Mä niin toivon, että IFK:n jengi ens kaudella on ennen kaikkea joukkue. IFK:n joukkueen rakennus hyökkäyspään osalta näyttää tällä hetkellä erittäin hyvältä. Yksi kaksi taitavaa kundia messiin ja pari laadukasta voimahyökkääjää mukaan, ja avot, meillä on laadukas ja hyvin roolitettu hyökkäys kasassa. Ei nyt sorruta stiga-ukkoiluun ja haaveilla McLeanin hankkimisesta vain koska miehellä ei vielä ole sopimusta. Kurtis McLean, niin loistava pelaaja kuin onkin, ei ole sitä mitä IFK tällä hetkellä tarvitsee. Tarkoitus ei ole vähätellä McLeania pelaajana, mutta nykyisistä senttereistä ketään ei ole järkeä siirtää laitaan. Käytetään mielummin ne eurot nyt siihen takuuvarmaan kiekolliseen laituriin á la Keränen. Jos huhut Wärnin paluusta pitävät paikkansa, niin siinä kohtaa joudutaan mielestäni sanomaan Lennullekin kiitos mutta ei kiitos. Liian samasta puusta veistettyjä ukkoja nämä kaksi, että mielestäni kannattaisi kumpaakin tänne raijata, ainakaan tässä tilanteessa missä joukkueessa on jo Luttisen, Pakarisen, Partasen ja varauksin Puustisen kaltaisia pelimiehiä. Jos ja kun valinta pitää tehdä Wärnin ja Petrellin välillä, niin itse ottaisin ehdottomasti Mallun. Ukolla on takanaan aivan mieletön kausi ja muutenkin tuntuu uran käyrä osoittavan vahvasti ylöspäin. Tilastollisestihan Wärnin kulunut kausi oli täysin verrannollinen Lennun kauteen 2010-2011. Petrell on tällä hetkellä vedenjakajalla oman uransa kanssa. Takana on jo muutama hieman tuskaisempi kausi ja ura pitäisi saada käännettyä uuteen nousuun. Lennu on ja tulee aina olemaan IFK, mutta tällä hetkellä mielestäni joukkuetta kasattaessa Wärn>Petrell. Omissa unelmissani ensi kauden hyökkäys näyttäisi jotakuinkin seuraavalta;
Keränen/Umicevic/Rendulic - Elkins - Puustinen
Wärn/Petrell - Ramstedt - Pakarinen
Hári - Kuparinen - Luttinen
Leinonen - Ikonen - Partanen
+ Nykopp, Lamberg.
Itse lähden siitä, että kaksi kiekolliseen taitoon pelinsä pohjaavaa laituria on palkattava. Itse pidin kovasti Hárin otteista viime kaudella, joten hän olkoon toinen. Toinen sitten kolmikosta Keränen, Umicevic, Rendulic. Tällöin kolmessa kärkiketjussa olisi enää yksi vapaa paikka ja sen ottaisi Lennu tai Mallu. Nykyisillä sopimuksilla vaan minun mielestä nyt pitää asettaa kiekollinen taito ja pelisilmä rymistelyn ja voiman edelle.