HIFK 2013–2014 – joukkueen rakennus

  • 3 483 584
  • 7 163

Supertähti

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Tiedoksi vaan kaikille: Jos HIFK pysyy budjetissaan, se tekee tappiota ilman yhtään playoff-kotipeliä. Itse asiassa HIFK on budjetoinut joka kausi ainakin kaksi playoff-kotipeliä. Ei siis ihme, että huhujen mukaan oltiin turskalla ennen poffeja, sillä niin periaatteessa kuuluikin. Eri asia on sitten se, että tähän rosteriin ei olisi kuulunut mennä noin paljon rahaa.. Ja se, että runkosarjan yleisömäärä taisi olla budjetoitua suurempi?
 

aquanqua

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Mun mielestä katseet kannattaa kääntää sellaisiin pelaajiin jotka tavoittelevat NHL:stä paikkaa, mutta eivät ole toistaiseksi onnistuneet saavuttamaan tätä, mutta ovat kuitenkin vetäneet AHL:ssä hyvin.
...

IFK antaa surkealla ulkkariskouttauksella hirveästi tasoitusta kilpailijoille. Juuri tällaisia Azevedon, Laschin, Hodgmanin tapaisia löytöjä pitäisi pystyä tekemään, kun tänä päivänä KHL:n takia maakunnissa hyvän kauden pelanneita liigapelaajia ei voi enää poimia seuraavaksi kaudeksi Helsinkiin.

Ulkkarivärväykset ovat iso parannuskohde Nybarille tai hänen korvaajalleen. Miten on mahdollista, että IFK:n hankinnat ulkomailta ovat niin isolla prosentilla epäonnistuneita? Tälläkin kaudella IFK:lla on varmasti mennyt todella paljon rahaa ulkomaalaispelaajiin, mutta mikä on ollut heidän anti?

Mikko Kousa ei näköjään jatka ensi kaudella MODOssa. Siinä olisi loistava paluumuuttaja puolustukseen, mutta luonnollisesti hänen tapaisen pelaajan perässä on puoli valtakuntaa, jos paluu Suomeen edes on vaihtoehto.
 
Viimeksi muokattu:
Itse olen edelleen siinä käsityksessä, että IFK on jättänyt tarjouksen Azevedolle. Kuten jo aiemmin kirjoitin, mukana kilpailussa olisivat olleet myös Lukko, TPS ja ilmeisesti Blues. Ilmeisesti TPS on vienyt voiton tässä kilpahuudannassa. Kyllä mä silti vielä pientä toivonkipinääelättelen, että IFK olisi vetänyt välistä. Ehkä kuitenkin vaan sen vuoksi, etten keksi yhtä hyvää miestä ykkösen keskelle ensi kaudelle.

Eklund on toteutuessaan hyvä haku ensi kauden puolustuksen. Söde, Eklund ja Klubi (mikäli jatkaa) takaavat kiekollisen taidon pakistoon. Itseäni arveluttaa alakerran isännät. Kurvi ei taida enää pysyä kasassa. Melart lienee ainoa isäntä ensi kaudenpakistossa toistaiseksi. Itse kyselisin Joonas Järvisen halukkuutta palata liigaan. Samoin jo tälle kaudelle huhuiltu Topi Jaakola olisi mainio lisä puolustukseen. Siihen päälle vielä oma poika Vainonen kotiin niin kova seitsikko olisi kasassa. Siihen sitten päälle Salmea ja Silfveriä.
 

Pärde

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Colorado Avalanche
Melart lienee ainoa isäntä ensi kaudenpakistossa toistaiseksi.

Onko tämä nyt tieto, mutu vai "valistunut arvaus" (tm JHag)? Melartillahan ei ole sopimusta ainakaan julkaistuna ensi kaudesta.

Itse toivon kovasti, että Luttinen jäisi ensi kaudeksikin. Ja että Peltonen jatkaisi yhden kauden vielä. Ja että Elkinsille tehtäisiin jatkosopimus.

Luttinen menisi oikeiden ketjukavereiden kanssa hyvin ykkösessä ja Peltonen pystyisi pelaamaan kakkosen laidassa hyvällä tasolla, mikäli saa rauhassa harjoitella ja pysyy ehjänä. Elkins olisi hyvä kolmossentteri. Tässäkin ketjussa on paljon heitelty fantasiakokoonpanoja, joten laitan omani myös tähän:

Luttinen-"azevedo"-"willsie"
Peltonen-Granlund-Pakarinen
Leinonen-Elkins-Partanen
Liivik-Nykopp-Talaja
"inkkari"

Söderholm-"fernholm"
"jaakola"-"eklund"
Salmi-"nyqvist"

"raanta"
"norja"
Husso

edit: Alla oleva kommentti kolmossentterin palkkapussista on kyllä asiaa. Pienemmällä fyrkalla (ja paremmalla valmennuksella) sille paikalle voi saada yhtä pätevän, lupaavan ja kehittyvän kaverin junnuista tai maakunnista.
 
Viimeksi muokattu:

Jan_Peter

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK,Chicago blackhawks
Itse olen edelleen siinä käsityksessä, että IFK on jättänyt tarjouksen Azevedolle.

Jake Litmanen torstaina tarinoi Twitteriin, että Azevedo olisi ollut saatavissa täksi kaudeksi, mutta Pörrö ajoi ohi. Jos tämä todella on asian laita niin koko IFK:n scouting organisaatio voi tunkea pään perseeseen. Azevedossa häiritsi ilmeisesti varren pienuus, mutta samaan tutkielmaan tuskin otettiin Perraultin sairas historiaa.
Se on muuten aivan sama kuka hankinnan on halunnut tehdä tai jättää tekemättä silti UTJ kantaa vastuun. Olisi kiva tietää kuka sitä ensi kauden joukkuetta rakentaa?Rindell,Nybari vai Summanen?

Se on muuten tasan varma ettei tänne tule jos ei viime kautenakaan kelvannut ja nyt on saanut pientä tartunta pintaa joukkueen toiminnasta. Ja jos nyt onnistuu esimerkiksi Jokerit tiputtamaan, ei tule pelaamaan enää tässä maassa.

Muuten tuossa Hannulassa haisee kilometrien päähän, että pakkaa kamansa välittömästi kun kausi on ohi eli sopimus muualle on todennäköisesti olemassa. Ei muuten olisi noin haluton paska.
Corey Elkinsin voisin pitää, mutta sekin on riippuvainen pelkästään palkkapyynnöstä ja tuskin tulee Suomessa pelaamaan alle 150k palkka pussilla. Siinä voi jokainen miettiä onko se oikea palkka ulkomaalaisella 3.sentterille.
 

Pärde

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Colorado Avalanche
farmiin lähetetty Chris Bourque

Chris Bourque saattaisi myös saada faijansa houkuteltua eläkkeeltä takaisin karkeloihin (tällaisista kuvioista meilläpäin on muutenkin kokemusta), niin saataisiin ensi kauden puolustukseenkin vähän kokemusta lisää.
 

ruoska

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Penguins, Liverpool, Real Madrid
Mikko Kousa

Nyt kannattaisi olla oikeasti hereillä. Kousa ei tule jatkamaan ainakaan Modossa. Nyt monen vuoden pahvia Kekelle ja kaveri tänne takaisin. Siinä olisi sitä ns. laatukamaa pakistoon.
 

tant gredulin

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Se on muuten aivan sama kuka hankinnan on halunnut tehdä tai jättää tekemättä silti UTJ kantaa vastuun. Olisi kiva tietää kuka sitä ensi kauden joukkuetta rakentaa?Rindell,Nybari vai Summanen?

Ribari, Nybari vai Subari. Kiva.

Kousan ottaisin kiljuen, toivottavasti joku noista on hereillä.
 
Onko tämä nyt tieto, mutu vai "valistunut arvaus" (tm JHag)? Melartillahan ei ole sopimusta ainakaan julkaistuna ensi kaudesta.

Itse olen kuullut, että Ilarilla olisi jo sopimus ensi kaudesta. En toki ole sisäpiiriläinen, mutta tunnen muutaman henkilön, jotka ainakin toistaiseksi ovat olleet varsin hyvin perillä neuvotteluista. Koska itse en ole nähnyt mitään varmaa todistetta sopimuksen olemassa olosta, niin sanotaan nyt sitten kyseessä olevan valistunut arvaus.
 
Suosikkijoukkue
Chelsea FC
Melartin pelit ovat tämän vuoden puolella menneet sen verran keskinkertaisesti, että ei ole mikään ihme, jos itänaapurista ei ole enää kuulunut niin paljoa. Ja tämä kevättalvi on ollut suorastaan surkea, joten yksi vuosi SM-liigassa ei olisi pahitteeksi, ei siis ihme, vaikka olisi jo nimi paperissa.

Jos HIFK hommaa Eklundin, niin tuskinpa Kousa enää tulee. Jos tulisi molemmat, niin sitten olisi HIFK:n pakisto aika bueno. Sillä edellytyksellä, että Melart jatkaa. Tähän vielä joku isompi peruspakki ja taustalla nuoremmat pelaajat Salmi, Silfver etc.. Mm. Julius Nyqvist tulee haastamaan ensi kaudella paikkaa HIFK:n pakistosta. Näin ollen, ei kaikkea tarvitse naarata pelaajamarkkinoilta.

Hyökkääjistön kokoaminen on huomattavasti haastavampi kokonaisuus. Ensinnäkin, ykköskorin pelaajien perässä on useita seuroja. Tämän takia pitäisi olla jotain, millä pelaajan voisi tänne houkutella. HIFK voisi joskus myös tehdä poikkeuksen ja yrittäisi löytää niitä hiomattomia timantteja joukkueeseen. Valmiista pelaajista joutuu maksamaan selvästi enemmän. Niitäkin tarvitaan tottakai, mutta ei tänäpäivänä ole varaa enää rakentaa kolmea ketjua ainoastaan sellaisista pelaajista. HIFK:n omista junnuista ei ole tulossa apuja vuosikausiin.
 

TKR-69

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kiekko-Vantaa
Huhuissa pyörii, et Hifk:n olis tulossa: Salomäki, Hagman, Salmelainen, Armia, J. Ikonen? Melart olis lähdössä, ei kuulu Ramin suunnitelmiin.
 

Walkin

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pittsburgh Penguins
Huhuissa pyörii, et Hifk:n olis tulossa: Salomäki, Hagman, Salmelainen, Armia, J. Ikonen? Melart olis lähdössä, ei kuulu Ramin suunnitelmiin.

Hohho kusisin hunajaa viikon jos tuollainen viisikko Nordikselle rantaituisi ensi kaudella.
 

winston

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Huhuissa pyörii, et Hifk:n olis tulossa: Salomäki, Hagman, Salmelainen, Armia, J. Ikonen? Melart olis lähdössä, ei kuulu Ramin suunnitelmiin.

HIFK voittanut jonkun tolkuttoman loton?

Laitetaan sitten vielä toivomuslistalle Kousa, Wirtanen, Kylie Minoque nuorempana ja Jeesus.
 

Meedio

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Atletico Madrid
Armialla sopimus 2015-2016. Enemmän kaveria oltaisiin viemässä AHL:n. Hienoja nimiä mutta mikä on todellisuudenpohja näissä asioissa. Muutosta tulee se on varma. Toivotaan että Rami on päättämässä ketä otetaan eikä Nybari. Ja jos kiva Harri joka valmensi junnujen MM-joukkuetta saisi houkuteltua muutaman hyvän ja lupaavan junnun.
 

JHag

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Leijonat vm. -88 ja -92
Mun käsittääkseni Melart pelaa loukkaantuneena ja vamma haittaa varsinkin luistelua.

Kyllä ja olin suorastaan helpottunut kun kuulin tämän. Melart ei pelaisi ollenkaan, ellei nyt olisi playoffit menossa. Ja pomminvarmasti Melart kuuluu HIFK:n ensi kauden suunnitelmiin. Mutta tarjouksen pitää osua kohdilleen.
 

Supertähti

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Kyllä ja olin suorastaan helpottunut kun kuulin tämän. Melart ei pelaisi ollenkaan, ellei nyt olisi playoffit menossa. Ja pomminvarmasti Melart kuuluu HIFK:n ensi kauden suunnitelmiin. Mutta tarjouksen pitää osua kohdilleen.

Melartin palkkapyyntö ensi kaudeksi on >200k (ja sama Varakkalla). Kannattaako maksaa? Ehkä Melartille, Varakkaalle ei. Luulin jo, että Melartilla on vain noussut päähän orastava menestys, kun on pelannut niin paskasti. "Onneksi" on vain loukkaantunut. Pelkäsin tosin jo aiemmin, että Ilarille käy Hankit, on nimittäin oikeasti kohtuu kusipää kaveri ollut ainakin nuorempana. Olen kaverista saanut ihan päinvastaisen kuvan kuin Urheilulehden Seppänen, jonka mukaan Melart on joku kiekkonero pukukopissa. Mutta mikäs siinä, jos peli kulkee.
 

JHag

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Leijonat vm. -88 ja -92
Mua ei ylipäätään kiinnosta mikään kuin se, miten peli kulkee kaukalossa. Vaikka olisi miten kiva pukukoppipelaaja, niin ei mitään käyttöä, jos ei ole kentällä hyötyä. Ja sama toisinpäin: jääkiekkojoukkue on työpaikka, missä kaikkien työkavereiden ei tarvitse olla keskenään ylimpiä ystäviä. Pääasia että peli kulkee. Suomessa on sellainen kiva perinne, että alas ammutaan paljon nopeammin kuin nostetaan ylös. Pelaajan täytyy ensin pelata todella monta ottelua hyvin, ennenkuin heruu kehuja. Sitten pari ottelua huonosti ja heti sanotaan: nyt se palasi omalle tasolleen, ei se koskaan hyvä ollutkaan. Tää on hieno suomalainen luonteenpiirre :). Passiivinen negatiivisuus.
 

Supertähti

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Mua ei ylipäätään kiinnosta mikään kuin se, miten peli kulkee kaukalossa. Vaikka olisi miten kiva pukukoppipelaaja, niin ei mitään käyttöä, jos ei ole kentällä hyötyä. Ja sama toisinpäin: jääkiekkojoukkue on työpaikka, missä kaikkien työkavereiden ei tarvitse olla keskenään ylimpiä ystäviä. Pääasia että peli kulkee. Suomessa on sellainen kiva perinne, että alas ammutaan paljon nopeammin kuin nostetaan ylös. Pelaajan täytyy ensin pelata todella monta ottelua hyvin, ennenkuin heruu kehuja. Sitten pari ottelua huonosti ja heti sanotaan: nyt se palasi omalle tasolleen, ei se koskaan hyvä ollutkaan. Tää on hieno suomalainen luonteenpiirre :). Passiivinen negatiivisuus.

Tästä täysin samaa mieltä, olen ennenkin kirjoittanut suomalaisten negatiivisuudesta ja kateudesta tänne. Voin vain kuvitella, millaiset hehkutukset esimerkiksi espanjalaisessa mediassa olisi ollut Pukin maalista, jos asetelmat olisivat olleet päinvastaiset. Oikeasti on pääasia, että peli kulkee ja tulosta syntyy. Ja jos peli kulkee, tietty kusipäisyys on vain oikeastaan hyvästä (esim. Zlatan). Mutta silloin kun peli ei kulje, on täysi löysä paska ja kusipää omalle jengilleen kentällä (Hank), voi mun mielestä painua hiuksista vittuun.
 

Apassi

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Melartin palkkapyyntö ensi kaudeksi on >200k (ja sama Varakkalla). Kannattaako maksaa?

No huhhuh. Mikäli tämän tason pelaajille maksettaisiin tämmöisiä palkkoja, niin ei ihme ettei 3 miljoonaa riitä pelaajabudjettiin. Melart on kieltämättä mennyt pelaajana eteenpäin, mutta yli 200k:n palkka tuntuisi aika uskomattomalta.
 

newill

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Ei missään nimessä Melartille ja Varakkaalle mitään 200k sopimuksia, jos joku muu on niin hölmö että maksaa niin sopimusta tekemään vaan.

Jos HIFK on ylittäny 3 miljoonan euron budjetin tällä porukalla nybari on kyllä kotiuttanut omia poikia helvitinmoiseen ylihintaan. Kannattais unohtaa nämä omat pojat jotka ovat lähteneet muualle koska niitten sopimuksia ei ole uusittu...
 

JHag

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Leijonat vm. -88 ja -92
Tästä täysin samaa mieltä, olen ennenkin kirjoittanut suomalaisten negatiivisuudesta ja kateudesta tänne. Voin vain kuvitella, millaiset hehkutukset esimerkiksi espanjalaisessa mediassa olisi ollut Pukin maalista, jos asetelmat olisivat olleet päinvastaiset.

Yes, mulla on osittain ulkosuomalaiset sukujuuret ja pystyn suhteellisen puolueettomasti sanomaan, että suomalainen negatiivisuus on hyvin poikkeuksellista. Samaan hengenvetoon pitää todeta, että ei sitä nyt kuitenkaan tarvitse olla ylitsevuotavan positiivinenkaan. Mutta jos näistä kahdesta pitää valita, niin viihdyn kuitenkin mieluummin jenkkien "how u doing?" -maailmassa kuin Suomen "Mitä vittua toikin luule olevansa" -suossa. Suomessahan odotetaan ja toivotaan, että Pukki saa kenkää Schalkesta, palaa Suomeen ja päästään ilkkumaan, että ei siitäkään ollut mihinkään. Myös MG:n NHL-uran epäonnistuminen on monelle suomalaiselle märkä uni. Se meni tekemään poikkeuksellisen hienon maalin MM-kisoissa ja näin ei saa toimia. Pitää olla samaa seiskamiikkapaskaa kuin muutkin. No, tämä tästä aiheesta.

Varakkaan ja Melartin palkkapyynnöt eivät mun tietääkseni ole noin korkeat kuitenkaan. Topiciin palatakseni.
 

douppi

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Liverpool
Vähän kyllä hämää sen Jonne Virtasen tilanne. Moni hyvin IFK:n asioista perillä oleva on sanonut, että sillä on ollut sopimus IFK:n kanssa jo aika pitkään. Myös ihan perushallipuheissa tuo on kuultu monesti. Nyt moni käy vuorotellen ilmoittamassa, että ehei sillä mitään sopparia olekaan. Omituista, en tajua.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös