Ja mun mielestä se yksi ketju missä käsittääkseni lähestulkoon yllytettiin muita lähettämään palautetta Penalle tai toimistoon, on lapsellista. Kannattais ennemminkin keksiä jotain fiksumpaa millä asiat sais kuntoon, kuin häiriköimällä.
Ja mitähän se olisi arvon Pete? Meillä kannattajilla ei ole mitään valtuuksia HIFK:n toiminnan suhteen. Ainoa keino saada muutoksia on osoittaa mieltään ja lähettää palautetta. Niin kauan kuin palaute pysyy asiallisena, kuten tuossa tempauksessa on tarkoitus, ei kysymys ole häiriköinnistä. Itse tuon "yllytys"-ketjun avanneena en todellakaan kehottanut, ainakaan omasta mielestäni, ketään lähettämään samaa viestiä useaan kertaan, jotta tukittaisiin toimiston sähköposti, vaan ideana oli nimenomaan näyttää johtaville henkilöille kuinka moni kannattaja todella on huolissaan.
Ja muistuttaisin myös, että nuorissa on tulevaisuus, nuoret pitävät meteliä hallissa ja muutenkin osallistuvat seuran toimintaan aktiivisesti. Eivät nämä vanhat selittelijät, jotka kausi toisensa jälkeen jaksavat laittaa kaiken loukkaantumisten tai huonon onnen piikkiin.
Jos enemmistö on sitä mieltä, että muutoksia tarvitaan, antakaa heidän näyttää se. Antakaa heidän lähettää sähköpostia toimistolle, niin sitten todella nähdään ovatko nämä valittajat vain muutama nuori ja äänekäs fani, vai enemmistö seuran kannattajista.
Nyt eletään muutosten aikaa, ja on tärkeää että fanit ovat mukana siinä muutoksessa. Itse ainakin näen, että tästä on kaksi suuntaa. Homma ei missään nimessä tule jatkumaan niinkuin 2000-luvulla. Kannattajat ovat kyllästyneet siihen. Joko johto ei tajua tilannetta ajoissa ja HIFK ajautuu todelliseen kriisiin, tai sitten johto ottaa itseään niskasta kiinni, kengittää Matikaisen ja Baxterin, hankkii tarvittavat vahvistukset operatiiviseen johtoon, valmennukseen ja pelaajistoon. Fanit ovat antaneet herätyksen. Nähtäväksi jää ottaako johto sen vakavasti.