Viherpuiston Ruoska
Jäsen
- Suosikkijoukkue
- HIFK
Jepjep, katsokaa kolmosketjumme samettikätisyyttä! Järvinen-Töykkälä-Ahtola!
Äläs nyt! Jerry sentään oli edellisellä kaudella tehnyt yli 20 maalia ja muistaakseni toisessa Raumalla pelatussa välierässä taisi antaa kakkossyötön siihen hävyttömän eeppiseen ylivoimamaaliin. Järvinen ja Töykkälä toki ensi sijaisesti puolustavia pelaajia, vaikka Turrekin teki monesti tärkeitä maaleja pleijareissa, mm. neljännen finaalin avausmaalin! Kyllä sielläkin sitä potentiaalia oli ihan riittävästi. Ahtolahan olisi periaatteessa voinut ihan hyvin skulata kakkosessa, mutta Petrellin loukattua jalkansa tilalle nostettiin Wärn ilmeisesti siitä syystä, että hyvin toiminut kolmoskenttä haluttiin pitää koskemattomana.
Kyynelhän tässä kyllä kohoaa silmäkulmaan, kun muistelee tuon kevään jengiä. Hamiltonin tasoista ukkoa lasaretissa, mutta silti naapurin tiputtamisen jälkeen ja Lukko-sarjan alkukankeuden jälkeen painettiin vastustamattomasti päätyyn. Oli se vaan timanttinen Joukkue isolla alkukirjaimella. Snif!
Taipalukselle tervetuloa, hän menee mun nähdäkseni (onnistuessaan) aika lähelle sitä roolia, mikä Vallinilla oli keväällä -11.
Siinä tapauksessa Taipalus saa onnistua todella reilusti yläkanttiin. Raaka-Arska oli jo pitkälti yli 30-vuotias keväällä -11, ja kiertänyt vuosikaudet ulkomaillakin. Kotoisessa liigassakin oli monta kertaa ollut nostelemassa kanisteria. Taipalus on - kaikella kunnioituksella - mun käsittääkseni 26-vuotias märkäkorva, jolla on vasta yksi onnistuneeksi laskettava kausi alla ja sekin kaukana Nordiksen kirkkaista valoista. Tosin yksi kauden maaleista tuli juuri IFK:ta vastaan joulukuussa, mutta sekin peli pelattiin Lappeenrannassa.
Toivotan kundin lämpimästi tervetulleeksi ja ehdottomasti toivon pelaajan nousevan ns. nextille levelille Stadissa, mutta en mä vielä Valliiniin vertaisi. Tulee mieleen kotimainen DeSantis. Toivottavasti saan ensi keväänä hävetä näin vaatimattomia odotuksiani.
edit. Stadin valot näköjään kirjoitti samoja ajatuksia