HIFK - JYP 17.1.02 Helsingin Jäähalli

  • 18 324
  • 205

Tenho

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jyp
Tuska teidän kanssanne.

Siis...

En oo koskaan pitänyt Jokereista enkä jokerifaneista, en myöskään koskaan ole pitänyt HIFK:sta mutta sen faneja olen pitänyt vielä kohtuu järkevinä..

Mutta nyt.
Tämän maan napa on Helsinki, sille ei kukaan mitään voi tehdä eikä ilmeisesti mitään yritetäkään. Mutta noi Hifk-fanien jutut on kyllä jotain niin uskomatonta (erit. JHag...vai mikä olitkaan)
Kyllä paistaa suorastaan läpi helvetinmoinen itsekeskeisyys..
Tuo Pikkarainen/Chlubna (BTW. Se etunimi on Tomas..paistaako tässä nyt Hifk-fanien on tietämys kun tsekkipelaajalle annetaan jatkuvasti nimeksi Thomas...semmoisia paskoja ei me otettais.. =) ... ) juttu on täysin perseestä...

Äijä niin sanotusti jauhaa aikalailla paskaa..on siinä paljon asiaakin mutta myös täysin paikkaansapitämätöntä, tyypillistä hesalaista (lue. pääkaupunkiseutulaista) kitinää...

Maailmassa on aina syrjimistä ja kyllä Jyväskylässä se kestetään, pääkaupunkiseudulla se tuntuu vaan aina menevän siihen kuinka vedotaan MEDIASEKSIKKYYTEEN. Sergein sanoin "EI JUMALAUTA!"

Jos sinun mielestäsi Jypissä on enemmän tähtiä, niin minkä helvetin takia Jyp ei kiinnosta ketään valtakunnallisesti??

Mietihän kummassa on enemmän tähtiä ja kummassa media tekee paskoista halonhakkaajista tähtiä...ANTISANKAREITA sanon minä, jääkiekko ei sellaisia kaipaa...persoonia kylläkin!
 

nedomansky

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingin IFK
Nurkkakuntaisuus

Köln ja Düsseldorf olivat ainakin muutama vuosi takaperin
kovia kiekkokaupunkeja Saksan tapaan.

Muuten niitä voisi verrata Turkuun ja Tampereeseen. Etäisyys
kaupunkien välillä n.50km/0.5h

Kaupunkien välillä on myös kovat kaunat. Varmaan tulevat
jo siltä ajalta kun toinen kuului Rooman valtakuntaan ja toinen
oli Barbaarien maata.

Piirtelimme sitten siellä multimediaesitystä, jossa Düsseldorfin
"Näsinneulasta" olisi ollut näkymät ympäristöön. DEG-fanin
mielestä: "Taivaanrannassa siintää Köln....joka on tietenkin
tulessa".

Eli kyllä tähän urheilukannatukseen ehdottomasti kuuluu
Nurkkapatriotismi erittäin oleellisena osana, joka jo taannoin
äänestyksessämme: Kotisi etäisyys suosikkijoukkueesi
hallilta tulikin todistettua.
 

werther

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Viestin lähetti SergeiBautin

Toisekseen, todellisen suurkaupungin (Ami jne.) asukkaat ovat avarakatseisia ja hyväksyvät eri kulttuurit ja kotipaikkakunnat. Toisin on helsingissä, jossa uskotellaan olevan jotain hienoa ja kohotetaan egoa haukkumalla pienempiä kaupunkeja. Niin ja sähän olit vielä espoosta joten pisteet kotiin.
Pariisi ei sitten tämän määritelmän mukaan ole suurkaupunki.

Siteeraanpa tähän juankoskelais-tamperelaista ajatusten tonavaa;
"Ja jos suomalainen pitää suomalaisia nurkkakuntaisina, sopii samaan syssyyn muistaa, että suomalainen nurkkakuntaisuus ei pätkääkään eroa ranskalaisesta, kreikkalaisesta tai brittiläisestä nurkkakuntaisuudesta."
 

Punalippu

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK,Pentin pojat (kukkuu-osasto)
Itse ottelusta

Mainittakoon nyt tämän sinänsä kiehtovan "Helsinki on tuppukylä jos verrataan Pariisin, itse asun Jyväskylässä ja kaikki lappalaiset on noitia ja pakanoita"-keskustelun lomassa itse ottelusta sen verran, että Jyp sa olla kenttätapahtumiin nähden enemmän kuin tyytyväinen pisteeseen. Mitatkaapa sitä millä tahansa ottelusta kertovilla tilastoargumenteilla, itse lisään sen verran että pyrin seuraamaan suht objektiivisesti ottelun voimasuhteita, ihan siitä syystä että haluan muodostaa ottelusta kuvan vedonlyöntiä varten jatkossa, joten suht objektiivisena pidän näkemystäni, toki Jyp:lläkin oli paikansa, mutta kyllä IFK peliä vei 1 ja 3 erän.
 

Rebel

Jäsen
Suosikkijoukkue
IFK Helsinki
Lisään yhden itseäni huvittaneen tilanteen JYP ottelusta, siis ihan jäältä, tähän: Jatkoajan viimeisillä sekunneilla Vopat otti JYP pelaajasta niskalenkin ja summeri soi, Vopat piti JYPiläistä siinä vielä sekunnin, päästi irti ja molemmat pelaajat läppäsivät toisiaan nyrkeillä rintaan, siis ihan semmoisella "hyvä peli, kiitos" asenteella. Oli mielestäni hieno tempaus molemmilta,semmoinen "katsos vaan, peli loppui, mitä jätkä, mites vaimo ja lapset." :) (Vielä kun siinä oli tosi kauheana kaverina tunnettu Vopat...)
 

Q

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, ULUVFC (kutsuttu kunniajäsen)
Re: Tuska teidän kanssanne.

Viestin lähetti Tenho
Siis...

En oo koskaan pitänyt Jokereista enkä jokerifaneista, en myöskään koskaan ole pitänyt HIFK:sta mutta sen faneja olen pitänyt vielä kohtuu järkevinä..

Mutta nyt.
Tämän maan napa on Helsinki, sille ei kukaan mitään voi tehdä eikä ilmeisesti mitään yritetäkään. Mutta noi Hifk-fanien jutut on kyllä jotain niin uskomatonta (erit. JHag...vai mikä olitkaan)
Kyllä paistaa suorastaan läpi helvetinmoinen itsekeskeisyys..
Tuo Pikkarainen/Chlubna (BTW. Se etunimi on Tomas..paistaako tässä nyt Hifk-fanien on tietämys kun tsekkipelaajalle annetaan jatkuvasti nimeksi Thomas...semmoisia paskoja ei me otettais.. =) ... ) juttu on täysin perseestä...

Äijä niin sanotusti jauhaa aikalailla paskaa..on siinä paljon asiaakin mutta myös täysin paikkaansapitämätöntä, tyypillistä hesalaista (lue. pääkaupunkiseutulaista) kitinää...

Maailmassa on aina syrjimistä ja kyllä Jyväskylässä se kestetään, pääkaupunkiseudulla se tuntuu vaan aina menevän siihen kuinka vedotaan MEDIASEKSIKKYYTEEN. Sergein sanoin "EI JUMALAUTA!"



Mietihän kummassa on enemmän tähtiä ja kummassa media tekee paskoista halonhakkaajista tähtiä...ANTISANKAREITA sanon minä, jääkiekko ei sellaisia kaipaa...persoonia kylläkin!

Älä viitsi enää.
 
Suosikkijoukkue
HIFK
Re: Videotarkistus

Viestin lähetti heki
Hesarissa todettiin niin, että videotarkistuksella voidaan tarkistaa vain se, kävikö kiekko maalissa vai ei. Ei siis korkeaa mailaa tai vaikkapa maalivahdinhäirintää.

Mikäli näin on, toimivat tuomarit täysin oikein. Toinen asia on se, että onhan se vähän typerää, ettei videota voi käyttää hyväksi
myös maalitilanteen yhteydessä syntyvään korkeaan mailaan tai maalipaitsioon tmv.

Onko täällä ketään sääntögurua, joka voisi asiasta kertoa lisää?



En ole sääntöguru, mutta http://www.sm-liiga.fi/pelisaannot.asp?osa=5#509 sanoo, että näin on.
 

Pate 00

Jäsen
Suosikkijoukkue
IFK Helsingfors
Korkean mailan videotarkistus

Täysin turhaa jauhamista.

SM-Liiga on asentanut kaikkiin halleihin identtiset maalitilanne-kamerat, jotka ovat kiinnitetty kattorakenteisiin suoraan maalin yläpuolelle. Koska muita kameroita ei ole tasapuolisesti jokaisessa hallissa, käytetään ainoastaan tätä lintuperspektiiviä virallisissa videotarkistuksissa.

Ja suoraan ylhäältä kun on täysin mahdotonta sanoa, millä korkeudella maila on, eli nauhojen kelaaminen olisi täysin turhaa touhua. Kuvittelepa itsesi penkin päälle seisomaan, sitten katsot suoraan alaspäin varpaidesi edessä lentävää kärpästä. Nyt kerro virheetön arvio lentääkö kärpänen yli vai alle 35 cm:n korkeudella valitsemallasi silmänräpäyksellä??

Niinkuin täällä jo aikoja sitten kerrottiin. Ei pidäkään katsoa. Se että IFK-valmentaja on tulkinnut IFK-videota ei saa minua täysin vakuuttuneeksi... :rolleyes:
 

Tombe

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Köllistä ja vähän muistakin

Viestin lähetti kuningas

Moger ei ollut kovin hyvä, mutta sitä ihmettelin, että miksi Suhonen peluutti sitä Kölliä ykkös YV:ssä? Eikö Moger olisi "hieman" parempi siihen rooliin?

Johtuiskohan siitä, että IFK:n pelaajista Kölli on tehnyt eniten ylivoimamaaleja tällä kaudella?

Sitten statistiikkaa. Oheisena IFK:ssa koko kauden pelanneiden laitahyökkääjien pisteet/peli.
Kortelainen 0,55
Kuhta 0,42
Salminen 0,41
Mäkiaho 0,34
Vihko 0,33
Pikkarainen 0,25
Grünn 0,21
Nielikäinen 0,10
Vauhkonen 0,09

On kiistaton tosiasia, että Köllin ura alkaa olla ehtoopuolella. Ei ole lainkaan perusteetonta väittää, että huippukunnossa oleva pelimies olisi naputtanut Köllin paikoista tuplamäärän pisteitä. Se ei kuitenkaan ole tämän jutun pointti. Täällä aivan turhaa kitistä, että miksi Kölli pelaa ylivoimaa tai on jatkuvasti kahdessa ensimmäisessä kentässä. Kölli voi paska, väsynyt, säälittävä tai mitä vaan, mutta fakta on, että IFK:lla ei ole tehokkaampaakaan miestä tarjolla. Ja se jos mikä on surullista.

-Tombe-
 

JHag

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Leijonat vm. -88 ja -92
Tenho ja se eka Sergei

Onko Jyväskylässä nyt jotain mätää kun on noin huono itsetunto? Jos ihan rauhallisesti lukee minun kirjoitukseni ja ajattelee samalla, niin huomaa, että kaikki on ihan faktaa. Ainoa mitä sanoin, on että helsinkiläiset pelaajat/joukkueet kiinnostavat enemmän kuin Jyväskylän vastaavat. Mutta ei se minun ideani tai aikaansaannokseni ole. Jos tämän faktan kiistaa, niin on savolaisjuntti, en voi muuta sanoa. Ja Suomi-Salama sen esimerkiksi selkeästi myönsikin. Nimittäin että HIFK on kiinnostavampi (jos sana mediaseksikäs on liian "hesalainen") kuin Jyp. Ihan sama kuin minä inttäisin, että Helsinki on oikeasti New Yorkia isompi. Voisin haluta niin, mutta kun niin ei ole. Näin myös nyt ja aina Jypikylä/Hki -vertailussa. Sieltä ei koskaan tule mitään koko valtakuntaa kiinnostavaa kiekkojoukkuetta, ei voi mitään.

Toisekseen, Jatkoaika ei ole koko Suomi. Jatkoaika on lätkäfriikkien oma hiekkalaatikko, jossa seikkailee noin 500 aktiivista kirjoittajaa. Jos täällä pidetään Chlubnaa isompana tähtenä kuin Pikkaraista, niin eihän kukaan voi olla niin urpo, että päättelee siitä, että nojoo, koko Suomessakin Chlubna on tunnetumpi. Pienet tilastotieteen aakkoset auttaisivat tähän. Lätkäkortit ovat perseestä ja jyväskyläläisten mielestä myös Iltasanomat ja Hockey Night, jotka ovat kaikki huomattavan enemmän kiinnostuneita Pikkaraisesta kuin Chlubnasta. Mitä luulette, että keskiverto ei-lätkäfriikki taatelintallaaja seuraa enemmän; Jatkoaika.comia vai iltapäivälehtiä ja telkkaria? Ja kummankohan perusteella he tuntevat pelaajia enemmän?

Ja tähän taas välikommentti - lukekaa nyt Jkylässä oikein huolella: Chlubna on mielestäni PAREMPI pelaaja kuin Pikkarainen. Ton on mielestäni PARAS tasapainoltaan/luistelultaan koko liigassa. Yhteenvetona: Chlubna ja Ton ovat pelillisesti tähtiä, Pikkarainen ei. Mutta suuren massan joukossa Pikkarainen on tunnetumpi, kiinnostavampi ja siten tähdempi. Chlubna ja Ton eivät juurikaan suurta yleisöä kiinnosta. Paitsi jos tulevat HIFKiin/Jokereihin/Bluesiin. Paska homma, mutta ei minun keksimäni.

Jyväskylä -jota olen ennen pitänyt harmittomana pitkätukkaopiskelijoiden keitaana- on osoittanut tässä ketjussa käsittämätöntä nurkkapatriotismia ja aitoa Texas-henkistä punaniskaisuutta. Olen ylpeä, että en asu siellä, jos tunnelma on yhtä avarakatseista kuin Tenholla ja Sergeillä. Jos ette keksi tähän muuta sanottavaa, kuin että hyvä ettet asu täällä, niin vein jo argumenttinne. Mikä olisi teidän ihanteenne? Jyväskylä Suomen pääkaupungiksi ja Jyp valtakunnan lätkäykköseksi? Ihan hyvä idea, teiltä ei puutu kuin 800.000 asukasta, jotka mahdollistaisivat kaiken tämän.

Eihän se herranjumala minun vikani ole, että Helsinki on kiinnostavampi paikka kuin Jyväskylä? Vai onko teistä Nykäskylä oikeasti niinkuin enemmän in kuin Hki? Käykää ulkona.

Helsinki on paska paikka ja oikeasti ihan käpykylä verrattuna Pariisiin/Lontooseen/Nykkiin....itse asun Jyväskylässä:D joten tiedän kaiken tämän. Loistelias päättelyketju. Siihen ei ole paljon sanomista.

Jyppi rules, mutta mihin siitä katosi se HT = Hockey Team? Ja minä kun yritin pitää pääasiana matsista keskustelua enkä vieläkään ota takaisin kehuja, joita Jypille jaoin. Jos olisin perusstadilainen ikävä ihminen, niin tokihan olisin haukkunut Jypin pelin ja pelaajatkin. Mikä mua vaivaa? Asuuko minussa piilosavolainen?

Menestystä Jypille, ihan vilpittömästi. Paikkanne 8. joukossa on ihan pelaamalla ansaittu. Ettei pääasia unohtuisi.
 

fiftyeight

Jäsen
Suosikkijoukkue
Iddrott Förskott Puukädet
Mitäs se JHag nyt oikein selittelee? Se mikä on sanottu, on sanottu.
Jos joku ei ymmärrä, olkoon ymmärtämättä.
Ei ihme. että tulee ruuhkaohgelmia kun selitetään ja selitetään selittämästä päästyään. Rautalankajuttuja...

Asiahan ei tietysti minulle kuulu, mutta....
 

erzo

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP, Les Habs, Man Utd
Pikkarainen

Pakko kysyä, mikä mies tämä Pikkarainen oikein on? IFK:n pelaaja, ja ilmeisesti huono sellainen, mutta mitä se on tehny, kun sen nimi tuntuu nousevan esiin koko ajan tässä keskustelussa?!
 

JHag

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Leijonat vm. -88 ja -92
Viestin lähetti fiftyeight
Mitäs se JHag nyt oikein selittelee? Se mikä on sanottu, on sanottu.
Jos joku ei ymmärrä, olkoon ymmärtämättä.
Ei ihme. että tulee ruuhkaohgelmia kun selitetään ja selitetään selittämästä päästyään. Rautalankajuttuja...

Asiahan ei tietysti minulle kuulu, mutta....

-Olet oikeassa. Mutta taas tuli uusi tyyppi kertomaan että Hesa on paska paikka....heitän rautalangat roskikseen. Case closed minun osaltani.

Ajattelin käydä huomenna excursiolla Porissa, kiintoisaa muun Suomen kiertelyä.

Olithan matsissa eilen? Kommentti Sakesta? Ja tiedän jo, että häntä ei voi syyttää tasapelistä, mutta tällainen laajempi kommenti. Eli jos olen ymmärtänyt oikein, kuulut myös heihin, jotka Sakkea arvostavat ja haluaisin tietää pelillisiä syitä. Se ei riitä, että hän on HIFK-ikoni. Näitä olen yrittänyt kysyä Janokseltakin, mutta vastaus on aina "Sakke maaliin;) niin voitto voi tulla". Ja uskotko vielä playoff-paikkaan? Palautetaan siis ihan matsiketjuksi. Mielipiteesi oikeasti kiinnostavat.
 

juntti

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Viestin lähetti JHag
se on ihan keskikastin joukkueita ja tähtiä on 2: Chlubna ja Ton. Onhan meillä Marek, Vopat, Moger, Mäkkäri, Pikkarainen, Kantor....eli kaikenkaikkiaan värikkäämpi porukka.


Puhuttiin yllättäen siis JYP:stä. Vaikka kuinka minut leimaatkin mitään ymmärtämättömäksi juntiksi (siis se haukkumannimi ei sitten pure jostain kumman syystä minuun) niin haluaisin nyt pienen selvityksen siitä kuinka nopeasti pelaajasta sinun mielestäsi tulee koko suomen tunnetuuimpiin pelaajiin kuuluva kun se tulee HIFK:iin. Onko nyt pikkuisen yliampuvaa tuo sinun luulosi IFK:n mediajulkisuudesta. SM-Liigan maalipörssin johtaja on siis vähemmän tunnettu kuin joku amerikanelävä joka on pelannut peräpohjolan joukkueessa alkukauden ja tullut Isoon stadiin muutamaa tuntia aiemmin? Jos näin on sinun mielestäsi niin aika pieni on elonpiirisi. TOinen mies joka tässä paistaa silmään on tuo Kantor. Minulla (vaikka mielestäni aika lujaa seuraan kiekkoa oli eilen vaikeuksia muistaa tätä kaveria kun tyttöystäväni kysyi HIFK:n ulkomaalaisvahvistuksia. Ei se todellakaan ole kovin kovasti noissa parrasvaloissa kylpenyt. Pikkarainen onkin sitten asia erikseen vaikka kuinka jossain iltasanomissa olisi ollut alkukaudella juttu HIFK:n nuorista ei se tarkoita, että joku kiekkokuluttaja miehen nimen muistaisi.

Viestin lähetti JHag

Ja tähän taas välikommentti - lukekaa nyt Jkylässä oikein huolella: Chlubna on mielestäni PAREMPI pelaaja kuin Pikkarainen. Ton on mielestäni PARAS tasapainoltaan/luistelultaan koko liigassa. Yhteenvetona: Chlubna ja Ton ovat pelillisesti tähtiä, Pikkarainen ei.



Tästä olen aivan samaa mieltä, enkä epäile, että kenelläkään voi tähän olla mitään vastaan sanomistakaan. Tämän jälkeen tulee taas se väite mediajulkisuudesta josta minun mielipiteeni onkin tuossa ylempänä.

Viestin lähetti JHag

Jyväskylä -jota olen ennen pitänyt harmittomana pitkätukkaopiskelijoiden keitaana- on osoittanut tässä ketjussa käsittämätöntä nurkkapatriotismia ja aitoa Texas-henkistä punaniskaisuutta. Olen ylpeä, että en asu siellä, jos tunnelma on yhtä avarakatseista kuin Tenholla ja Sergeillä. Jos ette keksi tähän muuta sanottavaa, kuin että hyvä ettet asu täällä, niin vein jo argumenttinne. Mikä olisi teidän ihanteenne? Jyväskylä Suomen pääkaupungiksi ja Jyp valtakunnan lätkäykköseksi? Ihan hyvä idea, teiltä ei puutu kuin 800.000 asukasta, jotka mahdollistaisivat kaiken tämän

Ensinnäkin pitkätukkaopiskelijat ovat aina muuta kuin harmittomia. Toisekseen nyt kun olen tässä saanut vähän etäisyyttä kaupunkiin niin voin kyllä sanoa, että kyllä siellä iseasiassa on aika suvaitsevaista ja liberaalia porukkaa, itseasiassa se on turhan liberaali minun makuuni. Tämä on minun näkemykseni asuttuani kaupungissa parikymmentä vuotta ja oltuani nyt sieltä piossa lähes kymmenen.

Ihanne olisi tietysti se, että JYP olisi liigan kärkijoukkueita, mutta näin ei ihan justiinsa taida käydä. Pääkaupungin paikka taitaa kuitenkin olla meren rannalla sillä sitä Jyväskylään ei saada vaikka kuinka kaivettaisi. Niin ja jos meiltä puuttuu 800000 asukasta niin helsingiltä niitä puuttuu 380000, en tiedä mistä niitä puuttuu, mutta kuitenkin.

Tuosta käpykylä jutusta, niin onhan se nyt niin saatanan naurettavaa kun stadilaiset on olevinaan niin perkeleen isoja kaupunkilaisia (en kiellä, etteikö Helsinki olisi Suomen mittakaavassa jopa suurkaupunki) kuitenkin koko maan asukkaat joista Helsingissä asuu noin 10% mahtuisi shanghain esikaupunkiin. Ei sillä ettäkö kukaan sinne haluaisi, mutta kuitenkin. Lähinnä se asenne korpeaa aika montaa jotka ovat nähneet muutakin kun mustamäen torin ja merekeskuksen.

No joo kun sinäkin lopetit juttusi kehuun niin kai minunkin niin pitää tehdä. Teillä on varmasti suomen paras puolustaja ja minä henkilökohtaisesti antaisin aikapaljon pelaajia Jypistä pois jotta JYP:lle saataisiin tuollainen mediakiinnostavuus kuin HIFK:lla on.
.
 
Viimeksi muokattu:

Johnny99

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Sen verran haluan tähän Helsinki-muu Suomi väittelyyn sanoa, että mielestäni Helsinki todellakin on avarakatseisempi paikka kuin useat muut. Täällä on niin päivänselvää ja arkipäiväistä, että joka toinen vastaantulija puhuu suomea kuka milläkin aksentilla ja murteella, ettei siihen ole enää aikapäiviin kiinnittänyt huomiota. viidestä parhaasta opiskelukaveristani on yksi kotoisin Kouvolasta, yksi Kiteeltä, yksi Kokkolasta. Että näin umpimielinen minä olen, vaikka olenkin perusstadilainen. Tietenkin tuomitsin kaverit junteiksi heti ekan epästadilaisen sanan kuultuani ja suunnistin kaltaisteni joukkoon.

Mutta muutapas helsinkiläisenä jollekin pienelle paikkakunnalle. Kovin usein kuulemani mukaan tuntuu lähtökohtainen asenne olevan, että "ai toi on tzzadista, vittu mikä ylimielinen kusipää". Vaikka itse käyttäysi aivan normaalisti ja ystävällisesti kaikkia kohtaan. Uskon vahvasti, että muualta muuttavan on helpompi tulla hyväksytyksi joukkoon Helsingissä, kuin helsinkiläisen muualla.

Tämä nyt ei juurikaan liittynyt otsikkoon IFK-JYP, mutta kai se tässä joukossa menee.
 

JHag

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Leijonat vm. -88 ja -92
Jes, eiköhän siirretä Helsinki-Muu Suomi keskustelu Vapaan keskustelun puolelle. Jos joku ei ehdi ensin, niin minä lupaan avata sinne huomenissa (siis lauantaipäivän aikaan) uuden ketjun. Sen verran matemaattista korjausta edelliseen, että pk-seudulla -sellainen on joka suurkaupungissa, siis myös kiinteä esikaupunkialue- asuu noin 1,1 miljoonaa asukasta eli joka viides suomalainen eli noin 20% väestöstä. Minäkin asun vähän vajaan 200.000 asukkaan Espoossa, en Helsingissä. Hyvin viihdyn.

Tämä olkoon HIFK-Jyp -ketju ja matsihan päättyi 1-1. Ja Jouni Kulonen HIFKiin!
 

JypFabu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jyp
Jyp fanina (mikä sana!) minua kyllä huolettaa kahden pelin saldona 1 maali! Toisen näistä Helsingin peleistä nähneenä ja toisen kuulleena viisikkopuolustus ja yleensä puolustuspeli on uomissaan, mutta voiko Ahosen ja Sillgrenin puuttuminen aiheuttaa kaiken hyökkäystehon puuttumisen?

Tonia seurailtuani hän on todellinen huippu, mutta dominoiko hän pelissä väärällä tavalla, siis viekö tavallaan joitain joukkue ulottuvuuksia pois? Kommentoikaa.

Kärkkäistä puolustaisin sen verran, että antakaa nyt miehelle mahdollisuus kasvaa siihen mitä häneltä odotatte, kai se kasvaminen roolipelaajaksi vie vähän kauemmin kuin yhden kauden jo alkujännitys vie tehoja kun keskittyy olemaan mokaamatta.En väitä Kärkkäisen olevan tuleva Helminen, mutta mahdollisuus täytyy antaa.
 

JHag

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Leijonat vm. -88 ja -92
Viestin lähetti JypFabu
Jyp fanina (mikä sana!) minua kyllä huolettaa kahden pelin saldona 1 maali! Toisen näistä Helsingin peleistä nähneenä ja toisen kuulleena viisikkopuolustus ja yleensä puolustuspeli on uomissaan, mutta voiko Ahosen ja Sillgrenin puuttuminen aiheuttaa kaiken hyökkäystehon puuttumisen?

Tonia seurailtuani hän on todellinen huippu, mutta dominoiko hän pelissä väärällä tavalla, siis viekö tavallaan joitain joukkue ulottuvuuksia pois? Kommentoikaa.

Kärkkäistä puolustaisin sen verran, että antakaa nyt miehelle mahdollisuus kasvaa siihen mitä häneltä odotatte, kai se kasvaminen roolipelaajaksi vie vähän kauemmin kuin yhden kauden jo alkujännitys vie tehoja kun keskittyy olemaan mokaamatta.En väitä Kärkkäisen olevan tuleva Helminen, mutta mahdollisuus täytyy antaa.

-Ton dominoi liikaa, se on ihan selvä. Koko peli pelataan hänen kauttaan, vaikka tarvettakaan ei olisi. Ton tunkee (täällä ainakin) useimmiten keskeltä ja tykkää vähän liikaa kiekosta. Sillä pitäisi olla kaverinaan raataja/blokkaaja mallia Toni Sihvonen. Onko Olli Ahonen (ex-HIFK, voi yäk) pelannut koskaan Tonin kanssa kimpassa? Turha tuhlata synnynnäisen sniperin taitoja paikkojen rakenteluunkin, väitän minä.
 

JypFabu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jyp
Kaiketihan A ja T ainakin jossain vaiheessa samaa ketjua kuluttivat, mutta tulokset ei kai ihmeitä ole olleet. Samaten mietityttää tämän Vostrakin ja joukkueen toistensa löytäminen ettei käy niin, että hyvä mies sotkee koko joukkueen pelin.
 

jykke

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Pikkarainen

Kuka tämä Pikkarainen on josta puhutaan? Pelaako se vai kuuluuko taustaryhmään? Anteeksi etten lue jokaista iltapäivälehteä. Sen sijaan kiekkoyössä olen kuullut puhuttavan että Chlubna johtaa maalipörssiä sm-liigassa.
 
Suosikkijoukkue
KärppäKerho, Leafs, Slovensko
Re: Toverimme Sergei Bautin Nykäskylässä

Viestin lähetti JHag

"Nämä HIFKin Pikkaraiset, Mäkiahot, Vopatit, Mogerit, Nielikäiset, Kantorit vaan yksinkertaisesti keräävät aivan toista luokkaa olevat katsomot kuin Jyp."

Whoa. Onko sulle joku uusi juttu, että suurimmista kaupungeisa tulevat joukkueet keräävät keskimäärin enemmän yleisöä kuin pienemmistä? Real Madrid kerää enemmän yleisöä kuin Osasuna. Whoa. ManU kerää enemmän yleisöä kuin Coventry. Whoa.

"Katsotaanpas mediajulkisuutta. Kuinka monta neliväriaukeamaa valtakunnalliset Iltapäivälehdet ovat tehneet Jypistä tai vaikka Tonista? Kappas, 0 kpl. Entäs tämä erityinen inhokkisi Pikkarainen? No, HIFKin junnuista oli oma aukeama syksyllä ja...blaablaa"

Taitaa olla vaikea paikka tuo rantapalloilemaan jääminen kun laskee tälle tasolle nämä kirjoitukset. Nyt odotetaan vain kaikkia ilvesfaneja liittymään tähän ja alkamaan kehumaan miten heillä on enemmän mestaruuksia kuin IFK:lla.....

"Ja tv-julkisuus? Kumpi kiinnostaa enemmän..? No, siitä ei tarvinne sen enempää peistä taittaa."

Ja lisää samaa yläastetasoista "vittu kato sarjataulukkoo vittu"-keskustelua. Eikö ole enää muita ilonaiheita kuin IFK:n kiinnostavuus JyPpiin tms. nähden pääkaupunkiseutupainotteisen median silmissä?

"Jos lähdet kiertämään jäähallikatsomoissa Pikkaraisen ja Chlubnan kuvan kanssa (pelikamoissa) ja kysyt ketkä pelaajat tässä ovat, voittaa Pikkarainen tunnettuuskilpailun 100-0."

Hienoa. Lisää tällaista ajattelua stimuloivaa lätkäanalyysiä.

"minä avaan Ilkka Pikkarainen threadin, avaa sinä ihan vapaasti kenestä Jypiläisestä tahansa. Katsotaan kumpi kiinnostaa enemmän...?"

Vanhako sinä olet?

"Näillä vastauksillasi ja silkalla kirjoitustaidottomuudellasi (siis jos et osaa perustella) osoitat itse asiassa...jotain itsestäsi."

Kuten myös, arvon JHag, kuten myös.
 

nedomansky

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingin IFK
Avattu on

pois nurkkakuntajupinat arvoisalta SM-liiga tablitsalta

Vapaassa Keskustelussa nyt aihe, jossa saa "kivittää"
kehä-III:n yli.

teemalla: Heimoerot esiin ja härnäämään
 

fiftyeight

Jäsen
Suosikkijoukkue
Iddrott Förskott Puukädet
JHag, vastaan nyt kun Nukku-Matti lähti kaupungille.

Sakke.
Jaa jaa, mitäpä kaikkeen siihen mitä Sakesta on sanottu, paljon lisäämään. Oma subjektiivinen mielipiteenihän on, että Sakke on parempi kuin Sulander, joka tosin ei paljon vaadi. 600 peliä kotoliigassa, vaikka ollaan sitä oltu ulkomaillakin, on kunnioitettava määrä pelejä.

Tämän kauden jälkeen Sakke ilmeisesti, jos olen antanut itseni oikein ymmärtää, tulee olemaan eniten sm-pelejä pelannut maalivahti? Ei se kuitenkaan joka jepeltä onnistu, enkä usko että huonoa, ei-voittavaa veskaria peluutettaisiin noin paljon? Tosi on, että Sakella alkaa ehtoopuoli häämöttää, siis peliuran muodossa, ja jo ennen kautta oli tiedossa että tämä todennäköisesti on Saken viimeinen kausi. Jos Arska olisi jäänyt, tod.näk. Sakke ei olisi enää jatkanut edes tätä kautta.

Homma on ikäänkuin eläkkeelle lähtö firmasta. Jos viimeisenä vuotenaan ennen eläkkeelle lähtöään ottaa vähän rennommin ja kaikki hommat ei ihan mene putkeen, niin mitätöityykö sillä koko ura?

Pointti mielestäni on siinä, että IFK:n maalinteko on ollut hukassa koko kauden. Kun ei osata läheltä laukoa ylös ja kaukaa alas. Ole siinä sitten sateentekijä. Vaikka on kolmea veskaria pyöritetty, niin tulos ei ole kummentunut. Oli maalissa sitten Strömberg, Riksman tai Sakke, tahti on ollut sama. Vituttaa tommonen paskan kaataminen yhden jätkän päälle, jolla käännetään huomio pois varsinaisista ongelmista. Mutta kai teet niin töissäkin?

Play-off- paikka on 95% varmuudella mennyt. Kuitenkin jaksan uskoa vielä siihen, samalla tavalla kun haluan uskoa vielä siihenkin, että jonain päivänä ihmiskunta viisastuu, keksii saasteettoman uusiutuvan energian käytön ihmeen, lopettaa sodat ja kärsimykset jne.

Periksi ei perkele anneta!
 

Svante

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, FC Bayern
Maajoukkueeseen ja sitten käyrä alas

Nyt kun tässä on käynistynyt Sakke-keskustelu niin tulipahan mieleeni, että ainakin kolmen IFK:laisen (tai entisen) suorituskäyrät laski tuntuvasti maajoukkue-esiintymisen jälkeen:
Sakke, Hurme ja Kuhta. (Rajalasta en sano mitään).

Sakesta sen verran, että kyllä on ymmärrettävää jos muutama fani on tyrmistynyt Saken edesottamuksiin kun ko. henkilöt ovat alkaneet seuraamaan IFK:n pelejä niin myöhään ettei ehkä muista Saken loistavia hetkiä. Toisaalta ihminen on siitä kummallinen, että muista joskus mitä haluaa.
Ei se ole Saken vika, että on maalissa. Se on henkilö(t), joka hänet siihen valitsee. (Nyttemmin ehkä Sakke itse??).
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös