Laskitko kuinka monta ulkkaria jengissä olisi? Kyllä tuossa hahmotelmassa on jo aivan liikaa niitä. Valitettavaa mutta ei yksikään muukalaislegioona ole vielä menestynyt tässä Liigassa. Kaiken lisäksi mua hiukan ihmetyttää kun jengi on heittämässä joko Ikosta tai Luttista nelosketjuun. Itse lähden siitä, että Ikonen& Luttinen ovat ykkösen-kakkosen laitureita, eri ketjuissa tosin. Elkins on taatusti 1-2 kentän sentteri ja Nykopille ollaan taatusti petaamassa lisää vastuuta. Jotenkin näin mä näen ens kauden:
Zabo-Ramu-Ikonen
Luttinen-Elkins-Rask
"Hintz"-Nykopp-Lamberg
Niin no, Kärpät johtaa Liigaa tällä hetkellä, vaikka rosterista löytyy 7 ulkkaria. Alla pari mietettä hahmotelmastasi:
- Jos Törmänen ei ole kuluvan kauden aikana nähnyt juuri missään välissä tarpeelliseksi peluuttaa Ramstedtia ja Zaborskyä samassa ketjussa, niin hän miksi näkisi niin ensi kaudellakaan?
- Ikonen oli kyllä hyvä alkukaudesta, mutta että suoraan ykkösketjun laitaan? En usko.
- Kuluvan kauden näytöillä Raskilla ei pitäisi olla mitään asiaa kahteen ensimmäiseen tulosyksikköön.
- Kyllä Puustiselle on löydettävä korvaaja jos/kun hän ei ensi kaudella meillä pelaa.
Jos Ramu pelaa joukkueessa vielä ensi kaudella eikä uutta ykkössentteriä olla hankkimassa, niin olisiko sitten jotenkin näin:
Zaborsky - Elkins - "Petrell"
"Hintz" - Ramstedt - Luttinen
Rask/Ikonen - Nykopp - Leino
Rask/Ikonen - X - Lamberg
Tästäkin puuttuu Kuparisen korvaaja, mutta jos ensi kaudella mennään astetta pienemmällä pelaajabudjetilla niin kai sitä säästöäkin on jostain revittävä.
Jos esim. lähdetään ajattelusta, että tämä hpk-vainio korvaa Söden niin voi voi...
Söden tilalle täytyy ehdottomasti saada ykköskorin jätkä tilalle, siksi hahmotelmassani luki "Porseland". Honkaheimon tilalle joku oikeasti fyysinen kaveri, jos Melart on liian kallis, niin sitten joku köyhän miehen Melart.
Vainio korvaa korkeintaan Pikkaraisen. Kuten on taas todettu, puolustuksessa täytyy olla leveyttä tai muuten siellä jäällä toheloivat myös ensi kaudella nämä Heikkiset ja kumppanit. Itse olisin valmis pistämään Mobergia lukuunottamatta jokaisen "junnupuolustajan" maakuntiin kehittymään. Vainiosta sentään kehittyy vielä vähintään hyvää liigatasoa oleva pakki, valitettavasti vain tällaisia talentteja ei meidän juniorituotannostamme ole hirveästi tullut.
Viimeksi muokattu: