Toverimme Sergei Bautin Nykäskylässä
Toveri Sergei, jäitä hattuun....Kumpikohan meistä nyt poltti päreensä ja paljasti ikänsä/älynsä? Et osaa lukea mielipidekirjoituksia, joiden mielipide poikkeaa omastasi? No, se on sinun ongelmasi. Et varmaan huomannut jutun jatkoa, kun juutuit ensimmäisiin riveihin - totesin, että perässä ollaan ja ansaitusti ja itse matsistakin taisin antaa Nykäskylälle kehut.
Tässähän oli kysymys sanasta Tähti. En ymmärtänyt, että Nykäskylässä tähti tarkoittaa automaattisesti vain ja ainoastaan hyvää pelaajaa. Sitten tajusin, että tietenkin, sillä joukkueenne ei kiinnosta ketään muuta kuin paikkakuntalaisia. Noin niinkuin suuren yleisön kannalta - täällä Jatkoajassa asiat ovat tietenkin toisin ja minuakin kiinnostaa kovasti Ton, Chlubna ja nyt tämä Kulonen. Pelimiehiä, mutta eivät kiinnostavia suurelle yleisölle, Tonia ehkä lukuunottamatta.
Nämä HIFKin Pikkaraiset, Mäkiahot, Vopatit, Mogerit, Nielikäiset, Kantorit vaan yksinkertaisesti keräävät aivan toista luokkaa olevat katsomot kuin Jyp. Siis vierasotteluissaan. Kummassa on enemmän jengiä, HPK-Jypissä vai HPK-HIFKissä? Entäs Pelicans-Jyp vai Pelicans-HIFK? Aina vaan HIFK, voit lukea sen myös SM-liigan nettisivuilta katsojatilastoista. Hieno homma tähdettömältä runkosarjan 10. joukkueelta, eikös vain? Ja miksei Tonia ja Chlubnaa käydä katsomassa? Pelaavathan he sentään runkosarjassa sijalla -nyt kumarruksia ja aaltoja- kahdeksan! Selvää kiinnostavuuden aatelia, siis.
Katsotaanpas mediajulkisuutta. Kuinka monta neliväriaukeamaa valtakunnalliset Iltapäivälehdet ovat tehneet Jypistä tai vaikka Tonista? Kappas, 0 kpl. Entäs tämä erityinen inhokkisi Pikkarainen? No, HIFKin junnuista oli oma aukeama syksyllä ja viime viikonloppuna olivat nämä SM-liigan jäähykuninkaat aukeaman juttuna ja mitä helvettiä? Taas Pikkarainen isolla ja kuvan kera. Kierros lätkäkorttien myyjien luona (siellä Nykäskylässä on se helvetin hyvä Korttikulma...jos muistan nimen oikein)...ja kappas. Koko valtakunnan halutuin lätkäkortti teineille on kuulemma Carlo Grunn, HIFK. Kakkosena Joonas Vihko, HIFK ja jumaleissön, viidentenä Ilkka Pikkarainen, HIFK. Välissä oli pari hajutonta ja mautonta Blues/Jokerit -pelaajaa. Näin siis koko valtakunnan tasolla, tämän voit tarkistaa tamperelaiselta Egmont kustannus Oy:ltä. Siis ei helsinkiläinen firma, joten voit luottaa siihen.
Ja tv-julkisuus? Kumpi kiinnostaa enemmän..? No, siitä ei tarvinne sen enempää peistä taittaa.
Jos lähdet kiertämään jäähallikatsomoissa Pikkaraisen ja Chlubnan kuvan kanssa (pelikamoissa) ja kysyt ketkä pelaajat tässä ovat, voittaa Pikkarainen tunnettuuskilpailun 100-0. Vaikka onkin huonompi pelaaja. Mäkkäristä puhumattakaan, tai Pasista. Ja tehdään ihmeessä tänne jatkoaikaan pari threadia, minä avaan Ilkka Pikkarainen threadin, avaa sinä ihan vapaasti kenestä Jypiläisestä tahansa. Katsotaan kumpi kiinnostaa enemmän...?
Jos sinun mielestäsi Jypissä on enemmän tähtiä, niin minkä helvetin takia Jyp ei kiinnosta ketään valtakunnallisesti??
Rykäisepä vastaukseksi joku perusteltu KIRJOITUS, älä kolmerivistä "Olet ääliö, ja Hesa (huom!) on paska paikka" Näillä vastauksillasi ja silkalla kirjoitustaidottomuudellasi (siis jos et osaa perustella) osoitat itse asiassa...jotain itsestäsi. Mutta nickisi on pirun asiallinen, SB on minunkin suosikkipelaajiani.
Olen muuten Espoosta. Ja jostain ihme syystä uskon, että olet pohjimmiltasi hyvä jätkä, pidän tyypeistä, itseni mukaanlukien, joilla keittää helposti. Muuta tänne ja ryhdy valtakunnan sylkykupiksi, HIFK-faniksi. Kasvattava kokemus!
Ja itse matsista: jos et jaksa lukea edellistä kirjoitustani loppuun, niin tiivistelmä: Ton loistava, ehkä paras tasapaino/nopeus koko liigassa. Kentän paras pelaaja oli 28 Jouni Kulonen, uskomaton terrieri. Ei sattunut ollenkaan sanoa tämä, tykkään kiekosta, ja osaan erottaa hyvät suoritukset muuallakin kuin HIFKissä. Ja huonot suoritukset myös HIFKissä. Samaa objektiivisuutta kannattaa treenata oli oma suosikkijoukkue mikä tahansa. Niin saa paljon enemmän irti lajista.
Ja ks: Olen nähnyt 2 Ipan matsia viimeisen kahden viikon aikana ja jotenkin näyttää siltä, että joukkue on sekaisin ja haluton. Jopa Helminen nahistelee, Nieminen istuu filtissä jne...Tällä perusteella en usko Ipaan, oli otteluohjelma mikä tahansa. Ihan mutu-juttu.
HIFKin PO-paikkaan en ole uskonut sen Lukko -tappion 0-1 jälkeen, ei muutosta siinäkään. Tietenkin ihan ok bonus, jos tulee.
Ässät? Ihme suoritus, jos menevät ulkomaanepeleistä luovuttuaan. Mutta miksei?
Kun/jos HIFK putoaa, jatkan kauttani LA-Areenalla, vaikka ei se silleen hirveesti lämmitä, jos Blöös pärjää.