HIFK kaudella 2014–2015

• 1 494 086
  • 3 548

Beagle Boy

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Luomuteurastajat (RIP)
Katsoin Jatkoajasta joukkueiden sopimustilanteita ja Ville Hostikalla ei ole viellä julkaistua sopimusta ensi kaudelle. Nybari hereillä!

Eikös jossain videohaastattelussa Nybondas sanonut jatkoja julkistaessaan, että Husson sopimusta tarkistettiin Hussolle paremmaksi. Veikkaan, että sopimus on, mutta Jatkoaika ei ole päivitellyt A-junnujen veskarin sopimusta oikein kauden alussa.

Edit. Elite sanoo, että sopimus 15/16.

Viimeksi muokattu:

Jude

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Roosters U15
Eikös jossain videohaastattelussa Nybondas sanonut jatkoja julkistaessaan, että Husson sopimusta tarkistettiin Hussolle paremmaksi. Veikkaan, että sopimus on, mutta Jatkoaika ei ole päivitellyt A-junnujen veskarin sopimusta oikein kauden alussa.

Hussolla on sopimus vuoteen 2016, mutta hän on HIFK:n ainut maalivahti tällä hetkellä. Kaavailen Hostikkaa Husson kakkosmaalivahdiksi. Wiikman-huhusta en ole kuullut, mutta se ei tarkoita, etteikö hän voisi olla tulossa.

Beagle Boy

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Luomuteurastajat (RIP)
Hussolla on sopimus vuoteen 2016, mutta hän on HIFK:n ainut maalivahti tällä hetkellä. Kaavailen Hostikkaa Husson kakkosmaalivahdiksi. Wiikman-huhusta en ole kuullut, mutta se ei tarkoita, etteikö hän voisi olla tulossa.

Ei kai nyt Hostikkaa, viime kauden yli kolmen päästettyä per peli ei oikein vakuuta.

Hussolla pahamaineinen kausi kaksi. Jos valuuttaa riittää, niin itse toivoisin tasavahvaa tandemia.

Jude

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Roosters U15
Ei kai nyt Hostikkaa, viime kauden yli kolmen päästettyä per peli ei oikein vakuuta.

Hussolla pahamaineinen kausi kaksi. Jos valuuttaa riittää, niin itse toivoisin tasavahvaa tandemia.

Hostikka on mielestäni paras vaihtoehto harvoista sopimuksettomista kotimaisista Liigamaalivahdeista.

Dev

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Juden kanssako mä jo kertaalleen kinastelin tuosta Hostikasta, vai oliko joku muu? Mielipideasioita nämä todellakin on, mutta mä en näe tossa Hostikassa yhtään mitään. Siitä yritti jo sarjan paras maalivahtivalmentaja Ylönenkin ottaa kaiken irti, mutta ei onnistunut.

- Taso heittelehtii ihan junnuveskanlailla pelien sisällä.
- Mitä se pelasi TPS:ssä, reippaasti yli vuoden ja 3p voittoja 0 kappaletta.
- Voittoja kokonaisuudessaan taitaa olla kaksi?
- PMK päälle 3,00
- Se mitä itse kaverin pelejä näin, niin hirveätä katseltavaa. Äijä sai maximissaan kaksi erää menemään putkeen ja sen jälkeen imu päälle.

Niin ja onhan se erikoistunut noihin puolenkentän hörppäyksiin. Toisaalta, aika IFK:n näköinen maalivahti.

E: Hehe, mitä mä sekoilen. Beagle Boy kerkis jo tarttumaan.

Viimeksi muokattu:
Juden kanssako mä jo kertaalleen kinastelin tuosta Hostikasta, vai oliko joku muu?

Meikäläisen kanssa kävit vääntöä tuosta Hostikan hyödyllisyydestä. Itse olen edelleen sitä mieltä, että Ville Hostikka olisi parempi vaihtoehto IFK:n kakkosmaalivahdiksi kuin tänne huhuttu Wiikman. Omissa papereissani Hostikan edelle menevät Norja ja Tuokkola, mutta epäilen kummankaan olevan halukas tulemaan IFK:hon oletusarvoisesti kakkoseksi.

