Bafforosso
Jäsen
- Suosikkijoukkue
- HIFK parhaimmillaan
Aika samaa mieltä. Tosin mielestäni Tallberg ja Jääskä ei kumpikaan ole minun ihanneratkaisussa kuin korkeintaan kolmosessa eikä Suomela osoittanut olevansa riittävä meille.Fantasiakokoonpanoista sen verran, että niitä en muista tänne ikinä laittaneeni vaan ne piirustukset on työpöydän lukollisessa kaapissa kolmen lukon takana.
Mutta asiaan. Olen osittain eri mieltä. Tallberg olisi tällekin kaudelle voinut hyvin olla 4. laituri mutta pelasi hyvin ja erityisen hyvin AB:n ja Dykin kanssa ja pelaa nyt kakkosessa. Nelonen ei ole ideaali paikka kummallekaan, mutta aina joku puuttuu ja varmasti peliaikaa tulee ylempänäkin. Lähempänä Jääskä mun mielestä on 4. laitaa tai keskustaa kuin 2. laitaa tai keskustaa. Jääskä ei varsinaisesti ole breikannut eikä peli vielä sillä tasolla ole että voisi sementoida 2-3 ketjuun.
En myöskään pidä ajatuksesta, että jos kokoonpano olisi tuo mitä hahmottelit, että Tallberg ja Jääskä laitettaisiin Hirvosen kanssa. Kokonaisuutta ajatellen ketjut pitäisi mielestäni rakentaa niin että on kolme kovaa kenttää. Hirvosesta voi varmasti mitata isompaa potentiaalia ulos, jos jompi kumpi laitureista on joku toinen. Nytkin meillä on 3 kovaa sentteriä ja ketjuja on yritetty rakentaa niin että ovat tasapainossa. Toki myös koronalla on vaikutusta ja pelaamattomuudella. Kolmen ensimmäisen kentän yhdeksästä pelaajasta kuitenkin todennäköisesti kahdeksalle on tarjota yv aikaa kun pelataan yv:tä yhdellä pakilla ja osalla av aikaa, joten peliaikaakin kaikille tulee.
Tiedän että seuran tilanne on taloudellisesti hankala mutta kyllä IFK:n on kasattava hyvä jengi, jotta yleisö löytää hallille. Säästöjä on tehtävä mutta palkatkin tulee alas ja kyllä IFK:lla varmasti on vetovoimaa ja seuran talous on hyvä pitkällä aika välillä, joten eiköhän se (kuten @BOL (?) mainitsi), ole mahdollista että otetaan myös lainaa.
Tuossa nykyisessä hahmotelmassasi on muuten 1 rightin pelaaja. Se on aika vähän kokonaisuutta ja yv:tä ajatellen. Mun mielestä IFK tarvitsee 5 laadukasta laituria + Tallberg ja Jääskä, jotta on leveyttä hyökkäyspäähän. Tuosta Dyk ja Innala pois niin heti ollaan pulassa.
Toivotaan että ensi kaudelle saataisiin hyökkäykseen joka laadukas koko kauden NHL-laina. Toivon ja luulen että näiden eteen Salmelainen on tehnyt työtä ja seuran imagon eteen tehdään töitä.
@Viherpuiston Ruoska voi olla että Suomela ei ole realistinen. Lähinnä meinasin että sen tason sentteri voisi olla realistinen, joka on hyvä liigassa, ok AHL:ssä mutta ei pääse Änärissä pelaamaan. Toki, voihan olla että Salmelainen on tätä taustatyötä tehnyt hänen(kin) kanssa.
Tobbe on varmasti vihdoinkin oivaltanut senttereiden tärkeyden ja jo tehnyt sopparit ensi vuodelle.
Samaten hän varmasti jo tietää, että joukkueen rakentaminen ei ala alemmista kentistä.
Siksi uskon, että meillä on ollut paikat kahteen ensimmäiseen kentälliseen selvät jo melko kauan.
Ihmettelen sitä, että Saarista täällä ei noteerata ollenkaan. Hän on kuitenkin peliä rakentava laituri kahteen ekaan kentälliseen ja hänen syötöistään on monta ottelua ratkaistu. Ok, loukkia on ollut, mutta ei sitä välttämättä ole ikuisesti.
Kyllä meille hyvä jengi tulee ensi kaudelle.