Näin on, treenipelit on treenipelejä ja niissä olisi lähinnä mielenkiintoista nähdä uusia pelaajia. CHL:ssä alkaa sitten jo oikeat pelit. Siitä se ristiretki alkaa, Törmäsen mahdollisesti viimeinen kausi ja tavoitteena tietenkin mitalin kirkastaminen. Vaikka hopea vituttaa aina, täytyy myöntää että olen tyytyväinen viime kaudesta monessa asiassa. Runkosarjan voitto, joo ei merkkaa mitään jos ei tule kultaa, mutta olihan se runkkiksen voitto ensimmäinen kerta kuitenkin historiassa, ja oli se nyt mukava vihdoin kuitata. Se runkosarjan voiton ratkaissut matsi kotona Kärppiä vastaan (3-1) jäi mieleen ikuisesti samoin kuin runkosarjan voiton sinetöinyt murskavoitto kotona Ässiä vastaan. Lisäksi viime kaudella peli oli pääosin hyvää ja viihdyttävää, mukaan mahtui monta murskavoittoa huikealla pelillä, niin runkosarjassa kuin vielä playoffeissa useampaan kertaan.
Kuitenkin tärkeintä itselle viime kaudessa oli se että Törmäsen IFK palautti vihdoin kilpailullisen ja menestyksellisen uskottavuuden. Me oltiin ensimmäistä kertaa neljään vuoteen edes välierissä! Se on aivan liian pitkä aika IFK:n kaltaiselle organisaatiolle. Mestaruuden jälkeinen surkea kyntäminen loppui vihdoin viime kaudella, ei vielä saatu sitä kirkkainta, mutta ei se lopulta älyttömän kauas jäänyt ja tulevalle kaudelle on kaikki mahdollisuudet lähteä nostamaan sijoitusta pykälällä. Jotku negailijat varmaan nostelee kulmakarvojaan tämmösen tekstin jälkeen, kun jäi ne nakit vielä pakkaseen, mutta kyllä kaudessa voi olla paljon hyvää vaikka se viimeinen saavutus jäisi saavuttamatta.
Ensi kaudelle on taas enemmän nälkää kuin aikoihin, perinteinen sääleistä ulos -kausi ei herätä edes lähtökohtana nälkää, vaan lähinnä häpeää ja vitutusta. Nyt voi taas jokseenkin ylpeänä lähteä seuraavaan kauteen, mua ei ole koskaan häirinnyt se että jotku muiden seurojen fanit vihaa IFK:ta vaan jopa päinvastoin, ei ole myöskään yleensä haitannut että meidän pelaajia ja seuraa haukutaan ylilyöntien vuoksi, mutta sitä urheilullista ja tuloksellista kyntämistä olen aina hävennyt, sen vähän mitä nyt edes osaan hävetä. Ensi kaudella meidät otetaan vastustajana astetta vakavammin jo alusta asti, tuskin kukaan enää ihmettelee jos IFK asetetaan ennakko rankingeissa kärkiporukkaan. Runko on kasassa ja yksittäisiä palasia puuttuu, pahimpiin kilpailijoihin verrattuna ollaan hyvin aikataulussa.