HIFK kaudella 2019–2020

  • 746 952
  • 3 319

Gilmore

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
@Gilmore tunnut olevan hyvin kartalla nuorempien pelaajien tilanteesta, niin tiedätkö jääkö Sedoff ensi kaudeksi seuraan vai lähteekö muualle?
Ei ikävä kyllä ole mitään tietoa. Toivottavasti nyt ainakin Suomessa pelatessaan jatkaisi meillä. Kyseessä kuitenkin lupaava jannu, joka ollut maajoukkuekuvioissakin mukana. Ensi kaudella olisi Kolleissa ainakin isoa tonttia tarjolla.
 

Rutale

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Flyers.
Ei niin. "JYPiin poistuja" on ihan eri pelaaja, ja olen varma ettei juuri kukaan pahoita mieltään kyseisestä siirtyjästä.

Eikös Ässät puoleltakin tullu jotain Jääskä huhua? Itselle se yks tärkeimmistä jatkajista.
 

Synyster

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingin IFK
Eikös Ässät puoleltakin tullu jotain Jääskä huhua? Itselle se yks tärkeimmistä jatkajista.

Luulen, että nämä kaikki linkittyvät siihen kun Jääskää alettiin huhuilla JYP-leiriin. Sen jälkeen alkoivat huhut muuallekin. Olen aikalailla hyvinkin varma että pelaa meillä myös ensi kaudella.
 

Rutale

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Flyers.
Luulen, että nämä kaikki linkittyvät siihen kun Jääskää alettiin huhuilla JYP-leiriin. Sen jälkeen alkoivat huhut muuallekin. Olen aikalailla hyvinkin varma että pelaa meillä myös ensi kaudella.

Hyvä jos näin. "Aikalailla hyvinkin varma" olis kiva perustellusti kivempi.
 

Rutale

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Flyers.
Haha joo, meinasin käyttää joko sanaa "aikalailla" tai "hyvinkin", lipsahti sitten molemmat mukaan.

Eli siis oliko sulla jotain luulojen ja oletusten lisäksi jotain informaatiota Jääskän jatkoon HIFK:n liittyen?
 

Postinjakaja

Jäsen
Suosikkijoukkue
En gång IFK, alltid IFK.
Mulle on kauan sitten painotettu IFKn toimintaa läheltä seuraavan ihmisen toimesta, että Jääskä ja Lundell on sekä Tobbarin että Pikun papereissa junnuja joihin satsataan ja Jääskän jatkopahvi on kuulemma sovittu aikaa sitten.

Pikuhan antaa kundille ihan mielettömästi vastuuta ja palkkaa oli kuulemma sorvattu ylöspäin. Miksi tuo lähtisi? Toki nuoret on tyhmiä ja menee sitten rakastumaan johonkin Porilaiseen tyttöön.

Mutta ei taida Jääskä olla menossa yhtään mihinkään ennen kuin ulkomaat kutsuu.
 

Frankie

Jäsen
Suosikkijoukkue
평양시 IFK, Philadelphia Flyers, Arsenal FC
Mulle on kauan sitten painotettu IFKn toimintaa läheltä seuraavan ihmisen toimesta, että Jääskä ja Lundell on sekä Tobbarin että Pikun papereissa junnuja joihin satsataan ja Jääskän jatkopahvi on kuulemma sovittu aikaa sitten.
Tämä on tietysti mukava kuulla, mutta kunhan nyt Salmelainen muistaa IFKssa olevan muitakin lupaavia junnuja. Muistaakseni Salmelainen jossain haastattelussa taisi sanoa, että johtuen työkuormasta ei ole haluamallaan tavalla päässyt tutustumaan seuran junioreihin. Toivottavasti tämä Mälkiän rekrytointi auttaa tässä, ja mies ei ole isänsä tapainen pelikasseihin kusija.
 

Postinjakaja

Jäsen
Suosikkijoukkue
En gång IFK, alltid IFK.
Tämä on tietysti mukava kuulla, mutta kunhan nyt Salmelainen muistaa IFKssa olevan muitakin lupaavia junnuja. Muistaakseni Salmelainen jossain haastattelussa taisi sanoa, että johtuen työkuormasta ei ole haluamallaan tavalla päässyt tutustumaan seuran junioreihin. Toivottavasti tämä Mälkiän rekrytointi auttaa tässä, ja mies ei ole isänsä tapainen pelikasseihin kusija.

Gary Kalto nostettiin edareihin auttamaan tätä junnupolkua. Eli tämän suhteen tehty hyviä siirtoja.

Senkin takia harmittaa tuo Hirvosen loikkaus Jokereihin (voi tosin liittyä siihen että ei halua pelata ensi kaudella farmissa ollessaan Joensuussa vaan lähempänä Vantaalla)
 

Frankie

Jäsen
Suosikkijoukkue
평양시 IFK, Philadelphia Flyers, Arsenal FC
Gary Kalto nostettiin edareihin auttamaan tätä junnupolkua. Eli tämän suhteen tehty hyviä siirtoja.
Varmasti auttaa tässä ja nyt, mutta miten Kalto pystyy olemaan samaan aikaan Liigajoukkueen valmentaja, ja koordinoimaan IFKn junioriorganisaation lahjakkuuksia? Varsinkin, kun vuodet vierivät kiireesti eteenpäin niin Kalton kosketuspinta junioreihin vaan vähenee niin silloin Mälkiän ammattitaito (?) nousee minun näkemykseni mukaan erittäin tärkeään asemaan. Jos/kun Kari Kaltossa on oikeasti potentiaalia valmentajana niin ensi alkuun hänelle voisi antaa pestiksi IFKn ylivoiman kehittämisen Tanskan sijaan.
 

PataJaska

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät, sympatiat HPK ja Kiekko-Espoo
Onko kuulunut Saken suhteen mitään huhuja hänen päätöksistään? Ainakin rohkeimmat häntä tuossa jo kokoonpanoon sovittelevat, kuten tietysti myös ässäosion puolella sovitellaan ihan jo sopimuksen puitteissa. Porin päässä kehitysjohtajan ja päävalmentajan lausunnoista joukkueen kasaamisen suhteen on vaikea yrittää lukea rivien välistä edes sitä, ovatko hekään vielä tietoisia Saken tilanteesta. Halutessaan voinee tulkita puheita siihen suuntaan, että mies ei olisi palaamassa, mutta aika tulkinnanvaraiseksi se menee..

Nykytilannehan on sellainen, että Sakke pelaa pomminvarmasti Ässissä, jos on ensi kaudella Suomessa. Eli jos HIFK ja Sakke ovat löytäneet toisensa, niin se edellyttää luonnollisesti nykysopimuksen purkua. Täällä kait monet tietävätkin, että miehellä on Porin kodissa pieni vauva (tai ei kait enää ihan virallinen vauva, mutta sellainen pieni taapero), joten miten se sitten vaikuttaa esimerkiksi haluun lähteä ulkomaille. Helsingissä pelaaminen olisi tietenkin perhe-elämän kannalta vähemmän ongelmallista, jos ei Ässiin jää.. eli sinällään pidän nykysopimuksen purkamista ja uuden tekoa teille myös ihan varteenotettavana vaihtoehtona
 

Bourne

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Mulle on kauan sitten painotettu IFKn toimintaa läheltä seuraavan ihmisen toimesta, että Jääskä ja Lundell on sekä Tobbarin että Pikun papereissa junnuja joihin satsataan ja Jääskän jatkopahvi on kuulemma sovittu aikaa sitten.

Pikuhan antaa kundille ihan mielettömästi vastuuta ja palkkaa oli kuulemma sorvattu ylöspäin. Miksi tuo lähtisi? Toki nuoret on tyhmiä ja menee sitten rakastumaan johonkin Porilaiseen tyttöön.

Mutta ei taida Jääskä olla menossa yhtään mihinkään ennen kuin ulkomaat kutsuu.

Ei Piku, Piki, Pikuli, Pikkelsi, vaan PIKE.

Se nyt olisi kaikkein Nybismäisin temppu päästää Jäky muualle loistamaan. Kehittynyt kausi kaudelta ja sitä paitsi on asenne ja urheilullisuus kunnossa. Odotan kaksi-kolmevuotista jatkoa.
 

Frankie

Jäsen
Suosikkijoukkue
평양시 IFK, Philadelphia Flyers, Arsenal FC
Onko kuulunut Saken suhteen mitään huhuja hänen päätöksistään? Ainakin rohkeimmat häntä tuossa jo kokoonpanoon sovittelevat
Ei ole kuulunut mitään, ja näiden sovittelijoiden kohdalla Saken jatko on varmasti toive. Unohtamatta niitä, jotka viisveisaavat jostain Ässät-sopimuksista ja sijoittelevat fantasiarostereihinsa muitakin vastustajien sopimuksenalaisia pelaajia.

Itse kylä toivoisin Saken jatkoa, sillä eilenkin oli lähes ainoa IFKn joukkueesta, joka pystyi kiekon saadessaan luomaan maalipaikkoja ihan tyhjästä. Tällaista absoluuttista taituruutta IFK kaipaa. Toki, olen itsekin miettinyt tuota Saken perhetilannetta, joten kiitos paljon selvennyksestäsi!
 

Jan_Peter

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK,Chicago blackhawks
Tämä on tietysti mukava kuulla, mutta kunhan nyt Salmelainen muistaa IFKssa olevan muitakin lupaavia junnuja. Muistaakseni Salmelainen jossain haastattelussa taisi sanoa, että johtuen työkuormasta ei ole haluamallaan tavalla päässyt tutustumaan seuran junioreihin. Toivottavasti tämä Mälkiän rekrytointi auttaa tässä, ja mies ei ole isänsä tapainen pelikasseihin kusija.

Tuo Salmelaisen lausunto tuli alkukaudesta Telian haastattelusta ja itselle jäi sellainen kuva ettei saanut Mr. Ice Hockeya riittävän nopeasti jaloista pyörimästä. Kesti suhteellisen kauan ennen kuin Salmelainen pystyi ilmoittaneensa ottaneen myös A:n ja B:n itselleen.

IFK:n tärkein asia on saada tuo peöaajapooli toimimaan niin, että sieltä pystyy vakaita liigapelaajia kasvattamaan. Tästähän myös Salmelainen on puhunut. Alemmat ketjut+rotaatio pitäisi olla omavaraisia jotta niitä euroja saa enemmän laatupelajiin kiinnitettyä.
 

Frankie

Jäsen
Suosikkijoukkue
평양시 IFK, Philadelphia Flyers, Arsenal FC
Tuo Salmelaisen lausunto tuli alkukaudesta Telian haastattelusta ja itselle jäi sellainen kuva ettei saanut Mr. Ice Hockeya riittävän nopeasti jaloista pyörimästä. Kesti suhteellisen kauan ennen kuin Salmelainen pystyi ilmoittaneensa ottaneen myös A:n ja B:n itselleen.

IFK:n tärkein asia on saada tuo peöaajapooli toimimaan niin, että sieltä pystyy vakaita liigapelaajia kasvattamaan. Tästähän myös Salmelainen on puhunut. Alemmat ketjut+rotaatio pitäisi olla omavaraisia jotta niitä euroja saa enemmän laatupelajiin kiinnitettyä.
Tästä ihan samaa mieltä kanssasi, mutta minua huolestuttaa onko Salmelaisella resursseja yksin pyörittää noin isoa palettia tehokkaasti? Salmelaisella ihan varmasti kädet täynnä töitä "Edarin" kanssa. Senkin takia mielestäni tuo Mälkiän rooli on elintärkeä, ja sopii toivoa mieheltä löytyvän ammattitaitoa siihen. Yhtään KivaHarria, Tanskaa ja Kautosta tämä organisaatio ei enää kaipaa.
 

PataJaska

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät, sympatiat HPK ja Kiekko-Espoo
Ei ole kuulunut mitään, ja näiden sovittelijoiden kohdalla Saken jatko on varmasti toive. Unohtamatta niitä, jotka viisveisaavat jostain Ässät-sopimuksista ja sijoittelevat fantasiarostereihinsa muitakin vastustajien sopimuksenalaisia pelaajia.

Itse kylä toivoisin Saken jatkoa, sillä eilenkin oli lähes ainoa IFKn joukkueesta, joka pystyi kiekon saadessaan luomaan maalipaikkoja ihan tyhjästä. Tällaista absoluuttista taituruutta IFK kaipaa. Toki, olen itsekin miettinyt tuota Saken perhetilannetta, joten kiitos paljon selvennyksestäsi!

Sakari Salminen nautti ajastaan HIFK:ssa: "Pelasimme pudotuspeleissä kauden parasta peliämme"

Ja samalla sekunnilla ilmestyi juttu joka antaisi hyvin suoraan ymmärtää, että Sakke ei ole tekemässä paperia teille. Vaihtoehtoina vain Ässät tai ulkomaat, päättää lähiaikoina..
 

Jan_Peter

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK,Chicago blackhawks
Tästä ihan samaa mieltä kanssasi, mutta minua huolestuttaa onko Salmelaisella resursseja yksin pyörittää noin isoa palettia tehokkaasti? Salmelaisella ihan varmasti kädet täynnä töitä "Edarin" kanssa. Senkin takia mielestäni tuo Mälkiän rooli on elintärkeä, ja sopii toivoa mieheltä löytyvän ammattitaitoa siihen. Yhtään KivaHarria, Tanskaa ja Kautosta tämä organisaatio ei enää kaipaa.

Itse uskon myös toimiston uudistuvan pikkuhiljaa. Salmelainen nyt tietää mikä työkuorma on itse hoitaa kaikki asiat. IFK tarvitsee ainakin täysipäiväisen pelaaja-koordinattorin.
 

Pärde

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Colorado Avalanche
Eilinen oli itselleni näemmä loppupeleissä aika merkityksetön peli, tappio ei harmittanut illalla juurikaan. Aika kääntää katsetta siis ensi kauteen ennen pitkää kesälomaa. Joukkue uudistuu siis aika isolla kädellä, iso osa omista suosikeistakin lähtee. Alla hieman ketjuhahmotelmia ensi kauden joukkueen osalta jonkinlaisen syvyyskartta/tasapainoinen koostumus -hybridin kautta.

Turunen-Paajanen-Sallinen
Dyk-Lundell-Kangasniemi
Wärn-Jääskä-Nordgren
Tallberg-Nykopp-Keränen
Petrell jne.

Ahonen-Kousa
Lyytinen-Rantakari
Varakas-Motin
Kankaanperä, Ulander jne.

Tuohimaa
Halonen

Hyökkäyksestä uupuu ehkä vielä se yksi syömähammas. Salmisen olisin pitänyt, mutta ilmeisesti ei ollut mahdollista. Puolustus näyttää hyvältä, samoin maalivahtiosasto. Saa nähdä, saapuvatko sekä Turunen että Paajanen tänne lopulta - mikäli ei, niin tarvitaan ajoissa riittävän hyviä paikkaajia.
 

ValkMan

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät
Sakari Salminen nautti ajastaan HIFK:ssa: "Pelasimme pudotuspeleissä kauden parasta peliämme"

Ja samalla sekunnilla ilmestyi juttu joka antaisi hyvin suoraan ymmärtää, että Sakke ei ole tekemässä paperia teille. Vaihtoehtoina vain Ässät tai ulkomaat, päättää lähiaikoina..

Todennäköisimpiä Salmisen kohdalla ovat varmasti ne kaksi sopimuspaperiin liittyvää vaihtoehtoa eli joko Ässät tai ulkomaat. Eiköhän tämä selviä lähiviikkojen aikana. Varmaan Salminenkin seuraa tarkasti sitä, millainen joukkue Poriin on rakentumassa.
 

Jan_Peter

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK,Chicago blackhawks
Olen kuullut myös huhuja, että Engren jatkaisi myös maalivahtina kuten myös senkin, että menisi Kerhoon. Salmelaisen mukaan ensi vuonna on kolme maalivahtia. Onko se Tuohimaa-Engren-Halonen vai "Husso" - Tuohimaa - Halonen vai Tuohimaa-Halonen-Taponen.

Husso oli vain heitto. Itseä hieman kiinnostaa missä Husso ja Antti Suomela ensi kaudella pelaa.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös