HIFK kaudella 2015–2016

  • 583 141
  • 2 098

-Kantor-

Jäsen
Suosikkijoukkue
IFK
Laskitko kuinka monta ulkkaria jengissä olisi? Kyllä tuossa hahmotelmassa on jo aivan liikaa niitä. Valitettavaa mutta ei yksikään muukalaislegioona ole vielä menestynyt tässä Liigassa. Kaiken lisäksi mua hiukan ihmetyttää kun jengi on heittämässä joko Ikosta tai Luttista nelosketjuun. Itse lähden siitä, että Ikonen& Luttinen ovat ykkösen-kakkosen laitureita, eri ketjuissa tosin. Elkins on taatusti 1-2 kentän sentteri ja Nykopille ollaan taatusti petaamassa lisää vastuuta. Jotenkin näin mä näen ens kauden:

Zabo-Ramu-Ikonen
Luttinen-Elkins-Rask
"Hintz"-Nykopp-Lamberg

Niin no, Kärpät johtaa Liigaa tällä hetkellä, vaikka rosterista löytyy 7 ulkkaria. Alla pari mietettä hahmotelmastasi:

- Jos Törmänen ei ole kuluvan kauden aikana nähnyt juuri missään välissä tarpeelliseksi peluuttaa Ramstedtia ja Zaborskyä samassa ketjussa, niin hän miksi näkisi niin ensi kaudellakaan?
- Ikonen oli kyllä hyvä alkukaudesta, mutta että suoraan ykkösketjun laitaan? En usko.
- Kuluvan kauden näytöillä Raskilla ei pitäisi olla mitään asiaa kahteen ensimmäiseen tulosyksikköön.
- Kyllä Puustiselle on löydettävä korvaaja jos/kun hän ei ensi kaudella meillä pelaa.

Jos Ramu pelaa joukkueessa vielä ensi kaudella eikä uutta ykkössentteriä olla hankkimassa, niin olisiko sitten jotenkin näin:

Zaborsky - Elkins - "Petrell"
"Hintz" - Ramstedt - Luttinen
Rask/Ikonen - Nykopp - Leino
Rask/Ikonen - X - Lamberg

Tästäkin puuttuu Kuparisen korvaaja, mutta jos ensi kaudella mennään astetta pienemmällä pelaajabudjetilla niin kai sitä säästöäkin on jostain revittävä.

Jos esim. lähdetään ajattelusta, että tämä hpk-vainio korvaa Söden niin voi voi...

Söden tilalle täytyy ehdottomasti saada ykköskorin jätkä tilalle, siksi hahmotelmassani luki "Porseland". Honkaheimon tilalle joku oikeasti fyysinen kaveri, jos Melart on liian kallis, niin sitten joku köyhän miehen Melart.
Vainio korvaa korkeintaan Pikkaraisen. Kuten on taas todettu, puolustuksessa täytyy olla leveyttä tai muuten siellä jäällä toheloivat myös ensi kaudella nämä Heikkiset ja kumppanit. Itse olisin valmis pistämään Mobergia lukuunottamatta jokaisen "junnupuolustajan" maakuntiin kehittymään. Vainiosta sentään kehittyy vielä vähintään hyvää liigatasoa oleva pakki, valitettavasti vain tällaisia talentteja ei meidän juniorituotannostamme ole hirveästi tullut.
 
Viimeksi muokattu:

redzel777

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Mielestäni Petrell ei missään nimessä kuulu tulosketjuun vaan lähtökohtaisesti 3.ketjun laidalle ja sieltä sitten stunttamaan ylempiä ruutuja.
 

-Kantor-

Jäsen
Suosikkijoukkue
IFK
Mielestäni Petrell ei missään nimessä kuulu tulosketjuun vaan lähtökohtaisesti 3.ketjun laidalle ja sieltä sitten stunttamaan ylempiä ruutuja.

No jaa, tämä kausi on ollut Petrelliltä toki pettymys, mutta EHT-tason hyökkääjä, joka on pelannut vielä pari kautta sitten Änärissä. Lähtökohtaisesti olisi ensikauden joukkueessa kevyesti Top3-laituri.
 

Red Machine

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Kantor: Hyvää jutustelua, olen jossain määrin samaa mieltä mutta pari realitycheckiä laittaa vastalauseita esiin: Rask on ollut pettymys mutta nähtiin jo, että pelin toimiessa on hyvä vahvistus tähän liigaan. Onko yhtään outoa susta, että Raskin ohella myös Zabokin on hiukan hyytynyt tässä viimeaikoina?
Ikosesta olen visusti eri mieltä ja perustelen näin: ei tässä liigassa tuollaisia miehiä pidetä nelosessa, varsinkin kun kaveri lähti tänne kehittymään a'la Pakarinen. Ikonen on ensikaudella top-2 ketjujen kamaa, tästä olen varma.
Puustisen korvaajaa itsekin kaipailen mutta mielummin sijoittasin ne rahat pakistoon. Puustinen oli toissakaudella korvaamaton, tällä kaudella ei enää ikävä kyllä. Jos Puustisen liksalla saadaan vaikka Melart kiinnitettyä, otan hihkuen diilin vastaan.
Kärpistä vielä, taitavat nyt tehdä enemmän poikkeuksen kuin säännön mutta en mä siitä lähde kinaamaan. Sanonpahan vain että 4-5 ulkkaria on mun mielestä se max määrä ja HIFK:n ei kannata niitä enää lisää tuoda. Grilli, Elkins, Auvitu, Zabo riittää. No ehkä se Leland mitä ollaan huhuissa tuotu...

Justice: Olen nykyisin inhorealisti ja mun järki sanoo ettei ensikaudeksi ole varaa(näiden jo solmittujen jälkeen) odotella mitään huikeita nimiä hyökkäykseen. Lamberg on pelaaja joka mun silmissä voi olla missä tahansa kentässä koska on aina siellä missä tapahtuu ja osaapa tuo pirulainen tehdä maalejakin. Ehdottomasti Trio Kusipää- kamaa mutta mistäs ne kaksi muuta saatais...
 

Red Machine

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Lennusta vielä. Otetaan pois se huikea -11 kausi niin enemmän mies on tullut tutuksi alemman ketjun voimahyökkääjänä. KJ teki miehestä sitten vielä av-spesialistin ja palaset loksahti lopullisesti sen kauden aikana. Sen jälkeen ollut enemmän mun mielestä pelin rikkoja ja oman pään puhtaanapitäjä. Lähtökohtaisesti ei kuitenkaan ehkä mikään 1- ketjun laituri ellei ne kuuluisat palaset loksahtele taas.
 

Varjagi

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Leijonat & Toronto Maple Leafs
Koska minä en päätä asioista en voi puhua kelpuuttamisesta. Mutta sen voin sanoa, että jos kolme ensimmäistä kenttää ovat tuolla mallilla, olen erittäin pettynyt. Liikaa kysymysmerkkejä ilmassa menestyvän joukkueen hyökkäykseksi tuossa. Rakin paikka ei mielestäni missään nimessä tämän kauden näytöillä voi olla kolmosta ylempänä. Lamberg puolestaan pitää minusta ehdottomasti pitää nelosessa osana trio kusipäitä. Yksi kovan luokan laituri tuohon on ehdottomasti saatava lisää, vähintään.

Siellä on sopparit Ramun, Raskin ja Leinon kanssa, joista kaksi jälkimmäistä ovat alisuorittaneet pitkin kautta ja Ramu joulutaon jälkeen. En usko, että ovat lähdössä minnekään, joten mitään ihan hurjia kiinnityksiä en usko tulevan.

Zabo - Ramu - Ikonen
Luttinen - Elkins - Rask
xxxxx - Nykopp - Leino
xxxxx - xxxxx - Lamberg

Taipalus - xxxxx
xxxxx - Grillfors
Auvity - xxxxx
Generous

xxxxx
Lankinen

Elikkä kolmoseen ehkä se Hinz ja neloseen nuori sentteri ja vittumainen laituri. ykköspakkipariin Taipalukselle kaveri kuten myös Grillforssille kakkoseen. Teppo kolmospariin. Mikäli Husso lähtee rapakon taakse niin hänet täytyy korvata vaikka sillä Irvingillä. Tässä mun ajatus! Keitä nuo äxxät vois olla? Ajatuksia?
 
Viimeksi muokattu:

Justice

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Cowboys, Man Utd, Devils, Jazz
Siellä on sopparit Ramun, Raskin ja Leinon kanssa, joista kaksi jälkimmäistä ovat alisuorittaneet pitkin kautta ja Ramu joulutaon jälkeen. En usko, että ovat lähdössä minnekään, joten mitään ihan hurjia kiinnityksiä en usko tulevan.

Olen kyllä tietoinen HIFK:n sopimustilanteesta. Se vaan on tässä kohtaa ihan se ja sama. Jos ja kun Rask ei ole osoittanut riittävää tasaisuutta kahteen ensimmäiseen kenttään tällä kaudella, ei hän lähtökohtaisesti voi noilla paikoilla ensi kauden joukkueessa olla. Leino on tällä kaudella ollut rotaatiopelaaja, jonka rooli olisi varmasti jäänyt paljon pienemmäksi, jos Ikonen ei olisi rikkonut itseään kesken kauden. Jos Puustinen hyökkäyksestä lähtee, niin kyllä hänet on korvattava ihan eri pelaajalla kuin Robert Leino.

Zaborsky - Ramstedt - Luttinen
XXX - Elkins - XXX
Ikonen - Nykopp - Rask
XXX - XXX - Lamberg
+Leino, Saarelainen

Partaselle ei tämän kauden otteilla kyllä ensi kaudeksi roolia löydy, mikä on ainakin minusta todella ikävä homma. Nelosessa miehen potentiaali hukataan ja kakkoseen ei ole tuolla kuskaamisella mitään asiaa. Ikonen pysykööt Nykoppin vieressä, koska siinä se peli kävi pirun hyvin. Rask toiseen laitaan tuomaan liikettä ja energiaa. Kakkosen laitaan voisi yrittää napata SaiPasta Mankista tai Spinaa, tai perkele vaikka molemmat. Neloseen mä en osaa nimetä ketään, mutta kokoa, näköä ja ilkeyttä pitäisi löytyä.
 

-Kantor-

Jäsen
Suosikkijoukkue
IFK
Kantor: Hyvää jutustelua, olen jossain määrin samaa mieltä mutta pari realitycheckiä laittaa vastalauseita esiin: Rask on ollut pettymys mutta nähtiin jo, että pelin toimiessa on hyvä vahvistus tähän liigaan. Onko yhtään outoa susta, että Raskin ohella myös Zabokin on hiukan hyytynyt tässä viimeaikoina?

Sanotaanko näin, että nyt kun joukkueen suorittamisessa on orastavia merkkejä paremmasta havaittavissa, niin lienee reilua antaa myös Raskille loppukausi aikaa todistaa kykynsä. Itse olen silti nähnyt, että sitä yksittäistä suonenvetojaksoa lukuunottamatta hänen pelinsä on ollut juurikin niin kädetöntä koohottamista kuin ennen kautta pelättiin.

Ikosesta olen visusti eri mieltä ja perustelen näin: ei tässä liigassa tuollaisia miehiä pidetä nelosessa, varsinkin kun kaveri lähti tänne kehittymään a'la Pakarinen. Ikonen on ensikaudella top-2 ketjujen kamaa, tästä olen varma.

Kuten todettua, Ikonen pelasi hyvän alkukauden, hieman yllättäen myös pisteidenkin valossa, mutta edelleen näen hänen olevan pelaajaprofiililtaan ja vahvuuksiltaan nimenomaan alempien ketjujen hyökkääjä, joka tarvittaessa kykenee stunttaamaan myös ylemmissä ketjuissa. Oliko se Lamberg - Nykopp - Ikonen alkukaudesta, joka oli ihan kokonaisvaltaisestikin todella vahva kokonaisuus.

Lamberg on pelaaja joka mun silmissä voi olla missä tahansa kentässä koska on aina siellä missä tapahtuu ja osaapa tuo pirulainen tehdä maalejakin. Ehdottomasti Trio Kusipää- kamaa mutta mistäs ne kaksi muuta saatais...

Olikohan se pari kautta sitten Narreissa kun kolmikko Lamberg-Heino-Salminen vakuutti ainakin meikäläisen varsin ihon alle käyvällä pelityylillään. Katselin, että Heinolla ei ole enää ensi kaudelle sopimusta, eli voisiko siinä olla keskushyökkääjä Lambergin kaveriksi neloseen? Sitten pitäisi enää löytää joku kusipää toiseen laitaan.
 

Justice

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Cowboys, Man Utd, Devils, Jazz
@Red Machine Kyllä se realismi on täälläkin jo iskenyt, inhorealismista en ole ihan saletti. Minulla se realismi vaan iskee nimenomaan siinä, että Juuso Puustisen kaltaisen pelaajan kohdalla ei enää palkkapyyntö ole ihan se ja sama. Jos huhut herran palkkapyynnöstä pitävät paikkansa, niin ei muuta kuin uutta pelaajaa etsimään. Jos Puustinen suostuu jatkamaan meillä kohtuu rahalla, niin ehdottomasti lappua miehelle ja äkkiä, olettaen, että HIFK ja Puustinen lähettävät Ruudun selostajille ultimatumin, missä kieltävät nimityksen Kuopion Gängstä käytön.

Tokii hyväksyn hyökkäyksen heikentymisen, mikäli sillä saadaan ihan oikeasti betoninen puolustus. Voin elää hahmottelemasi hyökkäyksen kanssa, mikäli sillä pystytään takalinjoille hankkimaan niin Melart kuin Järvinen ja kiekollinen puolustaja. Toisin sanoen, pystyn elämään runsaasti kysymysmerkkejä sisältävän puolustuksen kanssa mikäli meillä on oikeasti puolustus joka tekee asiat omissa oiekin. Tuollainen puolustus voisi olla vaikkapa;

Grilli - Taipalus
Melart - Porseland/Klubertanz
Järvinen - Auvitu
Generous.

Taitaa vaan olla tämän kaltaisen puolustuksen kasaaminen mahdollista vain minun päässäni. Tuota heikommalla pakistolla en itse olisi valmis heikentämään hyökkäystä nykyisestä.
 

Red Machine

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Sanotaanko näin, että nyt kun joukkueen suorittamisessa on orastavia merkkejä paremmasta havaittavissa, niin lienee reilua antaa myös Raskille loppukausi aikaa todistaa kykynsä. Itse olen silti nähnyt, että sitä yksittäistä suonenvetojaksoa lukuunottamatta hänen pelinsä on ollut juurikin niin kädetöntä koohottamista kuin ennen kautta pelättiin.
laitaan.

Jep, Rask on vähän olosuhteiden uhri. Ei mikään selkeä ykköskorin jätkä kuten Zabo, mutta potentiaalia sellaiseen millä oikeuttaa 1/2 ketjupaikan on.

Ikonen ja Nykopp olivat hyvä tutkapari yhdessä, tottavie. Mun silmissä molemmilla on potentiaali uudeksi 'lennuksi vm. 11' ja Ikonen on jo osittain sen näyttänyt. Meillä on tässä ehkä vain snadi makuero, toinen on vodka toinen viskimiehiä niinsanotusti.

Heinoa itsekin ajattelin, parannettu versio Töykkälästä. Olisi vähän kokemustakin.


Justice: joo, hyväksyn kyllä Puustisenkin jatkon mutt en pakiston kustannuksella. Kuten sanoitkin, sinne tarvitaan rutkasti laatua, vaikka sitten hyökkäyksen kustannuksella.

Ramu on hyvä esimerkki. Jos kaveri haluaa vielä menestyä ja hakea rahakasta ulkomaansopparia, pitää joko pleijareissa tai sitten viimeistään ensikaudella mennä homma nappiin. Ei kai kukaan sen taitoja epäile, syksyllähän kaveri oli huikea jopa omassa päässä. Nyt se on väkinäistä junnaamista, oli syy sitten mikä on. En kuitenkaan näe Stögöä tekemässä Cacca-Hirsoja vaan pikemminkin kaivavan sen peli-iloisen pojin esiin taas sieltä.
 

hemmo_1973

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Ei ole helppoa Nybarillakaan. Jos tosiaan Keränen, Pakarinen ja Randulic olisivat kaikki tulleet, niin olisihan tuo ollut hieman eri jengi.

Sitä en sitten osaa sanoa, mihin ne rahat jotka näissä kavereissa olivat kiinni menivät? Oletan, että Randulic oli Pakarisen paikko

Rendulicin tulo oli jo sovittu ehdollisesti aiemmin eli jos kaikki olisi mennyt kuten suunniteltua, Rendulic ja Pakarinen olisivat molemmat hyökänneet kuluvan kauden joukkuueessa. Rask ja Zaborsky olivat sitten uusia vahvistuksia kun selvisi, että edellä mainittu kolmikko siirtyy NHL:ään. Niin ne tilanteet muuttuu...
 

Justice

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Cowboys, Man Utd, Devils, Jazz
Tuli tuossa Rasmus Rissasen nostamista koskevan uutisen jälkeen perinteisen nettiscouttaamisen keinoin otettua selville millainen kaveri on mielessä. Ilmeisen fyysinen, isokokoinen ja nuori finski. Youtubesta löytyneiden videoiden jälkeen tulin kovasti vakuuttuneeksi, että tässä voisi hyvinkin olla meille fyysinen pakki ensi kaudelle. Ei missään nimessä se ensimmäinen vaihtoehto isännän tontille, mutta minusta ehdottomasti katsomisen arvoinen kortti mikäli Melartit ja Järviset menevät ohi suun.

Edit. Laitetaas vielä linkki kaverin pelaajaprofiiliin. Eliteprospects.com - Rasmus Rissanen
 

Lhutuur

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jari Levonen haista vittu!!
Jos huhut pelaajabudjetin tiputtamisesta pitävät paikkansa, niin eipä taida vielä tuo fiksaus riittää. Sitten pitäisi tiputtaa vielä "Melart" tai "Porseland", että ruvettaisiin olemaan toteuttamiskelpoisessa hahmotelmassa.
Taasko tämä paska alkaa? Muistan kun viime keväänäkin täällä muutama kirjoittaja huuteli jatkuvasti näitä budjetin pudottamis-huhuja totena ja kuinkas kävikään? Sanoin tämän viime vuonna ja sanon sen nyt uudestaan: IFK ei tule pudottamaan pelaajabudjettiaan, koska

a) muutkaan isot joukkueet (Tappara, Kärpät, Lukko) eivät tee niin, eli budjettia laskemalla hävittäisiin rosterin osalta paljon.

b) CHL ja pitkä liigakausi vaativat laajuutta, joka taas vaatii paljon rahaa

c) taloudellista pakkoa pudottaa pelaajabudjettia ei ole, koska tästäkin kaudesta tulee vähintään nollatulos ja tunnetusti fyrk finns.

Ja tämä on muuten faktaa, kuten viime keväänäkin.
 

Justice

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Cowboys, Man Utd, Devils, Jazz
Taasko tämä paska alkaa? Muistan kun viime keväänäkin täällä muutama kirjoittaja huuteli jatkuvasti näitä budjetin pudottamis-huhuja totena ja kuinkas kävikään? Sanoin tämän viime vuonna ja sanon sen nyt uudestaan: IFK ei tule pudottamaan pelaajabudjettiaan, koska

a) muutkaan isot joukkueet (Tappara, Kärpät, Lukko) eivät tee niin, eli budjettia laskemalla hävittäisiin rosterin osalta paljon.

b) CHL ja pitkä liigakausi vaativat laajuutta, joka taas vaatii paljon rahaa

c) taloudellista pakkoa pudottaa pelaajabudjettia ei ole, koska tästäkin kaudesta tulee vähintään nollatulos ja tunnetusti fyrk finns.

Ja tämä on muuten faktaa, kuten viime keväänäkin.

Enpäs minä tiennyt tuossa huutavani budjetin tiputtamista faktana. Toki sen on tällä palstalla tietyt, mielestäni sinua uskottavammat, nimimerkit ilmoittaneet faktana. Ja kun nyt noin pontevasti tuossa ilmoitat, että muutkaan kärkijoukkueet eivät pelaajabudjettiaan tiputa, niin ainakin Jyp on jo ilmoittanut budjetin tippuvan ensi kaudeksi, minkä lisäksi luultavasti Blues joutuu tiputtamaan pelaajabudjettiaan pakon edessä. Ja jos muistini ei nyt ihan häränpyllyä heitä, niin on tuosta pelaajabudjetin pienentämisestä ollut juttua myös ainakin Tapparan kohdalla.
 

Lhutuur

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jari Levonen haista vittu!!
Ja kun nyt noin pontevasti tuossa ilmoitat, että muutkaan kärkijoukkueet eivät pelaajabudjettiaan tiputa, niin ainakin Jyp on jo ilmoittanut budjetin tippuvan ensi kaudeksi, minkä lisäksi luultavasti Blues joutuu tiputtamaan pelaajabudjettiaan pakon edessä. Ja jos muistini ei nyt ihan häränpyllyä heitä, niin on tuosta pelaajabudjetin pienentämisestä ollut juttua myös ainakin Tapparan kohdalla.
Sori, piti kirjoittaa "isot" joukkueet eikä kärkijoukkueet. Esimerkiksi Lukko tai Kärpät eivät ole budjettiaan laskemassa ensi kaudelle. Tappara vähän epävarma tapaus koska olen kuullut kahdenlaista tietoa. Tietoni ovat peräisin IFK:n johtoportaasta enkä näe syytä kyseenalaistaa niitä.
 

Justice

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Cowboys, Man Utd, Devils, Jazz
Sori, piti kirjoittaa "isot" joukkueet eikä kärkijoukkueet. Esimerkiksi Lukko tai Kärpät eivät ole budjettiaan laskemassa ensi kaudelle. Tappara vähän epävarma tapaus koska olen kuullut kahdenlaista tietoa. Tietoni ovat peräisin IFK:n johtoportaasta enkä näe syytä kyseenalaistaa niitä.

Toivon toki, että sinun tietosi pitävät paikkaansa. Tällä palstalla vaan kun tuppaa olemaan niin, että HIFK:n sisältä tulee jokaiseen juttuun vähintään kahta tietoa. Lopulta meistä jokainen tekee punninnan kirjoittajan luotettavuuden suhteen. Ei minulla ole mitään syytä epäillä sinua tai tietojasi, minä vain luotan joihinkin muihin enemmän.
 

Kajastus

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Itseasiassa HIFK pudotti pelaabudjettia viime vuodesta 600000€, että näin. Viime vuoden toteutunut versus tämän vuoden budjetoitu.
 
Viimeksi muokattu:

Red Machine

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
b) CHL ja pitkä liigakausi vaativat laajuutta, joka taas vaatii paljon rahaa

Muuten en ota kantaa mutta tämä pointti on täyttä sitä itseään. Missä se laajuus muka näkyi tällä kaudella? Heikkinen, Moberg, Tamminen, Tarkkanen? No ei paljoa vaatinut rahaa kyllä. Muut pointit voivat pitää paikkansa mutta tämän kohdalla homma ei klikkaa.
 

Bafforosso

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK parhaimmillaan
Hei! Kuulkaas nyt ystävät ja HIFK-mieliset! On ihan kiva tietysti suunnitella noita "ihannekokoonpanoja" ensi vuotta varten. Niin teen minäkin, mutta viime yönä pohtiessani playoffkortti vai ei, havahduin tosiasiaan, että turha noita on pohtia. Syy: ennen meillä takatukka jylläsi ja nyt etutukka tai etu-fööni. Ja siksi on odotettava kaksi vuotta kokoonpanojen hahmottelua, sillä hänellä ei ole permanentteja ketjukoostumuksia (korkeintaan permanentti etutukka). Vaikka kuinka mietimme mikä olisi hyvä, se korkeintaan toteutuu hetkeksi (tai yhdessä ketjussa) ja sitten kokeillaan jälleen. Ei siitä mitään tule! Sama koskee puolustuksen osalta. Ja niin, päätin olemaan ilman pleikkarikorttia!
 

matti&teppo

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Itseasiassa HIFK pudotti pelaabudjettia viime vuodesta 600000€, että näin. Viime vuoden toteutunut versus tämän vuoden budjetoitu.
Viime vuoden toteutunut ja tämän vuoden budjetoitu eivät ole ihan suoraan vertailukelpoisia. Viime ja tämän vuoden budjetoidut taas ovat. Aivan kuten viime ja tämän vuoden toteutuneetkin. Jos mä olisin HIFK:lla duunissa niin ilmoittaisin ihan piruuttani pelaajabudjetin päin vittua. Mitä väliä sillä oikeastaan on, toteutunut ratkaisee.

Kyllähän HIFK tulee lyömään aivan riittävästi fyrkkaa ensi kauden jengiin. Ei tule olemaan ongelma.
 

MJ64

Jäsen
Suosikkijoukkue
IFK
Niin teen minäkin, mutta viime yönä pohtiessani playoffkortti vai ei, havahduin tosiasiaan, että turha noita on pohtia.

Ja niin, päätin olemaan ilman pleikkarikorttia!


Meilläkin kävi näin, harmillista kyllä, monta vuotta ollut, mutta mennään vaikka irtolipuilla se yksi/kaksi kotipeliä sääleistä ja mietitään asia uusiksi sen jälkeen..
 

Iris

Jäsen
Suosikkijoukkue
IFK
Mä haluaisin nähdä Antti Tyrväisen IFK:ssa. Siinä olisi sellainen kusipää alempiin ketjuihin, jolla potentiaalia tehdä se sellainen 10-15 maalia kaudessa. Lamberg kun lienee ensi kaudellakin ainakin jonkun verran sairastuvalla.

Zaborsky - "Jokinen" - Rask
Luttinen - Ramstedt - Hintz
"Petrell" - Elkins - Ikonen
Lamberg - Nykopp - Tyrväinen

+ Leino, Tamminen, Saarelainen.

Ei taida olla kyllä kovinkaan Stögön näköinen joukkue, mutta saahan sitä haaveilla. Ainakin luulisi jään kuluvan maalinedustalla enemmän kuin kulmissa. Lisää kovuutta tuo joukkue kyllä ensi kaudeksi kaipaa.
 

Jupe

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingin IFK
Zaborsky - "Jokinen" - Rask
Luttinen - Ramstedt - Hintz
"Petrell" - Elkins - Ikonen
Lamberg - Nykopp - Tyrväinen

+ Leino, Tamminen, Saarelainen.

Tässä parin sivun rostereista järkevin ja loogisin, ei mahdotonta Jokisenkaan paluu vaikka aika uskomattomalta tuntuu tällä hetkellä. Muutttamissa rostereissa oli pointtejä jota en ymmärrä, esim Ikonen joka on meidän ehkä monipuolisin pelaaja ei ole ykköskentän jätkä, ei missään tilanteessa. Suorittaa parhaiten kahteensuuntaan ja näkisin jonkun verran myös kasvavaa vastuuta, todennäköisesti 3. laidalla mutta voi kokeilla myös siipiään kakkosessa, mutta epäilen. Petrell ei myöskään ole ykkösketjun mies, nämä Ikonen ja Petrell ovat sellaisia taistelijoita joiden vahvuus tulee sille kun pelaavat vastustajan ykköstä/kakkosta vastaan ja kääntävät nopeasti peliä.

Ramu on ikuinen kysymysmerkki ja jos istuu nyt vielä loppukaudesta poppari-osastolla niin kannattaa pistää lihoiksi vaikka sinne Bluesiin, Ramun liksa EHT-miehenä on kuitenkin jo aika kovaa luokkaa joten sillä rahalla pitää saada tasaisempaa suoritustasoa.

Tyrväinen voisi olla hyvä haku, IFK tarvitsee ilkeitä ja nopeita kiekkoilijoita jotka ajaa väkeä seinille ja nimenomaan miehiä eikä poikia, tämän vuoden joukkueessa alimpien kenttien paikat on täytetty pojilla, se ei riitä Liigaan. Lamberg ja Nykopp toimii, mutta loput tulee olla tasoa Tyrväinen, Petrell, Ikonen. Yksi neloslaita voi jäädä toisinaan vapaaksi junnuille jos mestaruutta tavoitellaan.

Kun katson vielä tuota kenttäjakoa niin Elkins on 2. sentteri kevyesti jos saisi naarattua Jokisen ja päästettyä Ramun muualle kikkailemaan. 3. sentteriksi voisi skoutata jonkun perusvarman vielä kehittyvän sentterin täältä ihan härmästä Matti Järvinen , Jaakko Rissanen, onhan näitä mielenkiintoisia nimiä, harmi vaan että kaikilla sopimus.

_
 

Kajastus

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Viime vuoden toteutunut ja tämän vuoden budjetoitu eivät ole ihan suoraan vertailukelpoisia. Viime ja tämän vuoden budjetoidut taas ovat.
Olet oikeassa. Halusin hiukan kärjistää asiaa. Viime ja tämän vuoden budjetoidut eroavat siten, että tämän vuoden budjetti on - 100k€ pienempi, joten tiputusta hiukan. Se on sitten täysin eri asia paljonko pelaajiin loppujen lopuksi poltetaan rahaa.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös