Hifk 2002-2003

  • 1 303 450
  • 10 974
Tila
Viestiketju on suljettu.

Hanska

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pääkaupunkiseudun joukkueet
Re: Re: Ai mua sattuu

Viestin lähetti TheAnimal


Ei kai tässä oikeasti etsitä mitään urheilutoimenjohtajaa, vaikka eräät fanit sellaisen välttämättä haluaisivatkin.


Missä näiden miesten saavutukset ja näytöt ovat joukkueen kasaajina?
[/B]

Kyllä se on kuin seinälle puhuisi kun Animalille yrittää selittää järkeä.

Yritetään uudestaan:

Miksi ei etsittäisi urheilutoimenjohtajaa? Pena ei hallitse hommia kuten ei Moberg hallinut, eikö virheista aiota ikinä todellakaan ottaa oppia? Jos sinun mielestä Matikainen on niin helvetin pätevä parin maajoukkueonnistumisen takia niin avaa silmät. Sen jälkeen on tapahtunut paljon ja Matikaisen näytöt ennen sitä olivat hirveitä. Hän kävi mm. 80-luvulla 3 vuoden pikavisiitillä tuhoamassa IFK:n rippeet. Ja 90-luvulla kun ei työnantajia näkynyt laittoi Herra Matikainen pystyyn oman kaljatelttabisneksen jonka velkoja hän todennäköisesti vieläkin makselee. Siis missä ovat sitten Matikaisen joukkueen kokoamis näytöt? EI MISSÄÄN, koska sellaisia ei ole!

Niin, IFK:n tulevaisuuden kassakriisisitä puheenolleen, niin paljonko rahaa siinä kassassa on? Tarkoitan edellisistä vuosista ennen Matikaisen aikakautta. Olisi hauskaa tietää missä loppujen lopuksi mennään. Mutta sekin lienee turha toivo, ellei Herra Animal itse voi kertoa.

ps. Kävin itse katsomassa sunnuntain IFK-Saipa ottelun jossa kohtasi yritteliäs IFK ja divarivalmis Saipa, ainakin sen pelin perusteella. Katsojia 5 500 mikä riittänee juuri juuri hallituksen hymyyn. Suhonen reagoi 3-4 kertaa vaihtoaitiossa ja jokainen kerta oli kyse tuomarin päätöksestä. Vaikuttaa siltä ettei herra Suhonen salli tuomareilta "väärinkäsityksiä".
Minun mielestä leijui hallissa kokoajan feelis "olemme uppoamassa", ehkä olen väärässä? Animal saa vielä paiskoa paljon hommia näillä sivuilla ennen kuin monen samankaltainen käsitys muuttuu, siitä olen 100% varma!
 

Snakster

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Re: Re: Re: Ai mua sattuu

Viestin lähetti Hanska

Miksi ei etsittäisi urheilutoimenjohtajaa? Pena ei hallitse hommia kuten ei Moberg hallinut, eikö virheista aiota ikinä todellakaan ottaa oppia? Jos sinun mielestä Matikainen on niin helvetin pätevä parin maajoukkueonnistumisen takia niin avaa silmät. Sen jälkeen on tapahtunut paljon ja Matikaisen näytöt ennen sitä olivat hirveitä. Hän kävi mm. 80-luvulla 3 vuoden pikavisiitillä tuhoamassa IFK:n rippeet. Ja 90-luvulla kun ei työnantajia näkynyt laittoi Herra Matikainen pystyyn oman kaljatelttabisneksen jonka velkoja hän todennäköisesti vieläkin makselee. Siis missä ovat sitten Matikaisen joukkueen kokoamis näytöt? EI MISSÄÄN, koska sellaisia ei ole!

Mielestäni Matikaisella on ihan hyvät näytöt joukkueen kasaamisesta esimerkiksi tältä kaudelta. Kuten veli Seniorkin tuossa totesi, en minä ainakaan muista, että joku olisi kauheasti valitellut elokuussa Rosterin paskuutta. Ainoat sössimiset olivat Hannes, joka meni sivu suun HPK:ltakin ja Eskelinen, joka olisi pitänyt pitää meillä. Levokarin lähtö oli kai kuitenkin melkein kaikille yllätys, joten se että siihen ei reagoitu nähtyä paremmin, on aika pieni synti. Veskarisotkustakaan ei voida käsittääkseni pelkkää Penaa syyttää. Eli toisin sanoen, Seniorin sanoin, vika ei ole rosterissa.
 

Daespoo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Hameenlinna Moderators
Draper ja Hedberg olivat aivan järkyttävän huonoja hankintoja ja tämän tiesivät lähes kaikki jo kesällä.
 

Senior

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Viestin lähetti Daespoo
Draper ja Hedberg olivat aivan järkyttävän huonoja hankintoja ja tämän tiesivät lähes kaikki jo kesällä.

Haistoit äksöniä ja tulit. ;-)

Hedbergistä hyvin moni oli samaa mieltä, Draperin hankinnassa närästi myös tapus Riksman. Draper-hankinnasta päävastuu menee Apelle. Onneksi siitä virheestä otettiin opiksi.

Nykypaikeilla jos mennään, ei Hedberg tulle saamaan kovin paljoa peliaikaa. RPL:n tervehdyttyä, Jeren tultua takaisin ja Purolan (eilen 7. pakki) saatua näyttömahdollisuutensa on Nicken tie rosteriin vielä kivinen. Fysiikka ei riitä.
 

Robin

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Viestin lähetti seetre
Mua askaruttaa se että IFK organisaatiosta on alkanut kuulumaan enemmän kielteisisä kuin myönteisiä asioita. Esim. Kantorin virtsavaihe, Pärssisen tyytymättömyys jne. Rapatessa roiskuu ja on selkeetä että pelaajat ovat vittuuntuneita kun pelit menee päin persettä.
Organisaation puolelta voi kysyä että miksi esim Danske vei fyrkkansa IFK:oosta ulos vaikka optio tästä kaudesta oli olemassa? Miksi Koff harkitsee vetäytymistä jne. Ylimielisyys pelaajakaupoissa on kussut meiltä viime kesänäkin muutaman pelaajan. Ylimielisyys sidosryhmiä eli faneja ja sponsoreita kohtaan saattaa viedä organisaation rahapulaan. Onko IFK:oossa vääriä henkilöitä töissä? Eivätkö he ymmärrä suhdemarkkinoinnin tärkeyttä?

SaiPa pelissä huomasin Siemens merkkien hävinneen housujen etulahkeesta, vahvistin asian myös netistä. Tietääkö kukaan oliko Siemens sopimus vain osa kauden kestävä vai onko sponsoriosastolla havaittavissa lisääntyvää tyytymättömyyttä?
 

Johannes

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, jääkiekko.
Kyllä meillä piti olla ihan kilpailukykyinen rosteri ennen kauden alkua. Itse olin aivan varma, että olemme koko runkosarjan ajan sijoilla 3-6 ja taistelemme kotikenttäedusta loppuun saakka.

Pentti teki minusta ihan hyvää työtä kasatessaan tämän kauden joukkueen tai sanotaan, ettei Pena ainakaan ansaitse potkuja viime kesän hankintojen takia. Tuomo Ruutu ja Timo Pärssinen varsinkin olivat loistavia kaappauksia. Penana kyllä kuitenkin harkitsisin Utj:n palkkaamista ihan vakavissani viimeistään keväällä. Silloin uusi henkilö tosin pääsee mukaan vasta kauden 2004-05 joukkueen kasaamiseen.

Se, ettei joukkueesta tosiaan ole saatu enempää irti onkin jo toinen juttu. Erikoistilanteiden eli yli-ja alivoiman nihkeys minua jaksaa hämmästyttää eniten. Ylivoimalla olemme liigan 10. paras joukkue ja alivoimalla sijalla 12. Kun Suhonen palkattiin viime talvena ifk:n valmentajaksi, oletin että juuri näissä asioissa näkyisi Apen kokemus NHL:ssä.

Pelityylistä ei nyt sen enempää kuin, katselisin mielelläni vähän fyysisempää lätkää ottelusta toiseen.

Ei Ape tai Pena voi tietysti kiekkoja itse maalinsuulla torjua. Minusta Draperin täydellinen romahtaminen oli kuitenkin yllätys. En odottanut hänestä ihan huippumaalivahtia, mutta tuskin kukaan tätäkään arvasi.

Ei meillä huono joukkue ole. Pari pakkia hankkisin (toinen Jere) ja miettisin jotain ratkaisua valmentajakuvioon. Joku aktiivisempi peluuttaja voisi tulla nykyisen kolmikon avuksi loppukauden ajaksi. Muuten tuntuu, että emme saa sitä irti joukkueesta, mitä pitäisi saada.

Kausi on vielä nuori. Vielä ehtisimme mukaan taistelemaan mitaleista pienillä muutoksilla.
 

Daespoo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Hameenlinna Moderators
Omasta näkökulmasta Alpo on selkein epäonnistuja, Penallakin oli pari 'harhaosumaa' kesällä mutta muuten paketti on kyllä kilpailukykyinen ja Alpon pitäisi siitä saada huomattavasti enemmän irti.
 

bull

Jäsen
Viestin lähetti Johannes
Pentti teki minusta ihan hyvää työtä kasatessaan tämän kauden joukkueen tai sanotaan, ettei Pena ainakaan ansaitse potkuja viime kesän hankintojen takia.

Mielestäni joukkue kasattiin epätasapainossa, puolustus unohdettiin täysin... Vai mitä kertoo se että Levokarin tilalle hankittiin paikkaajaksi Nicce... :o)
 

Hanska

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pääkaupunkiseudun joukkueet
Re: Re: Re: Re: Ai mua sattuu

Viestin lähetti Snakster
Mielestäni Matikaisella on ihan hyvät näytöt joukkueen kasaamisesta esimerkiksi tältä kaudelta. Kuten veli Seniorkin tuossa totesi, en minä ainakaan muista, että joku olisi kauheasti valitellut elokuussa Rosterin paskuutta.

Niin, se on sitten sinun mielipide, ja muista että vaikke ehkä täällä Jatkoajassa ei puhuttu IFK:n huonosta joukkueesta, niin kyllä mualla puhuttiin!

Esim. lätkätoimittajien veikkaukset kauden kulusta kertoi vankan mielipiteen IFK:n joukkueen huonoudesta, kuten se onkin.

Tietysti mikäli verrataan Matikaisen viime kauden joukkueeseen (joka on mielestäni IFK:n kaikkien aikojen pohjasakki, ja niitä on riittänyt) niin tekivät tähdet Pärssinen ja Simicek tulollaan jo niin paljon että monella meni vintti onnesta pimeäksi.
Mutta muista, IFK:lla on 11 milj mk pelaajabudjetti, ja siihen nähden on Matikainen todella epäonnistunut. Kuka vaan, ja totean että todella kuka vaan voi koota tuolla summalla tämän joukkueen. Se mitä esim. Ville Siren, Kaj Linna, jne..voisi tehdä tuolla rahalla kiinnostaa ainakin minua, oletko varma ettei sinua kiinnostaisi?!?
 

Snakster

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Re: Re: Re: Re: Re: Ai mua sattuu

Viestin lähetti Hanska


Tietysti mikäli verrataan Matikaisen viime kauden joukkueeseen (joka on mielestäni IFK:n kaikkien aikojen pohjasakki, ja niitä on riittänyt) niin tekivät tähdet Pärssinen ja Simicek tulollaan jo niin paljon että monella meni vintti onnesta pimeäksi.
Mutta muista, IFK:lla on 11 milj mk pelaajabudjetti, ja siihen nähden on Matikainen todella epäonnistunut. Kuka vaan, ja totean että todella kuka vaan voi koota tuolla summalla tämän joukkueen. Se mitä esim. Ville Siren, Kaj Linna, jne..voisi tehdä tuolla rahalla kiinnostaa ainakin minua, oletko varma ettei sinua kiinnostaisi?!?

Kyllä kai viime vuosien pohjanoteeraus oli Keklun kasaama 96-97 tiimi, jossa vaikuttivat mm. suuruudet Molin ja Eriksson.

Ja mitä Kaj Linnan tai Ville Sirenin tai kenen tahansa muun tuolla rahalla kasaamiin joukkueisiin tulee, niin kai jokaiselta jonkun fantasy-hockeyn pelaaminen jollain tavalla onnistuu. Eri asia on, että saadaanko niitä pelaajia IFK:n kanssa sopimukseen ja mikä on päivän kunto. Ajatusleikkinä parhaiden poimiminen on hieno, mutta ihan niin se ei taida mennä.

Edelleen olen sitä mieltä, että Pena onnistui tänä vuonna kohtalaisen hvyin. Paska tulos ei johdu siitä. Utj:n palkkamisen kannalla olen silti lähinnä syystä, että yhden ihmisen aika ei riitä kaikkeen eikä varsinkaan aktiiviseen scouttaukseen.
 

Johannes

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, jääkiekko.
Viestin lähetti bull
Mielestäni joukkue kasattiin epätasapainossa, puolustus unohdettiin täysin... Vai mitä kertoo se että Levokarin tilalle hankittiin paikkaajaksi Nicce... :o)

On siinä huumoria tietysti.

Minusta ei kaikkia hankintoja voi kuitenkaan tuomita parin hudin (Draper ja Hedberg) takia. Jos Jere saadaan jossain vaiheessa kautta pelaamaan, auttaisi se jo yksistään todella paljon. Kai Jeren palkaankin on jotain on jouduttu budjetissa varaamaan. Pelaajia ei valitettavasti voi ostaa varalle joka tilannetta varten.

Jos saadaan Jere mukaan kokoonpanoon, voisi puolustus näyttää tältä:

Kantor-Zidlicky
Karalahti-Söderholm
Saarinen-HPikkarainen
Kurvinen-Lehtonen

8 kpl ihan hyviä pakkeja. Joukkue, jos alkaa sisäistää Apen pelityylin vähän paremmin eli hyvät ottelut lisääntyvät suhteessa huonoihin, niin kyllä tästä voi vielä menestystä tulla.

Viikonloppuna minusta ifk pelasi molemmat ottelut ihan siedettävää lätkää. Lauantaina Stathos ei oikein onnistunut. Viidellä maalilla pitäisi voittaa ottelu aina.
 

Senior

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Re: Re: Re: Re: Re: Ai mua sattuu

Viestin lähetti Hanska

Mutta muista, IFK:lla on 11 milj mk pelaajabudjetti, ja siihen nähden on Matikainen todella epäonnistunut. Kuka vaan, ja totean että todella kuka vaan voi koota tuolla summalla tämän joukkueen.

Ehkei nyt ihan. Ei se tosin tekis pahaa, jos 11 miljoonan jengistä saataisiin 11 miljoonan suoritus irti.

Hankitaas vähän lisää lihaa luiden ympärille. Esimerkin vuoksi ote pistepörssistä:

10. Kuhta Kimmo, HIFK 9+8 17
13. Pärssinen Timo, HIFK 7+10 17
29. Zidlicky Marek, HIFK 1+13 14
35. Kantor Robert, HIFK 6+7 13
40. Grünn Carlo, HIFK 8+4 12
42. Ruutu Tuomo, HIFK 4+8 12
43. Simicek Roman, HIFK 3+9 12
46. Vihko Joonas, HIFK 7+4 11
51. Vopat Roman, HIFK 5+6 11

9 äijää liigassa viidenkymmenenyhden parhaan joukossa. Ei kai paha? Mukana KAIKKI ulkomaalaiset (ei tietty veskari). Mukana kaikki puhutut vahvistukset. Ei niin paskoja hankintoja. Verratkaa muihin seuroihin.

Meillä on yhdeksän miestä yli kolmenkymmenen pisteen tahdissa. Viime vuonna heitä oli 1 (yksi).

Vain pakit meiltä puuttuu (pari jo on) ja pari jarrua on liikaa (siellä penkin takana).
 

chico

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Ai mua sattuu

Viestin lähetti Snakster

Edelleen olen sitä mieltä, että Pena onnistui tänä vuonna kohtalaisen hvyin. Paska tulos ei johdu siitä. Utj:n palkkamisen kannalla olen silti lähinnä syystä, että yhden ihmisen aika ei riitä kaikkeen eikä varsinkaan aktiiviseen scouttaukseen.
Hyökkays on koottu hyvin ja siitä suurin osa on täällä ollut samaa mieltä (varsinkin sen jälkeen kun ruutu saatiin kiinnitettyä). Tosin matikainen on sortunut samaan kuin mobergin usein sortui, eli puolustukseen ei kiinnitetä tarpeeksi huomiota. Pentin papereissa puolustus näytti keväällä tältä:
Kantor-Z
Lehtonen-Saarinen
Kurvinen-Levokari
Lamberg,Purola,Pikkarainen,Kolehmainen,Ilkka.
Luotettiin siihen että junnuista noin kaksi kasvaa kauden aikana liigatason pakiksi. Nyt näin on käymässä varauksella yhden osalta (Pikkarainen).

Levokari lähti ja Nikke tuli, mutta tällä ei ole kovin suurta merkitystä, kummallakaan ei olisi ollut suurta roolia ja fysiikka pitäisi riittää ilman levokariakin kun katsoo kahta ekaa paria yllä.

Söderholmista saatiin lottovoittona yksi liigatason pakki, mutta tämä ei ollut pentin millään tavalla pentin ansiota.

Kuitenkin puolustus on luvattoman kapeasti koottu hyökkäykseen verrattuna ja siitä on useastikin mainittu eri kirjoittajien toimesta täällä. Eli aivan puhtaita papereita pentille ei voi antaa joukkueen kasauksesta.
 

Senior

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Ai mua sattuu

Viestin lähetti chico

Söderholmista saatiin lottovoittona yksi liigatason pakki, mutta tämä ei ollut pentin millään tavalla pentin ansiota.
*****
Eli aivan puhtaita papereita pentille ei voi antaa joukkueen kasauksesta.

Kertoisitko perusteluja Söderholm -kannallesi? Lottovoitto, ei Pentin ansiota? Kui?

Ei voi antaa ei. Kaikkihan me teemme virheitä. Kyse on minusta enemmän siitä, mitä tehdään virheiden korjaamiseksi. Draper oli huti -> kenkää. Nicke oli huti -> ei pukenut esim eilen. Mielenkiintoista nähdä, mitä tapahtuu sille isolle virheelle, vai paraneeko peli nykyeväin.
 

chico

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Ai mua sattuu

Viestin lähetti Senior
Kertoisitko perusteluja Söderholm -kannallesi? Lottovoitto, ei Pentin ansiota? Kui?

Ei voi antaa ei. Kaikkihan me teemme virheitä. Kyse on minusta enemmän siitä, mitä tehdään virheiden korjaamiseksi. Draper oli huti -> kenkää. Nicke oli huti -> ei pukenut esim eilen. Mielenkiintoista nähdä, mitä tapahtuu sille isolle virheelle, vai paraneeko peli nykyeväin.
Söderholm tuli käsittääkseni try-outille agenttinsa pyynnöstä eli ketään ei oltu hankkimassa mutta hänelle annettiin silti try-out. Hyvä että kiinnitettiin kun osoitti olevansa pelimies, mutta pointtini oli se että jos söde ei olisi halunnut try-outille hänen tilallaan ei olisi ketään.(EDIT: siis alunperin, ehkä jo tässä vaiheessa kautta olisi hankittu joku jos södeä ei olisi).

Tietenkin virheitä sattuu ja hyvä että niitä korjataan, mutta olen edelleen sitä mieltä että puolustus oli alunperinkin liian kapea, mikä on tietenkin nyt näkynyt vielä selvemmin kun lehtonen-saarinen akseli ei ole täyttänyt odotuksia.
 

Senior

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Ai mua sattuu

Viestin lähetti chico

Tietenkin virheitä sattuu ja hyvä että niitä korjataan, mutta olen edelleen sitä mieltä että puolustus oli alunperinkin liian kapea, mikä on tietenkin nyt näkynyt vielä selvemmin kun lehtonen-saarinen akseli ei ole täyttänyt odotuksia.

Olen aivan samaa mieltä. The Ketju, sivu 333, 17.09.2002, kirjoitettu juuri ennen kauden avausta. Siellä minun epäilykseni mm puolustuksesta, maalivahdeista jne. ;-)
Kantani pätee monin osin edelleen.
 

JHag

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Leijonat vm. -88 ja -92
Jep, Pentin joukkueen kasaaminen tälle kaudelle on vähintään tyydyttävää tasoa, siitä ei pääse mihinkään. Simicek ja Pärä ovat Pentin käsialaa, niin tosin myös "yllättäen" suoran sopparin saanut suuruus Kuopiosta nimeltä Eetu Qvist. Samoin Nicce Hedberg. Mutta yhteensä plussan puolella Pentti silti on.

Draper oli Apen typerä valinta, Pena halusi Bäckströmin ja Riksmanin. Edelleen Pena plussalla. Tuomo Ruutu tuli sitten ihan omia reittejään, samoin em. Söderholm.

Koeta Animal ymmärtää Pentti-kritiikkikin. Minusta sinulla on ketunhäntä kainalossa, koska toistuvasti torjut ajatukset UTJ.stä sun muista nykyaikaistamisista aika -luvalla sanoen- lapsellisilla argumenteilla. Missä ovat Ville Sirenin näytöt joukkueen kasaajana? En tiedä, mutta olisin valmis antamaan tilaisuuden. Jollain näytöillä hänet katsottiin ja katsotaan edelleen kykeneväksi HIFKiä sata kertaa isomman Washingtonin kykyjenetsijäksi. Ei tuolla tavalla puhu tulevaisuuten uusin ajatuksin katsova henkilö. Tuolla tavalla puhuu nykyisten asemiensa puolesta pelkäävä henkilö? Äläkä ota henkilökohtaisesti, kuten et fiksuna hemmona varmasti otakaan. Arvostan vallan perkeleesti käsitystäsi itse pelistä ja sen pelaamisesta ja epäilen, että olemme kenties joskus kolunneet samoja jäitä. Ja kyllä, juuri sinä olit meistä kaikkein ryhdikkäimmin Apea vastaan alusta alkaen. Ansaitut pinnat siitä.

Jos yritykset ylipäätään suhtautuisivat itseään yliarvostavasti kaikkeen ja aina, ei mikään menisi eteenpäin, eikä uusia tekijöitä näkyisi missään. Jos minä itse omassa yrityksessäni ja hommissani suhtautuisin niin, että omat näyttöni ovat kuitenkin kiistattomat ja omat hommani ovat ylivoimaisen vaikeita kenelle tahansa muulle, niin olisin menestynyt huonommin kuin olen nyt. Vaikka näyttöni ovatkin kiistattomat - siis omassa duunissani. Mutta samanlaista ylpeyttä tunnen nuoremmista tekijöistä, joita olen ollut löytämässä. Aika kulkee, miehet vaihtuvat ja KUKAAN ei ole korvaamaton MISSÄÄN. Kysykää vaikka suorasääristen joukkueelta Hietaniemellä. Sielläkin makaa K.Kairtamosta alkaen monia omasta mielestään täysin korvaamattomia henkilöitä.

Jääkiekkojoukkueen johtaminen ja kasaaminen tietyllä budjetilla EI OLE ylivoimaisen vaikeaa. Ei kerta kaikkiaan ole, näyttöjä tästä on havaittavissa ympäri maata ja maailmaa. Se, että sanon näin, ei tarkoita sitä, että olisin itse osaava tässä. Ei suinkaan. Mutta minulle riittävät näytöiksi Jokerit, HPK, Saipa, Kärpät.......

Jos haluamme uskoa, että HIFK ei olisi yhtään mitään ilman Matikaista, Heinoa ja kumppaneita, niin mikään ei muutu. Vain valmentajat ja pelaajat vaihtuvat ja riidat + menestymättömyys jatkuvat.

Naurettavinta tässä on se, että pitäisin Matikaisen tj:na ja Frankin hallituksessa. Haluaisin vain UTJ:n. Minulle HIFK on niin arvokas asia, että en usko sellaiseen ihmemieheen, joka sekä toimii tj:na tulosta tehden, että kokoaa tolkuttoman hyvän joukkueen.

Aravirta ja Jortikka voivat olla, ja ovatkin, Matikaisen oppipoikia, mutta ainakin Jortikka on ajanut vuosikausia sitten oppi-isänsä ohitse kaikilla mahdollisilla kaistoilla. Niin se vaan käy. Myös minä olen kasvattanut minun bisnekseeni kaverin, joka on nykyään isompi kuin minä. Sen kanssa vain täytyy elää.

Mielestäni HIFK voi perkeleen huonosti ja minä lopetin itseni pettämisen eli yltiöoptimismin jo noin toista viikkoa sitten.

edit: Ville siirretty Washingtoniin
 
Viimeksi muokattu:

Kinkku

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Kiffen
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Ai mua sattuu

Viestin lähetti chico
Kuitenkin puolustus on luvattoman kapeasti koottu hyökkäykseen verrattuna ja siitä on useastikin mainittu eri kirjoittajien toimesta täällä. Eli aivan puhtaita papereita pentille ei voi antaa joukkueen kasauksesta.
Joo, itkettää, kun kattoo näitä muita viime vuosina kokoonpanossa olleita pakkeja:
Jonas Junkka
Patrik Hucko
Martin Stepanek
Veli-Pekka Kautonen
Jan Kobezda
Kari Rajala
Tuomas Eskelinen
Aki Tuominen
Teemu Kolehmainen
Tero Paappanen
Mikko Ilkka
Pauli Levokari
Jani Honkanen
Patrik Lostedt
 
Viimeksi muokattu:

bambamcam

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK,Boston Bruins
MYÖHÄISTÄ

Eikös se UTJ:n hankkiminen olisi myöhäistä ainakin ajatellen seuraavaa kautta, jonka tulisi olla The Pentin mestariteos. Kotimaiset vahvistukset tulisi jo olla sovittuja. Onkohan The Pentti ehtinyt hoitaa hommansa. Joulun jälkeen ollaankin jo myöhässä, kuten herrasmies Moberg aikanaan. Eli ajankohta uuden UTJ:n hankkimiseksi olisi ensi kesä. Matikainen haluaa aivan varmasti viedä "projektinsa" yksin loppuun asti. Uusi UTJ menisi ensi kautta eteenpäin The Pentin kanssa käsikynkkää ja oppisi kaikki tavat tehdä hommat onnistuneesti/epäonnistuneesti.
The Pentti kouluttaisi nöösipoikaa tavoille.
 

Senior

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Mikäli 'firma' UTJn päättäisi palkata, on hyvä muistaa, että päätöstä palkkaamisesta ei tee Pena, vaan hallitus Tuohimaan johdolla. Palkkaaminen ei olle sen tyyppinen operatiivinen liiketoimi, joka kuuluisi toimitusjohtajan toimenkuvaan.

Tämä tarkennus vain siksi, että menisi toiveet ja/tai kritiikki oikeaan osoitteeseen. Toimenkuvat on kunkin kohdalla hyvä pitää mielessä, jottei kaikki paska menisi aina väärään osoitteeseen.
 

mixu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Hifk
Matikaisella ei ole minkäänlaisia näyttöjä liiga-joukkueen kokoamisessa vaikka TheAnimal sellaista väittää.Tai on näyttöjä mutta negatiivisia.Maakuntien harrastelija toimitusjohtajat kokovat paljon pienemmällä rahasummilla parempia joukkueita.

Lasken myös Draperin ja Suhosen valinnat föönin munauksiksi koska jos hän olisi ollut niitä vastaan ja hänen ylitseen käveltiin niin silloin pitää lähteä.
 

Johannes

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, jääkiekko.
Muistanko nyt ihan väärin. Minusta keväällä muutettiin vastuualueita, niin että pelaajat hankkii kolmikko Matikainen, Suhonen ja Rindell. Aikaisemmin hankinnoista vastasi Pena yksin.

Utj:n palkkaa tietysti hallitus, eikä Pena yksin. Hyvä tarkennus, Senior.
 

douppi

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Liverpool
Viestin lähetti JHag
Mielestäni HIFK voi perkeleen huonosti ja minä lopetin itseni pettämisen eli yltiöoptimismin jo noin toista viikkoa sitten.

Äläs nyt veli hyvä heitä pyyhettä kehään vielä. Alakanttiin ollaan pelattu ja haavat ovat jääneet balsamoimatta,mutta tämä homma on loppujen lopuksi todella pienistä asioista kiinni...

Voisin vuodattaa esim. HIFK:n puolustajaongelmasta vaikka kaksi tuntia,mutta ketä se hyödyttää ja kuka sitä kitinää jaksaisi edes lukea.Lyhyesti ilmaistuna IFK:n ongelmat kuitenkin kärjistyvät puolustukseen,uhrautumiseen ja loppuun saakka pelaamiseen... tai siis näiden ko. asioiden puuttumiseen...

Asia mistä olen todella huolissani on se, että IFK ei ole kyennyt olemaan sitä,mitä se piti olla.Osittain epäonnistuminen pelaajahankinnoissa on oma lukunsa,mutta vähemmälle huomiolle on jäänyt se yleisilmeen puuttuminen,pelote,taisteleminen ja itseensä likoon laittaminen.

Missä on se punainen peto,jota pelätään porissa ja inhotaan ilmalassa????? Uskon sen olevan olemassa,mutta pää syvällä suossa.Kuten jo sanoin,tämä homma on kuitenkin pienistä asioista kiinni... Toivon taisteluilmeen löytyvän pian ja löysäilyn loppuvan kokonaan.Eikö olisi jo aika näyttää muille ja kääntää kurssi kohti kärkeä.Siihenhän meillä on potentiaalia.
 

mixu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Hifk
Viestin lähetti Johannes
Muistanko nyt ihan väärin. Minusta keväällä muutettiin vastuualueita, niin että pelaajat hankkii kolmikko Matikainen, Suhonen ja Rindell. Aikaisemmin hankinnoista vastasi Pena yksin.

Utj:n palkkaa tietysti hallitus, eikä Pena yksin. Hyvä tarkennus, Senior.


Voi tietysti olla näinikin jos hallitus on katsonut ettei Föönistä ole yksin joukkueen kokoajaksi.
Mutta kyllä pelisäännöt pitäisi olla niin että yksi mies kantaa vastuun vaikka valmentajat jotain pelaajia joukkueeseen haluaisikin.
 

chico

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Viestin lähetti mixu

Lasken myös Draperin ja Suhosen valinnat föönin munauksiksi koska jos hän olisi ollut niitä vastaan ja hänen ylitseen käveltiin niin silloin pitää lähteä.
Kyllä mielestäni Pentti teki aivan oikein antaessaan periksi suhoselle mv-asiassa. Kyllähän valmentajaa pitää kuunnella näissä asioissa ja jos ollaan eri mieltä niin valmentajan mielipiteen pitäisi painaa enemmän.

Ei Draperiä voida laittaa pentin piikkiin jos Ape nimenomaan halusi Draperin, mutta jos taas Ape halusi kokeneen maalivahdin ja sai draperin niin silloin se on pentin moka.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Tila
Viestiketju on suljettu.
Ylös