HIFK kaudella 2022–2023

  • 688 804
  • 3 969

Joe

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomalaiset joukkueet (jokerit on venäläinen)
Puolustuskalusto on tosiaan aivan liian ohut määrällisesti. Kotkansalo ja Salin reilun kuukauden pois. Salinille en muutenkaan nää mitään käyttöä kevään kovissa peleissä. Kyllä tohon joku syvyyspakki pitäisi saada. Tällä hetkellä oikeestaan kaikki kynnelle kykenevät pakit kokoonpanossa.
 

Bafforosso

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK parhaimmillaan
Niin. Kantor halajaa siis kahta, minä ja ultrar kenties kolmattakin. Olemme sangen eri mieltä, juu.
Minä taas olen epäröivä. Jos Jääskän siirtää toiseen ketjuun, en itse usko siitä ketjusta tulevan mitään. Ja nyt antaisin Koivistoisen ketjun pysyä ainakin Nättisen paluuseen tuollaisena. Sitten siirtäisin Hirvosen "kolmoseen". Siinä vaiheessa herää kysymys, saisimmeko taitavan pelinrakentajan Paajasen tilalle joko loppukaudeksi tai peräti jatkamaan. Voi olla vaikea yhtälö. Jos onnistuisi, olisin laittamassa Paajasen Seppälän/Tallbergin ja Halttusen/Åstenin kanssa "neloseksi". Mieluummin antaen ainakin yhden nuoren pelata.
Vara-mv:lle kieltämättä olisi hyvä saada upgrade. Ja pakisto kaipaa Salinia, mutta onko enää tulossa sellaiseen kuntoon, että?
 

-Kantor-

Jäsen
Suosikkijoukkue
FARSSI
Niin. Kantor halajaa siis kahta, minä ja ultrar kenties kolmattakin. Olemme sangen eri mieltä, juu.
Minun alkuperäinen kommenttini oli ihan yleisellä tasolla, että en käynnistäisi mitään pelaajarallia enää tässä vaiheessa, varsinkin kun kauan kadoksissa olleet roolitukset ovat vihdoinkin löytyneet. Pahoittelut jos annoin ymmärtää, että se oli nimenomaan sinulle osoitettu.
 
Suosikkijoukkue
HIFK
IFK:n pisteputki sai jatkoa Hämeenlinnassa ja on nyt 16 ottelun pituinen. Oliko niin, että nyt sivutaan ennätystä ja perjantaina KalPaa vastaan on mahdollisuus tehdä uusi enkka? Kuopion perjantai-ilta ja "juhlaottelu" - mikä voi mennä vikaan?
 
(1)
  • Tykkää
Reactions: HJL

Mojo

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Buli
IFK:n pisteputki sai jatkoa Hämeenlinnassa ja on nyt 16 ottelun pituinen. Oliko niin, että nyt sivutaan ennätystä ja perjantaina KalPaa vastaan on mahdollisuus tehdä uusi enkka? Kuopion perjantai-ilta ja "juhlaottelu" - mikä voi mennä vikaan?
Juuri näin, nyt sivutaan ennätystä ja perjantaina menee numerot uusiksi. Mikään ei voi mennä vikaan.
 

MSU

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK

Hämäläinen lainalle huomiseen otteluun.
 

Joe

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomalaiset joukkueet (jokerit on venäläinen)
Kai HIFK matkustaa jo tänään Kuopioon? Olisi varmaan aika väsynyt jalka 5h dösämatkan jälkeen luistelevaa KalPaa vastaan. HIFK toki pitää nämä tiedot visusti salassa. Jos olisi mahdollista niin kokoonpanojakaan ei varmaan julkisuuteen kerrottaisi kuin vasta hallissa juuri ennen matsin alkua. Heikkoa tekemistä mediatiimiltä.
 
Viimeksi muokattu:

BOL

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
HIFK jyrää.


Tähän voisi kaivaa kaikki median asiantuntijoiden reaaliaikaiset jutut alkukaudesta. Niissähän korostettiin kärsivällisyyttä ja uskoa joukkueen ja koko seuran tekemiseen oikeinkin isoin kirjaimin… eiku. Rotsit kääntyy ja hyvä niin.
 

Hegu

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
@BOL nyt ehkä täkein matsi tulossa huomenna... täysi 6p matsi. Mulla on täysi luotto, että pisteputki jatkuu ja sen pitää jatkua, jos oikeasti halutaan runkosarjassa nousta eteenpäin. Kalpalta puuttuu Jatkola maalista ja se on isompi menetys kuin Jääskä meille yksittäisenä pelaajana. C`mon guys nyt!
 

aquanqua

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Tähän voisi kaivaa kaikki median asiantuntijoiden reaaliaikaiset jutut alkukaudesta. Niissähän korostettiin kärsivällisyyttä ja uskoa joukkueen ja koko seuran tekemiseen oikeinkin isoin kirjaimin… eiku. Rotsit kääntyy ja hyvä niin.

Faktat muuttuu, mielipiteet muuttuu. Vaikea kritisoida mediaa IFK:n paskan alkukauden aikaisesta kritiikistä.
 

EPK

Jäsen
Suosikkijoukkue
IFK

Hämäläinen lainalle huomiseen otteluun.

Hyvä että saatiin Hämis lainalle! Mielenkiintoista nähdä pari kauden tauon jälkeen miten sujuu Liigassa. Espoossa näköjään tehnyt hyvät tehot, lähes piste per peli ja +18 sekä 17min peliaika joten lienee riittävässä kunnossa grindaamaan nelosessa tai 3. laidalla.

Toivottavasti sieltä ei Seppälän lisäksi ole pudonnut enää enempää pelaajia pois.

Nyt kyllä pitäisi mahdollisimman pian hankkia loppukauden kattavia täydennysukkoja ennen kuin paska osuu tuulettimeen.
 
Suosikkijoukkue
Helsingin IFK
Tähän voisi kaivaa kaikki median asiantuntijoiden reaaliaikaiset jutut alkukaudesta

Niin voisi ja aika moni niistä osui silloin kyllä maaliinsa. Media kirjoittaa aiheista, jotka kiinnostavat ihmisiä ja ovat mediaseksikkäitä. HIFK on mediaseksikäs aihe, ja etenkin HIFK:n konttaaminen on mediaseksikäs aihe. Siellähän kaikki toppahousut lukevat housut märkinä niitä juttuja, missä "helsingin herroja" haukutaan.

Ja ei media turhasta kirjoitellut syyskaudella. Olihan tuo HIFK:n konttaaminen ihan faktisestikin historiallisen syvää. Onneksi ei ole enää ja nyt kehutaan.

Edit: ja mainitaan vielä nyt sekin, että eihän toimittajat mitään "asiantuntijoita". Tiedonvälittäjiä he ovat ja välittivät syyskaudella ihan totuuden mukaista tietoa siitä, että IFK sukeltaa syvällä.
 
Viimeksi muokattu:

-Kantor-

Jäsen
Suosikkijoukkue
FARSSI
Tähän voisi kaivaa kaikki median asiantuntijoiden reaaliaikaiset jutut alkukaudesta. Niissähän korostettiin kärsivällisyyttä ja uskoa joukkueen ja koko seuran tekemiseen oikeinkin isoin kirjaimin… eiku. Rotsit kääntyy ja hyvä niin.
Eihän kritiikki suinkaan aiheetonta tuolloin ollut. Ennätyksellisen huonon alkukauden vuoksi joukkue on edelleen tilanteessa, jossa joutuu tappelemaan tosissaan päästäkseen edes kuuden joukkoon. Hienoa toki, että nyt kulkee, mutta ei se sysimustaa alkukautta nollaa.
 
Viimeksi muokattu:

BOL

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Mutta nämä eivät poista kysymystä, miksi oikeat huippujoukkueet kasaavat ennen kauden alkua valmiin joukkueen ja täydentävät floppeja tai loukkaantumisia kauden aikana. Miksi meillä lähdetään kauteen selkeillä puutteilla jotka ovat kaikkien tiedossa jo etukäteen. En usko että meillä odoteltiin Berglundin ja Vesalaisen vapautumisia. Normaalioloissa, parhaat pelaajat solmivat sopimuksensa ennen kauden alkua, ei sen aikana. KHLn siirryttyä tauolle, pelaajiakin oli tarjolla enemmän kuin vuosiin.
AB:ta ei paikattu lainkaan (eikä olla vieläkään paikattu), kiekollinen pakki puuttui vaikka Lyytinen oli vielä mukana (eikös Berglund palkattu häntä paikkaamaan?), Halonen-Taponen tiedettiin riskiksi, asiantuntijat kutsuivat päätöstä "rohkeaksi", snaipperi puuttui myös (ja Dyk ei ole eikä hänestä tule snaipperia). Vesalainen ja Berglund ovat molemmat loistavia hankintoja, joita ilman me ei kamppailtaisi tänä vuonna yhtään mistään. Toisaalta Roy ja Kåsastul on molemmat huteja jotka on ilmeisesti puolipaniikissa hankittu. Larsson on ok muttei auta kiekollista vajetta mikä peräpäässä on edelleen. Osumatarkkuus Liigan ulkopuolelta hankituissa pelaajissa on meillä liian heikko. Kun pelaaja osoittautuu flopiksi, tulee lähtö huippujoukkueista nopeasti, meillä saa pyöriä mukana vuosikaudet ennen kuin se välttämätön tapahtuu. Ehkä olen jotakin tässä case Royssa missannut mutten näe hänen peliesityksissään mitään miksi häntä pitäisi meillä roikottaa. Roy pelaa nyt väärässä sarjassa.

Siirsin tämän lainauksen tuolta Kevin Royn ketjusta tänne ja kirjoitan muista lainauksen aiheista mieluummin tänne kuin siihen ketjuun, koska liittyvät enemmän kuitenkin tämän kauden jengiin.

Miksi oikeat huippujoukkueet kasaavat ennen kauden alkua valmiin joukkueen ja täydentävät floppeja ja loukkaantumisia kauden aikana? Ilmeisesti tämä "ei-valmis-joukkue kilpistyy" nyt siihen, että AB:ta ei korvattu? Muutenhan HIFK:ssa on ollut runko hyvin kasassa jo kauden alusta lähtien. Eli, yksi pelaaja = täysin keskeneräinen joukkue? Mielenkiintoinen näkökulma. Ei sillä, en minäkään ole vastustellut sen yhden sentterin hankintaa missään nimessä, mutta mielestäni koko "ykkössentterin" puute on saanut aivan liian isot mittasuhteet ja levy jäänyt pahasti soimaan. Kokonaisuutena kaksikko Jääskä-Koivistoinen on kutakuinkin sillä tasolla kuin olisimme voineet odottaa kaksikolta AB-Koivistoinen. Jääskä on huomattavasti parempi puolustussuuntaan kuin AB ja tekee enemmän duunia. Kemiat Vesalaisen kanssa toimii ja tulosta tulee. Sanoisin, että nyt kävi HIFK:lle vähän niin kuin armo oikeudesta, mutta ymmärtääkseni ensi kauden joukkueen osalta sentteriosasto on jo lähtökohtaisesti tämän kauden vastaavaa vankempi. Voin toki olla väärässäkin, mutta tällainen kuva mulle on jäänyt.

Eikä tietenkään HIFK:ssa odoteltu juuri Vesalaisen tai Berglundin vapautumisia, mutta jos valmentajan riittävän hyviksi vahvistuksiksi katsomia pelaajia ei ole ollut markkinoilla, HIFK:ssa ei näköjään ole laitettu rahaa toivotaan-toivotaan-hakuihin. Silloin on annettu enemmän vastuuta jengissä pelaaville ja menty niillä, jotkä ovat olleet käytettävissä. Joku Kåsastul on tässä kohtaa poikkeus, koska HIFK tarvitsi pakin juuri silloin, eikä mitä ilmeisemmin muita ollut juuri tuolloin saatavilla. Sellaisessa tilanteessa on hankittava paras mahdollinen omaan joukkueeseen sopiva pelaaja, joka tarjolla on. Ja itse asiassa Kåsastul on pelannut ihan riittävän hyvin, joten en ymmärrä tätäkään marinaa. Jos katsotaan, mitä vahvistuksia muut jengit ovat nyt hankkineet, ihan vaikka viime päivinä, vapaiden pelaajien (myös puolustajien) osalta tilanne ei näytä olennaisesti muuttuneen paremmaksi. Levtchiä en tähän mukaan laske.

Normaalioloissa pelaajat sopivat sopimuksensa pääasiassa hyvissä ajoin edellisen kauden aikana, kuten nytkin olemme huomanneet esim. omien pelaajiemme jatkosopimuksista koskien ensi kautta. Ja mitä ilmeisemmin myös Jori Lehterä (ja lukematon määrä muita pelaajia) on tehnyt ensi kauden kattavan sopimuksen jo tämän kauden aikana. "KHL-pelaajia oli tarjolla enemmän kuin vuosiin" on myös vähän hassuhko julistus, koska valtaosa KHL-statuksen omaavista pelaajista, jotka muualle kelpaavat, pelaavat jossain ihan muualla kuin Liigassa. Toki pelaajia on varmasti tarjolla ollut aiempaa enemmän, mutta ei juurikaan siinä hintaluokassa, joihin HIFK:lla on ollut fyrkkaa. Ja pelkästä statuksesta nyt on tyhmää maksaa. Sitten on muutamia KHL-pelaaja, jotka palasivat tuttuun seuraan, mutta en tiedä, kannattaako heitä pitää minään sääntönä, kun he ovat kuitenkin poikkeus. Pelaajia ei siis käytännössä ole ollut tarjolla enemmän kuin vuosiin. Tai no, pelaajia on aina tarjolla, mutta ei riittävän laadukkaita, sellaisella hintalapulla, johon Liiga-seuroilla on varaa. Tämän voit kysyä vaikka seurojen urheilujohtajilta tai agenteilta, kun et kuitenkaan minua usko.

Siitä en tiedä, palkattiinko Berglund paikkaamaan Lyytisen jättämää aukkoa vai olisiko ehkä tullut muutenkin, kun tuli tarjolle, mutta itse lähtisin siitä olettamuksesta, että Berglund tuli, koska Lyytinen lähti ja HIFK:ssa oli selkeä aukko hänen kaltaiselleen pelaajalle. Mutta samapa tuo, hyvä haku, vaikken ihan hänen ylistämistään täysin allekirjoitakaan. Mutta riittävän hyvä pelaaja kuitenkin.

Maalivahtikaksikko oli tietynlainen riski, mutta sanoisin silti, että isommassa kuvassa se ehkä kuitenkin kannatti ottaa. Tässä kohtaa melkein kaikki toki toteavat, että on ollut jo ajat sitten selvää, että Halosen pää ei kestä ja he ovat nähneet kaikki ongelmat jo ajat sitten ihan tosi selvästi. Kuten esim. viime marraskuussa :). Oli miten oli, Halosella on ollut voimassa oleva sopimus tästä kaudesta ja sopimusten purkamisten tulee tapahtua perustellusta syystä, eikä lyhyen otannan perusteelle. Viime kevät on lyhyt otanta ja olosuhteet huomioiden ainakaan minulle ei riitä Halosen viime kevään otteet perusteeksi purkaa sopimus ja todeta, että ei tästä mitään tule. Toki HIFK olisi voinut yrittää hankkiutua Halosesta eroon jo viime keväänä/kesällä, mutta näin ei tapahtunut, enkä itse ihmettele sitäkään.

Veskariasiaa voi lähestyä myös siitä kulmasta, että jos meillä olisi ollut Halosen tilalla joku paljon parempi ja kokeneempi (=kalliimpi) selvä ykkösveskari, Taponen olisi luultavasti pelannut paljon vähemmän. Tai sitten se kalliimpi olisi avannut luukkua ja nyt täällä huudettaisiin, että kiva maksaa luukun avaamisesta 150-200k€ kakkosveskarille, eikö olisi halvemmalla siihen rooliin veskaria löytynyt. Että eikö olisi vaikka kannattanut sitten pitää se Halonen :). Pahimmassa tapauksessa sieltä olisi vielä tullut joku mököttäjä, jonka pää ei kestä kilpailutilannetta hyvän nuoren veskarin kanssa ja joka olisi lähtenyt vetämään yksipuolisella ilmoituksella. Taponen-Halonen-kaksikolla on joka tapauksessa ollut hyvä keskinäinen meno koko kauden ja uskoisin senkin vaikuttavan muuhun jengiin positiivisesti. Tämäkään ei ole täysin arvotonta.

Jos olisi kristallipallo, niin kaikki olisi helpompaa. Myös kaikilla muilla seuroilla.
 

BOL

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Ja mitä tulee tuohon aiempaan kommenttiini koskien mediaa, ei tietenkään kritiikki ollut aiheetonta. Ihan päin persettähän HIFK pelasi ja kyllä sitä sai kritisoida. Itse vain en arvosta sitä, että mediassa nostetaan heti alkukaudesta potkut framille ja ikään kuin julkisella paineella yritetään vaikuttaa yleiseen mielipiteeseen ja sitä kautta seuran tekemiin ratkaisuihin. Silloinhan kaivettiin kaikki mahdolliset HIFK:ssa epäonnistuneet joukkueet, valmentajat ja päätökset naftaliinista ja muistutettiin, millainen tunareiden jengi HIFK on ollut. Muistaako kukaan, että viime kaudella, kun Tappara alisuoritti koko alkukauden, että olisi revitty otsikoita ajasta ennen Rautakorpi-Tapolaa? Tai tällä kaudella, kun Kärpät on alisuorittanut, muistutettiinko mediassa, miten Kärpät on finaalipaikkojensa ja mestaruuksiensa lisäksi Kärpät oli neljä kautta putkeen 2009-2013 sijoilla 9,8,7 ja 7 (kausi päättyi joko sääleihin tai puolivälieriin). Ja viimeisen kahden edellisen kauden sijoitukset Kärpillä on 7 ja 6 (puolivälieristä lomille). Toki mestaruudet merkitsevät paljon, mutta onhan sekin vähän erikoista, että mestaruuksien jälkeen dyykataan niin, että puolivälieristä ulos. Kyllä HIFK:nkin osalta jaksetaan muistuttaa, että keväällä 2012 tiputtiin naapurille 0-4.

Tiedostan myös ajan hengen ja että negatiivisuus myy, erityisesti HIFK:n kohdalla, mutta mun on vaikea pitää minään oikeina asiantuntijoina sellaisia toimittajia, joiden näkemykset perustuvat sille, mikä myy. Nythän HIFK:n pitkäjänteisyys saa jopa kiitosta. Vai niin.
 

BOL

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
@BOL nyt ehkä täkein matsi tulossa huomenna... täysi 6p matsi. Mulla on täysi luotto, että pisteputki jatkuu ja sen pitää jatkua, jos oikeasti halutaan runkosarjassa nousta eteenpäin. Kalpalta puuttuu Jatkola maalista ja se on isompi menetys kuin Jääskä meille yksittäisenä pelaajana. C`mon guys nyt!

HIFK Kuopiossa... mikä voisi mennä pieleen? Olen silti ikuinen optimisti ja totta kai voitetaan kaikki kauden loput pelit ja jostain Kuopiosta nyt on aina otettu helpot pinnat :D.
 

Incognito

Jäsen
HIFK on Peltosen aikana pelannut Kuopiossa 3 x ja kolme tappiota, mutta toisaalta kahdesta pelistä piste, kun hävitty vasta JA ja VL.

Edellinen voitto Kuopiosta 1.11.2019.
 

matti&teppo

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
@BOL hyviä huomioita.

Sen verran kyllä korjaisin, että aika moni kritisoi kyllä kesällä ja syksyllä ennemminkin seuraavia asioita:

- Halosen peluutus syksyllä niin pitkään kun siitä ei vaan tullut mitään. Ei täällä kritisoitu niinkään itse sopimusta vaan sitä että peluutettiin niin pitkään. Moni totesi kesällä kylläkin että todella iso riski.
- AB:n ja Innalan korvaamatta jättäminen. Tämän seurauksena taitoa ei ollut juuri lainkaan, näkyi nimenomaan ylivoimassa.
- Ihmeelliset jatkosopimukset (Lyytinen, Palola). Eritoten Lyytisen jatko oli jotain todella outoa.

Siinä meni samanaikaisesti niin moni asia päin persettä, että se maksoi alkukaudella todella paljon.
 

BOL

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
@BOL hyviä huomioita.

Sen verran kyllä korjaisin, että aika moni kritisoi kyllä kesällä ja syksyllä ennemminkin seuraavia asioita:

- Halosen peluutus syksyllä niin pitkään kun siitä ei vaan tullut mitään. Ei täällä kritisoitu niinkään itse sopimusta vaan sitä että peluutettiin niin pitkään. Moni totesi kesällä kylläkin että todella iso riski.
- AB:n ja Innalan korvaamatta jättäminen. Tämän seurauksena taitoa ei ollut juuri lainkaan, näkyi nimenomaan ylivoimassa.
- Ihmeelliset jatkosopimukset (Lyytinen, Palola). Eritoten Lyytisen jatko oli jotain todella outoa.

Siinä meni samanaikaisesti niin moni asia päin persettä, että se maksoi alkukaudella todella paljon.

Hyviä huomioita nämäkin. Kyllä täällä moni dumasi Halosen jo viime kevään jälkeen toivottomaksi tapaukseksi.

Itse kun en usko, että pelaajat on aina yksi yhteen korvattavissa, niin olen pitänyt Nättistä Innalan korvaajana. Mutta nimenomaan ennen kaikkea maalintekijänä, en pelinrakentajana. Toisaalta, Nättinenkään ei ole mikään puhdas sniper, heidän pelityylinsä vain ovat hyvin erilaiset, joten ehkä sekin hämää. Kuin myös se, että toinen on isokokoinen ja toinen pikkiriikkinen. Vaikea verrata visuaalisestikin. Nättisen alkukaudesta meni monta peliä sormivamman jäljiltä pelituntumaa hakiessa ja sitten oli taas joku lähes kuukauden poissaolo. Sokerina pohjalla nyt tämä viimeisin loukkaantuminen, joka oli seurausta lähinnä vastustajan kusipäisyydestä. Olisihan se ihme, jos Nättisen poissaolot eivät olisi missään näkyneet. Sehän olisi tavallaan merkinnyt sitä, että Nättinen olisi ollut täysin turha hankinta.

Jatkosopimuksista on jauhettu jo niin monta kertaa, että mulla ei ole mitään uutta annettavaa siihen keskusteluun. Tyydyn toteamaan, että Lyytistä ei monikaan täällä kykene arvioimaan objektiivisesti, koska hänen pelityylinsä herättää vahvoja tunteita. Hän kuuluu niihin pelaajiin, joiden kanssa mennään aina huonoimman skenaarion mukaan. Myös Rantakari dumattiin ja suurin kriteeri taisi olla se, "koska ei pysy kasassa". Ja toinen se, että ei pitäisi meille ottaa, koska ei kelvannut Tapparalle. Niin, ja koska on ylimielinen amisviiksi. Ylimielisyydestä en tiedä, mutta amisviiksi hän kyllä on. Nyt varmaan voidaan jo todeta, että HIFK teki hyvän valinnan ottaessaan "ison riskin" Rantakarin kanssa.

Mut nää on näitä.
 
Suosikkijoukkue
Tampa
Oman näkemykseni mukaan IFK ei tarvitse yhtään uutta hankintaa sekoittamaan hyvin toimivaa joukkuetta. Nättinen tulossa kahden viikon sisään ja Väänänen loppukuusta. Totta kai joku Niku olisi loistava hankinta pakistoon, mutta ei ole realismia. Niku siirtynee ulkomaille, jos johonkin on siirtymässä. Lisäksi JYP:n kannalta ulosmyynneissä olisi negatiivinen signaali kun heillä on kuitenkin pidempiaikainen projekti menossa, joten muutaman kuukauden palkkasäästö voisi olla kuitenkin negatiivinen kokonaisuuden kannalta.

Ylivoimassa on mun mielestäni tökkinyt koko ajan alueelle sisäänvienti ja kun se on tökkinyt, niin yv:ssä ei ole ollut sitten luonnollista jatkumoa hyökkäysalueella, vaan alivoima joukkue on saanut lyötyä helposti paineen ja purettua tilanteet. Yksi ongelma on mielestäni ylivoimassa Melart. Samoin Berglundille tulee ylösviennissä usein mokia josta vastustaja pääsee katkoihin ja jopa vaarallisiin vastahyökkäyksiin.

Nättisen parantumisen myötä Kaskimäkeä ei toivottavasti tarvitse peluuttaa enää. Aivan hasardi ollut. Tulee jatkuvalla syötöllä väärin pelaamisia.
 
(1)
  • Tykkää
Reactions: BOL
Suosikkijoukkue
Tampa
HIFK Kuopiossa... mikä voisi mennä pieleen? Olen silti ikuinen optimisti ja totta kai voitetaan kaikki kauden loput pelit ja jostain Kuopiosta nyt on aina otettu helpot pinnat :D.

Sinänsä Kuopion ottelu ei HIFK:lle ole kuitenkaan mikään pakkovoiton paikka. Kalpalla on kaksi ottelua enemmän pelattuna, kuin IFK:lla ja IFK menee ohi Kalpasta jos voittaa molemmat rästipelinsä kolmen pisteen voitoilla.
 

sixpack

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
HIFK on ollut tunareiden joukkue tällä vuosituhannella. 1 mestaruus ja lisäksi yksi finaalipaikka. Finaalipaikkoja on ollut tarjolla tällä vuosituhannella 46 eli kolme jokaista nykyistä liigajoukkuetta kohti.

Se että Tappara pääsee huonosta suorittamisesta vähemmällä huomiolla varmaankin johtuu siitä että ovat noita ongelmia pystyneet voittamaan ja jopa huolimatta notkahduksista kauden aikana menneet päätyyn asti.

Kärpät ovat alkaneet saada jo kritiikkiä mutta ovat tainneet kuitenkin olla koko kauden korkeammalla kuin IFK ja heillä tietysti paremmat mahdollisuudet esimerkiksi runkosarjassa neljän joukkoon (ainakin vielä).

Tapparalla 2000-luvulla neljä kultaa ja kuusi hopeaa. Kärpillä seitsemän kultaa ja kolme hopeaa.
Olisin kyllä milloin tahansa valmis vaihtamaan Kärppien tai Tapparan kanssa menestyksen.
Muuten 2009 Kärpät taisi voittaa hopeaa.

Vielä semmoinen huomio että mestaruuksien jälkeen Kärpät on 2000-luvulla voittanut mestaruuden uudelleen tai hävinnyt finaalissa tai voittanut pronssia.

Kritiikki mitä IFK sai joulukuun alkuun asti oli ansaittua koskipa se valmennusta tai Halosta. Itsekkin olisin ollut valmis kenkimään Peltosen. Toivotaan että olin väärässä ajatuksineni mutta vielä sitä ei tiedä. Tämän hetkinen sijoitus edelleen rajusti alakanttiin.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös