Ymmärrän kyllä, millä joukkuetta myydään. Olen itsekin kirjoittanut, että paras myyntivaltti on voittava joukkue. ”Ongelma” tässä vain on nyt se, että kun meillä ei ole nyt pelejä, on vain olettamuksia. Ja mun mielestä on lähtökohtaisesti ihan perseestä omia kohtaan, että uskoa ei löydy yhtään ja kaikki on paskaa, kunnes toisin todistetaan. Mä en tiedä kuin Mikael Granlundin, Ville Husson, Kevin Lankisen, Miro Heiskasen ja Anton Lundellin sekä NHL:n todelliset isot nimet, joilla ihan oikeasti varmasti myytäisiin enemmän kausikortteja. Siksi näiden nimien vetovoimaa ei kannata ylikorostaa. Kuinka moni tänne kirjoittava ostaisi kausikortin, jos meille hankittaisiin vaikka MaG? Joukkuettahan tässä kannatetaan, vai mitä? Pelaajia tulee ja menee, mutta kovin kevyein perustein me ei. Ja jos niiden kausikorttien ostamisen ehdoiksi aletaan laittamaan tiettyjä pelaajia, niin sehän on ihan loputon suo, koska yksi haluaa yhtä ja toinen toista. Ymmärrän myös, että kausikortin ostaminen on iso sitoumus ja luottamuksen osoitus seuraa kohtaan. Ja siihen vaaditaan kiinnostusta. Mutta väitän, että se on todella marginaalinen joukko, joka ostaa kausarin jonkun tietyn pelaajan vuoksi. Irtolippulaiset ovat erikseen, mutta sekään ei varmasti ole iso joukko, joka tulee katsomaan jotain tiettyä pelaajaa, pl. em. pelaajat. Jos HIFK ei kiinnosta enää, se on tietysti sääli, mutta tuskin se monellakaan on yhden kauden seurausta. Itse ajattelen, että juuri nyt seura tarvitsee minua ja kun itse uskon, että kyllä se aurinko meillekin paistaa, olen enemmän kuin mielelläni mukana. Mutta ymmärrän senkin, jos joku toinen ei ole. Mutta sitä en ymmärrä, että tämä nyt kasattu joukkue olisi jotenkin erityisen huono ja aivan täysin vailla mahdollisuuksia, vaikka nimien perusteella ei ennakkosuosikkeja ollakaan. Mun mielestäni meillä on ihan hyvä nippu jo nyt koossa, vaikka pakisto vajaa vielä onkin ja paljon prospekteja, joiden kehitystä on mielenkiintoista seurata. Mutta toki joukkueen peliesityksillä on merkitystä, meillä se nimilista vaan on hyvin huonosti korreloinut menestystä.
En todellakaan ylenkatso maksavia asiakkaita ja ymmärrän senkin, että jengi haluaa isoja nimiä. Mutta, jos käsi sydämellä katsotaan Liigan isoja kaloja, onko joukossa yhtään yllätystä? Ja kun ei ole, niin mistähän se johtuu? Eikä niitä isoja nimiäkään nyt niin paljon ole kuin mitä täältä lukemalla voisi kuvitella. Ehkä nyt pedataan sellaista tilannetta, että vuosien päästä mekin pääsisimme sitten kotiuttamaan kovempia paluumuuttajia? Kun viimeiset vuodet ei oikein olla. Koska ei ole sellaisia pelaajia.