Pitkästä aikaa tuli käytyä matsissa ja hyvän matsin valitsinkin. Tästä dumari-kohkaamisesta totean omasta puolestani sen verran, että kahvaliigan normimenoon tottuneena Rantalan herkkähipiäinen vislauslinja oli outo, mutta suunta on toki oikea, jos näin jatkuu. Mun mielestä vaan Rantala ei ollut riittävän johdonmukainen eilen, eli välillä otti pienetkin hipaisut pois, mutta välillä katsoi kovempia koukkuja läpi sormien. Tietenkään dumari ei voi kaikkea nähdä, mutta itse ihmettelin linjan snadia heittelyä eilen. Olen kuitenkin sillä kannalla vahvasti, että jatkossa ne kahvaamiset ja koukut pitää ehdottomasti viheltää, kaikki ne. Uuteen linjaan totuttelu vaan vaatii hieman aikaa paitsi pelaajilta, myös maksavalta yleisöltä.
Tuomaroinnista ja jäähyistä vielä sen verran, että vaikka oli ilo eilen katsella IFK:n esitystä ja nättejä maaleja, niin itse ainakin meinasin jo kyllästyä siihen jäähyilyyn. Kaipasin viidellä viittä vastaan pelaamista kuin kuuta nousevaa. Nykylätkä on turhan erikoistilannepainotteista pelaamista, vaikkakin IFK siitä ehkä tällä haavaa hyötyykin Harkinseineen kaikkineen (yv toimi kohtalaisen kivasti nimittäin eilen, kuten myös av).
Eniten jäin eilen kaipaamaan taklauksia, kuinkas muutenkaan. Jakke ei juurikaan ajellut, paitsi oman kaverin Ipan maalin takana kertaalleen. Ruudulta kuitenkin muutoin mielestäni erittäin vahva esitys, virheitä Jakke ei tainnut juuri tehdä, vain maali jäi puuttumaan, mestoja ainakin oli. Muutenkin oli nautinto katsoa Lassen ketjun peliä; kolme isoa äijää sai hääriä kohtalaisen rauhassa kentällä ja kuitenkin kaikilla kolmella on riittävästi myös käsiä kiekolliseen peliin, jolloin vastustajalla oli melko tukalat paikat suht usein. Mutta tosiaankin niitä niittejä olisi saanut olla enemmän.
Yleisö (minä mukaanlukien) innostui kivasti siitä Jonen pommista Heleniukseen, mainio taklaus Jonelta, vaikka kokoero onkin melkoinen. Muuta huomionarvoista pelistä: kaikki kentälliset onnistuivat maalinteossa ja kun vielä saatiin kolmelle jätkälle kauden avausmaali, niin hieno homma. Hirsolta kiva peli kaiken kaikkiaan, kuten on jo todettukin, itseluottamus näytti tällä kertaa olevan sopivasti kohdallaan ja syöttöpelikin luisti kivasti sitä myöden. Marekin tulemista on odoteltu ja nyt nähtiinkin sitä vanhaa kunnon Marekia mailakikkoineen kaikkineen, puhumattakaan siitä helvetin kovasta piiskasta, josta tuli 2-0. Tietenkin Marekin tyyliin myös jäähyllä tuli istuttua kun snadin kikkailun jälkeen menetti kiekon ja joutui koukkaamaan...
Taisi olla Kultanen-Turunen -kaksikko jäällä Ilveksen ainokaisen syntyessä, siitä pienoinen miinus näille herroille. Kultsi ehti lisäksi kertaalleen hyökkäyspäähän sössimään miljoonan euron tekopaikan, mutta eipä Jarski koskaan ole maaleilla muutenkaan mässäillyt, miksi nytkään...
Tässähän tätä sekalaista ja sekavaa spekulaatiota olikin, tästä on hyvä jatkaa Pelicansin kaatoon perjantaiehtoona.