Erkka Lapanen
Jäsen
- Suosikkijoukkue
- HIFK - FC Liverpool
Ei se että kaveri on laituri, estä peluuttamasta häntä mokkena. Tai pakkina. Tai sentterinä. ⓒ Salmelainen.Tobbari luuli hommaavansa laiturin.
Asiaa jumpataan.
Ei se että kaveri on laituri, estä peluuttamasta häntä mokkena. Tai pakkina. Tai sentterinä. ⓒ Salmelainen.Tobbari luuli hommaavansa laiturin.
Asiaa jumpataan.
Kuulisin tästä mielelläni lisää ennen kuin asiasta muodostuu ns. palstatotuus. Onko sinulla sisäpiirin tietoa siitä, että Palve keräilee eläkerahoja eikä motivaatiota itsensä kehittämiseen jääkiekkoilijana ole vai oliko kyseessä enemmänkin "kuluvan kauden pistesarake + taitopelaajaprofiili"-yhtälön perusteella tehty arvaus? Kuluvan kauden pistesarake siksi, koska vielä viime kaudellahan Palve oli Brynäsin sisäisen pistepörssin ykkönen.Itse kiertäisin Palven kaukaa. On tällä hetkellä keräämässä eläkerahoja ja motivaatio itsensä kehittämiseen jääkiekkolijana on aika matala.
Onko tähän jotain uutta tietoa? Siis verrattuna siihen mitä on aikaisemmin keskusteltu.
Kuulisin tästä mielelläni lisää ennen kuin asiasta muodostuu ns. palstatotuus. Onko sinulla sisäpiirin tietoa siitä, että Palve keräilee eläkerahoja eikä motivaatiota itsensä kehittämiseen jääkiekkoilijana ole vai oliko kyseessä enemmänkin "kuluvan kauden pistesarake + taitopelaajaprofiili"-yhtälön perusteella tehty arvaus? Kuluvan kauden pistesarake siksi, koska vielä viime kaudellahan Palve oli Brynäsin sisäisen pistepörssin ykkönen.
Perustelit näkemyksesi?Sanoin oman mielipiteeni asiaan ja perustelin näkemykseni. Palven pään sisälle en ole jos sitä kysyit.
En ole vielä nähnyt ketään kuka julkisesti ilmoittaa olevansa jäähdyttelemässä.
Perustelit näkemyksesi?
"Itse kiertäisin Palven kaukaa. On tällä hetkellä keräämässä eläkerahoja ja motivaatio itsensä kehittämiseen jääkiekkolijana on aika matala."
Mielestäni tuosta puuttuu perustelut täysin. Tämän vuoksi kysyin, että mihin väitteesi eläkerahojen keräilystä ja motivaation puutteesta perustuu. Mutta tämä tarkensi asiaa; eihän perusteluita tietenkään voi löytyä jos ja kun kyseessä on vailla minkäänlaisia taustatietoja tehty arvaus.
Niin. Tuo on vähän sama kuin itse heittäisin mutufiiliksellä, että Otto Paajanen keräilee eläkerahoja ja kärsii motivaation puutteesta kun ei ole tehnyt pisteitä tällä kaudella ja tehotilastokin on pakkasella.Näin on. Minun näkemys asiasta. Sinulla taas varmasti eri näkemys ja se on minulle ihan okei. Ja perustelin omien johtopäätösten perusteella mitä tulee yleensä late boomereihin. Eikä minulla ole ongelma väärässä tässä asiassa, mutta minä urheilujohtajana niin jättäisin välistä.
Keskustelu sinänsä hedelmätöntä koska Palve tuskin ei ole edes Suomeen tulossa ihan heti jos minun eläkeraha teoria pitää paikkaansa. Ja nyt näyttää, että saa edelleen mahdollisuuksia Brynäsissä.
Niin. Tuo on vähän sama kuin itse heittäisin mutufiiliksellä, että Otto Paajanen keräilee eläkerahoja ja kärsii motivaation puutteesta kun ei ole tehnyt pisteitä tällä kaudella ja tehotilastokin on pakkasella.
"Mitä tulee yleensä late boomereihin"..? Nyt en tajua, menee ohi kovaa ja korkealta. Late boomeritko yleensä kärsivät kolmikymppisiksi tultuaan motivaation puutteesta ja alkavat keräilemään eläkerahoja?
Oli miten oli - yksikään urheilujohtaja ei taatusti jätä hankkimatta kädellisen sentterin tarpeessa kädellistä sentteriä sen vuoksi, että on nimimerkillä Jatkoajassa on sellainen kutina perseessä, ettei kyseisellä pelaajalla ole motivaatiota.
Siitä olen samaa mieltä, että tuskin hän on tässä ja nyt saatavillakaan ellei ajaudu takaisin katsomoon.
Koska mielestäni on täysin absurdia julistaa jollain pelaajalla olevan asenneongelma ilman minkäänlaista taustatietoa asiasta, täysin mutu-fiilikseen pohjautuen. Noh, näin ne "palstatotuudet" syntyvät. Onneksi ne eivät ohjaa IFK:n hankintapolitiikkaa millään tavalla.Niin jos minulla joku näkemys tämän tyypin pelaajasta niin miksi se on sinulle ongelma?. Minä jos olisin Palve niin maksimoisin tilini nimenomaan tulevaisuutta varten kun alkuvaihee ura meni Mestis palkkaa nostaessa. Ja jo sanoin, että voin yhtä hyvin olla väärässä, mutta toistaiseksi pidän ajatuksestani kiinni.
Koska mielestäni on täysin absurdia julistaa jollain pelaajalla olevan asenneongelma ilman minkäänlaista taustatietoa asiasta, täysin mutu-fiilikseen pohjautuen. Noh, näin ne "palstatotuudet" syntyvät. Onneksi ne eivät ohjaa IFK:n hankintapolitiikkaa millään tavalla.
Öh? Pointti meni ehkä ohi kovaa ja korkealta, mutta varmasti molemmat heistä ovat niin huonosti tällä kaudella joukkueissaan pelanneet, että ovat popparinsa ansainneetIhan sattumalta esimerkiksi Oula Palve ja Otso Rantakari eivät ole olleet pocorn-osastolla tällä kaudella.
Absurdia?
Öh? Pointti meni ehkä ohi kovaa ja korkealta, mutta varmasti molemmat heistä ovat niin huonosti tällä kaudella joukkueissaan pelanneet, että ovat popparinsa ansainneet
Sekö tarkoittaa automaattisesti sitä, että pelaaja on siirtynyt urallaan eläkerahojen keräilyyn ja menettänyt motivaationsa kehittää itseään jääkiekkoilijana?Siis minulla meni pointti kovaa ja korkealta ohi? Siis mikä pointti?
Oula Palve ja Otso Rantakari eivät huvikseen ole tällä kaudella syöneet popcorneja katsomossa.
Siis olihan @-Kantor- oikeassa. @Jan_Peter ei tullu mitään faktaa vaan pelkkä toteamus että eläke taitaa kiinnostaa. Palvesta kieltämättä tullu vähä sama fiilis, mutta eihän sitä nyt vaan jotenki keksitä että sitä sanotaan noin.Siis minulla meni pointti kovaa ja korkealta ohi? Siis mikä pointti?
Oula Palve ja Otso Rantakari eivät huvikseen ole tällä kaudella syöneet popcorneja katsomossa.
Palven kohdalla niin en ole yllättynyt. Ruotsissa Otto Paajasta koitettiin sovitella kärkiketjuun (on se kumma kun ei tee kesää eikä tulosta) ja nyt sitten taas Palve toinen ääripää... jossain ihme roolissa 4 ketjussa tai 13 hyökkääjä. Kiekkotaituri tossa roolissa?Siis minulla meni pointti kovaa ja korkealta ohi? Siis mikä pointti?
Siis olihan @-Kantor- oikeassa. @Jan_Peter ei tullu mitään faktaa vaan pelkkä toteamus että eläke taitaa kiinnostaa. Palvesta kieltämättä tullu vähä sama fiilis, mutta eihän sitä nyt vaan jotenki keksitä että sitä sanotaan noin.
Varmasti rahat kiinnostaa mutta sinne poppareille voi joutua vaikka kuinka laittas kaikki peliin.
Itse näen perättömien väitteiden levittämisen keskustelupalstan tason näkövinkkelistä huomattavasti ongelmallisempana kuin kysymisen, että mitkä ovat perustelut näille väitteille. Mutta eiköhän tämä ollut tässä.Hienoa, että näitä palstapoliiseja löytyy jotka kertoo mitä saa kirjoittaa ja mitä ei. Tämä käsittääkseni on keskustelupalsta eikä mikään lähdetiedosto. Ei ihme kun täältä yksi toisensa perään poistuu.
Edelleen pysyn samassa kannassa joka on oma henkilökohtainen mielipide.
Sekö tarkoittaa automaattisesti sitä, että pelaaja on siirtynyt urallaan eläkerahojen keräilyyn ja menettänyt motivaationsa kehittää itseään jääkiekkoilijana?
Varmaan Vesalainenkin olisi pitänyt tällä samalla logiikalla jättää hankkimatta, koska ajautui joukkueessaan marginaalirooliin eikä kyse voi tietenkään olla mistään muusta kuin siitä, ettei hänellä ole motivaatiota kehittyä ammatissaan.
Siis olihan @-Kantor- oikeassa. @Jan_Peter ei tullu mitään faktaa vaan pelkkä toteamus että eläke taitaa kiinnostaa. Palvesta kieltämättä tullu vähä sama fiilis, mutta eihän sitä nyt vaan jotenki keksitä että sitä sanotaan noin.
Varmasti rahat kiinnostaa mutta sinne poppareille voi joutua vaikka kuinka laittas kaikki peliin.
Palven kohdalla niin en ole yllättynyt. Ruotsissa Otto Paajasta koitettiin sovitella kärkiketjuun (on se kumma kun ei tee kesää eikä tulosta) ja nyt sitten taas Palve toinen ääripää... jossain ihme roolissa 4 ketjussa tai 13 hyökkääjä. Kiekkotaituri tossa roolissa?
Pätevät pakit meiltä loppuu, mutta tehkää nyt hemmetti Palvelle joku hyvä tarjous loppukaudesta ja seuraavasta.
Niin, no kirjoitukseni, jota lainasit, liittyi nimenomaan tällaisen olettamuksen kommentointiin. Eikai kukaan sentään katsomokomennusta ole kiistänyt tai väittänyt, että Palve olisi jotenkin pelillisesti kuluvalla kaudella onnistunut.Minä en käsittääkseni puhunut yhtään mitään mistään eläkerahoista. Vaan katsomossa istumisesta.
Ei ketään tietenkään huvin vuoksi katsomossa istuteta. Eihän täällä edes keskusteltaisi Palveesta jos hän olisi pelannut läpi kauden SHL:ssä isoja minuutteja ykkösketjun sentterinä. Yhtälailla kuin vanha ketjukaverinsa Vesalainenkaan tuskin olisi ollut hankittavissa mikäli hän ei olisi ajautunut marginaalirooliin joukkueessaan.Sekä Palve että Rantakari ovat korkean profiilin pelaajia joukkueissaan. Ja jos tällainen pelaaja ei ole loukkaantunut ja istuu katsomossa kaukalossa olemisen sijaan, siihen on painava syy.
Esimerkiksi Koivistoisen ketjun selkeä puute on se, että siellä ollaan jatkuvasti paineen antamisessa vähän myöhässä. HIFK:n pelaaminen perustuu niin paljon siihen paineeseen ja ympäri kenttää.