Mutta jos ne otetaan sieltä joltakin ynnä muilta sijoilta niin ei kiitos. Joku 4-5 parasta KHL joukkuetta mukaan olisi hyvä lisä tähän sarjaan.
En oikein ymmärrä tätä ajatusta?? Jos tämä sarja -CHL- on luotu ikäänkuin vastapainoksi KHL:lle, joka siis on täysin pelleilysarja, jota en vakavissani laske minkäänarvoiseksi. Jo pelkästään tämän oudon ristiinomistuskulttuurin, sekä selkeiden taloudellisten epärealiteettien vuoksi Miksi ihmeessä sieltä siis pitäisi ottaa joku mukaan sotkemaan CHL:ää, jos tarkoitus on kuitenkin luoda pitkäntähtäimen sarja, josta aikanaan tulisi nimenomaan kilpailija KHL:lle, eikä mikään hemmetin turnaus, jossa kaikki käyvät vaan hifistelemässä.
Erona tässä vielä olisi se, että nyt vallitsevasta epätasapainostaan huolimatta, tämä sarja olisi mahdollista rakentaa taloudellisten realiteettien pohjalle, jossa seura itse vastaa varojensa keräämisestä, eikä sitä tehdä minkäänlaisen rahanpesumafian kautta muutaman miljonääripellen taskuihin, jotta he saavat leikkiä suuria urheilujohtajia täällä KHL nimisellä leikkikentällään. Harvemmin -jos koskaan- opn missään nähty näin epätasapainoista sarjaa, jossa kaikki realitettit ovat kadoksissa ja leikki vaan jatkuu.
Nyt jo niin moni seura on KHL:ssä aivan kusessa, ja sinne on menossa narrilaumakin siinä kohtaa, kun joku vetää rahahanat kiinni. Kai lapsikin osaa laskea sen, ettei jokereiden lipunhinnoilla ja oheismyynnillä - ja ei varsinkaan sponsseilla- makseta edes pientä osaa vaikkapa vain tämän kauden budjetista.
En halua koskaan nähdä IFK:ta jota johdetaan samalla konseptilla kuin KHL seuroja, joten itse olen tosiaankin sitä mieltä, että KHL seurat voivat jatkaa touhuaan ihan vaan keskenään, ja pysyä poissa mahdollisesti pitkäaikaiseksikin kehittyvästä CHL:stä.
Ei siis ole ikävä narreja ollenkaan, ja olen vain kiitollinen ettei se ole IFK joka siellä nyt pelleilee, vaikka olisikin sitten muka niin hirmuisesti parempi joukkue. Ei oikein systytä mikään venäjän mestaruus ajatuksena. Pystyynkuollut sarja. :-D
ps. Ja ennekuin joku hyökkää puolustamaan sarjan korkeatasoisuutta, niin en ollenkaan kiistä etteikö siellä pelattaisi ihan hyvää lätkää parhaimmillaan, mutta realitettita ja tasapaino ovat täysin persellään, ja kun ei vaan kiinnosta, niin ei kiinnosta. :-D