HIFK Fan Club ei vaadi seurajohtoon muutoksia!?

  • 81 859
  • 242

BigRedCat

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Ja mun mielestä se yksi ketju missä käsittääkseni lähestulkoon yllytettiin muita lähettämään palautetta Penalle tai toimistoon, on lapsellista. Kannattais ennemminkin keksiä jotain fiksumpaa millä asiat sais kuntoon, kuin häiriköimällä.

Ja mitähän se olisi arvon Pete? Meillä kannattajilla ei ole mitään valtuuksia HIFK:n toiminnan suhteen. Ainoa keino saada muutoksia on osoittaa mieltään ja lähettää palautetta. Niin kauan kuin palaute pysyy asiallisena, kuten tuossa tempauksessa on tarkoitus, ei kysymys ole häiriköinnistä. Itse tuon "yllytys"-ketjun avanneena en todellakaan kehottanut, ainakaan omasta mielestäni, ketään lähettämään samaa viestiä useaan kertaan, jotta tukittaisiin toimiston sähköposti, vaan ideana oli nimenomaan näyttää johtaville henkilöille kuinka moni kannattaja todella on huolissaan.

Ja muistuttaisin myös, että nuorissa on tulevaisuus, nuoret pitävät meteliä hallissa ja muutenkin osallistuvat seuran toimintaan aktiivisesti. Eivät nämä vanhat selittelijät, jotka kausi toisensa jälkeen jaksavat laittaa kaiken loukkaantumisten tai huonon onnen piikkiin.

Jos enemmistö on sitä mieltä, että muutoksia tarvitaan, antakaa heidän näyttää se. Antakaa heidän lähettää sähköpostia toimistolle, niin sitten todella nähdään ovatko nämä valittajat vain muutama nuori ja äänekäs fani, vai enemmistö seuran kannattajista.

Nyt eletään muutosten aikaa, ja on tärkeää että fanit ovat mukana siinä muutoksessa. Itse ainakin näen, että tästä on kaksi suuntaa. Homma ei missään nimessä tule jatkumaan niinkuin 2000-luvulla. Kannattajat ovat kyllästyneet siihen. Joko johto ei tajua tilannetta ajoissa ja HIFK ajautuu todelliseen kriisiin, tai sitten johto ottaa itseään niskasta kiinni, kengittää Matikaisen ja Baxterin, hankkii tarvittavat vahvistukset operatiiviseen johtoon, valmennukseen ja pelaajistoon. Fanit ovat antaneet herätyksen. Nähtäväksi jää ottaako johto sen vakavasti.
 

Dennis

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Ja mun mielestä se yksi ketju missä käsittääkseni lähestulkoon yllytettiin muita lähettämään palautetta Penalle tai toimistoon, on lapsellista. Kannattais ennemminkin keksiä jotain fiksumpaa millä asiat sais kuntoon, kuin häiriköimällä.
Miksi vedät palautteen antamisen ja häiriköinnin samaan nippuun? Penakin haastattelussa viittasi siihen, että palaute tulisi antaa omalla nimellä. Miksi sitten omalla nimellä lähetetty sähköposti tai faxi on sitten häiriköintiä? Ja mitä muita mahdollisuuksia faneilla on saattaa asioita kuntoon kuin antaa asiallista palautetta?

Mun mielestä tollaiset nettiadressijutut on aika typeriä, kun sellaisissa on mukana vaikka kuinka moni pelleilijä, eikä sellaisilla adresseilla ole tietenkään lähellekään niin suurta arvoa kuin "oikeilla" adresseilla. Itse epäilen että noin puolet allekirjoittaneista ei oikeasti ole sen asian takana.
Eli jos adressissa olisi vaikka puolet pelleilijöiden laittamia nimiä, niin sekö pyyhkii yli sen toisen puoliskon, jotka ovat adressin allekirjoittaneet omalla nimellään. Oma nimeni löytyy tuosta adressista ja olen täysin tosissani sen suhteen, että asiat ovat täysin viturallaan HIFKn organisaatiossa. Sekö tekee minusta "nuoren nörtin"?
 

pXi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingin IFK, EPS
Hesari muistaa taas meitä.

Toimittajan mielestä huvittavaa on se, että Pentti odotti näkevänsä vähän toisenlaista kannatusta seisomakatsomosta. Oikein mittatilaustyö, jolla kuitataan seitsemän menetettyä mestaruutta. Ihme urputtajia. Eikö meille mikään riitä?

No, kyse on Helsingin Sanomista. Lehti mittautti tässä joku aika sitten oman tasonsa väittämällä narrien keksineen try-outin. Se siitä surkuhupaisuudesta.
 

Analyytikko_

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, HJK, QPR, ManU, Hertha BSC
Toimittajan mielestä huvittavaa on se, että Pentti odotti näkevänsä vähän toisenlaista kannatusta seisomakatsomosta. Oikein mittatilaustyö, jolla kuitataan seitsemän menetettyä mestaruutta. Ihme urputtajia. Eikö meille mikään riitä?

No, kyse on Helsingin Sanomista. Lehti mittautti tässä joku aika sitten oman tasonsa väittämällä narrien keksineen try-outin. Se siitä surkuhupaisuudesta.

Itse asiassa lehti osoittaa hyvin HIFK:n nykyisen tason. Nyt meille nauravat jo omankin kaupungin lehdet ja ihmiset. Aikaisemmin ainoastaan maaseudun serkut.
 

Analyytikko_

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, HJK, QPR, ManU, Hertha BSC
Mutta siellähän on juuri ne kaverit, jotka Baxter on halunnut. Sen verran sinunkin pitäisi historiaa tuntea, että Penan valmentamassa jengissä ei tuollaisia ukkoja pelaisi.

Joo, tästähän liikkuu nyt vähän eri tietoa.

Mutta siis Baxter sekä valmentaa että hommaa pelaajat/scouttaa pelaajat. Mä kysyn enää, mihin Penttiä tarvitaan, kun Baxterin voisi siirtää suoraan UTJ:ksi.
 

Andy

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Niin mutta eihän nämä keskustelut täällä jatkoajan Hifk-osiossa vastaa tietenkään lähellekään kaikkien fanien mielipidettä, vaan pienen osan, jotka ovat varmaankin enimmäkseen suht nuoria nörttejä ja keskenään täällä levittelevät kiukkuaan provoina johon muut nörtit lähtevät mukaan. Mä luulen että niiden lakana ja ulosmarssi tempauksien takana on myöskin melko nuoria jamppoja.

Ei hyvää päivää. Mä luulen että täällä on vain eläkeläisiä, koska eihän muilla ole päivällä aikaa kirjoitella kun ne on töissä ja koulussa! Perhanan kärttyisät vaarit kun taas kiukuttelevat, on jääny vissiin lääkkeet ottamatta! Pakottivat varmaan ne nuoret nörtit kannattelemaan lakanaakin.

Mun mielestä tollaiset nettiadressijutut on aika typeriä, kun sellaisissa on mukana vaikka kuinka moni pelleilijä, eikä sellaisilla adresseilla ole tietenkään lähellekään niin suurta arvoa kuin "oikeilla" adresseilla. Itse epäilen että noin puolet allekirjoittaneista ei oikeasti ole sen asian takana.

Terve taas... jokainen varmaan osaa itse arvioida kuinka moni addressiin nimensä raapustaneista on aito ja kuinka moni ei. Ja varmaan toimistolla osaavat tehdä cross checkin addressin ja kausarin omistajien nimien välillä, jos haluavat.

Mitäs siellä adressissa oli nimiä, 1700 kpl? Eli jos puolet on tuubaa, niin aitoja on veikkauksesi mukaan "vain" 850. Noh, sehän on vaatimattomasti reilut 10% Jäähallin yleisökapasiteetista. Pisara meressä siis, ei kannata välittää.

Ja mun mielestä se yksi ketju missä käsittääkseni lähestulkoon yllytettiin muita lähettämään palautetta Penalle tai toimistoon, on lapsellista. Kannattais ennemminkin keksiä jotain fiksumpaa millä asiat sais kuntoon, kuin häiriköimällä.

Kah, itse pidän sitä nettiadressiakin parempana, viestissä kun kehoitettiin asialliseen palautteeseen. Asiallinen sähköposti kulkee omalla nimellä varustettuna. Jos sitä asiallista palautetta tulee sen 850 kpl, niin varmasti menee viesti paremmin perille kuin joku nettiadressi. Näiden toimien leimaaminen häiriköimiseksi on näkemyksenä melkoisen erikoinen. Sen sijaan jos joku räkänokkainen script kiddie päättää tömäyttää toimiston sähköpostin täyteen tuubaa, se on eri juttu. Sitä ei varmasti kukaan halua, koska siinä menetettäisiin vain yksi vaikuttamisen väline.
 

BigRedCat

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
http://www.iltasanomat.fi/urheilu/uutinen.asp?id=1446585

Tuohimaa on puhunut. Mies on ainakin huomanut lakanan mikä tietysti on ihan positiivinen asia.

- Ei yhdenkään yrityksen hallitus voi ilmoittaa, että johtaja tai valmentaja on puoliksi hirressä.

Miten tuo kuulostaa minusta siltä, että Baxterille todella haetaan/on haettu korvaajaa mutta tällaisista asioista ei tietenkään kerrota julkisuuteen etukäteen. Saas nähdä, jos vaikka tapahtuisi ennen seuraavaa matsia...
 

mikaw

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Oli sitten yksipuolista tai ei niin minkäs sille voi? Jos ei Matikaisen ja HIFK:n puolustajat mitään kirjoita niin ei se varmaankaan ole vastustajien syy? Täällä taitaa kuitenkin pyöriä eniten jääkiekko-ihmisiä eli jotain arviota voi kyllä tehdä. Suurin osa teksteistä on ainakin mun silmille ihan järkevää ja perusteltua ts. siitä saanee maallikkokin jotain näkemystä mitä mieltä asioista ollaan. Valitettavasti fanitoiminta on sen verran pientä, että heitä ei muutenkaan oteta mitenkään tosissaan.

Sinänsä hassua, että en edes koko adressia viitsinyt allekirjoittaa ennen tuota Mederin-kirjoitusta. Ja juu juu... En usko sillä olevan mitään muuta merkitystä kuin se, että lehdet saattaa kirjoittaa HIFK:n kriisistä hieman enemmän. Ehkäpä se auttaa sitä kautta. Sehän nyt on selvää, että itse pääosan esittäjät eivät asiaan ota mitään kantaa. Siitä sitten voi olla montaa mieltä, että pitäisikö? Mun mielestä selkeästi voisi olla ajan hermolla muutenkin kuin jonkun Mederin kautta. Tämä nyt on taas ihan ihmisestä kiinni. En kyllä mitenkään osaa kuvitella ainakaan Matikaista lukemassa Jatkoaikaa.

Hesarilta tuli muuten vastaus ja siinä mainittiin, että ovat tietoisia tilanteesta. Hyvä. Ehkäpä jossain vaiheessa joku kirjoittaa laajemman artikkelin. Jos ei osaa muuten niin kopioi vaikka täältä. Veikkaajan-jutussa oli kyllä kovastikin täällä olleita näkemyksiä. En tiedä olivatko jutun kirjoittajan vai jonkun muun näkemyksiä.
 

FreezingHell

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
- Ei yhdenkään yrityksen hallitus voi ilmoittaa, että johtaja tai valmentaja on puoliksi hirressä.

Miten tuo kuulostaa minusta siltä, että Baxterille todella haetaan/on haettu korvaajaa mutta tällaisista asioista ei tietenkään kerrota julkisuuteen etukäteen. Saas nähdä, jos vaikka tapahtuisi ennen seuraavaa matsia...

Ei stna mitä lausuntoja taas, vielä oikean yrityksen pomolta. Tuohimaa päätti sitten kertoa, että "Niin oikeastihan valmentaja ja TJ ovat puoliksi hirressä, mutta enhän mä sitä voi sulle sanoa". Tuohimaa näyttää liittyvän penailijoihin.
 

julle-jr

Jäsen
Ei stna mitä lausuntoja taas, vielä oikean yrityksen pomolta. Tuohimaa päätti sitten kertoa, että "Niin oikeastihan valmentaja ja TJ ovat puoliksi hirressä, mutta enhän mä sitä voi sulle sanoa". Tuohimaa näyttää liittyvän penailijoihin.
Eikös tuo Tuohimaan lausunto kuulosta enemmänkin siltä, että miksi kyselet onko tj saamassa potkut, enhän minä sitä voisi kertoa, oli asia miten tahansa, kysy mieluummin jotain järkevämpää.
Eihän Tuohimaa anna ymmärtää yhtään mitään, neuvoo vain toimittajaa keksimään sellaisia kysymyksiä joihin hän voi vastata.
 

Fist of God

Jäsen
Suosikkijoukkue
Charleston Chiefs
Ja mun mielestä se yksi ketju missä käsittääkseni lähestulkoon yllytettiin muita lähettämään palautetta Penalle tai toimistoon, on lapsellista. Kannattais ennemminkin keksiä jotain fiksumpaa millä asiat sais kuntoon, kuin häiriköimällä.

Mitäköhän sellaiset toimenpiteet voisivat tavallisen fanin kohdalla? Parit ehdotukset taktiikkaan ja pelaajapuolelle.. Muutamat toimivat maalivahtitreenit Sakelle käyttöön ja sitten vaikka pari hyvää, ehkä jo valmiiksi oman toimen ohessa neuvoteltua sponssidiiliä... Sillä tavalla sitä sivistynyt fani auttaa joukkuettaan. Vai mitä?

Eiköhän tässä ulosmarssissa "pieni" fani tuo juuri ääntään kuuluville sillä ainoalla tavalla millä joukkueen johto voisi häntä kuunnella. Nettiadressi nyt on niin pieru saharassa että en oikein ymmärrä miten siitä nyt kukaan voi hernettä nenään vetää. Ellei sitten se koira älähdä johon kalikka kalahtaa.
 

REDNECK

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit vuodesta -68
http://www.iltasanomat.fi/urheilu/uutinen.asp?id=1446585

Tuohimaa on puhunut. Mies on ainakin huomanut lakanan mikä tietysti on ihan positiivinen asia.

Joo, huomannut on. Seisoma katsomon kaverit voivat alkaa odottamaan kutsua toimistolle pieneen puhutteluun ja siellä ei sitten pulla kahveja tarjoilla. Katsomo todennäköisesti puretaan ennen joulutaukoa tilalle kaivetaan monttu josta ei katsojat näy muihin katsomoihin, siellä sitten seisotte montussa lippujenne kanssa.

No aika näyttää tapahtuuko kehitystä fanien silmissä, epäilen ja palautetta kannattaa laittaa aina vaikka ei niihin Jokeri toimistossakaan vastata, tuskin kukaan edes lukee niitä palaute viestejä vai olisiko sekin koordinoitu jollekin Max M:lle joka "siistii" viestien sisällön ja tekee niistä oman mielensä muikaiset jotka sitten tyydyttää IFK:n johtoakin.
 

Jii-Jii

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Edelleen ne mediat jaksavat toitottaa että:

"Viikko sitten aloitetussa n. 1700 nimen nettiadressissa vaaditaan Matikaisen ja Baxterin erottamista. Virallinen kannattajaryhmä ei ollut eleen takana."

Missään vaiheessa kukaan ei ole vaatinut kenenkään eroa ks. adressissa mielestäni suoranaisesti, eikä ole todellakaan väitetty että kyseessä olisi mikään "virallinen" kannattajaryhmä. Tämän taakse mielestäni mennään nyt piiloon ihan naurettavuuksiin asti.

Mitä väliä sillä on, onko kyseessä parin sadan "virallisten" faniclubilaisten vai muutaman tuhannen "matti meikäläis" fanin mielipide? Yhtä tärkeitä, ellei tärkeämpiä ovat nuo "epävirallisten" fanien kannanotot. Huh. Mediapeliä.
 

juhana

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit 1975-2013, 2023-, Roihuttaret, K-Vantaa
Muistuupa mieleeni syksyllä 2004, kun Sir Pentti "suureen ääneen" esitteli seuran lehdessä HIFK Magazinessa kuinka HIFK:lla on Suomen parhaat fanit ja HIFK tekee aina organisaationa kaikkensa fanien eteen ja vuoropuhelu fanien ja johdon välillä toimii. Ylpeänä Matikainen avasi sähköpostista viestin, jossa eräs fani ilmoitti lahjoittavansa seuralle 20 euroa, kun HIFK teki sopimuksen Jarkko Ruudun kanssa (NHL lock out-kausi siis). Mitähän Pena nyt ajattelee faneista ja vuoropuhelusta?

Ja HUOM! Edellisellä ei ollut tarkoitus halventaa Jarkko Ruutua, HIFK Magazinea eikä varsinkaan fania, joka rahaa lahjoitti, ainoastaan Matikaista.

Jos Pena on sitä mieltä, että faneja pitää kuunnella, luulisi tekevän johtopäätökset itse. Ja kyllä minäkin annan täyden tukeni - täältä naapurista - HIFK:n fanien eiliselle mielenosoitukselle, kyllä minäkin voisin tehdä saman, jos oma seurani perseilisi samalla tavalla.
 

Apassi

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
http://www.iltalehti.fi/jaakiekko/200710196739456_jk.shtml

"Toimitusjohtajaa ei valita huutoäänestyksellä", IFK siis väittää, että se ei ole mikään punakaarti, vaikka mielestäni merkit Neuvostoliittoon/Venäjään ovat siinä mielessä ilmassa, että sielläkään ei vallasta luovuttu vuosikymmeniin, kuin ainoastaan... hmmm lieviä pakkokeinoja käyttämällä.

Jos ei Matikaista saa huutoäänestyksellä ulos, niin varteenotettava vaihtoehto olisi jalkaäänestys. Saattaisi vaikka toimia.

Tuohimaa myöskin korostaa, että IFK ei ole kriisissä. No ei saatana olekaan, kun tämähän on aivan normikausi.

YLE:n txt-tv:ssä oli myös hauska heitto Matikaiselta. Paniikkiin ei ole aihetta, koska valmennus- ja seurajohto on ennenkin ollut vastaavassa tilanteessa. Tästähän ei enää puutu, kuin Jope Ruonansuun sketsistä se TÄH Matikaisen itsensä sanomana. On nämä saatana aika veitikoita.
 
Viimeksi muokattu:

Rantasila

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
http://www.iltasanomat.fi/urheilu/uutinen.asp?id=1446585

Tuohimaa on puhunut. Mies on ainakin huomanut lakanan mikä tietysti on ihan positiivinen asia.

- Ilmeisesti kaikki ovat seurassa kuitenkin yhtä mieltä siitä, että peli ei kulje ja meillä pitäisi olla enemmän pisteitä.

Miten niin ilmeisesti? Ollaanko siellä yhtä mieltä vai ei? Tämä kuulostaa ihan siltä, että asiaa kommentoi joku seuran ulkopuolinen taho eikä seuran hallituksen puheenjohtaja.
 

jarne

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, ULUVFC #52
Fanclubin Jouni Manninen IL:n haastattelussa, Jouni painottaa että puhuu vain omasta puolestaan ja ettei hän mielipiteellään edusta kuin itseään.

"Toimitusjotajaa vaihtamalla tämän hetken pelillinen ilme tuskin muuttuisi enää tällä kaudella. Suurin osa kesken kauden tehdyistä valmentaja vaihdoksistakaan ei ole muuttanut tilannetta mihinkään suuntaan"

Yllä oleva särähtää omaan korvaan. Ollaanko me nyt siis hävitty tää kausi?
 

Johannes

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, jääkiekko.
Fanclubin Jouni Manninen IL:n haastattelussa, Jouni painottaa että puhuu vain omasta puolestaan ja ettei hän mielipiteellään edusta kuin itseään.

"Toimitusjotajaa vaihtamalla tämän hetken pelillinen ilme tuskin muuttuisi enää tällä kaudella. Suurin osa kesken kauden tehdyistä valmentaja vaihdoksistakaan ei ole muuttanut tilannetta mihinkään suuntaan"

Yllä oleva särähtää omaan korvaan. Ollaanko me nyt siis hävitty tää kausi?

Ehkä olemme hävinneet jo tämän kauden, ehkä emme. So not, sanoisi Matti Nykänen. Pentistä pitäisi päästä eroon vähän pidemmän ajanjakson menestyksen pelastamiseksi kuin yhden kauden. Baxterista pitäisi päästä eroon siksi, että pelastettaisiin tämä kausi, mutta Baxterin potkujen ei pidä pelastaa Penttiä jatkamaan HIFK:n toimitusjohtajana yhtään Baxteria pidempään.
 

Dennis

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Ollaanko me nyt siis hävitty tää kausi?
Joillekin totuus näköjään valkenee hieman myöhemmin. Riippuu tietysti mitä "kauden häviämisellä" tarkoittaa, mutta Penan & Dinojen kipparoidessa HIFKta, emme tule taistelemaan tosissaan mestaruudesta. Kekäläisellä meni reilu vuosi nostaa HIFK suurseuraksi 90 -luvun alennustilasta. Yhtä nopeasti Frank ja Pena saivat sitten joukkueen palautettua tuohon tilaan.
 

BOL

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Fanclubin Jouni Manninen IL:n haastattelussa, Jouni painottaa että puhuu vain omasta puolestaan ja ettei hän mielipiteellään edusta kuin itseään.

"Toimitusjotajaa vaihtamalla tämän hetken pelillinen ilme tuskin muuttuisi enää tällä kaudella. Suurin osa kesken kauden tehdyistä valmentaja vaihdoksistakaan ei ole muuttanut tilannetta mihinkään suuntaan"

Yllä oleva särähtää omaan korvaan. Ollaanko me nyt siis hävitty tää kausi?

Mun mielestäni näitä Fanclubin edustajien haastatteluja on aika turha edes julkaista, koska kuten tiedämme, HIFK pitää näitä kavereita aika tiukasti talutusnuorassaan. Omaan pesään ei kannata kusta koskaan, mutta nämä kaverit pitävät organisaatiota enemmän tärkeänä kuin faneja. Syitä ja selityksiä on varmasti monia, eikä vaakakupissa varmaankaan paina vähiten oma asema. Eivät nämä kaverit halua organisaatiota suututtaa, koska ainakin julkinen eriävä mielipide ajaisi nämäkin heput suoraan pihanperälle koirankoppiin.

Tavallaan ymmärrän senkin puolen tässä asiassa, että tilannetta ei hämmennetä yhtään enempää lausumalla julkisuudessa HIFK:n edustajien lausunnoista poikkeavia mielipiteitä tai arvioita. Ja juuri siitä syystä lausunnot ovat hyvinkin odotettavia ja ainakin mulle niiden arvo on puhdas nolla. Ulkopuolisten silmissä voi hyvinkin olla juuri päinvastoin.

Nyt olisikin mietittävä tarkkaan, kumman puolen mielipiteillä ja asenteilla on enemmän merkitystä. Jos halutaan ihan oikeasti antaa sellainen kuva HIFK:sta, että kaikki on ok ja kaikilla on tekemisen meininki, mennään pahasti metsään. Niillä, joita IFK:n tulevaisuus oikeasti kiinnostaa ja myös sponsoreilla ja muilla sidosryhmillä on kuitenkin aina jonkin verran sisäpiiritietoa ja jos tämä tieto on pahasti ristiriidassa julkisuuteen annettavien lausuntojen kanssa, viimeisetkin uskottavuuden rippeet menee sen sileän tien. Likapyykkiä ei tietenkään pidä alkaa pestä tässä vaiheessa julkisesti, mutta jotakin konkreettista HIFK:n puolelta pitäisi esittää. Enää ei riitä, että sanotaan, ettei joukkue ehkä ole pelannut sellaista peliä kuin kannattajilla on ollut syytä olettaa.

Siitä propsit Jonelle, että opiksi on otettu ja haastattelussa todetaan, että hän ei edusta mitään fanien virallista kantaa, vaan ainoastaan itseään. Että vähään sitä ihminen nykyään tyytyy, kun joutuu jo ääneen kiittelemään itsestäänselvyyksistä. Höh.

Pentille kenkää, Baxterille kunnon koutsitiimi, vähintään pakistoon pari vahvistusta ja jätkille saunailta kunnon lärveineen, niin jo aukeaa peli. Ketään ei tarvitse kenkiä, kun Sakke voi jatkossakin toimia joukkueenjohtajana ja Jättekiva voi vaikka jatkaa hymyilemistä. Palkka maksetaan normaalisti, kunhan hymy pysyy korvissa saakka kauden loppuun asti. En jaksa uskoa, että kaikki Baxterin eväät ovat syöty jo nyt. Herrassa on ihan varmasti sellaisiakin ominaisuuksia, joista on hyötyä, jos ja kun tosipelit alkaa. Nyt pitäisikin vain tehdä kaikki sen eteen, että organisaatio tukee miehen suunnitelmaa ja hankkii kunnon assarit eikä mitään hyviä tyyppejä, joilla ei ole mitään annettavaa.
 

Metukka

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
On se hauskaa kun näitä Hifk-ritareita marssitetaan mediaan vannomaan uskollisuuttaan. Nyt on sentään annettu ohjeeksi sanoa, että kyseessä on oma mielipide. Ja kauhea on tarve todistella ettei Matikaisen vastainen lakana ole Hifk Fan Clubin järjestämä. Ihan kuin se olisi se olennaisin asia. Mitä helvetin väliä sillä on kuka sen on järjestänyt, kun vaivaa on kuitenkin nähty ison joukon toimesta. Luulisi sen ja vajaan kahden tuhannen nimen adressissa saada tajuamaan, että tyytymättömyys on levinnyt pitkälle. Ja miksi nämä toimittajat haastattelevat vain näitä Pentin apupoikia? Luulisi toimittajan taitojen riittävän myös muidenkin mielipiteiden etsimiseen. Ei sitä tarvitsisi tulla kuin normaali kausaripaikoille kysymään mielipiteitä, niin saisivat kuulla muutakin kuin näiden uskollisten apureiden oman edun ajamista.

Hyvin on tajuttu se, että Pena kenkäisemällä ei peliesitykset heti muutu. Näin se varmasti on, mutta sillä voidaan pelastaa tulevat kaudet. Tätä Pentin tarjoamaa paskaa on tarjoiltu jo useamman kauden ajan joten itse ainakin olisin valmis uhraamaan kuluvan kauden paremman tulevaisuuden nimissä. Vituiksi tämäkin kausi kuitenkin menee ellei saada nyt heti Summasta puikkoihin. Nämä fan Clubin Pro-Hifkit ovat ilmeisesti tyytyväisiä näkemäänsä, kun eivät halua muutosta. Sitähän tässä näillä protesteilla haetaan. Sitä voikin miettiä ketkä ovat niitä todellisia seuran kannattajia, ne jotka haluavat tämän saman Hifk:n alemmuustilan jatkuvan vai ne jotka haluavat muutosta.

Turha on myöskään mennä loukkaantumisten taakse. Jos joukkueella olisi toimiva pelikirja hyökkäyksen osalta, se kestäisi myös poissaolot Kärppien viime kausi hyvänä esimerkkinä. Nyt Hifk voi sairastuvan tyhjennettyä päästä hyvien yksilöiden avulla maksimisuorituksena säälipleijareihin joista se lähtisi heti laulukuoroon. Jos olisi valmentaja joka tekisi joukkueelle modernin ja toimivan nopeisiin syöttöihin perustuvan hyökkäyspelin, tuolla rosterilla mentaisiin ainakin välieriin. Baxter ei siihen pysty. Mitä vittua tekee Rindell muuta kuin hymyilee?

Eiköhän ne muutokset ole kuitenkin siinä, että Sakke siirtyy vaihtoaitiossa 2 metriä oikealle ja valmentajat saa uudet kravaatit. Ensi kaudelle hommataan joku ok kotimainen valmentaja, mutta tästä kaudesta tulevien taloudellisten tappioiden myötä ei rahat riitä kunnon pelaajiin ja oravanpyörä on taas valmis.
 

jarne

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, ULUVFC #52
Pentistä pitäisi päästä eroon vähän pidemmän ajanjakson menestyksen pelastamiseksi kuin yhden kauden. Baxterista pitäisi päästä eroon siksi, että pelastettaisiin tämä kausi, mutta Baxterin potkujen ei pidä pelastaa Penttiä jatkamaan HIFK:n toimitusjohtajana yhtään Baxteria pidempään.

Kyllä myös ensi kausi on vaarassa jos Baxterilla mennään loppuun saakka. Lähinnä tuossa Jonen tekstissä alkoi vituttamaan "ei mitään kannata tehdä, ei siitä kuitenkaan ole mitään hyötyä" asenne. Vaikka Fanclubin vetäjien lausunnot ovat kuin suoraan Penan kynästä, silti täytyy ihmetellä heidän ämmäilyään, eivät he oikeasti voi olla tyytyväisiä nykyiseen tilanteeseen.

Nyt ymmärtää paremmin IFK-johdon vähättelevän asennoitumisen faneja kohtaan, jos faniporukan "johtajat" eivät ole valmiita vaatimaan mitään niin miksi
meitä "normaaleja" kannatajia kuunneltaisiin?

Olen oppinut tuntemaan aivan uudenlaista häpeää tänä syksynä, häpeän asiaa josta ennen olin kovin ylpeä. Hyi helvetti mitä hännystelyä ja omanedun tavoittelua, miten kehtaa?

edit. Metukalta painavaa tekstiä
 
Viimeksi muokattu:

scholl

Jäsen
Ihmettelen, jos tässä tilanteessa tuo "clubi" ei hajoa kahtia. Eri mieltä olevat voisivat laittaa vierasmatsimatkat totaaliseen boikottiin tältä kaudelta, palauttaa jäsenkortin ja perustaa uuden, kilpailevan fanijärjestön.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös