempaa tulosta. Yleensä elämässä mitään ei saa ilmaiseksi, joten tässäkin asiassa vaaditaan jonkinlaisia uhrauksia. Itse en koe, että nämä "uhraukset" olisivat liian suuria, joten siksi en jaksa niistä itkeäkään,

Omat toiveeni on lyöty siihen, että joukkuepeli saataisiin kuntoon ja sitä kautta yksilöt saisivat onnistumisia ja joukkue voittaisi. Kyllä mä itsekin ymmärrän olevani yltiöoptimisti, mutta kai sellaistakin saa kerran elämässään kokeilla? Ei siinä nyt mitään hävitäkään voi. Paitsi ehkä sen, että muut palstalaiset nauravat mulle. Mutta, kun se taas ei kiinnosta mua ollenkaan, niin pidän tämän valitsemani linjan. Katsotaan ensi kauden jälkeen, mitä jäi lopulta käteen ja kannattiko. Todennäköisyydet ovat sen puolella, että ensi kauden jälkeen kyrsii taas kerran. Mutta sellaistahan se on HIFK-fanin elämä.

Mielenkiintoista tietoa huhu-ketjussa liittyen Auvituun nimimerkiltä @Hattu . Salmelainen on saanut niin paljon paskaa tällä palstalla nimenomaan Auvituun liittyen, että tosihenkilö esittäisi kyllä jo pienen anteeksipyynnön. Toki uskon ennemminkin, että täällä vaaditaan todisteita siitä, että näin todella on ja että yhden nimimerkin kertomukset eivät ole totuus ja että tossa ammatissa pitää sietää paskaa...

Ei minun tarvinnut mitään tulkita, siellä se kaikki luki suoraan viestissäsi. Jos siis pitää valita sinun tarjoamista vaihtoehdoista sanoisin sinun kirjoittavan sekavasti. Oma arvaukseni oli, että halusi puolustaa Salmelaista sai sinut puhumaan kuivista markkinoista, mikä piti sitten perustella jollain. Mutta se nyt oli vain arvaus.

Ensinnäkin kiitos vastauksesta jenkkihakujen suhteen. Olen kanssasi samaa mieltä AB:sta, erinomainen haku. Lisäksi pidin ja pidän Quinceya hyvänä hakuna. Schmaltzia en sen sijaan millään saa positiiviseksi hauksi, enkä voi käsittää, miten pelaaja pitäisi tarkastella vain alkukauden perusteella, kun tämä kuitenkin edusti samaa seuraa koko kauden ajan. Muut Pohjois-Amerikan haut taitavat olla kuntoutusprojekti Dehner ja kaveripalvelus Koules. Ei kyllä ole Pohjois-Amerikka ollut mikään runsaudensarvi IFK:lle Salmelaisen aikana. Minusta on myös erikoista, että hakujen kohdalla korostat tuota ensimmäistä kautta vieraassa sarjassa, kun samaan aikaan AB:ta lukuunottamatta kaikki Salmelaisen Amerikan haut ovat olleet yhden kauden (jos senkään) ihmeitä. Minusta ulkomaalaispelaajien rekrytoimisessa on ihan todella paljon parannettavaa. Salmelaisen parhaat haut tällä saralla ovat kaikki olleet muiden Suomeen scouttaamia.

Tuon toisen kysymyksen voi muotoilla myös niin, että onko jääkiekkomarkkinoilla tapahtunut sellainen muutos, että aikaisempien toimintatapojen rinnalle on syntynyt vaihtoehtoisia toimintatapoja? Itse olen sitä mieltä, että on.

Enkä muuten väittänyt sinun kirjoittaneen, että IFK:n tulisi hakea vahvistuksia alemmista sarjoista. Sen sijaan kirjoitit siihen suuntaan, että nämä pelaajat olisivat niitä, joihin IFK:lla olisi mahdollisuus. Tästä olen kanssasi täysin eri mieltä. IFK on aina onnistunut hankkimaan isoja nimiä, joukkueeseensa. "Lähi"historiasta tulevat mieleen mm. nimet McLean ja Zaborsky. Kumpikin hankintoja, joiden ei pitänyt olla mahdollisia, mutta niin vain nimet papereihin saatiin. Salmelainen on tehnyt aikaisemmille kausille tällaisia hakuja Liigan sisältä. Pointti on siinä, että IFK ihan oikeasti kyllä halutessaan pystyy hankkimaan pelaajan kaksi Euroopan huipulta. Toki tältä osin mahdollisuudet ovat parhaat suomalaisten pelaajien osalta, mutta nyt kun IFK on ollut rähmällään Kärppien ja Tapparan edessä, niin näitä pelaajia pitää ruveta katsomaan muualta. Mitä noihin Liigaan palanneisiin suomalaisiin tulee, niin ymmärrän, että seuralegendat ja omat pojat menevät sinne, mistä ovat lähteneet. Mutta siinä kohtaa kun pääkaupunkiseudulla nuoruutensa viettäneet ja kiekko-oppinsa saaneet pelaajat menevät mielummin Ouluun kuin tulevat Stadiin ja IFK jatkaa pelaajien etsimistä, on täällä jotain vinossa.

Pressin ja Klokin osalta sinulta tuli kunnon vyö ja henkselit vastaus. Ensinnäkin mainitsin nämä nimet vain esimerkkinä pelaajista joilla ei vieläkään sopimusta minnekään (ep:n mukaan) ole. En kyllä myöskään ymmärrä, miksi post-KHL maailmassa nämä pelaajat olisivat erityisesti liigaseurojen tavoittamattomissa. Eivätköhän he hae järkevää tarjousta. Tähän IFK:lla ainakin olisi pitänyt olla mahdollisuus. Ja jos enää ei ole, niin voimme jälleen aloittaa keskustelun käytössä olevien eurojen allokoinnista.

Liigajoukkueen omistamista ei yksikään liikemies tai raharikas tässä maassa mieti kannattavana liiketoimintana, ainakaan suoraan. Se on eri asia, jos joukkuetta käytetään muun liiketoiminnan pönkittämiseen välillisesti. Siksi minusta sinänsä hyvä analyysi IFK:n rahoittamisesta liiketoiminnan ulkopuolisin varoin on lähtöpremissiltään väärä. Sen verran myös oikaisen, että osakaslainojen maksettavuus suhteessa muihin lainoihin on täysin velkojien välisestä sopimuksesta riippuva asia. Toki insolvenssitilanteessa osakaslainat ovat huonoimmalla etusijalla, mutta muuten niiden takaisinmaksu riippuu lähtökohtaisesti lainan maturiteetista. Ja jos osakaslainaa halutaan miettiä sijoituksena, niin voidaan sille usein silti maksaa PIK-korkoa. Toki suunnattu osakeanti olisi myös minusta lainoitusta parempi vaihtoehto. Olen tältä osin taipuvainen uskomaan, että Ry voisi olla valmis luopumaan omistuksista 51% asti. Toisena vaihtoehtona olisi toisen osakesarjan luominen. Tämä uusi osakesarja voisi olla sellainen joka ei tuota äänioikeutta. Tällöin olemassa olevien omistajien olisi helpompi hyväksyä uudet omistajat, mutta vastaavasti uusien omistajien löytäminen vaikeutuisi huomattavasti. En silti pitäisi sitä lainkaan mahdottomana, koska edelleen uskon 1) IFK-henkisillä ihmisillä olevan rahaa jota ovat valmiit käyttämään seuran hyväksi ja 2) urheiluseuran omistaminen ei Suomessa ole business.

En ole ihan varma, mihin viittaat puhuessasi uhrauksista. En myöskään ymmärrä mitä on tämä itkeminen, mihin olet useampaan otteeseen viitannut eri viesteissä. Itse voin sanoa olevani lopen kyllästynyt keskinkertaiseen ja kerta toisensa jälkeen vajaaksi jätettyyn joukkueeseen. Yhä edelleen on täysin anteeksiantamatonta, että puolustus on päätetty rakentaa valmiiksi viimeisenä ja maalivahtien osalta on päätetty lähteä ensi kauteen yhdellä ennakkoon liigan heikoimmista tandemeista. Ja vaikka muualla muuta väititkin, niin kumpikin IFK:n maalivahdeista ovat pelejä pelanneet, joten kyllä sen osaston tuomitseminen tapahtuu ihan todennettavissa olevien tilastojen ja nähtyjen otteluiden perusteella.

Ja kerro nyt sitten vielä, että miksi kenenkään pitäisi edes harkita pyytävänsä Salmelaiselta anteeksi case Auvitun vuoksi? Senkö takia, että Auvitu on sanonut, ettei jatka IFK:ssa? Eikö meidän tässäkin kohtaa pitäisi tietää enemmän, kuten aina sanotaan kun Salmelaista arvostellaan? Pitäisikö meidän esimerkiksi tietää, mistä syystä Auvitu on sanonut IFK:lle ei? Ja toki ihan ensimmäisenä meidän kaiketi pitäisi tietää, onko Auvitu näin edes sanonut.
 

Postinjakaja

Jäsen
Suosikkijoukkue
En gång IFK, alltid IFK.
Valitettavasti joudun kyllä yhtymään @Walkin näkemykseen siitä, että Lyytisen jatko blokkasi Auvitun jatkon.

Kiinnostavaa oli, että täällä parikin kirjoittajaa oli sitä mieltä, että Lyytisen jatko blokkasi Auvitun diilin. En ikinä ymmärtänyt sitä ajatusta, kun molemmat oli joukkueessa viime vuonna ja vielä saman pelaajatyypin pelaajista poistui Teräväinen jo kauden aikana.

Minusta Auvitun kaltainen pelaaja olisi juuri sitä mitä tuo pakisto yhden vahvan kiekollisen rightin lisäksi tarvitsee. Auvitu olisi pystynyt pelaamaan alivoimaa ja liikuttamaan kiekkoa.

Todella harmi, että Patonki lähtee. Koska @Hattu tiedot monesti osuu oikeaan, niin uskon syitä enemmän kuin muiden täällä esittämiä arvauksia. Pahoittelut Salmelaisen suuntaan omasta negatiivishenkisestä arvailustani ja samalla hieman surullinen, ettei Peltosen sapluuna tai treenityyli sopinut Patongille. Ei valmentaja voi yhden pelaajan takia muuttaa sitä kokonaisuutta. Niin on ennenkin tehty HIFKssa ja harvoin on hyvää tullut. Joukkueen pitää sitoutua 100% valmentajan touhuun. Sitten valmentaja maksaa sen työpaikallaan, jos ei kulje.

On tietenkin hienoa kuulla, että Salmelainen ei tätä töpeksinyt, koska se tarkoittaa, että teoriassa voisi olla rahaa pariinkiin kovaan pakkiin.
 
J

Just-Ice-Hockey

Kiinnostavaa oli, että täällä parikin kirjoittajaa oli sitä mieltä, että Lyytisen jatko blokkasi Auvitun diilin. En ikinä ymmärtänyt sitä ajatusta, kun molemmat oli joukkueessa viime vuonna ja vielä saman pelaajatyypin pelaajista poistui Teräväinen jo kauden aikana.

Minusta Auvitun kaltainen pelaaja olisi juuri sitä mitä tuo pakisto yhden vahvan kiekollisen rightin lisäksi tarvitsee. Auvitu olisi pystynyt pelaamaan alivoimaa ja liikuttamaan kiekkoa.

On tietenkin hienoa kuulla, että Salmelainen ei tätä töpeksinyt, koska se tarkoittaa, että teoriassa voisi olla rahaa pariinkiin kovaan pakkiin.

Ihan vaan siitä syystä Lyytinen söi Auvitun jatkon, että molemmat ovat loukkaantumiaherkkiä pelaajia. Mikään itseään kunnioittava joukkue ei voi rakentaa puolustustaan Melartin, Lyytisen ja Auvitun loukkaantumiahistorialla varustettujen puolustajien varaan. Viimekaudella Lyytinen ja Auvitu onnistuivat yhdessä pelaamaan 55 prosenttia mahdollisista otteluista. Kahden kauden otannalla tuo prosentti on 48.

Ja siis missä kohtaa sanotaan, että Salmelainen ei ole töpeksinyt Auvitun jatkoa? Vaikka en näin väitä tapahtuneen, niin aika isoja tulkintoja teet yhden viestin perusteella, jossa kirjoittaja itse vielä erikseen toteaa, että kokonaisuudesta ei voi mitään sanoa.
 
(1)
  • Tykkää
Reactions: Mojo

Postinjakaja

Jäsen
Suosikkijoukkue
En gång IFK, alltid IFK.
Ihan vaan siitä syystä Lyytinen söi Auvitun jatkon, että molemmat ovat loukkaantumiaherkkiä pelaajia. Mikään itseään kunnioittava joukkue ei voi rakentaa puolustustaan Melartin, Lyytisen ja Auvitun loukkaantumiahistorialla varustettujen puolustajien varaan. Viimekaudella Lyytinen ja Auvitu onnistuivat yhdessä pelaamaan 55 prosenttia mahdollisista otteluista. Kahden kauden otannalla tuo prosentti on 48.

Ja siis missä kohtaa sanotaan, että Salmelainen ei ole töpeksinyt Auvitun jatkoa? Vaikka en näin väitä tapahtuneen, niin aika isoja tulkintoja teet yhden viestin perusteella, jossa kirjoittaja itse vielä erikseen toteaa, että kokonaisuudesta ei voi mitään sanoa.

Täällä esitettiin väite, että Lyytisen diili olisi poissulkenut Auvitun jatkon nimenomaan sen diilin takia. Ei sen takia, että molemmat olisivat loukkaantumisherkkiä.

En ikinä ymmärtänyt tätä ajatusta. Auvitu pelasi ehjän kevään ja pleijarit.

Täällä on esitetty musta myös selvät viittaukset siitä, että Salmelainen olisi töpeksinyt Auvitun diilin. Siitä ei ole esitetty mitään todisteita. Nyt monesti tietoa jakava nimimerkki kertoi, että Auvitu itse haluaa lähteä.

Mutta ihan sama. Katsotaan sitten syksyllä mikä kokoonpano siellä jäälle luistelee.
 
J

Just-Ice-Hockey

Täällä esitettiin väite, että Lyytisen diili olisi poissulkenut Auvitun jatkon nimenomaan sen diilin takia. Ei sen takia, että molemmat olisivat loukkaantumisherkkiä.

En ikinä ymmärtänyt tätä ajatusta. Auvitu pelasi ehjän kevään ja pleijarit.

Täällä on esitetty musta myös selvät viittaukset siitä, että Salmelainen olisi töpeksinyt Auvitun diilin. Siitä ei ole esitetty mitään todisteita. Nyt monesti tietoa jakava nimimerkki kertoi, että Auvitu itse haluaa lähteä.

Mutta ihan sama. Katsotaan sitten syksyllä mikä kokoonpano siellä jäälle luistelee.

Mä en nyt ymmärrä, että mitä haet takaa tuolla erottelulla. Ainakin itse olen puhunut nimenomaan tuosta loukkaantumisherkkyydestä, joka kummallekin pelaajalle on ollut hyvin leimallista. Olen siinä käsityksessä, että tämä on ollut myös muiden samaa puhuneiden ajatuksen taustalla. Yksi kevätkausi ei loukkanatumisherkkyyttä muuta miksikään. Kahden edellisen kauden luvut on luettavissa edellisestä viestistäni.

Täällä tosiaan kerrottiin, että Auvitu halusi lähteä. Ja kerrottiin vielä, että yksi syistä olisi joukkueen harjoittelussa. Missään ei kaiketi kuitenkaan ole todettu, etteikö Salmelaisella olisi voinut olla vaikutusta siihen, että Auvitu halusi lähteä. Siksi minusta on erikoista, että täällä edellytetään anteeksipyyntöjä tai pyydetään mitään anteeksi. En siis edelleenkään väitä, että Salmelainen olisi miltään osin Auvitun lähdön taustalla, mutta en kyllä ole nähnyt myöskään mitään, minkä perusteella voisi todeta, että Salmelainen ei ole vaikuttanut Auvitun päätökseen.
 

Synyster

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingin IFK
Noh olipa tilanne mikä hyvänsä, niin mielestäni Auvitun tyyppinen pelaaja tuohon pakistoon sopisi, mutta ei ehkä Auvitu itse.

Hakisin itse samankaltaista kiekollista yleispuolustajaa, mutta pienemmillä kilometreillä. Älkää ymmärtäkö väärin, pidän Yohannista, mutta potentiaalia ja ruutua on hankkia nykypakistoon paremminkin sattuva palanen.
 

Dev

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
En tiedä onko iltalehdellä tietoa, mutta ainakin veikkailevat Jyrki Jokipakan osoitteeksi Kärppiä, Tapparaa tai Ilvestä. Toivottavasti ei pidä kutiinsa, Jokipakka olisi juuri sitä mitä tuo meidän pakisto kaipaa.
 

raipe1993

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves, Sharks
En tiedä onko iltalehdellä tietoa, mutta ainakin veikkailevat Jyrki Jokipakan osoitteeksi Kärppiä, Tapparaa tai Ilvestä. Toivottavasti ei pidä kutiinsa, Jokipakka olisi juuri sitä mitä tuo meidän pakisto kaipaa.
Pelottavaa ylipäätään, että tälle veikataan jotain muuta osoitetta kuin Ilvestä. Pelaajana varmasti kaikkien kärkiseurojen kiikarissa, mutta outoa olisi jos tamperelainen valitsisi puitteiden ollessa kunnossa jonkin muun seuran.
 

Kake74

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Junior-Pelicans, Tamin Tribuuttiketju
En tiedä onko iltalehdellä tietoa, mutta ainakin veikkailevat Jyrki Jokipakan osoitteeksi Kärppiä, Tapparaa tai Ilvestä. Toivottavasti ei pidä kutiinsa, Jokipakka olisi juuri sitä mitä tuo meidän pakisto kaipaa.
Olisi liian hyvää ollakseen totta. 190 senttinen pakki, jonka piste-ennätys yhdelle kaudelle on yli 30 bojoa.
Ei ole pienellä, rannikkokaupungissa operoivalla seuralla tällaseen resursseja.
 

Mojo

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Buli
Olisi liian hyvää ollakseen totta. 190 senttinen pakki, jonka piste-ennätys yhdelle kaudelle on yli 30 bojoa.
Ei ole pienellä, rannikkokaupungissa operoivalla seuralla tällaseen resursseja.
Eikä Jokipakalla olisi muutenkaan mitään syytä tänne tulla. Eläkerahat oletettavasti jo tienannut ja varmaan haluaa ainakin näin ennalta katsoen menestyvämpään organisaatioon kannujahtiin. Ilves tietysti loogisin vaihtoehto mikäli Marjamäki ei saa jotenkin houkuteltua Kärppiin, Tapparaan on vaikea uskoa menevän. Ei meillä ole ihmeitä tarjota, kun ei varmaan kyetä sitä kuuluisaa mottipäistäkään iskemään pöytään.
 

Joe

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomalaiset joukkueet (jokerit on venäläinen)
Tämä HIFK:n ”köyhyys”, mihinkään ei ole varaa enää yms on ihan naurettava väite. Mitään oikeaa tietoa ei asiasta edes ole.

Ketkäköhän nämä kaksi pakkia on ketä Salmelainen etsii. Olisiko jotkut WHL-lupaukset ruoka- ja verkkariliksalla, kun ei ole varaa maksaa yhtikäs mitään kenellekään enää. Toivotaan nyt ettei mennä konkurssiin ennen syksyä! Katsotaan vaan niin sieltä tulee ihan isoja vonkaleita vielä.
 

BOL

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
@Just-Ice-Hockey , anteeksipyyntö Salmelaiselta nyt oli ihan vain kieli poskessa heitetty läppä, joten ei siitä kannata pillastua. Mun kirjoissani itkemistä on sellainen, että etukäteen on viikko tolkulla julistettu, että menestystä ei tule ja kaikki on paskaa johdosta pelaajiin ja kaikilla muilla on kaikki paremmin. Rahat on totaalisen loppu, eikä kukaan edes haluaisi meille tulla. Mulla ei myöskään ole mitään erityistä halua puolustella Salmelaista, vaan kirjoitan omista lähtökohdistani asioista niin kuin minä itse ne koen. Ja minä nyt vain satun suhtautumaan asioihin positiivisemmin kuin moni muu.

Muilta osin kiitän kattavasta viestistäsi ja olen joistain asioista samaa mieltä kanssasi. Olen kirjoittanut kaiken olennaisen nyt näistä asioista, joista olemme viime päivinä keskustelleet, enkä koe aihetta jatkaa keskustelua, koska menee enemmän tai vähemmän vanhan toistoksi. Tarkoitus ei ole olla epäkohtelias ja jättää vastaamatta, mutta jätän silti, koska en oikein näe, että kumpikaan voi tämän enempää tuoda uutta näkökulmaa eikä itselläni riitä just nyt aika tai mielenkiinto näin diippiin keskusteluun. Erimielisyyksistämme huolimatta jaamme halun nähdä menestyvän HIFK:n, lähestymistapamme vain on erilainen.

RFA/UFA-pelaajat saavat alkaa allekirjoittaa sopimuksiaan keskiviikkona, 13.7.2022 (klo 12 paikallista aikaa, eli about klo 19 Suomen aikaa). Kanssani ei tarvitse olla samaa mieltä, mutta itse ihan aidosti uskon, että pelaajaliikenne vilkastuu heinäkuun puolivälin tietämillä ja sen jälkeen. Huhujen mukaan Kärpilläkin olisi kassakaapissa julkaisua vailla oleva sopimus, jonka "eräpäiväksi" on sovittu 15.7.22. Eli, jos NHL:stä ei tule parissa päivässä sopparitarjousta, ko. pelaaja pelaa ensi kaudella Kärpissä. Voi hyvin olla, että HIFK:ssa on vastaavanlainen/vastaavanlaisia tilanteita.

Toivon joka tapauksessa hyviä vahvistuksia ja iloisia yllätyksiä meille kaikille. Olemme ne ansainneet.

EDIT: korjattu kielioppivirhe
 
Viimeksi muokattu:

tommy36

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Tämä HIFK:n ”köyhyys”, mihinkään ei ole varaa enää yms on ihan naurettava väite. Mitään oikeaa tietoa ei asiasta edes ole.

Ketkäköhän nämä kaksi pakkia on ketä Salmelainen etsii. Olisiko jotkut WHL-lupaukset ruoka- ja verkkariliksalla, kun ei ole varaa maksaa yhtikäs mitään kenellekään enää. Toivotaan nyt ettei mennä konkurssiin ennen syksyä! Katsotaan vaan niin sieltä tulee ihan isoja vonkaleita vielä.
Laitetaan nyt ihan piruuttaan vastaan tässä näkemyksessä, ja jos ei muuten, niin ihan vaan jotta sitten voin myöntää olevani väärässä ja ennenkaikkea yllättyä iloisesti jos olet oikeassa. Mutta kyllä mä luulen, että nämä "kadonneet" puolustajat ovat enemmänkin luokkaa "toivotaan parasta", kuin mitään takuuvarmoja viivapelotteita.
Sen verran kadoksissa nämä etsityt ovat olleet, että pelkään niiden tulevan sen huikean scottauksen seurauksella, jota IFK:ssa on niin usein totuttu näkemään.

Ja heitetään nyt vielä sellainenkin näkemys, että jos joku Jokipakka päätyisi Kärppiin ensi kaudeksi, niin sekin osaltaan kyllä kertonee tosiasiaa siitä, että IFK:lla ei ole juuri nyt kykyä laittaa oikein mitään peliin. Ei menestyksen suhteen, kuin ei taloudellisestikaan.

Mutta tokihan toisaalta voidaan ajatella, että onhan se jotankin suloista IFK:n vaihteeksi lähteä kauteen valmiiksi keskinkertaisena ja ilman suuria odotuksia. Jos vaikka sitten päädytäänkin perinteiseen keskinkertaisuutene kaudenkin päätteeksi, niin se ei tunnu ollenkaan niin pahalta kuin tuntuisi sen "kevään huippujoukkueen" putoaminen sieltä odotuksen huipulta sinne keskinkertaisuuteen.

Mä en tiedä myöskään IFK:n imuista sun muista yhtään mitään enää tänä päivänä, mutta kyllähän tässä vähän sellainen fiilis on kehittymässä, että ei se IFK tosiaankaan mikään kaikkien unelmissa juuri nyt siintävä paratiisi ole, mitä tulee mahdolliseen menestymiseen tahi uran seuraavaan steppiin.

En omaa myöskään tietoa Villen kyvyistä valmentaa tuloksellisesti tai siellä taktisen osaamisen absoluuttisella huipulla, mutta vahva epäily kyllä viime kauden perusteella sitä kohtaan on, sillä niin patsas herra kyllä hyvinkin usein siellä aitiossa oli.

Olkoon tämä sitten vaikka sitä negatiivisuutta, mutta väitän kyllä sen osin perustuvan ihan omin silmin nähtyyn ja sen pohjalta tehtyihin analyyseihin. Joku toinen näki toisella tavalla.
Toivon totisesti, että tulevalla kaudella ei valmennukselta mene ihan jouluun saakka saada joukkue ymmärtämään pelitapaa, saati että se heti ensimmäisellä tauolla unohtuu kaikilta, ja sitten sitä taas opetellaan uusiksi muutama kuukausi.

Mutta juu, turhan pitkäksi venähtäneen viestin koko pointti oli siinä, että en usko mihinkään veretseisauttaviin huippuihin ennen kuin näen ne omin silmin. Ja voi ola että en usko sittenkään, sillä nimien mukaan sellaisia on meillä viime kausillakin pelaillut, mutta ei se kyllä aina ole siltä näyttänyt. Enemmänkin ajoittain ollut fiilis, että on lunastettu vain sellainen "nimenkäyttö-oikeus" eikä aktuaalia pelaajaa. (Okei, pientä sarkasmia, mutta se sallitakoon).
 
Viimeksi muokattu:

Apassi

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Eddie Larsson Stadiin vuoden paperilla kertoo Bättre Folk; Eddie Larsson at eliteprospects.com

Vaikuttaa aika Grillforsmaiselta haulta. Alle 10 tehopistettä Elitserienissä/kausi. Vastuun kasvaminen ja astetta heikompi sarja, niin voi odottaa tehopisteiden tuplausta vähintään.

Toiselta puolustajahankinnalta odottaisin vielä astetta offensiivisempia tilastoja.

Leftin kätisyys vielä luo painetta hankkia rightin pakki. Honka olisi kyllä profiililtaan aika nappihaku.
 

Neely

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Kings ,Englanti, Blaugrana&C.D. Santa Clara
Välikauden tuoksu sen kuin voimistuu. Toki jos Larsson on Grillforssin reinkarnaatio niin sitten.

Jos kahta pakkia haettiin niin niiden piti olla kärkipakit. Pelkäsin että sieltä tulee joku Jardine ja vähän tämä ennalta samaan lokeroon menee. Ei tuo kyllä mieleen kärkipakkia vaan peruspakin. Nyt on kyllä niin sokea all in Lyytiseen ettei mulla enää ymmärrys riitä.
 
Viimeksi muokattu:

BOL

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Eddie Larsson Stadiin vuoden paperilla kertoo Bättre Folk; Eddie Larsson at eliteprospects.com

Siinä mielessä kiva haku, että voi hyvinkin yllättää pisteissä positiivisesti ja pelata vaikka aikuisuransa parhaan kauden. Hiphurraa!

Muuten ei nyt kyllä yhtään ole sitä, mitä joukkueeseen pitäisi rajallisilla resursseilla mun mielestäni hankkia. Mut dumaan vasta, kun on aihetta. Silti vähän erikoinen hankinta.
 

Hokipedia

Jäsen
Suosikkijoukkue
IFK, LA Kings, Underdog
Sanoisin, että outo hankinta. Varmasti hyvä pelaaja ja muuta, mutta ei lainkaan sitä, mitä pakistoon kaivataan. Tobbari itse puhui pakiston kiekollisuuden lisäämisestä, mutta sitten päästetään Auvitu ja Schmaltz pois ja tilalle tulee Melart ja Larsson.
 

WPK

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK , Chicago Blackhawks, Leeds United
Motin2? Parhaimmillaan 2 maalia kaudessa eli Scmaltz&Auvitu hyökkäystehoja ei tällä paikata. Onkohan strategia tilkitä puolustus kunnolla, johon Larsson kyllä istuu, kun HIFKlla on ennakkoon heiveröinen molariosasto?

Grilli sentään teki Ruotsissa 11 maalia parhaimmillaan, joten ei vertaudu tähän hankintaan.
 

Neely

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Kings ,Englanti, Blaugrana&C.D. Santa Clara
Motin2? Parhaimmillaan 2 maalia kaudessa eli Scmaltz&Auvitu hyökkäystehoja ei tällä paikata. Onkohan strategia tilkitä puolustus kunnolla, johon Larsson kyllä istuu, kun HIFKlla on ennakkoon heiveröinen molariosasto?
Molariosastoa ei pelasta kuin ihme. Toivotaan sitten sitä. Kaksikosta Taponen - Halonen haisee kauas se että nyt odotetaan vain sitä että Vinnin voi nostaa liigaan pysyvästi ja toinen tai todennäköisemmin molemmat nykyisistä veskareista saa etsiä uuden joukkueen itselleen. Onko se sitten kausi 23-24 vai sitä seuraava? Jää nähtäväksi.
 
Viimeksi muokattu:
(1)
  • Tykkää
Reactions: WPK

Juippi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Turun Palloseura
Peruspakki eli ns. puolustava puolustaja. Ei omaa avuja kovin korkealentoiseen kiekolliseen peliin.
 

Apassi

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Kyllä IFK pyrkii selkeästi pakiston kiekollisen taidon lisäämiseen, mutta vähän eri tavalla, kuin odotukset on. IFK selvästi haluaa, että jokaisella puolustajalla olisi kyky pelata kiekolla, eli puukäsipakit karsittu kokonaan pois. Nyt meidän kiekottomimmat pakit ovat Motin, Kotkansalo, Melart ja Larsson. Viime kaudella Ahonen, Kotkansalo, Karjalainen ja Jardine. Tähän selkeä upgrade. Ongelma sitten se, että selkeästi kiekollisissa pakeissa on selkeä downgreidaus. Sen pitää osua. Salin tällä hetkellä melkein kovimpien odotusten kohteena. Lyytinen toisaalta käytännössä uusi pelaaja.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös