HIFK kaudella 2022–2023

  • 686 017
  • 3 969

StadiForEver

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Aloituskokoonpano voisi mielestäni näyttää tältä. Pelaajien järjestyksellä listassa ei ole merkitystä.
Senat: O’Neill, Koivistoinen, Paajanen, Ainali
Laiturit: Jensen, Pakarinen, Turunen, Salomäki, Jääskä, Tallberg, Karvinen, Väänänen
Pakit: Melart, Honka, Auvitu, Kotkansalo, Motin, kiekollinen KHL-haku, Winberg
Mv:t Olkinuora tai Ortio
Muita ovat sitten Åsten, Teissala, Salin, Luoto ym.
 

Bafforosso

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK parhaimmillaan
Vaikka menneenä kautena moni varmasti pelasi punaisella sydämellä se ei voi olla ainoana kriteerinä pelaajavalinnoissa. Tuloksen teko on kuitenkin tärkein ja meidän paras pelaaja valmistautuu nyt MM-kisoihin.
Samalla jotkut hyvin suorittaneet vaihtavat/joutuvat vaihtamaan maisemaa. Tämä on ymmärrettävää. Mitä en ymmärrä, on miksi ei-niin-hyvin suorittaneita halutaan jatkamaan. Nyt haluan olla kriittinen tämän hetken sopimustilanteeseen.
Jos jaan jengin koreihin 1-4 ja viidentenä bubbling under (BU), niin tilanne on tämä:
1-2. Yhteensä 3 pelaajaa
3. 2 pelaajaa
BU 3-4 pelaajaa, jos lasketaan mukaan Kaskimäki, jolla ei sopimusta
4. 5 pelaajaa
Siis 13:sta (tai 14:sta) pelaajasta
5, joiden peliajan pitäisi olla lähes olematon.
Tiedän että nuorille ja nelosketjun pelaajille + muutamalle pakille ei heru peliaikaa ja niitä ehkä tarvitaan, mutta heidän sopimukset
pitäisi julkaista viimeisenä.
Jos vain katsotaan hyökkääjiä, meillä pitää olla 6 ketjullista pelaajia. Nyt näistä 3-4 pitäisi kuulua 5.-6. tasolle.
Miksi näin?
Kun katson muita joukkueita, siellä nelosketju suorittaa ihan toisella tasolla kuin meidän. Ja sitten me vain uusimme heidän kanssa sopimukset.
Ei näin!
Kyllä osaan arvata, että hyviäkin sopimmuksia tulee, mutta onko rakentaminen taas lähtenyt perä edellä puuhun eikä mietitty mitä tarvitaan?
No, aika näyttää.
 

/dev/null

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Kun finaaleita katsoo, niin selvää on että pikkunätillä SHL-tyylisellä vauhti/taito-kiekolla ei liigassa pärjää.

Se on ”vauhdin poisotto” ja ”hyvä vastaanotto” yms. joka puree. Roikkuminen, kahvaaminen ja kova mailahäirintä.

Myös Serie A tyylinen filmaaminen on osa palettia. Tuomareille ja tuomareista mediassa spiidaaminen.
 

Walkin

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pittsburgh Penguins
Kun finaaleita katsoo, niin selvää on että pikkunätillä SHL-tyylisellä vauhti/taito-kiekolla ei liigassa pärjää.
Vaatii kyllä myös kovan tason maalivahtipeliä. Keskitason maalivahdeilla ei voi voittaa vaikka joukkue edessä olisi mallia all-stars joukkue.
 

Petrell#32

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Mikael Granlund
Vaatii kyllä myös kovan tason maalivahtipeliä. Keskitason maalivahdeilla ei voi voittaa vaikka joukkue edessä olisi mallia all-stars joukkue.
Olin tulossa sanomaan samaa. Kaiken painimisen taustalla on kova vaade näissä peleissä, eikä IFK:n pakistolla tai mv-pelillä ollut mitään asiaa tähän vaiheeseen
 

Kake74

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Junior-Pelicans, Tamin Tribuuttiketju
Kun finaaleita katsoo, niin selvää on että pikkunätillä SHL-tyylisellä vauhti/taito-kiekolla ei liigassa pärjää.

Se on ”vauhdin poisotto” ja ”hyvä vastaanotto” yms. joka puree. Roikkuminen, kahvaaminen ja kova mailahäirintä.
Ja höpö höpö.
Sekä SHL:ssa että Liigassa on kova taklaus ja kamppailupeli keskiössä. Kova pelinopeus tietysti myös.
Ite toki seurannu vaan Luleån sarjaa Frölundaa vastaan.
Pikkunättiä en ole havainnut.
 

/dev/null

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Ja höpö höpö.
Sekä SHL:ssa että Liigassa on kova taklaus ja kamppailupeli keskiössä. Kova pelinopeus tietysti myös.
Ite toki seurannu vaan Luleån sarjaa Frölundaa vastaan.
Pikkunättiä en ole havainnut.

Vai ”kova kamppailupeli”. Ollaanko me vaan sitten niin paskoja että peli on tollasta vauhdin poiottoa.
 

Kake74

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Junior-Pelicans, Tamin Tribuuttiketju
Vai ”kova kamppailupeli”. Ollaanko me vaan sitten niin paskoja että peli on tollasta vauhdin poiottoa.
Mä en yhtään ymmärrä, että millaisia tilanteita tarkoitat?
Missä sitä vauhtia otetaan pois sääntöjen vastaisesti?
Mun silmään kummankin sarjan intensiteetti on kauden korkeimmalla tasolla.
 

aquanqua

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
En seuraa SHL:ää, mutta Liigan linja etenkin kiekottomien pelaajien estämisen osalta on aivan liian salliva. Tuo on kuitenkin ihan älytön väite, että joukkueen ja yksilöiden (etenkin puolustajien) kyky pelata nopeasti ei olisi oleellinen Liigassa pärjäämisen kannalta.
 

/dev/null

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
En seuraa SHL:ää, mutta Liigan linja etenkin kiekottomien pelaajien estämisen osalta on aivan liian salliva. Tuo on kuitenkin ihan älytön väite, että joukkueen ja yksilöiden (etenkin puolustajien) kyky pelata nopeasti ei olisi oleellinen Liigassa pärjäämisen kannalta.

En ainakaan minä ole väittänyt ettei pelinopeutta tarvittaisi.
 

Walkin

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pittsburgh Penguins
En ainakaan minä ole väittänyt ettei pelinopeutta tarvittaisi.
Pelinopeutta vaaditaan älyttömästi, vaikka sitä Liigassa kahvaamalla ja träppäämällä saa otettua pois. SHL:ssä peli on avonaisempaa päästä-päähän -peliä, missä ei träpätä paljon eikä harrasteta hitaita lähtöjä.

Molemmissa sarjoissa kamppailupelaaminen ja pelinopeus ovat kuitenkin keskiössä.
 

Kake74

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Junior-Pelicans, Tamin Tribuuttiketju
En seuraa SHL:ää, mutta Liigan linja etenkin kiekottomien pelaajien estämisen osalta on aivan liian salliva.
Missä kohtaa kenttää tämä tapahtuu?
Haluisin nyt ihan ymmärtää, että miten te näette kiekottoman estämisen. Kun mä näen niissä tilanteissa sen, että kiekoton hyökkääjä pyrkii voittamaan tilan, ja puolustavan jengin pelaaja pyrkii sitä vastaan toimimaan.
Kamppailupeli.
 

Lasse#11

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Missä kohtaa kenttää tämä tapahtuu?
Haluisin nyt ihan ymmärtää, että miten te näette kiekottoman estämisen. Kun mä näen niissä tilanteissa sen, että kiekoton hyökkääjä pyrkii voittamaan tilan, ja puolustavan jengin pelaaja pyrkii sitä vastaan toimimaan.
Kamppailupeli.
Mun mielestä puolustava pelaaja saa aika ronskisti estää hyökkääjää tilanteessa, jossa ollaan menossa päätyä kohti ja kiekko dumpataan punasen ja sinisen välistä päätyyn. Helkkaristi jää hyviä taklauksia ja karvauspaikkoja pois kun pakki saa aika vapaasti estää hyökkääjää menemästä ”suorinta tietä” päätyyn. Jos molemmat menisivät tilanteessa naama samaan suuntaan niin sillon eri asia pitää kaveri selän takana, mutta jos tilannetta puolustetaan naamatusten, niin aivan liikaa saa pakki käyttää mailaa. Tämä ainakin itseäni ketuttanut kiekossa jo pitkään.
 

Kake74

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Junior-Pelicans, Tamin Tribuuttiketju
Mun mielestä puolustava pelaaja saa aika ronskisti estää hyökkääjää tilanteessa, jossa ollaan menossa päätyä kohti ja kiekko dumpataan punasen ja sinisen välistä päätyyn. Helkkaristi jää hyviä taklauksia ja karvauspaikkoja pois kun pakki saa aika vapaasti estää hyökkääjää menemästä ”suorinta tietä” päätyyn. Jos molemmat menisivät tilanteessa naama samaan suuntaan niin sillon eri asia pitää kaveri selän takana, mutta jos tilannetta puolustetaan naamatusten, niin aivan liikaa saa pakki käyttää mailaa. Tämä ainakin itseäni ketuttanut kiekossa jo pitkään.
Juu. Nyt sain kiinni mistä kaihertaa.
Olet oikeassa, skriinausta sallitaan liikaa niiden dumppikiekkojen kanssa.
Mä jotenki kelasin, että joku näkee ns. vanhan liiton virveliä kainalossa, siksi en oikein saanu kiinni tästä.
 

Neely

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Kings ,Englanti, Blaugrana&C.D. Santa Clara
Juu. Nyt sain kiinni mistä kaihertaa.
Olet oikeassa, skriinausta sallitaan liikaa niiden dumppikiekkojen kanssa.
Mä jotenki kelasin, että joku näkee ns. vanhan liiton virveliä kainalossa, siksi en oikein saanu kiinni tästä.
Tuo löyhä suhtautuminen skriinaukseen on pelillinen jarru ja syöpä tälle sarjalle. Keinotekoinen tasoittaja.
 
Suosikkijoukkue
NHL, Liiga, Leijonat, U20,
Juu. Nyt sain kiinni mistä kaihertaa.
Olet oikeassa, skriinausta sallitaan liikaa niiden dumppikiekkojen kanssa.
Mä jotenki kelasin, että joku näkee ns. vanhan liiton virveliä kainalossa, siksi en oikein saanu kiinni tästä.
Joo itse kiinnittänyt huomiota samaan, että kun heittää kiekon vaikka laidan kautta pakin ohi ja yrittää kiertää sitä pakkia niin about kaikenlainen estäminen on sallittua / ainakaan en näiden playoffien aikana ole nähnyt yhtään jäähyä niistä annettavan.
 

Frankie

Jäsen
Suosikkijoukkue
평양시 IFK, Philadelphia Flyers, Arsenal FC
Löytyykö jostain listaa nykyisistä soppareista? Vai pitääkö tuo HIFK.fissä oleva pelaajalista paikkansa?
Se pitää paikkansa siihen asti (esimerkiksi Åsten lisättiin sinne viime viikolla), kun Salmelainen ja IFK propaganda-osasto päättää avata suunsa jatkosopimuksista ja uusista tulijoista.
 

Erkka Lapanen

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK - FC Liverpool
TöPS on näyttänyt kuinka finaaliin riittää Liigan paras valmentaja, 1 toimiva ketju ja maalivahti. Joukkueessa ei tarvitse olla puolet EHT -joukkueesta ja lauma pistepörssin voittajia ja playoffsien MVP -pelaajia menneiltä vuosilta. Vahva juniorityö on myös isossa roolissa Ja se sakkaa meillä kovista puheista huolimatta edelleen. Joukkueen rakentaminen on meillä linjatonta ja sekavaa. Joitain yksittäisiä pelaajia toivoisin jatkavan mutta jatkuvuus ja “rungon säilyttäminen” kuulostaa niin epäilyttävältä että mitään ei uskalla odottaa, lähinnä pelon sekaisin fiiliksin odottelen joukkueen julkistamista. Muulin 1 vuoden sopimuksen julkaiseminen “maistiaisena” tuntuu vähintäänkin oudolta.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös