Aika vakuuttava peli IFK:lta, Ilves oli vastaantulija alusta lähtien. Tästä, ja liigan paskimman tuomarin - Aleksi Rantalan - surkeasta linjasta johtuen peli oli aikamoista haukottelua katsomosta käsin noin 75% ajasta. Oikeasti hei, ei joka *itun hipaisua tarvitse katsoa estämiseksi tai koukkaamiseksi. Herää, pahvi.
Ilveksen nuori maalivahti oli aika lailla sitä mitä saattoi odottaakin - ei mikään sensaatio. Muutama helppo maali meni sisään, ja kun Ilves ei saanut toiseen päähän edes tilanteita, nämä jo yksistään maksoivat Ilvekselle pelin voiton. Toisessa päässä Stathos päästi sen ainokaisensa suht helposti, joskin myös puolustajat olivat ihan unessa siinä tilanteessa.
"Ykkösketju" alkaa saavuttaa tasoaan, yv pyöri jo hyvin ja laukauksiakin sateli. Marekin maali oli kieltämättä ottelun hienoin, uskomaton määrä taitoa sillä kaverilla. Pärältä kolmannen erän puolivälin jälkeen taas loistava osoitus taistelusta kulmassa, mieletömällä raivolla painoi päälle.
Pirjetän ketju pelaa hyvin yksinkertaista ja suoraviivaista peliä, mä tykkään. Aina nokka kohti maalia, kulmaväännöissä ihan ylivoimaisia tänään. Lassella kädet toimii edelleen, vaikka kaipaisi sitä todellista maalintekijää vierelleen. Noh, ehkä sit ku Tuomo tulee.. Jere&Pasi pelasivat suht moitteetta tämän kentän takana. Jere yritti ajaa kolmannessa(?) hirveällä vauhdilla yhtä Ilves-pelaajaa laitaa vasten, mutta taklaus meni ohi. Jere pamahti itse naama edellä laitaan. Ei kuitenkaan ollut moksiskaan, nousi ylös ja jatkoi peliä normaalisti. Vähän myöhemmin tuli sitten sen ryntäysjäähy, paikkasi tuon aiemman hassinsa.. Vopat pelasi tänään hyvän pelin, tota lisää jos on jäämässä. Kiitos. Hieno maalikin vielä, läpiajosta ja oma ripari sisään.
Niin tuskallista kuin se onkin myöntää, Hirso pelasi tänään todella hyvin. Kerrankin yritti itse ratkaisua, ja maaliinhan se meni. Joskin hieman veskarin avustuksella. Tämän lisäksi mieleen jäi muutama oivaltava syöttö ja kiekonriisto. Lisää tuollaisia pelejä, kiitos. Luttinen ei pelannut yhtään niin hyvin kuin Holman vierellä on pelannut, Vihko tuhlaili pari maalintekopaikkaa mutta vastaavasti ajoi hyvän pommin Heleniukseen. Siinä Saminkin polvet nitkahtivat. Kultanen pelasi mielestäni sitä maalia lukuunottamatta varsin kelvollisen ja suht perusvarman matsin. Sai lisää vastuuta mm. Marekin vierellä sen jälkeen, kun Söde jäi sivuun (mistä syystä muuten?).
Neloskenttä ei esittänyt mitään erikoista. Holma tuntui olevan jotenkin hidas, kädet kävivät kuitenkin entiseen malliin ja Pikkaraisen kanssa pyörittikin yhdessä kohtaa hyvin Ilves-alueella. Fagerstedt ei tainnut käydä kentällä?
IFK:n parhaimmistoa olivat about ne, jotka saivat tähtiäkin: Marek, Kimi ja Kibe. Räikeitä alisuorittajia en itse havainnut, perustasolla useimmat.
Jengi on tuloillaan, hyvä niin. Kohta mennään ja lujaa.
edit: Nimim. Beast, *niisk*, tarvitsetko nenäliinaa? "Jere on sika". Jeejee, asiameininki.