JHag

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Leijonat vm. -88 ja -92
Nää on mielipiteitä ja aikamoista hienosäätöä. Peltonen, varsinkin kaudella 10/11 on ultimaalinen pelaaja ohi pelipaikkansa. Kiben unohdin - sorry! Mun mielestäni Kojo tiukensi peliä playoffeissa, niinkuin pitääkin, ja siksi Hamiltonin puuttuminen sieltä ei edes tuntunut missään. Sekään ei ole hyvä, jos joukkueessa on liikaa prinsessamaista taitoa. Parempaa sanaa en keksi sille, että pelaaja on taitava, mutta ei osaa/uskalla ottaa mustelmia. Somervuorta käytän tässä esimerkkinä, koska hän edustaa puhtaasti tätä pelaajatyyppiä. En näe tilannetta muutenkaan niin mustavalkoisena, että katson pelaajan kiloista ja senteistä onko hän taitopelaaja vai duunari. Katson ennemmin hänen pistepotentiaaliaan. Ja jos joku pelaaja nakuttaa sen +30 pojoa per kausi, hän on hyvällä taitotasolla tähän liigaan. Janos Hari on mun papereissani mielellään mukana HIFK:n kahdessa ylimmässä ketjussa. Ei jaksaisi tehdä kokeiluja, Harista tietää mitä saa. Oonko mä ainoa unkarilaisen fani? Siinä olisi se kädellinen kaveri, joka pelaa tarvittaessa jopa keskellä.

Siitä en tingi, etteikö lätkä olisi enemmän maalinestopeli kuin maalintekopeli. Perustelukin tähän on helppo: mestarijoukkueiden mv-peli + pakisto + maalien päästäminen kokonaisuudessaan ovat aina ihan huippua. Pistepörssi voidaan voittaa jopa seitsemänneksi tulleesta joukkueesta (Hirso vm. -09), mutta ne jengit menevät pitkälle, jotka päästävät vähiten maaleja. Tämä ei ole välttämättä se asia, mitä itse eniten lätkältä haluaisin. Mutta näin se vain nykyään menee. Ylivoiman merkitys on mun omaan makuuni esimerkiksi aivan liian suuri. Mutta koska näin on, pitää olla kaksi kunnon yyvee-koostumusta. Aaltonenhan on väärässä liigassa, hän on huikea. Jos JMA pelaisi NHL/KHL -ympäristössä, hän olisi tyylipuhdas taitopelaaja. Ei hän mun mielestäni ole vieläkään kovin kummoinen peliätekevä laituri, vaan ihastuttavan itsekäs kikkailija tyyliin Caloun. Tyylipuhdas snaipperi. Ja siis pakistosta: kun se on hyvin rakennettu, sieltä tulee myös helvetin iso osa joukkueen maaleista + syötöistä. Varsinkin ylivoimassa. Kivaa lätkässä on se, että tehty maali on loppujen lopuksi aina samanarvoinen. On sen tehnyt ykkösen laituri, nelosen sentteri tai Mikko Kurvinen.

Jim Beam

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Meikäläisen kanssa kävit vääntöä tuosta Hostikan hyödyllisyydestä. Itse olen edelleen sitä mieltä, että Ville Hostikka olisi parempi vaihtoehto IFK:n kakkosmaalivahdiksi kuin tänne huhuttu Wiikman. Omissa papereissani Hostikan edelle menevät Norja ja Tuokkola, mutta epäilen kummankaan olevan halukas tulemaan IFK:hon oletusarvoisesti kakkoseksi.

Entäs Aleksis Ahlqvist? Voisiko Lunkan valmennuksessa nousta liigavahdin tasolle.

winston

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Janos Hari on mun papereissani mielellään mukana HIFK:n kahdessa ylimmässä ketjussa. Ei jaksaisi tehdä kokeiluja, Harista tietää mitä saa. Oonko mä ainoa unkarilaisen fani? Siinä olisi se kädellinen kaveri, joka pelaa tarvittaessa jopa keskellä.

Et ole, itsekin pitäisin Harin kehissä. Kehittyy vielä varmasti ja toisi käsiä ja ennen kaikkea arvaamattomuutta kokoonpanoon. Ja eiks yksi unkarinihme ole jo ollut mestaruuden takapiruna, hei!

Wicked

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Los Angeles Kings
Et ole, itsekin pitäisin Harin kehissä. Kehittyy vielä varmasti ja toisi käsiä ja ennen kaikkea arvaamattomuutta kokoonpanoon. Ja eiks yksi unkarinihme ole jo ollut mestaruuden takapiruna, hei!

Janoinen Harri takas ehdottomasti. Ei ole kovinkaan suuri hintainen ja varsinkin HCK kierroksensa jälkeen oli mielestäni viekas, hyvää kiekkoa pelaava kädellinen kaveri, joka melko useasti muiden epäonnistuessa sai kiekkoa hyökkäyspäähän ja vaarallisia tilanteita aikaan.

Unkarin miehelle jatkoa !

Lhutuur

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jari Levonen haista vittu!!
Janoinen Harri takas ehdottomasti. Ei ole kovinkaan suuri hintainen ja varsinkin HCK kierroksensa jälkeen oli mielestäni viekas, hyvää kiekkoa pelaava kädellinen kaveri, joka melko useasti muiden epäonnistuessa sai kiekkoa hyökkäyspäähän ja vaarallisia tilanteita aikaan.

Unkarin miehelle jatkoa !
Samaa mieltä. Täälläkin on huudeltu sen yksilötaidon perään ja Harilta sitä totisesti löytyy. Jokaisessa ketjussa olisi hyvä olla ainakin yksi peliä rakentava ja kiekollisesti taitava hyökkääjä. Kakkosketjuun meillä on laittaa Ramstedt, ykkösen ja kolmosen paikat siis vielä auki. Näkisin että Harin olisi hyvä aloittaa siellä kolmosen laidassa ja jos esitykset ovat hyviä niin sitten vaan ketjuhierarkiassa ylöspäin.

Dev

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Söderholm, Taipalus ja Auvitu. Siinä taitaa olla ne kiekolliset pakit. Yksi kokenut chef ja pari nuorempaa, eteenpäin urallaan menevää kaveria.

Söderholm - xxxx1
Taipalus - xxxx2
Auvitu - xxxx3

Mäkelä + yksi peruspakki + yksi yleispuolustaja, niin se on siinä pakisto. Kelpaa mulle. Tossa on kuitenkin potentiaalia helvetisti.

Stigu

Jäsen

Mahtavaa! Tässä on uusi Keijo Kousa/Ilari Melart-tyyppinen kehitysprojekti takalinjoillemme. Kaveri, joka kehittyi mielestäni koko kauden aikana sitä mukaan kun sai lisää peliaikaa. Uskon, että kehittyy vielä lisää Stögön opeissa.

Ja jottei Lauri-pojalle tulisi noita yllättäviä suurkaupungin valot-ilmiöitä, niin ehdotan että Taipalus tutustuu kesä-heinäkuun aikana Makkarataloon, steissin seutuun, Eläintarhan ajoihin, Kaisaniemen Einstein a' go-go:hin, uimastadikkaan, Kultsaan ja kaikkiin muihin suurkaupungin houkutuksiin.

-Kantor-

Jäsen
Suosikkijoukkue
Feikkiheikit

Red Machine

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Mahtavaa! Tässä on uusi Keijo Kousa/Ilari Melart-tyyppinen kehitysprojekti takalinjoillemme. Kaveri, joka kehittyi mielestäni koko kauden aikana sitä mukaan kun sai lisää peliaikaa. Uskon, että kehittyy vielä lisää Stögön opeissa.

Kuin meikäläisen näppäimistöltä. Juuri näitä pelaajia HIFK:n pitääkin metsästää joka kausi: nuoria kehittyviä, ns. urallaan eteenpäinmeneviä, kuten nyt JA:ssa tuntuu olevan trendikästä sanoa. Ei vaan saa olla liian menvä, muuten pelaaja ohittaa Nordiksen ja suuntaa itään. Sitten joskus kun saadaan oma junnutuotanto rullaamaan kuten pitääkin, näitä tulee omista tarpeeksi/enemmän.

Ja jottei Lauri-pojalle tulisi noita yllättäviä suurkaupungin valot-ilmiöitä, niin ehdotan että Taipalus tutustuu kesä-heinäkuun aikana Makkarataloon, steissin seutuun, Eläintarhan ajoihin, Kaisaniemen Einstein a' go-go:hin, uimastadikkaan, Kultsaan ja kaikkiin muihin suurkaupungin houkutuksiin.

Penan aikoina oli 'The Hank Tour': "kuka on eniten terdellä ja kaivon jatkoilla". Kyllä siinä ajettiin uudet pöndet sisään hyvin ja lopuksi mietitään kuka laittoi ketä.

Zolomy

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa
Onnea hyvästä hankinnasta! Jos pitää hyviä pelaajia menettää toisiin liigaseuroihin niin hyvä että menevät edes siihen Liigan toiseen kiinnostavaan joukkueeseen eikä johonkin JYPiin. Napatkaahan tuo Giliatikin vielä Stadiin!

Dev

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Hieno homma! Lisää pakkeja tarvitaan silti reilulla kädellä, sillä sopimuksenalaisia ns. runkoprofiilin puolustajia ei taida olla kuin Söderholm sekä Taipalus (ei toki tätäkään virallisesti vielä julkisetettu). Mistä tämä Auvitu-juttu on lähtenyt liikkeelle?

Maikkari uutisoi pari viikkoa sitten IFK:n kiinnittäneen ensi kaudeksi Auvitun ja Taipaluksen.

Derrick

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa
Kaveri, joka kehittyi mielestäni koko kauden aikana sitä mukaan kun sai lisää peliaikaa. Uskon, että kehittyy vielä lisää Stögön opeissa.

Runkosarja ihan mukiinmenevä plus/miinus 7 peliajalla 20 min. Pleijareissa -8 samalla peliajalla. Ilman Ahosen ja Cuttan loukkaantumista olisi istunut siviilit päällä...

Kajastus

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Onnea hyvästä hankinnasta!

Ilmeisesti kovien pelien mies. Ne Saipan playoff-pelit mitä näin, niin ihmettelen, että yleensä pääsi kentälle. Savilahti-Nagander ja Dan Spang sitä vastoin suoriutuivat todella mallikkaasti ja sitä kyllä puoltaa tilastotkin. Savilahti-Nagander +/- tilasto on +7 ja Spang oli todella oivallinen kiekollinen pakki. Taipalus sitä vastoin keräsi -8 tehotilastoon eikä kiekollinen pelikään luonnistunut. Miten Lappeenrannassa nähdään Taipaluksen suoritukset tämän kevään playoffeissa?

Ne jotka vertaa Taipalusta Kousaan, niin voi sanoa, että Taipalus on jo 26-vuotias ja Kousa oli HIFKiin siirtyessään parikymmppinen ja olihan Kousalla nuorten maajoukkue pelejäkin vyöllään.

Viimeksi muokattu:
Suosikkijoukkue
SaiPa, Ketterä, Bunch of Jerks
Taipalukselle sattui runkokosarjan lopulla hetkellinen suonenveto, ja kiekollisessa pelissä tuli onnistumisia onnistumisten perään. Lauri ei kuitenkaan ole mikään erikkarlsson, ja play offeissa ei homma sitten enää toiminut yhtä mallikkaasti. Pari huonoa ratkaisua, ja sen jälkeen taisi itseluottamus vähän kärsiä.

Minun mielestäni Taipalus on hyvin liikkuva sopivan fyysinen peruspakki, jolla kiekollinen roolikin onnistuu ajoittain. Pelirohkeutta on vaikka muille jakaa, ja sehän sopii jos viisikkopeli on sillä tavalla mallissaan, että varmistava pelaaja löytyy automaattisesti nousuja varmistamaan.

Vaikea sanoa kuinka paljon 24-vuotiaana liigapelaajan uransa aloittaneella kaverilla voisi olla potentiaalia kehittyä tulevina vuosina. Ehkä Laurin pelaaminen voisi kehittyä EHT-tasolle asti?

JHag

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Leijonat vm. -88 ja -92
Pikku fiilistelyhetki...

...suottehan. Tässä avauskokoonpano ensimmäiseen finaalimatsiin Bluesia vastaan keväällä 13.4.11:

Ennakkoraportti - Liiga

Riksman (Lundell)

Järventie - Kankaanperä
Peltonen - Granlund - Haataja

Vallin - Kousa
Kuhta - Wirtanen - Wärn

Söderholm - Kurvinen
Järvinen - Töykkälä - Ahtola

Nyholm - Liivik - Pöysti

Aika lähelle viistää omaa ihannettani, jonka kokosin jokunen viesti siihen. Lainaan omasta viestistäni: 3-4 -ketjut estävät vastustajan maalintekoa nöyrällä kahdensuunnan pelillä ja omaavat tarpeeksi vittumaisia peli-ilon tappajia. Jepjep, katsokaa kolmosketjumme samettikätisyyttä! Järvinen-Töykkälä-Ahtola! Nelonen oli fantastinen ja kykeni rymistelyn lisäksi maalintekoonkin.

Veskari: loistava.

Ykköspakkipari: Kiekollisesti taitava liikkuva pakki + äijä.

1-2 -senat: Erinomaisia ja heistä PW vieläpä erittäin fyysinen ja kahdensuunnan peliin kykenevä.

1-2 -ketjujen laidoilla: Taitoa (Peltonen, Kuhta) ja taitoa mustelmia pelkäämättä (Haataja, joka oli itse asiassa 1-ketjun duunari!). Kakkosen laidassa Wärn tilaa tekemässä.

2-pakkipari: Tekee mieli sanoa, että eikö se ollut tuon kummempi. Vaisun muun kauden pelannut mainio yleismies Vallin ja kiekollisesti taitava Kousa.

3-pakkipari: Kiekollisesti taitava liikkuva pakki + äijä. Sama rakenne kuin ykköspakkiparissa.

Kyllä tämä niin menee, että ensinnäkin mestaruusjoukkueessa pitää olla fyysisyyttä ja taistelua. Mieleen jäävät aina tähdet, mutta kannattaa tsekata tosiaankin kovien joukkueiden 3- ja 4-ketjut läpi jälkikäteen. Siellä ei ole neitejä, eikä nurkissa pörrääjiä. Ja Wärn - hän mahtuu mestaruusjoukkueen kahteen eka ketjuun. Siellähän kaveri on jo kerran ollut ja on tämän kauden jälkeen vaan parantanut kiekollista peliään. Melart ei mahtunut vielä avauskokoonpanoon, mutta oli backuppaamassa. Eli pakistossa pitää kyllä olla äijämeininkiä. Viime kauden pakistomme oli liian prinsessapohjainen. Lisäksi - huomaattehan, että jokaisessa pakkiparissa on kiekollista taitoa ja kovaa pistepotentiaalia! Joka osittain auttaa siinä, että kolmos- ja nelosketju voidaan roolittaa maalinestoon. Pakkien tekemät maalit ja syötöt ovat samanarvoisia kuin hyökkääjien.

Taipalukselle tervetuloa, hän menee mun nähdäkseni (onnistuessaan) aika lähelle sitä roolia, mikä Vallinilla oli keväällä -11.

Viimeksi muokattu:
Paljon erittäin hyvää asiaa ja helppo olla samaa mieltä suurimmasta osasta JHagin mietteitä. Mestaruusjengin kasaamiseen ei onneksi olemassa vain yhtä tapaa. Itse olen aina mieltänyt mestaruusjengien rakentuvan loistavan maalivahdin ja kokeneen ja kovaotteisen pakiston varaan. Tästä syystä olin yllättynyt huomatessani Kärppien päässeen finaaleihin verrattain kokemattomalla pakistolla, joka ei myöskään ole järin fyysinen. Uskonkin Tapparan voittavan mestaruuden puolustuspään kokemuksen mitalla. Itse kun katselin tuota IFK:n viimeisimmän mestaruusjengin pakistoa, silmiinpistävää oli nimenomaan kokemus. Pelaavassa kuusikossa yksi alle 30-vuotias kaveri ja reservissä oli vielä lisää kokemusta Tommi Kovasen muodossa.

Taipalus on toteutuessaan loistava haku ensi kauden pakistoon. Kakkospariin pätevä yleispuolustaja á la Vallin, kuten täällä jo mainittiin. Tuollaisten pakkien ongelmana Stadissa vaan on se, että he poikkeuksetta joutuvat fanien hampaisiin. Lisäksi Taipaluksen hankinnasta ei ole meille mitään iloa jos Törmänen, Nybondas, Kautonen & Co. eivät löydä hänen lisäkseen vielä 3-4 liigatason pakkia, joista yhden pitää olla kiekollisessa pelissä liigan eliittiä ja yhden liigan top 3 isäntä oman maalin edustalla.

Niin joo ja Hárille nyt se jatkopahvi käteen. Mä olin näkevinäni kaverissa potentiaalia ihan heti alusta alkaen ja lopulta HCK lainan jälkeen ukko vastasi huutoon.

Ja Wärn - hän mahtuu mestaruusjoukkueen kahteen eka ketjuun. Siellähän kaveri on jo kerran ollut ja on tämän kauden jälkeen vaan parantanut kiekollista peliään.

Tähän Wärn kohtaan on pakko tarttua. Kai me voidaan sanoa, että Wärn on ollut mestaruusjoukkueen kahdessa ekassa ketjussa, mutta aina loukkaantumisten yhteydessä joku kaveri nousee isompaan rooliin kuin alunperin oli tarkoitettu. Kyllähän se oli Lennu joka 2011 pelasi Kiben ja Peran kanssa kakkosessa. Lennun klabbin ansiosta Max sitten nousi siihen paikkaamaan Lennua, tilanteessa missä joukkue oli jo saatu pysäyttämättömään lentoon. En hetkeäkään epäile, etteikö Wärn voisi pelata mestaruusjengin kakkosketjussa, siihen rooliin itsekin häntä IFK:hon toivon.

Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy