Mä en ole varma onko tulossa yhtään kärkihyökkääjää...
Ohessa mun veikkaus HIFK kauden 20-21 rakentamisesta:
Loka-tammikuussa Salmelainen laittaa jatkosoppareita kasaan ja näyttää siltä, että Turusta lukuunottamatta kaikki olisi pidettävissä. Samalla pitää antaa oikeasti näytönpaikka juuri breikkaaville junnuille: Heljanko, Lambert, Winberg (ja myöhemmin Teräväinen). M.Keränen ja Järvinen ovat jo kauan sitten ilmaisseet kiinnostuksensa jatkaa uraansa ulkomailla. Salmelainen tekee päätöksen jättää molemmat paikkaamatta, koska siinä on pelipaikat joihin Heljangot, Lambertit ja Winbergit yms. ovat änkeämässä. Nää ukot hankittiin syksyllä ja Salmelainen miettii, että yhden laiturin ja yhden pakin saa kyllä syksylläkin jos junnut floppaa.
Hankitaan Karjalainen Kankaanperän paikoksi, että joukossa on yksi ilkeä, joka on myös menossa eteenpäin urallaan.
Salmelainen tiirailee senttereitä. Mutta yhtäkkiä Lundellin loukkaantuminen näyttää estävän miehen kärkivarauksen ja onkin vakaa usko, että mies saadaan pidetty vielä vuoden...
Onko kuitenkin käynyt niin, että Salmelainen on miettinyt, että vain Turunen pitää paikkaa jos häntäkään? Varmuuden vuoksi --paikatakseen M.Keräsen ja Turusen mahdollisen kärkimiesaukon - tekee tarjouksen Pakariselle. Tämä passaa "Haluan isompia ympyröitä ja rahaa". Sitten jatkaa saman lapun Enlundille. Yhtäkkiä tuleekin Covid-19 ja Valtanen sanoo, että pistetääs kaikki isot siirrot jäihin. Nyt on säästölinja.
Pidän siis täysin mahdollisena, että julkistustilaisuudessa julkaistaan:
Sallisen, Paajasen, Leskisen ja Jääskän jatkot.
Laakson ja J.Keräsen jatko
Miro Väänänen Nykoppin paikkona.
Miro Karjalainen.
Heljangon ja Teräväisen sopparit.
...toki unelmoin, että siellä on ollut joku Kunyk, joka on napattu siinä pelossa, että nuori Lundell lähtee. Sallinen-Kunyk-Leskinen olisi ihan hitonmoinen ketju.
Toki, koska olen nyt vähän masentunut, niin Kunyk on saattanut ilmoittaa, ettei Covid-19 tilanteessa lähde mihinkään eurooppaan pelaamaan vaan jää vanhan äitinsä luo ja HIFK ei voi pakottaakaan. Ja koska Lundell on jäämässä, niin soppari puretaan yhteisymmärryksessä. Salmelainen ja Valtanen päättää odottaa syksyä.
Toinen asia on toki edelleen, että pelataanko kautta 20-21 ja missä muodossa? Jos se pelataan 30 matsin tynkäkautena, niin tuskin tulee yhtään vahvistusta enää syksyllä. Välikausi ja junnujen esiinmarssi.
Toki tää vuodatus tulee nyt korona-ahdistuksen takaa, mutta jotenkin on odotukset todella alhaalla. Samalla jos Sallisen, Paajasen, Leskisen ja Teräväisen saa pidettyä niin tilanne on kyllä tosi hyvä. Nää pelaajamarkkinat menee niin uusiksi, että siellä on varmasti syksyllä laatu-ukkoa vielä vapaana.
Otto voidaan unohtaa ensi kauden hahmotelmista: TIEDOTE: Otto Paajanen jatkaa uraansa ulkomailla
Paajasen lähtö tuli varmasti puskista Salmelaisellekin.
Ei se nyt niin selvää ollut vaikka hyvän kauden pelasikin.
Tuskin on paikattuna vielä 6.4. Iso on työsarka ensi kaudelle.
Nyt vois olla hyvä hetki auttaa konkurssin partaalla keikkuvaa Pelicansia lunastamalla Björninen ja Tyrväinen sieltä. Ei se varmaan paljoa yli satkua maksaisi...
Minä taas huutonauraisin muiden hermojen menetykselle jos omassa suosikissani pelaisi.Huutonaurua Björniselle. Pelaajaversio Jukka Rautakorvesta.
En oikeastaan yllättyisi tästä, jos Salmelainen löisi mottipäistä tarjousta Björnisestä, kun menetitte Paajasen.Nyt vois olla hyvä hetki auttaa konkurssin partaalla keikkuvaa Pelicansia lunastamalla Björninen ja Tyrväinen sieltä. Ei se varmaan paljoa yli satkua maksaisi...
Joukkueen piti suhteellisen hyvin pysyä kasassa eikö se niin ollut? Nyt pois lähtijöitä ovat jo Turunen, Paajanen, M.Keränen ja Järvinen näistä isomman profiilin pelaajista. Lundellin jatko on puolestaan kiinni siitä, että mitä hänet varaava seura on mieltä kehityksen suhteen, Liiga vai AHL vai jopa NHL.
Ei tuo joukkue nyt kovin hyvin kasassa näytä pysyvän minun silmiini.
Itse en olisi tässä vaiheessa kauhean huolissaan ensi kauden joukkueesta siitä syystä, että tässä tulee menemään koronan jälkimainingeissa pakka isosti sekaisin. Moni pelaaja tulee jatkossa miettimään useamman kerran, että kannattaako esim. ryssänmaalle lähteä enää pelaamaan ja myös muissa SM-liigaa rahakkaammissa sarjoissa tullaan näkemään ansiotason pudotuksia. Lisäksi liigassa toivon mukaan joukkuemäärä saadaan muutaman konkurssin kautta järkeväksi ja osittain ylikuumentunut palkkataso tulee sitä kautta asettumaan normaalimmaksi, kun tajutaan, että jossain Mikkelissä voi ehkä nippa nappa pyörittää liigaseuraa nousukauden aallonharjalla, mutta heti vaikeampien aikojen koittaessa menee ns. käsi päähän. Tätä kautta pelaajamarkkinoille tulee vapautumaan laadukkaita liigapelaajia, joten nyt ei kannata hötkyillä.Joukkueen piti suhteellisen hyvin pysyä kasassa eikö se niin ollut? Nyt pois lähtijöitä ovat jo Turunen, Paajanen, M.Keränen ja Järvinen näistä isomman profiilin pelaajista. Lundellin jatko on puolestaan kiinni siitä, että mitä hänet varaava seura on mieltä kehityksen suhteen, Liiga vai AHL vai jopa NHL.
Ei tuo joukkue nyt kovin hyvin kasassa näytä pysyvän minun silmiini.
Kyllä mä veikkaan, että saat kertoa sen satkun suunnilleen kahdella. Tyrväinen oli ainakin pari vuotta sitten noin 90 000 euron mies ja eiköhän tuo Björninen tienaa jo yksin tuon 100 000 euroa ensi kaudella. Liigapelaajien keskiarvoansio on kuitenkin 75 000 euroa ja näistä pelaajista varmasti molemmat tienaavat yli keskiarvon.Nyt vois olla hyvä hetki auttaa konkurssin partaalla keikkuvaa Pelicansia lunastamalla Björninen ja Tyrväinen sieltä. Ei se varmaan paljoa yli satkua maksaisi...