Hifk 2002-2003

  • 1 298 959
  • 10 974
Tila
Viestiketju on suljettu.

MrBluus

Jäsen
Suosikkijoukkue
Espoo Blues
Viestin lähetti Svante


Toisaalta minun silmiini osui nr. 6 (uskokaa ihan oikeesti!!!) Uotila ja nr. 9 Laine unohtamatta kapteenia Fagerstedtia. Laine jakelee ihan kivoja kontakteja vanhan kunnon IFK:n malliin. Lämmitti vanhan äijän sydäntä.

Heikki Laine? Mies on kova poika taklaamaan, mut ei uskois sen siviili olemuksesta, on mun koulu kaveri. Ajaa aina surutta, rapatessa roiskuu, siitä kielii 4:n pelin pelikielto kauden alussa. Heikki on HIFK:n näkönen mies :).

Ja se on numero 8!
 

Punalippu

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK,Pentin pojat (kukkuu-osasto)
On se peekele kun mä en osaa pitää näppiäni näppikseltä kun IFK:sta on kysymys. Niin noista heitoista siirtymisestä tuonne Ilmalaan, onhan se niin että jos sinne joku piruparka joutuu pysyvästi siirtymään niin siellähän on seuraa jo omastakin takaa kun tämä IFK:n hurjakuru toimitusjohtaja omistaa siellä aitionkin yhdessä Aravirran kanssa, omistanee edelleen?Olenko oikeassa? Tuosta Pentin toiminnasta jotenkin huokuu kaikessa ylimielisyydessä hjallis jokunen vuosi sitten, mutta hjallis viksuna kaverina otti lusikan käteen ja oikaisi kurssin kun huomasi että eihän se homma oikein kokonaisuudessakaan toimi ilman niitä friikkejä. Aikalyhytnäköistä toimintaa on sitä kassavirtaa haalia preferoimalla äkkiseltään katsottuna parempikatteista porukkaa sen vanhan ja uskollisen tosin heikompikatteisen porukan kustannuksella, tästäkin on ihan ilmielävästä bisnesmailmasta aikas lailla surullisia esimerkkejä. Mitä tulee tuohon Qvistin propsit Penalle hänestä jos kaveri kohtuuhintaan saatiin ja ilman mitään kauppaan liittyvää kaverin kanssa touhuttua oheistoimintaa vain IFK:n eli työnantajan etu mielessä pitäen, sillä Penttihän todellakin on vain työntekijä IFK:ssa ja IFK on hänen isäntänsä ja palkanmaksaja( tämä näin sivulauseena). Minä nimittäin uskon että tästä Qvististä on IFK:lle iloa parina seuraavana kautena, varsinkin kun Nhl vie noita poikia ensi vuonna luulatavasti, häntä pidetään kyllä erittäin lahjakkaana pelaajana ja ilman muuta hyvä hankinta jos täyttää edellä mainitut ehdot siirron osalta.
 

Svante

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, FC Bayern
Viestin lähetti MrBluus
Heikki Laine? Mies on kova poika taklaamaan, mut ei uskois sen siviili olemuksesta, on mun koulu kaveri. Ajaa aina surutta, rapatessa roiskuu, siitä kielii 4:n pelin pelikielto kauden alussa. Heikki on HIFK:n näkönen mies :).

Ja se on numero 8!

Olen jo niin vanha äijä ettei paljon omaan muistiin kannata uskoa. Kiitos, olet oikeassa, se oli number 8.
 

Nelson

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
mitäs tänne kuuluu...?

..olin tossa "jäähyllä" jonkin aikaa, eikä oo tullu pahemmin seurattuu tätä legen. saittii..

onx kaikki ok, niinku Teillä? Mites KORAK? kyllähän me matseissa moikataan mut olis joskus mageeta lähtee Bisselle tai jotai..;)?

Jatkakaa..

ps. mites nuorempi(nelson) on käyttäytynyt?
 

Maple Leaf

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Toronto Maple Leafs, Pat Quinn -lahko
Viestin lähetti JHag
Maple Leaf:

Ensin syytät toisia yleistämisestä ja sitten tulet sormi pystyssä saarnaamaan tappeluista ja kerrot meille maan matosille, että tappelut ovat mautonta teatteria. Olisit laittanut, niinkuin itse opetat, että minun mielestäni asiat ovat näin. Minun mielestäni mailalla hakkaaminen ja kahvaaminen ovat mautonta teatteria, mitä SM-liigassa tänä päivänä pääsääntöisesti esitetään. Reilut tappelut ovat huomattavasti parempi vaihtoehto kuin kahvakiekko.

En kirjoittanut tappeluiden olevan "mautonta teatteria": kirjoitin tappeluiden, jotka eivät synny pelitilanteessa ja pelin itsensä intensiteetistä olevan mautonta teatteria. Olen täysin samaa mieltä Sinun kanssasi siitä, että hakkaaminen ja kahvaaminen ovat syvältä varjoisasta paikasta - nekään eivät kuulu hyvään jääkiekkoon. En kuitenkaan näe ennalta sovittujen tappelujen ja tappeluiden itse itsensä vuoksi olevan ainoa vaihtoehto kahvakiekolle. Haluan jääkiekkoni kovana, fyysisenä ja taklaavana (tyyliin Tuomo Ruutu), en ringettenä. Se on kuitenkin eri asia kuin hehkua kahden kädettömän pelaajan keskinäisestä mäiskinnästä silloin, kun mäiskintä tapahtuu vain mäiskinnän itsensä vuoksi. Jos se olisi se mitä haluan, tulisi kausikorttia halvemmaksi istua pari kertaa viikossa lähiöpubissani odottamassa kahden jurpon kännistä matsia.
 

Q

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, ULUVFC (kutsuttu kunniajäsen)
Muutoksia pelaajistoon

Seuraavaa uutista on tullut viime päivinä useista lähteistä. Simicek olisi suuntaamassa takaisin Hämeenlinnaan. HIFK saisi vaihdossa "oman pojan" eli Tuukka Mäkelän. Mäkelää on verrattu Kaj Linnaan, molemmat isoja ja tarvittaessa pahoja peruspuolustajia. Mäkelä sopisi hyvin brändiin useamman vuoden tähtäimellä. Myös Simin vapauttama ulkomaalaispaikka täytettäisiin puolustajapelaajalla.
 

Janos

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, ÄTPPOMK
Re: Muutoksia pelaajistoon

Viestin lähetti Q
Seuraavaa uutista on tullut viime päivinä useista lähteistä. Simicek olisi suuntaamassa takaisin Hämeenlinnaan. HIFK saisi vaihdossa "oman pojan" eli Tuukka Mäkelän.
Tämä olisi varmasti IFK:ta hyödyttävä muutos. Simicek vaikuttaa täällä tällä hetkellä turhalta surffaajalta, joka ei osaa edes luistella. Onko jutulla mitään totuusarvoa?
 

JHag

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Leijonat vm. -88 ja -92
Kevyessä 2,3 promillen laitamyötäisessä, mutta ainoastaan mahdollisia kirjoitusvirheitä anteeksipyydellen, muu pätee huomennakin:

Älä viitsi Animal edes yrittää heittää kuittia Qvististä. Ei tosiaankaan toimi. Ymmärrän tarpeesi puolustella, koska joko olet Pena tai sitten Penan kädet sillä näppäimistöllä, joka tänne nakuttaa.

Kerrataan vielä, kun itse otit esille, olisin muuten antanut olla:
Eetu Qvist, mukava ja sympaattinen kaveri, tuli meille 3goalsin kytkykauppana Simin ja Pärän mukana. Niinpä Qvist meni viheltäen ohi mm. Arttu Luttisen, joka ainakin NHL:ssä (mitähän nekin luulevat tietävänsä) lasketaan TÄYSIN eri kategoriaan kuin Qvist. Tässä ja nyt lyön vetoa kanssasi, että Qvist ei tule koskaan tekemään NHL-uraa. Luttisen uskon tekevän. Qvist, umpikuopiolainen poikanen, ohitti kuitenkin Luttisen, kolmannen kierroksen NHL-varauksen, ja sai suoran sopimuksen HIFKiin. Joten kysynpä vaan: jos Qvist on käsittämätön kyky, joka Kuopiosta asti noukittiin, miksi hän ei mahdu edes yrittämään HIFKin edustusmiehistössä? Ja miksi hänelle lyötiin kaikki edut heti käteen autoa ja asuntoa myöten mm. Luttisen ohi? Vaikuttaako asiaan se, että Luttinen on Kekäläisen, tuolloin Ottawassa vielä työskennelleen, löytö? Eli suomeksi: vituttaako, kun Keklu osaa scouttaukset edelleen ja vituttaako, kun Luttinen ei ole 3goalsilla vaan astetta kunnianhimoisemman acmen listoilla? Siis saman toimiston kuin T.Ruutu, Viitaluoma, Grunn, Häbä ja Hirso. acmen kaverien suunta on NHL pääsääntöisesti. 3goalsilla on taas seinät leveällä ja katto korkealla. On tähtiä ja on luusereita vieläkin enemmän. Vieläkö Pate Hucko olisi kaupan 3goalsilta? Entä Marko Rantanen?

Matikaisen maalaisuus ja härskiys 3goalsin suuntaan on välillä rasittavaa. Erityisesti tässä tapauksessa. Vaikka Espoosta olenkin. On sieltä silti matkaa Joensuun taakse.

PS.
Eetu, jos luet tätä palstaa: Kaikkea hyvää, älä anna haitata hommiasi. Olet vähiten syyllinen.
 

Procamp

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK
No mietitäännpä...

Santala ja Kucharcik täyttävät loistavasti kahden ensimmäisen kentän sentterin paikat, joten Simille olisi tarjolla rooli kolmosessa... tarviiko enempää miettiä? Sitäpaitsi T Mäkelä on parantanut peliään kuin sika juoksuaan, joten tuskinpa muutenkin pakkivajausta omaavasta rosterista äijiä vähennetään. Sorry, no deal.
 

Rebel

Jäsen
Suosikkijoukkue
IFK Helsinki
Viestin lähetti TheAnimal
[ironia]Mitähän Kollit tekisivätkään, jos koko organisaatio ei olisi perseestä ja sielläkin olisi osaavia henkilöitä, jotka ottaisivat mallia Ilmalan osaajista?[/ironia]

Kun vain juuri se eniten ulospäin näkyvä jengi eli SM-liiga joukkue olisi samassa kondiksessa kuin Kollit. Aah.

Kari Jalonen viittaus ontuu pahasti. Oulussa KalPaa vastaan. Mitä nyky-IFK:lla on tekemistä Oulun tai KalPan kanssa? Ei mitään.

Jhag:

Vaikka olisi millainen intohimo Qvistia ja tämän diilauksia vastaan, niin Qvist pelaa nastaa hokia. Jos Qvist saadaan jengissä pidettyä jatkossakin, niin uskon miehen näyttävän hyviä otteita jonain päivänä IFK:n liigajoukkueessakin.

Luttisesta en niin paljoa odota, jos Ottawa tarjoaa miehelle diiliä ensi kesänä, niin varmasti lähtee. Periaatteessa ei mitään hyötyä IFK:lle. Valitettavasti. Jos jää ensi kesänä vielä IFK:hon, niin paljon iloa tulee kundista olemaan.

Qvist on näkemäni mukaan aika snadi kundi, mutta sitäkin taitavampi. Liigavauhti on toki näkemättä.

Luttinen taas on kovaa taklaava ja paljon taisteleva, eka liigamaalikin on nähty. Näistä kahdesta toki "IFK:n näköinen", jos sellaista oikeasti onkaan. Ja toki oma kasvatti.

Sitten siitä kuka kukin on. Mitäs väliä sillä on. Toivottavasti Pena ja vaikka Juudas Peltonen kirjoittavat Jatkoaikaan. Siksi tämä palsta on olemassa, että naamaansa näytämättä voi tuoda omat mielipiteensä ulos, vaikka olisi kuka tahansa. Kuvitelkaapa nyt vaikka Ervatsalo livenä...menisi ehkä vihaisen keskaria dokaavan nappiverkkarikundin imago pilalle ja mieleen saattaisia tulla esim. perusjobbari, joita Stadissa näkee päivittäin.

Eli toki tässä oli JHagin "Pena tai kätyri"-oletus takana, mutta mielestäni tämä on väärä mesta miettiä kunkin kirjoittajan henkilöllisyyttä ja syitä puolustella ketäkin.

Minä ainakin puolustelen ihan ketä haluan, olematta Penan tai Apen tai kenen tahansa muun tuttu tai mikä tahansa muukaan. Vain IFK merkitsee minulle. Kuten suurinta osaa meitä muitakin IFK-faneja, eri mielipiteillä olemme kaikki varustettuja ja hyvä niin.
 

Senior

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Viestin lähetti Rebel
Vain IFK merkitsee minulle.

Jumaleissön. I LOVE ALSO THESE FANS! (en 'sillee'...)

Se on juuri noin Rebel. Ihmisiä tulee ja menee organisaatiossa, mutta taustalla on aina THE IFK. Silti kaikki kunnia jokaiselle, uskon, parhaansa yrittävälle ja antaumuksella työtään tekevälle työntekijälle IFK:ssa. Meitä täydellisiä ei ole montaa, vai miten se sanonta menee?

Väitän kuitenkin, että helvetin moni on täällä olevine kriittisine ajatuksineen vain seurasta huolissaan, mutta vankkumatta sen takana aidosti välittäen. Käyttämänsä sävyt ja vahvuuden jokainen valitsee itse. Suvaitsevuutta siinäkin vaan kehiin. Verta pakkiin, stana. Mitä tarkoittaa HMV (ei tarvii kyl vastata).
 

Hanska

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pääkaupunkiseudun joukkueet
Viestin lähetti JHag

Älä viitsi Animal edes yrittää heittää kuittia Qvististä. Ei tosiaankaan toimi. Ymmärrän tarpeesi puolustella, koska joko olet Pena tai sitten Penan kädet sillä näppäimistöllä, joka tänne nakuttaa.


Niin, Pro-IFK Animalin mielestä punanutuissa on kaikki hyvin!

- Ei tarvita urheilutoimenjohtajaa
- Kyllä Pena hoitaa, joukkue on hyvin rakennettu..
- Kyllä Frank on hyvin hoidellut hommia
- IFK:n pelaajat ovat liigan parhaimpia
- Eikä valmennuksessa taida olla mitään vikaa..

Herttimulekkeri että osaa ihminen olla sokea!

Tässä menee taas IFK:lta yksi kausi aivan hukkaan, paskaa peliä ja hyvä jos hilkulla pääsee loppupeleihin, missä aivan varmasti kuka vaan tarjoaa kylmää kyytiä. Ja miksi, 11 milj. mk palkkabudjetti ja joukkue on koottu kuin lapsen kädestä, ja Animal jaksaa puolustaa...

Voisitko Animal ystävällisesti vastata onko mielestäsi Frank Moberg parempi kiekkojohtaja kuin Harkimo tai Ansas...tai onko hän paljon parempi?
 

Nelson

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Jhag..

Morjens Kaverij..

Mix sä tuut paljastaa juttuja jotka ei ehkä kuuluis kaikkien kuultavax..?????????????????????????

Oletko kenties jhhallixxen frendi, juu never nou?

Oikeesti.. mix sull on niin helvetinmoinen pätemisen syy.. eix vois sit keskustella HIFK.n virallisilla Fani-saiteilla, siis jos välttämättä haluut paljastaa jotain ennen virallista tiedotetta.. Mä vaan kysyn, mikä tarve sulla oikeesti on????

Se siitä.. Jermu ei pelaa tänä vuonna HIFK:ssa piste piste kölli...

T: B3 r12 p272
 

TheAnimal

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Viestin lähetti JHag
Kerrataan vielä, kun itse otit esille, olisin muuten antanut olla:
Eetu Qvist, mukava ja sympaattinen kaveri, tuli meille 3goalsin kytkykauppana Simin ja Pärän mukana.


Ei tullut kytkykauppana. Väite on täyttä roskaa. Kirjoitat Eetusta aivan kuin hän olisi joku ressukka ja hylkiö, joka joudutiin väkisin ottamaan. Ei todellakaan. Hän olisi kelvannut ilomielin monelle muullekin liigaseuralle. Eetu on huippulahjakas nuori pelaaja, josta kuullaan tulevaisuudessa vielä paljon. Aivan kuten monesta muustakin nuoresta, jotka tällä hetkellä A-nuorten SM-liigassa tekevät hyvää jälkeä.

Niinpä Qvist meni viheltäen ohi mm. Arttu Luttisen, joka ainakin NHL:ssä (mitähän nekin luulevat tietävänsä) lasketaan TÄYSIN eri kategoriaan kuin Qvist.


Qvistin ja Luttisen sopimukset eivät ole millään tavalla kytköksissä toisiinsa. Ei millään. Qvistin kanssa tehtiin sopimus ja samoin tehtiin Luttisen kanssa. Aivan kuten pitikin. Molemmat lahjakkaita pelaajia. Aivan turha yrittää esittää mitään vastakkainasettelua tai salaliittoja, koska ei sellaista ole ollut. Nämä jatkuvat hyökkäyksesi nuorta Qvistiä kohtaan ovat kyllä todella ihmeellisiä.

Tässä ja nyt lyön vetoa kanssasi, että Qvist ei tule koskaan tekemään NHL-uraa.


Minä uskon mielelläni omien lahjakkaiden ja hyvien nuorien pelaajien tulevaisuuteen. Toivottavasti mahdollisimman moni muukin uskoo omiin nuoriin pelaajiin. Jos ei usko, niin kyllä silloin on jotain pahasti pielessä. Etenkin sen vuoksi, että IFK:lla on oikeasti niin paljon huippulahjakkaita nuoria pelaajia.

Joten kysynpä vaan: jos Qvist on käsittämätön kyky, joka Kuopiosta asti noukittiin, miksi hän ei mahdu edes yrittämään HIFKin edustusmiehistössä?


Omaa logiikkaasi käyttäen voisi kysyä: Miksi Nielikäinen ei saa edes sopimusta SM-liigaan? (Ja todetaan, että minä en tuollaista logiikkaa käytä. Arvostan Nielikäistäkin hänen omassa roolissaan.)

Sinällään väitehän on väärä. Eetu pääsi yrittämään edustukseen ja esiintyikin harjoituskaudella hyvin. Pääsee taatusti yrittämään jatkossa myös SM-liigassakin. Kyse on vain siitä, että koska hän pääsee.

Vaikuttaako asiaan se, että Luttinen on Kekäläisen, tuolloin Ottawassa vielä työskennelleen, löytö?


Niin, Luttinenhan ei todellakaan ole IFK:lle Kekäläisen löytö. Ottawan löydöt tai löytämättömyydet ei tiettävästi IFK:n toimintaan vaikuta kovinkaan merkittävästi.

Eli suomeksi: vituttaako, kun Keklu osaa scouttaukset edelleen ja vituttaako, kun Luttinen ei ole 3goalsilla vaan astetta kunnianhimoisemman acmen listoilla?


Henkilökohtaisesti olen ylpeä Kekäläisestä ja siitä, että hän sai nykyiselle uralleen nosteen juuri HIFK:sta. Hieno mies ja omaa edelleen IFK-sydämen.

Helkkarin ylpeä olen myös siitä, että HIFK:ssa aikoinaan pidettiin tiukasti Kekäläisen puolia ja luotettiin häneen. Eikä annettu hänelle kenkää, vaikka silloinkin olivat kaikenmaailman potkijat liikenteessä ja vaatimassa raivokkaasti Kekäläiselle potkuja.
 

Kempes

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Liverpool
Ehdotan IFK - Ässät matsin ensimmäiselle erätauolle matsin JHag vs. TheAnimal, joko verbaalisesti tai sitten hanskat kädessä. Sen verran on miehillä tunteet kuumenneet yön aikana. JHagin avustajan punaisessa kulmassa Luttinen, TheAnimalin sinisessä kulmassa Qvist.
 

bambamcam

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK,Boston Bruins
KUUMAA

Viestin lähetti Nelson

Se siitä.. Jermu ei pelaa tänä vuonna HIFK:ssa piste piste kölli...

T: B3 r12 p272

Tänä vuonna vai tänä kautena?

Aikamoista kuumaa vääntöä taas täällä elämää suuremmassa The Ketjussa. Olen taas siinä välissä. Kummallakin osapuolella on omat visionsa miten hommat tulisi hoitaa. JHag&Co. haluavat nostaa tämän ruikuttavan Kissan pöydälle ja tehdä sille vähintään sisäelimistön tsekkauksen ja tarvittaessa vaihtaa/korjata syntyneet epämuodostumat. Animaaliset ovat lojaaleja tälle kovia kokeneelle Kissalle ja ajattelevat tämän vielä jatkavan entisellään metsästäen pienenpieniä hiirulaisia.

Uskollisuus on hieno asia. On vaikea nähdä Kissassa vikoja, jos on liian lähellä sitä. Kauempaa katsellessaan tätä Kissaa huomaa selvästi kuinka sen maha roikkuu ja häntä ei nouse. Pitäisikö antaa Kissan olla ja odottaa sen piristymistä. Jos sille syöttäisi vaikka vähän jotain piristävää ja jättäisi sen ennalleen tekemättä mitään sen enempää. Tuloksena on "toivotaan toivotaan", joka joskus on jopa toiminut.

Suuret miinukset joita itse en pysty sulattamaan.

- Pk-seudun kolmostila. Todella säälittävää.

- Caloun. Käsittämätön teko.

- Hyvönen. IFK:n näköinen pelaaja, joka menetettiin senttien takia.

- Valmentajien vaihtamiset ilman tulosta. Ennen pystyi olemaan ylpeä IFK:n linjasta valmentajia kohtaan. Aikaisemmin joukkueessa oli kylläkin pelaajia, jotka hoitivat hommat itse ongelmien syntyessä. Saarinen, Lehtonen, Hagman, Ruuttu...

- Pakko mainita Bin Peltonen. Ehkä näitä ongelmia ei olisi, mikäli hänet olisi hankittu ja näytetty suuntaa muille tällä hankinnalla.

Suuret plussat, joista olen tyytyväinen.

+ Junnujen nousu runkopelaajiksi.

+ Penailu, joka tuo iloa jokaisen jääkiekkoa seuraavan elämään.

Sitä tikulla silmään... Mutta silti.
 

liigajyrä

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsinki Warriors
niin...

Eetu Qvist...ei todellakaan ole ihan pöllönpi hankinta...Todennäköisesti jo nyt kaveri mahtuisi usean liigajoukkueen kokoonpanoon.Se seikka...mikä erottaa Qvistin esim Luttisesta on paino ero jota kavereilla on noin 15 kg...Juuri tämä seikka tekee Luttisen todennäköisemmäksi Nhl pelaajaksi joskus tulevaisuudessa...kun taas Qvist tulee ilahduttamaan taidoillaan kotoisessa sarjassamme.
Kuten jo nyt on jo tiedossa on ifk:n a-juniori joukkueesta vuoden-kahden sisällä kova tunku liigaan...sillä nimet Purola,Salonen,Varakas,Lostedt,Holma,Luttinen,Qvist,Fagerstedt,Kaikkonen...takaavat todennäköisesti sen että Hifk:n a...juhlii mestaruutta kauden jälkeen...ja olisi aika hypätä isompiin saappaisiin....ketkä näistä sen tekevät..?
 

Digwiid

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Pittsburgh Penguins
Viestin lähetti Kempes
Kysymys: Kuinka moni jatkoajan IFK-faneista nousee seisomaan ja taputtamaan, jos matsissa on kunnon tappelu? Veikkaan, että 90 %.

Juu kyllä seisotaan ja huudetaa kaikki mahdolliset kirosanat+rasistiset lauseet saattaa kanssa tulla ulos niin että tärähtää.Tappelun jälkeen sitten pyydän nöyränä poika anteeksi kielenkäyttöä vierus katselijoilta.
 

Rebel

Jäsen
Suosikkijoukkue
IFK Helsinki
Viestin lähetti TheAnimal


Se oli suora vastaus suoraan kysymykseen. [/B]

Se on kyllä totta, mutta kertooko se jotain sitten Penan taidoista scouttina? Että ainoa ilopilkku on 80-luvulta ja sekin täysin väärästä jengistä? Ei sinänsä, että täällä edustettu Don Frank olisi ollut juuri sen parempi. Kuinka monta kevättä 90-luvulla joutui kiroilemaan, kun Hjallis ilmoitti jenginsä huhtikuun lopussa ja IFK:n hankintoja, jos niitä edes tuli, jouduttiin odottamaan kesään asti. Ja vaikka Hjalliksen hankinnat pohjautuivat pistepörssiin, eikä pelaajien stadilaisuuteen tai vastaavaan, niin parempi sekin, kuin vierestä katsominen.

Siinä vaiheessa odotin monta vuotta uutta pelaajahankinnoista vastaavaa, sitten tuli Kekäläinen, joka hoiti asiaa muutaman vuoden ammattimaisesti. Sitten Matikainen, joka on hoitanut ostelua vähintäänkin mielenkiintoisella otteella. Fyrkkaa palaa ja sitä on, mutta käyttökohteet ovat väärässä suunnassa.
 

Maple Leaf

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Toronto Maple Leafs, Pat Quinn -lahko
Viestin lähetti TheAnimal
Miksi Nielikäinen ei saa edes sopimusta SM-liigaan

Nielikäinen on aivan liian hyvä pelaaja. Ainoastaan hänen luistelunopeutensa, oivaltavat syöttönsä ja kykynsä pelinrakentamisessa vetävät vertoja hänen maalintekijän vaistoilleen. SM-liigajoukkueiden päättäjien muodostama salaliitto päättikin neitsyen verta juodessaan täydenkuun aikaan pidetyssä kokoontumisessaan, ettei yksikään joukkue tule tarjoamaan Nielikäiselle sopimusta: hänen pelillinen loistonsa himmentäisi muut taitopelaajat tavallisten surffailijoiden tasolle. Ehkä Nielikäisen on tyytyminen NHL:ään, vaikka sielläkin joukkueiden johtajat ovat niin ammattitaidottomia, etteivät ole ymmärtäneet palkata tätä kiekollisen pelaamisen maestroa.

TheAnimalin esittämä kysymys on yksinkertaisuudessaan valaiseva. Voisiko olla niin, että Nielikäisestä ei ole yhdellekään joukkueelle mitään apua?
 

Svante

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, FC Bayern
Viestin lähetti TheAnimal
[B

Qvistin ja Luttisen sopimukset eivät ole millään tavalla kytköksissä toisiinsa. Ei millään. Qvistin kanssa tehtiin sopimus ja samoin tehtiin Luttisen kanssa. Aivan kuten pitikin. Molemmat lahjakkaita pelaajia. Aivan turha yrittää esittää mitään vastakkainasettelua tai salaliittoja, koska ei sellaista ole ollut. Nämä jatkuvat hyökkäyksesi nuorta Qvistiä kohtaan ovat kyllä todella ihmeellisiä.

[/b]
[/B]

Eihän mistään kytkykaupasta ollut kyse eikä siitä, että joku hyökkäisi Qvistin kimppuun. On helvetin raikasta kun fanien sisälläkin on erimielisyyttä ja oppositio toimintaa, mutta "Elukka" kerro miksi luet liian usein toisten kirjoituksia eri tavalla kuin ne on kirjoitettu?

Minä en tunne sopimustaustoja ko. kaverin suhteen, mutta pari matsia olen nähnyt eikä Qvist niissä ole mielestäni erottunut massasta mitenkään. Eräs asia voi kyllä panna plussasarakkeeseen: hyvät ja tarkat syötöt.
 

Pärde

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Colorado Avalanche
Viestin lähetti Maple Leaf

TheAnimalin esittämä kysymys on yksinkertaisuudessaan valaiseva. Voisiko olla niin, että Nielikäisestä ei ole yhdellekään joukkueelle mitään apua?

Jos näin tosiaan on joidenkin mielestä, niin ehkä olisi syytä tarkistaa oman joukkueen pelaamisia. Vaikka Pasilla (aika usein) menee hieman yli, on hän kuitenkin joukkueelleen arvokas pelaaja. Taklauksillaan hän voi sytyttää joukkuetta. Osoittaa, että kun pelataan tunteella ja kovaa niin ei se haittaa vaikka välillä rajoja rikottaisiinkin. En ole varma haluaisinko itsekään Pasia kentälle koko ottelun ajaksi, mutta esim. 13. hyökkääjän paikka olisi aika hyvä. Olisi se "ässä" hihassa. Pasi on myös peloite, jollaista ei nykyisessä HIFK:ssa tunnu olevan. Kyllähän pojat ihan mukavasti taklailee, mutta semmoinen vertahyytävä killeri sieltä uupuu. Esim. KiVa-FPS -matsissa pysyivät forssalaiset(Alpo ei ollut mukana) pelin lopussa poissa laitojen luota kun Nielikäinen viiletti jäällä.

Ja onhan Pasi nopeudellaan ja koollaan erittäin hyvä kiekon ylöstuoja.
 

Punalippu

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK,Pentin pojat (kukkuu-osasto)
Viestin lähetti Rebel
Se on kyllä totta, mutta kertooko se jotain sitten Penan taidoista scouttina? Että ainoa ilopilkku on 80-luvulta ja sekin täysin väärästä jengistä? Ei sinänsä, että täällä edustettu Don Frank olisi ollut juuri sen parempi. Kuinka monta kevättä 90-luvulla joutui kiroilemaan, kun Hjallis ilmoitti jenginsä huhtikuun lopussa ja IFK:n hankintoja, jos niitä edes tuli, jouduttiin odottamaan kesään asti. Ja vaikka Hjalliksen hankinnat pohjautuivat pistepörssiin, eikä pelaajien stadilaisuuteen tai vastaavaan, niin parempi sekin, kuin vierestä katsominen.

Siinä vaiheessa odotin monta vuotta uutta pelaajahankinnoista vastaavaa, sitten tuli Kekäläinen, joka hoiti asiaa muutaman vuoden ammattimaisesti. Sitten Matikainen, joka on hoitanut ostelua vähintäänkin mielenkiintoisella otteella. Fyrkkaa palaa ja sitä on, mutta käyttökohteet ovat väärässä suunnassa.

- Niinpä ajattelumalli on 80-luvun ajoissa, toimintaympäristö taasen 2002. Pentin pataljoonan toimintaslogani:
Golden 80's but for fans we offer only golden shower.
Mutta nyt muikenen kuin vaari...
 
Suosikkijoukkue
HIFK
Kultanen

Boston on antanut eilen farmiin lähettämälleen puolustajalle luvan palata Suomeen.

"Seura antoi kolme vaihtoehtoa: olla täällä koko kausi, palata Suomeen tai ostaa sopimus ulos, Kultanen sanoi.
- En aio hätäillä, yritän katsoa ensin, mitä NHL:stä löytyy.

Lähde: Iltasanomat

Toivottavasti palaa Suomeen ja tulee vahvistamaan puolustustamme.

PENTTI: FAKSI LAULAMAAN
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Tila
Viestiketju on suljettu.
Ylös