Hifk 2002-2003

  • 1 299 456
  • 10 974
Tila
Viestiketju on suljettu.

McBean

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Bruins, Noutajat, Scarborough FC
http://www28.brinkster.com/leukapera/ näyttäisi olevan. Ihan asiallinen saitti pirteine klippeineen. :)

Aiheeseen liittyen omista nauha-arkistoistani löytyy todellinen poskivalssihelmi kaudelta '92-93: Petri Varis vs. Teppo Kivelä. =P

EDIT: Ja ratkaisevasti myöhässä
 

JHag

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Leijonat vm. -88 ja -92
Re: Re: Muistakaa nöyryys!

Viestin lähetti Gags
Korjataan nyt äkkiä, ennenkuin lähtee turhat spekulaatiot liikkelle ensi kautta koskien. NHL:n ja NHLPA:n välinen sopimus loppuu 15.9.2004 joten mahdollinen lakko koskee kautta 2004-05.

Yritin olla sarkastinen viestissäni....T.Ruutu, samoin kuin K.Lehtonen nimenomaan lähtevät ensi kaudeksi siksi, että ehtivät pelata ennen pomminvarmaa lakkoa.

EDIT: Paluumuuttajiakin tulee ensi kaudeksi ja hyviä: Kultanen, J.Ruutu nyt ainakin. Ja Jortikka ei J.Ruutua ota, joten siinä olisi paikka, miksi et lauo?
 
Viimeksi muokattu:

Metukka

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Viestin lähetti JHag
Hallelujaa. Apea ei haastateltu, koska ketään ei kiinnosta miehen jonninjoutavat jorinat. Omien kritisointi kuuman ottelutapahtuman sisällä tai välittömästi sen jälkeen, ja nimenomaan julkisuudessa, on aivan eri asia kuin jonkinnäköisen jälkianalyysin tekeminen 20 ottelusta.


Niin Apen kirjojahan onkin lähinnä ostanut sen sukulaiset ja kaverit Kosmoksesta.

Jos ne jälkianalyysit tehtäisiin kuitenkin vasta kauden päätyttyä, niin ei ehkä tulisi sekoitettua sitä pakkaa entisestään. Muistan kun matikainen erehtyi viime kaudella hieman kritisoimaan Zetaa jonkun yksittäisen pelin jälkeen ja kommentit täällä sen jälkeen. Tiettyä ristiriitaahan tässä on, mutta eihän se poista sitä tosiasiaa että Ape on aina väärässä teki se tai sanoi se sitten mitä vaan.
 

JHag

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Leijonat vm. -88 ja -92
Viestin lähetti Metukka


Niin Apen kirjojahan onkin lähinnä ostanut sen sukulaiset ja kaverit Kosmoksesta.

Niin minäkin olen ymmärtänyt.

Viestin lähetti Metukka

Jos ne jälkianalyysit tehtäisiin kuitenkin vasta kauden päätyttyä, niin ei ehkä tulisi sekoitettua sitä pakkaa entisestään. Muistan kun matikainen erehtyi viime kaudella hieman kritisoimaan Zetaa jonkun yksittäisen pelin jälkeen ja kommentit täällä sen jälkeen. Tiettyä ristiriitaahan tässä on, mutta eihän se poista sitä tosiasiaa että Ape on aina väärässä teki se tai sanoi se sitten mitä vaan.

Moni seura tekee analyysejä ensimmäisestä neljänneksestä esimerkiksi, ja ihan medioissakin. Mm. Veikkaaja-lehdestä on voitu lukea joukkueiden johtajien sekä valmentajien haastatteluja ja analyyseja jopa pelaaja pelaajalta. Minusta tuossa Frankin haastattelussa (kohteena olisi voinut yhtä hyvin olla vaikka Risto Jalo) ei ollut kerta kaikkiaan suurennuslasillakaan etsittäessä mitään erityisen radikaalia tai ristiriitaista.
Matikaisen viime kauden Zidlicky-kritiikki oli ristiriitaista, koska Zeta oli viime kaudella pitelemätön. Jos Frank olisi sanonut, että Tuomo Ruutu on ollut pettymys, olisi täältä lähtenyt vihainen kuitti samantien. Simicek alle odotuksien? No, miksei, Frankhan tietää tasan tarkkaan miehen palkan ja osaa laskea vaikkapa hinta/laatusuhteen hinta/piste -menetelmällä. Ehkä hinta on turhan iso? Itse tykkäsin Simicekin ryminästä tänäänkin. Mutta minä en maksakaan miehen palkkaa.
Ei sen kummempaa. Ja Frankia pitäisin karismaattisena, vaikka hän Tuomonkin esimerkiksi haukkuisi. Olisin vain eri mieltä.
 

TheAnimal

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Re: TheAnimalille

Viestin lähetti JHag
1. Mihin perustuu toistuva, itse asiassa pysyvä käsityksesi siitä, että protestoimalla HIFKin nykymenosta on automaattisesti jo puolimatkassa Ilmalaan?


Tämä vertaus ei ollut alunperin minun. Itse olen viitannut siihen yhden kerran. Eikä se koskenut mitä tahansa protestointia. Se koski sitä, että jää pois protestiksi HIFK:n pelistä. Ei myöskään mistään automaatista tainnut olla kyse.

Henkilökohtaisesti arvostan kymmenen kertaa enemmän niitä, jotka saapuvat hallille ja siellä protestoivat peliä kuin sellaisia, jotka jäävät saapumatta halliin ja möykkäävät miten surkeaa peli taas oli ja miten yhdelle jos toisellekin pitäisi antaa kenkää.

Voisitko selventää hieman käsitystäsi siitä, että fanit eivät sittenkään kustanna koko touhua?


En viitannut faneihin, viittasin kriittisiin faneihin ja tässä kohdin juuri niihin, jotka suurimpaan ääneen ovat vaatimassa potkuja vähän joka toiselle miehelle.

Mutta vaikka olisin viitannut pelkästään faneihin, niin ihan kylmä fakta lienee se, että fanit eivät kustanna koko touhua. IFK:n budjetista vain osa tulee faneilta ja silloin ei voi väittää, että fanit kustantavat koko touhun.

Jopa Pentti Matikainen on itse sanonut, että faneillehan tätä tehdään, maksavalle yleisölle. Se on minulla nauhurilla tallessa vieläkin. Näin on sanonut Frank Mobergkin.


Se, että jotain tehdään maksavalle yleisölle (faneille) ei tarkoita sitä, että fanit kustantaisivat koko touhun. Siitä vasta meteli syntyisikin jos HIFK:lla olisi asiat niin huonosti, että fanit oikeasti kustantaisivat koko touhun. Onneksi niin ei ole, kiitos osaavien henkilöiden. Osa heistä on juuri niitä joille on vaadittu potkuja.

Siis tarkoitit sitä, että KRIITTISET fanit eivät kustanna koko touhua? Tämähän tarkoittaa suomeksi sitä, että kriittiset FANIT (minä painotan tässä sanaparissa sanaa fanit, sinä näköjään kriittiset), kuten minä, Carlos, Svante, Korak etc. etc. olemme itse asiassa aika epätervetulleita HIFKiin.


En ihan pysty ymmärtämään tätä logiikkaa. Jos totean, että kriittiset fanit eivät kustanna koko touhua, niin miten se muuttuu sellaiseen muotoon, että kriittiset fanit olisivat epätervetulleita HIFK:lle? Vaikuttaa aivan kuin rikkinäiseltä puhelimelta, jossa sisältö muuttuu matkan aikana aivan joksikin muuksi.

Kriittiset fanit ovat ilman muuta tervetulleita HIFK:lle. Ja henkilökohtaisesti ainakin edelleen toivon, että kriittiset fanit tulevat myös hallille. Kuten he joitakin poikkeuksia lukuunottamatta tulevatkin.

Ja HIFKin faneiksihan haluttaisiin silloin lähinnä kritiikittömiä faneja. Suomeksi sanottuna lampaita, joka marssivat hallille hiljaisina aina ja ikuisesti, vaikka menestymättömyyskausi kestäisi seuraavat 30 vuotta.


Tai rakastavat seuraa niin paljon, että mikään ei estä heitä saapumasta hallille silloin kuin HIFK pelaa.

Tässä voisi mukaella Junnu Vainion loistavaa tekstiä (Ystävän laulu):

Mistä tunnet sä IFK-fanin
Onko oikea sulle hän
Ajat ankeimmat selvittää
Kuka viereesi jää
Kun on sinulla vaikeaa
Ja kun tarvitset auttajaa
Silloin kannatus punnitaan
Menee muut menojaan
Siitä tunnet sä fanin
Kun on vierelläs vielä hän
Turhat tuttavat luotas ois
Hävinneet pian pois

Ja miksiköhän meitä kriittisiä on paljon enemmän kuin lampaita?


En tiedä miten määrittelet "meidät kriittiset" ja lampaat, mutta minusta enemmistö faneista saapuu hallille ja kaikki ulosmarssit yms. ovat epäonnistuneet.

3. Miksi pelkkä nimi Hjallis saa niskakarvasi pystyyn ja kaikki tutkasi vilkkumaan punaista?


Itseasiassa ihan näin asia ei ole. Kunnioitan ja arvostan miestä määrätyissä asioissa, mutta pääsääntöisesti mieheen ei voi suhtautua kuin negatiivisesti.

Harkimon tyylistä toimia kertoo hyvin se mitä hän teki HIFK:n kanssa Areenan yhteydessä. Asiat sovittiin, tehtiin esisopimus (otteluvuokra, hallituspaikka ja vuokraus tiloista toimistolle) ja Harkimo keskittyi myymään aitoita jne. Ostajille ja hallin yhteistyökumppaneille kerrottiin HIFK:n tulevan uuteen halliin.
Olisiko mies koskaan saanut hallia edes pystyyn, jos alusta alkaen olisi ollut selvää, että HIFK ei tule halliin. Siitä voi esittää jokainen arvailuja. Esisopimus ei edennyt varsinaiseen sopimukseen, koska HIFK:lle tarjottiin aivan erilaisia ehtoja varsinaisessa sopimuksessa kuin esisopimuksessa. HIFK ei voinut tähän tietenkään suostua, koska ehdot eivät olleet lähelläkään aiemmin sovittua. Sen jälkeen Harkimo ryhtyi vaahtoamaan HIFK:sta ja pyrki julkisuudessa tekemään IFK-laisista konnan.

Ei tuon kaltaisilla kokemuksilla voi mieheen positiivisesti suhtautua. Sitä niittää mitä kylvää.

Jokerit sen sijaan on tärkeä HIFK:lle. Ilman Jokereita ei olisi kiihkeitä paikalliskamppailuita, joten oikeasti Jokereista on myös hyötyä HIFK:lle. Kuin myös HIFK:sta Jokereille.

PS. Sanoit, ettei Rautakorvella ole diiliä HIFKin kanssa. Et kuitenkaan sanonut, että hän ei ole tulossa. Luotan edelleen siihen alkuperäiseen lähteeseeni, joka tiesi Summasen, Westerlundin ja Jortikan kuviot. Jukka Rautakorpi (+Kari Makkonen) valmentaa HIFKiä viimeistään kaudesta 03/04. Tai sitten juuri tämä osa valmentajakierrosta on suurta kusetusta.

IFK:lla on valmentajat vuoteen 2004 saakka, jos ei muuta päätetä ja muuta ei ole päätetty. Ja kuten varmasti Frankin Hockey Night lausunnostakin kävi ilmi, niin tällä hetkellä he jatkavat sopimuksen mukaisesti tehtävissään.

On spekuloitu sillä, että miksi Rautakorpi ilmoitti juuri nyt lopettamisesta Tapparassa. Syy on aika looginen. Valmentajaruletti on ollut jumissa maajoukkuekuvioiden vuoksi, mutta nyt paikka on täytetty. Ruletti lähti pyörimään ja siksi on varmasti Rautakorven edun mukaista, että hän on mukana kuvioissa jo nyt. Keväällä on myöhäistä miettiä, että minne menee kun moni paikka on jo täytetty.
 
Suosikkijoukkue
HIFK
Re: Re: TheAnimalille

Viestin lähetti TheAnimal
Henkilökohtaisesti arvostan kymmenen kertaa enemmän niitä, jotka saapuvat hallille ja siellä protestoivat peliä kuin sellaisia, jotka jäävät saapumatta halliin ja möykkäävät miten surkeaa peli taas oli ja miten yhdelle jos toisellekin pitäisi antaa kenkää.

En tiedä tarkoitatko tuolla minua, mutta tuossa boikotti-ideassani ajatus oli se, että herättäisimme asiasta päättävät tahot. Yksinkertaiseisti homman nimi on se, että "näillä" ei voida mennä, jos haluamme menestyä.

Lauantain Ässä-peliin olen taas tulossa, ja koen itse asiassa loukkaavana kommentit tyyliin "olette puolimatkassa Ilmalaan". Minua on nimittäin haukuttu siitäkin, etten hjallishalliin lähde, vaikka IFK siellä pelaisikin. Periaatteesta en rahojani hjallikselle kanna.

Jos yritän saada aikaan jotain "kansanliikettä" HIFK:n suunnan korjaamiseksi, se ei todellakaan tarkoita sitä, että olisin "puolimatkassa" Ilmalaan!

En gång IFK, alltid IFK!!!
 

mixu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Hifk
TheAnimal

Tämä ei ole sitten pilkun viilausta mutta ettei totuus unohdu niin toi kappale on Vladimir Vysotskin ja Junnu vaan Suomensi sanat.
 

Korak

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Arsenal, ÄTPPOMK, Rikollislauma
Re: TheAnimal

Viestin lähetti mixu
Tämä ei ole sitten pilkun viilausta mutta ettei totuus unohdu niin toi kappale on Vladimir Vysotskin ja Junnu vaan Suomensi sanat.

No, Animalhan sanookin, mukaellen J.Vainion tekstiä. Eikä puhunut mitään lauluntekijästä.

Animalille sen verran, että tottakai jokainen tietää, että ei ne fanit YKSIN maksa koko hemmetin kustannuksia. Mutta uskon, että olet ymmärtänyt mitä tuolla viittauksella "fanit maksavat lystin" tarkoitetaan??? Jos ei olisi faneja, ei olisi sponsoreita, koska mitä ne sponsorit tyhjille penkeille haluavat näyttää hienoja mainoksiaan. Tai mitä enemmän faneja, myös minkälainen joukkue (kiinnostava, kuten HIFK), sitten enemmän sponsoreita. Vai mitä?? Uskon, että kun kirjoituksiasi olen lukenut, olet järkevä kaveri ja olet ymmärtänyt asian oikein. Ei joka helvetin asiassa tarvi viilailla niitä pilkkuja.

Ja niistä faneista, sehän on jokaisen oma henkilökohtainen mielipide mitä on mieltä, että jäikö kotiin, lähtikö keskenkaiken pois jne jne. Siihen ei löydy mitään totuutta, mikä tekisi tässä tapauksessa toisesta paremman protestoijan. Vaikka minä protestoin yhden matsin ja en ole kaikkiin asioihin tyytyväinen, niin se oli minun tapani. Minun sydämmeni on vuotanut verta, kun rakas HIFK on kompuroinut, esittänyt paikoin aivan ala-arvoisia otteita, kun kuitenkin uskon, että tuolla materiaalilla saa paljon parempaakin aikaiseksi. Kyllä minä olin eilen Ilves-matsissa jo kannustamassa HIFK:ta ja niin teen lauantainakin. Minua vaan yksinkertaisesti v*****i niin rankasti, että katsoin parhaimmaksi jäädä kotiin tuosta sunnuntai-matsista. Toivottavasti ymmärrät sen, ei minun HIFK.n joukkueen kannustus ole kadonnut, eikä katoa mihinkään. Meitä ihmisiä on vain erilaisia ja se on hyvä.
 

Kempes

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Liverpool
Frank puhui asiaa

nimittäin Simicekin näyttöjen aika alkaa olla ohi. Mahdollisimman nopeasti vaihto johonkin kotimaiseen puolustajaan, ei tarvitse olla Tuulola vaan jykevä peruspakki. Itse olen odottanut myös Simicekiltä paljon enemmän. Hän ei ole tämän hetkisessä kunnossa ykkössentteri. Simicekin myötä vapautuu yksi ulkomaalaispaikka ja olisi aikaa yli kaksi kuukautta etsiä paikalle uusi keskushyökkääjä.

Onneksi Vopatin paikka on IFK:ssa Frankin mielestä.
 

Maple Leaf

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Toronto Maple Leafs, Pat Quinn -lahko
Olen mielenkiinnolla seurannut tämän ketjun keskusteluja, mutta muutamaan asiaan on minunkin nyt puututtava.

Ensinnäkin minua häiritsee se tapa, jolla eräät kirjoittajat ovat ilmoittaneet edustavansa "HIFK:n tosifaneja". Pidän itseäni HIFK:n fanina, enkä halua, että minua edustaa täällä kukaan muu kuin minä itse - oli näillä sivuilla minua ja muita edustamaan pyrkivä sitten anti- tai pro-Alpo. Tiedän, että jokainen kirjoittaja esittää vain oman mielipiteensä (tai sitten peesaa toisten mielipiteitä, mikä on mielipide tavallaan sekin, joskaan ei oma) ja että äskeinen ruikutukseni on nipotusta, mutta minua suoraan sanoen ottaa pattiin se, että saan vastailla Jatkoaikaa lukeville kavereilleni "HIFK-fanien mielipiteistä". Antakaa kirjoitusten räiskyä, mutta älkää väittäkö edustavanne "kaikkia faneja".

Olen myös huolissani siitä, että osalla kirjoittajista on selviä vaikeuksia hahmottaa äidinkieltä ja sanojen merkitystä. "Taklaaminen", "fyysinen pelaaminen" kun ovat aivan eri asioita kuin "hakkaaminen" ja "tappeleminen". Minä haluan nähdä HIFK:n, joka taklaa ja pelaa fyysisesti, eikä minulla ole mitään tappeluitakaan vastaan, mikäli ne ovat seurausta pelitilanteesta. Tappelut itseisarvona ovat sitä mauttominta teatteria, koska niissä ei ole todellisen pelin ja todellisen kuumenemisen intensiteettiä. Ne teistä, jotka ovat joskus harrastaneet seksiä, ymmärtänevät seuraavan vertauksen: kumpi on parempi, kaatua vuoteeseen intohimon vuoksi vai sen takia, että kalenteriin on merkattu tämäkin toiminto jo kaksi viikkoa sitten?

Mitä tulee HIFK:n nykyiseen tilanteeseen, en ole edelleenkään suunnattoman huolissani. Stathos ottaa (jos valmentajat suovat) paikkansa ykkösenä, ja pelaajat löytävät toisensa. Pakkia puuttuu, se on selvä, mutta esimerkiksi eilen Ilvestä vastaan myös Marek pelasi lähempänä omaa tasoaan kuin pitkään aikaan. Ja ennen kuin joku kirjoittajista ajattelee, että en tiedä tai ymmärrä mitään brändistä ja sen luonteesta, haluan huomauttaa käyneeni brändin matseissa jo neljännesvuosisadan ajan ja nähneeni monenmoista HIFK:ta. Se, että Jatkoajassa keskustellaan "brändistä", on itse asiassa osa "brändiä". Silti on joskus masentavaa lukea, kuinka eräät kirjoittajat "omivat" brändin, julistautuen ainoiksi oikeiksi profeetoiksi, ja muutamat opetuslapset ulvovat vieressä ulkoaopittuja lauseita.

Annetaan nyt HIFK:lle aikaa, ja katsotaan helmikuussa, missä ollaan. Sillä välin ainakin minä aion kannustaa, oli valmentajana, toimitusjohtajana, kiekonkerääjänä ja zambonikuskina kuka hyvänsä, kunhan ei Riki Sorsa.
 

Johannes

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, jääkiekko.
8 surmanluotia

Nyt taisikin jo varmistua, että Alpo jatkaa kauden loppuun saakkaa ifk:n valmentajana. Otteluohjelma on sen verran helppo jouluun saakka, että kunnon kriisiä ei Alpoharrisakke ehdi enää aikaan saamaan. Tammikuussa, jos tarvitaan muutosta, on se jo liian myöhäistä, korkeintaan tekohengitystä.

Siinä mielesssä sanoisin , "elekää soittako poliisia sikäli, että se on turhaa".

Ifk:n pelityyli ei vieläkään miellytä minua. Fyysisyyttä pitäisi olla ripaus enemmän. Jarrukenttä tulisi rakentaa ja kentälliset roolittaa paremmin. Peluutusta tulisi harrastaa nykyistä enemmän ja etsiä kuumat pelaajat ottelun sisältä. Pelaajille ottelun aikana annettavien ohjeiden tulisi olla selkeitä. Blaa, blaa, blaa.

Meidän selvästi paras kh Tuomo Ruutu on joulun jälkeen nuorten mm-kisoissa pari viikkoa. Täytyy tosiaan toivoa, että Simicek kokee uudelleensyntymisen jääkiekkoilijana hyvin nopeasti tai hänet myydään. Uusi kokenut sentteri pitäisi saada rosteriin joulutauolla.

Pari pakkia olisi edelleen toivomuslistalla (toinen Jere).
 

Maple Leaf

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Toronto Maple Leafs, Pat Quinn -lahko
Olen mielenkiinnolla seurannut tämän ketjun keskusteluja, mutta muutamaan asiaan on minunkin nyt puututtava.

Ensinnäkin minua häiritsee se tapa, jolla eräät kirjoittajat ovat ilmoittaneet edustavansa "HIFK:n tosifaneja". Pidän itseäni HIFK:n fanina, enkä halua, että minua edustaa täällä kukaan muu kuin minä itse - oli näillä sivuilla minua ja muita edustamaan pyrkivä sitten anti- tai pro-Alpo. Tiedän, että jokainen kirjoittaja esittää vain oman mielipiteensä (tai sitten peesaa toisten mielipiteitä, mikä on mielipide tavallaan sekin, joskaan ei oma) ja että äskeinen ruikutukseni on nipotusta, mutta minua suoraan sanoen ottaa pattiin se, että saan vastailla Jatkoaikaa lukeville kavereilleni "HIFK-fanien mielipiteistä". Antakaa kirjoitusten räiskyä, mutta älkää väittäkö edustavanne "kaikkia faneja".

Olen myös huolissani siitä, että osalla kirjoittajista on selviä vaikeuksia hahmottaa äidinkieltä ja sanojen merkitystä. "Taklaaminen", "fyysinen pelaaminen" kun ovat aivan eri asioita kuin "hakkaaminen" ja "tappeleminen". Minä haluan nähdä HIFK:n, joka taklaa ja pelaa fyysisesti, eikä minulla ole mitään tappeluitakaan vastaan, mikäli ne ovat seurausta pelitilanteesta. Tappelut itseisarvona ovat sitä mauttominta teatteria, koska niissä ei ole todellisen pelin ja todellisen kuumenemisen intensiteettiä. Ne teistä, jotka ovat joskus harrastaneet seksiä, ymmärtänevät seuraavan vertauksen: kumpi on parempi, kaatua vuoteeseen intohimon vuoksi vai sen takia, että kalenteriin on merkattu tämäkin toiminto jo kaksi viikkoa sitten?

Mitä tulee HIFK:n nykyiseen tilanteeseen, en ole edelleenkään suunnattoman huolissani. Stathos ottaa (jos valmentajat suovat) paikkansa ykkösenä, ja pelaajat löytävät toisensa. Pakkia puuttuu, se on selvä, mutta esimerkiksi eilen Ilvestä vastaan myös Marek pelasi lähempänä omaa tasoaan kuin pitkään aikaan. Ja ennen kuin joku kirjoittajista ajattelee, että en tiedä tai ymmärrä mitään brändistä ja sen luonteesta, haluan huomauttaa käyneeni brändin matseissa jo neljännesvuosisadan ajan ja nähneeni monenmoista HIFK:ta. Se, että Jatkoajassa keskustellaan "brändistä", on itse asiassa osa "brändiä". Silti on joskus masentavaa lukea, kuinka eräät kirjoittajat "omivat" brändin, julistautuen ainoiksi oikeiksi profeetoiksi, ja muutamat opetuslapset ulvovat vieressä ulkoaopittuja lauseita.

Annetaan nyt HIFK:lle aikaa, ja katsotaan helmikuussa, missä ollaan. Sillä välin ainakin minä aion kannustaa, oli valmentajana, toimitusjohtajana, kiekonkerääjänä ja zambonikuskina kuka hyvänsä, kunhan ei Riki Sorsa.
 

JHag

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Leijonat vm. -88 ja -92
TheAnimal

Kiitos vastauksista. Kuten Korak, minäkin pidätän oikeuden itselläni päättää sen, miten hyvä HIFK-fani olen. Olen ollut viimeisen 25 vuoden aikana poissa noin kymmenestä kotiottelusta. (Pois luen ne vuodet, jolloin olen ollut muualla). Minun protestissani, eli poissaolossa Saipa-matsista, ei ole mitään tekemistä sarjataulukon kanssa. Ei yhtään mitään.

Itse asiassa paikka sarjataulukossa on viime kädessä uskolliselle HIFK-fanille aika yhdentekevä. Muutenhan HIFK olisi jäänyt jo aikaa sitten, sillä SM-liigassa menestyväksi ei seuraamme suhteessa pelaajabudjetteihin voi parhaalla tahdollakaan sanoa. Menestystä mittaan mestaruuksilla ja osittain myös pronsseilla oman umpisairaan laskukaavani (johon minulla on täysi oikeus, omaan arvoasteikkoon siis) mukaan. Hopea on kai jonkun mielestä menestystä, minusta se on pahin hävityistä mitaleista, eikä HIFKillä sitäpaitsi hopeaa liiemmin olekaan. Mutta menestystä meille ei myöskään ole pahemmin tullut, eikä liene lähivuosina tulossakaan.

Edellinen kappale yritti sanoa, että HIFK-fani on valinnut HIFKin pääsääntöisesti muun kuin automaattisen menestyksen vuoksi. Niinpä HIFK-fani protestoi nimenomaan silloin, kun "se jokin muu" puuttuu. Viime kausi oli jälkikäteen mietittynä yksi hauskimmista HIFK-kausista. Viihdyin mainiosti katsomossa kaikkien matsien ajan, vaikka menestys oli samaa kuin nykyisinkin. Syykin on arvattavissa. Silloin oli edes säpinää, sikailua ja umpipäätöntä kohellusta = jotain viihdettä. Tämän kauden HIFK, joka pelaa herra Suhosen & neiti Rindellin alaisuudessa, tarjoaa 99% varmuudella paskaa viihdettä. Mitäänsanomatonta, epäfyysistä neppailua. Yäk. Samoin joukkue on signannut riveihinsä kääpiöitä miesten hommiin. Onneksi Nicce on pudonnut kokoonpanon ulkopuolelle, tervemenoa vaan. Ei ole ikävä.

Ja voisit, Animal, puhua ihan reilusti nimillä. Eli kenelle olet viestin suunnannut, kun sanot esimerkiksi:
----
Henkilökohtaisesti arvostan kymmenen kertaa enemmän niitä, jotka saapuvat hallille ja siellä protestoivat peliä kuin sellaisia, jotka jäävät saapumatta halliin ja möykkäävät miten surkeaa peli taas oli ja miten yhdelle jos toisellekin pitäisi antaa kenkää.
----

Jos tuo oli minulle, niin olen möykännyt pelin surkeudesta vain niissä matseissa, mitkä olen itse nähnyt. Kuten eilinen Ipa-matsi, missä oli kelvollista vain kolmas erä. Saipa-matsi on itseasiassa ainoa kotimatsi, jonka olen jättänyt tällä kaudella väliin. Lisäksi jätin väliin Hämeenlinnan vierasmatsin, jonne olin buukannut jo paikan.

Kenellehän tämä oli:
---
Kriittiset fanit ovat ilman muuta tervetulleita HIFK:lle. Ja henkilökohtaisesti ainakin edelleen toivon, että kriittiset fanit tulevat myös hallille. Kuten he joitakin poikkeuksia lukuunottamatta tulevatkin.
---

Vastaan, kun ei ollut yksilöity: Kiva, että olemme tervetulleita. En itse laske kuuluvani tähän "joitakin poikkeuksia lukuunottamatta" joukkoon. Viitsitkö vinkata, keihin nimimerkkeihin kirves tässä heilahtaa? Vai olenko jo tällainen karmiva poikkeus, kun olin Saipa-matsin pois? Veikkaan, että mikäli Apen säälittävä neppailukiekkoilu jatkuu, niinkuin jatkuneekin, on keväällä paikalla pääsääntöisesti vain meitä kalustoon kuuluvia. Koettakaa kestää siellä HIFKissä, kritiikki on silloin aikamoista. Mutta koettakaa myös arvostaa, maksamme edelleen jossain muodossa lipuistamme. Kuka omalla rahallaan, kuka firmansa rahalla. Joka tapauksessa euroilla.

Jälleen sinulta:
---
...Tai rakastavat seuraa niin paljon, että mikään ei estä heitä saapumasta hallille silloin kuin HIFK pelaa.
---

Tiedän tunteen, olin paikalla -valitettavasti- eilenkin. Nimenomaan pelaajien takia. Tuomo Ruutu ja Roman Vopat antoivat vastinetta rahalle, kiitos siitä. Suhonen ja Rindell olivat edelleen tahattoman komiikan mestareita. Heille voisi antaa taiteilijanimen "Pahvi & Standy" ja heidät voisi myydä standup-komiikkaa esittämään lähimmälle Ruotsin tai Tallinnan lautalle.

Sinä:
---
Jokerit sen sijaan on tärkeä HIFK:lle. Ilman Jokereita ei olisi kiihkeitä paikalliskamppailuita, joten oikeasti Jokereista on myös hyötyä HIFK:lle. Kuin myös HIFK:sta Jokereille.
---

Täysin samaa mieltä. Ja löysit Hjalliksesta suunnilleen samat hyvät puolet kuin minäkin. Halusin vain testata, onko nimen Hjallis sanominen HIFKin toimistolla teko, josta seuraa esimerksi autopaikan siirtäminen Etelä-Haagaan tai sähköjen katkaisu työhuoneesta. Ei näköjään. Menneitä mokia ja kompurointeja ei ole kovin hedelmällistä, siis minun mielestäni, märehtiä lopun ikäänsä. Katkeruus kirvoittaa harvemmin hyviä asioita. Ennemmin uskon siihen sotapäällikkötaktiikkaan; tunne vihollinen, arvosta sen hyviä ominaisuuksia ja iske heikkoon kohtaan. Ensi kaudeksi meille on jätetty noin Mikko Alatalon kokoinen heikko kohta/markkinarako: fyysinen kiekko. Jokerit ja Jortikka pelaa nopeaa taitokiekkoa ja jos joku HIFKin toimistolla uskoo, että Apen avulla HIFK voi haastaa Jokerit tässä lajissa, niin toivotan onnea ja matkaa lähimmän terapeutin luokse. Jortikka on valmentaja, joka ei ole KOSKAAN hävinnyt finaalia siellä ollessaan. Olikos kertoja 8? Syvä kumarrus siitä = vastustajan kunnioittaminen. Mutta Jortikan joukkueiden heikko kohta on aina ollut laajamittainen fysiikan käyttöönotto. Tätähän HIFK yritti -99 finaaleissa, eikä onnistunut. Jortsu oli liian kokenut kettu. Mutta uutta matoa koukkuun vaan. Muistan muutamiakin Jortikan Tepsin vierailuja Nordikselle, missä HIFK on mm. Hucko-Nielikäinen-Kautonen -tyyppisten kombinaatioiden voimalla taklannut ja sikaillut Tepsistä pelihalut pihalle. Tällaista toivon ensi kauden Jokereitakin vastaan. Lienemme tästä samaa mieltä? Tuleeko tämä tapahtumaan Suhosen HIFKin toimesta? Lienemme tästäkin samaa mieltä. Suuresti arvostamasi Matikainen (ellet ole jopa The Pena itse) on suuressa viisaudessaan meille Suhosen tuonut ja niitannut diilinkin kevääseen -04 asti. Hallelujaa. Pelkästään tuon takia Penan (sorry jos olet sinä) kenkääminen pitäisi olla lähellä. Vaikka nythän tj voi taas piiloutua hallituksen taakse; hallitus vahvisti ja hyväksyi. Tietenkin se teki niin, mutta lopullinen vastuu on tj:n, joka tämän teatterimuumion meille ystäväpiiristään roudasi.

Toivon, että edistytte neuvotteluissa Rautakorven kanssa ja toivon, että kenkäätte Apen huitsin nevadaan. Joko kasvonsa säilyttäen, tai sitten ei.

Siteerasit Junnu Vainota varmaankin tarkoituksella? Sillä Junnun poika Ile, joka minunkin on kunnia tuntea, on juuri näitä perusHIFK-faneja. Tai sitten se oli vain sattumaa.

Minäkin pistän lainauksen loppuun pateettiselta Yö-yhtyeeltä:

"Niin paljon me teihin luotettiin,
uskottiin ja rakastettiin,
ja kun mä käänsin selkäni,
iskit puukon mun unelmiin"

Jos tulkitsin kirjoituksesi oikein, toivot meidän uskollisten fanien toimivan, kuten mainio herra bisnesman toivoi naisten tekevän Jatkoaikalaisten risteilyllä: paidassa luki "Anna edes säälistä"

Kyllä, mikäli HIFKissä mikään ei muutu, käymme matseissa sitten vaikka säälistä. Pelaajia katsomassa. Se ei ole luottamuslause johdolle ja valmennukselle. Se on luottamuslause jätkille kaukalossa, eihän tämä pelleily heidän vikansa ole. Olen tavattavissa edelleen A7.n paikkeilla, kukaan ei muuten tullut eilen sinne vittuilemaan, vaikka olin pyynnönkin laittanut. Stanan nysvärit. Täällä kyllä inistään Apen puolesta jostain perkeleen syystä.
 

JHag

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Leijonat vm. -88 ja -92
Maple Leaf: Kiitos äidinkielen oppitunnista, jota kukaan ei ollut pyytänyt. Onneksi kirjoitin omaan viestiini selvällä suomenkielellä, että haluan nähdä fyysisen, taklaavan ja sikailevan HIFKin. Sikailulla tarkoitan harkitusti tehtyjä ylilyöntejä vastustajan sekoittamiseksi. Minulle ei siis riitä pelkkä taklaava HIFK. Haasta vaikka oikeuteen tästä..:)

Ensin syytät toisia yleistämisestä ja sitten tulet sormi pystyssä saarnaamaan tappeluista ja kerrot meille maan matosille, että tappelut ovat mautonta teatteria. Olisit laittanut, niinkuin itse opetat, että minun mielestäni asiat ovat näin. Minun mielestäni mailalla hakkaaminen ja kahvaaminen ovat mautonta teatteria, mitä SM-liigassa tänä päivänä pääsääntöisesti esitetään. Reilut tappelut ovat huomattavasti parempi vaihtoehto kuin kahvakiekko. Ja reilut tappelut ovat kuuluneet lajiin alusta alkaen ja kuuluvat edelleen jääkiekon synnyinmaassa. Pidit siitä tai et. Minä pidän, sinä et.

Muuten kirjoituksesi olikin ihan siistiä asiaa. Edustamasi kanta "katsotaan nyt, annetaan aikaa" lienee kuitenkin se vallassoleva. Näinhän tapahtuu koko ajan, ei syyytä huoleen.
 

Peku

Jäsen
Suosikkijoukkue
IFK, Chicago Blackhawks, sympatiat Bluesereille
Muuten mitkä skrinnarit Z:lla on? Merkki ja luistemen terä kiinnostaisi tietää. Mietin vain kuinka kovalta tuo ääni teristä kuuluu siellä kentällä kun se kerran piippuhyllyllekin kuuluu erityisen hyvin.
Terässä lienee joitain ympyröitä/reikiä eikä ollenkaan tavalliset oliko ne nyt CCM-terät vai mitkä olivatkaan.
 

Korak

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Arsenal, ÄTPPOMK, Rikollislauma
Viestin lähetti Peku
Muuten mitkä skrinnarit Z:lla on? Merkki ja luistemen terä kiinnostaisi tietää. Mietin vain kuinka kovalta tuo ääni teristä kuuluu siellä kentällä kun se kerran piippuhyllyllekin kuuluu erityisen hyvin.
Terässä lienee joitain ympyröitä/reikiä eikä ollenkaan tavalliset oliko ne nyt CCM-terät vai mitkä olivatkaan.

Samaa miettinyt itsekin. Tuntuu kuin jää suorastaan hajoaisi Marekin alla. No ei pääse ainakaan yllättäen maalille, jos vain puolustajilla ja maalivahdilla on korvat.
 

Carlos

Jäsen
Viestin lähetti Maple Leaf
Ensinnäkin minua häiritsee se tapa, jolla eräät kirjoittajat ovat ilmoittaneet edustavansa "HIFK:n tosifaneja". Pidän itseäni HIFK:n fanina, enkä halua, että minua edustaa täällä kukaan muu kuin minä itse - oli näillä sivuilla minua ja muita edustamaan pyrkivä sitten anti- tai pro-Alpo.

Menee sarjaamme makuasioita, mutta minkä takia sinulla ei lue suosikkijoukkueesi kohdalla HIFK, vaan pelkästään joku meipol liivs? En tiedä mikä tuossa on ideana, mutta ainakin minä saan sen käsityksen että et mahda kovin suurisydäminen fani olla, mutta ehkä sinulla on sitten syysi miksi et halua tuoda sitä julki.

Minulla lukee suosikkijoukkueen kohdalla pelkästään HIFK, koska se on minulle niin pyhä käsite että siihen ei kertakaikkiaan voi sotkea mitään muuta. Vaikka minulla on kyllä muitakin "suosikkeja", kaikki muu tulee vasta noin miljoonan valovuoden päässä, joten ne eivät ansaitse paikkaansa. Edes suuri ja mahtava ÄTPPOMK ei mahdu minulla samaan paikkaan, vaan sekin löytyy pelkästään allekirjoituksesta.


Viestin lähetti Maple Leaf

Tiedän, että jokainen kirjoittaja esittää vain oman mielipiteensä (tai sitten peesaa toisten mielipiteitä, mikä on mielipide tavallaan sekin, joskaan ei oma) ja että äskeinen ruikutukseni on nipotusta, mutta minua suoraan sanoen ottaa pattiin se, että saan vastailla Jatkoaikaa lukeville kavereilleni "HIFK-fanien mielipiteistä". Antakaa kirjoitusten räiskyä, mutta älkää väittäkö edustavanne "kaikkia faneja".

No sanoisin että jos joku kuvittelee jokaisen olevan jostain asiasta samaa mieltä, varsinkin sen perusteella mitä lukee jatkoajasta, kannattaa mennä jo itsekseen saunan taakse mietiskelemään. Kaikkein yhteinäisimmässäkin rintamassa on aina erilaisia mielipiteitä, ja se tullee täälläkin aika hyvin esille. Minä olen varmaan yksi niistä joka on julmasti puhunut kaikkien fanien suulla. Tämäkin johtuu aika pitkälle siitä että olen puhunut aika helvetin monen Hifk-fanin kanssa ja aika moni niistä tuntuu kummasti olevan saman suuntaista mieltä, noin yleisissä linjauksissa. Mm. siinä että haluamme liikkuvan ja fyysisen Hifkin.

Tuskin kukaan on täällä julistanut että "kaikkien Hifk-fanien mielestä tämän iltaisessa ottelussa Vopatin pitää tapella jonkun kanssa, muuten Apelle ja Kibelle pitää antaa kenkää." Jos joku julistaa että "Hifkin peli on perseestä, kenkää sille ja tälle", sekään ei tarkoita että "jokainen HIFK-fani on samaa mieltä."

Pitää vissiin lisätä allekirjoitukseen ämerikkalaiseen tyyliin: "Tämä mielipide edustaa lähinnä omaa kantaani, vaikka osittain samansuuntaisia ajatuksia löytyy monilta muiltakin. On kuitenkin mahdollista että joku on täysin erimieltä, mm seuraavat nimimerkit..., ja on olemassa myös faneja jotka eivät ikinä kirjoita Jatkoaikaan, tai edes ole tietoisia siitä, ja on huomioitava että heidän mielipiteensä ei pakosti ole täällä edustettuna. Näitä henkilöitä ovat mm... ja jos käännät täysinäisen vesilasin ylösalaisin, sisältö valuu pois ja tästä voi aiheutua pintojen kostumista. Ja älä laita kissaa tai rautakankea mikroon, syntyy ikävää jälkeä."

Nöyrästi anteeksi kaikille kenen suilla olen puhunut. Tsiisös.

Viestin lähetti Maple Leaf

Olen myös huolissani siitä, että osalla kirjoittajista on selviä vaikeuksia hahmottaa äidinkieltä ja sanojen merkitystä. "Taklaaminen", "fyysinen pelaaminen" kun ovat aivan eri asioita kuin "hakkaaminen" ja "tappeleminen".

Kerrotkos keitä nämä sitten olisivat. Mielestäni täällä kukaan ei ole sekoittanut näitä keskenään, joku tosin hekumoi toisella ja joku toisella. Minäkin pidän tappeluista, jos ne tulevati aiheesta pelin aikana, (vrt. susikoira-case) tappelu ihan vaan tappelun vuoksi on tyhmää, kuten itsekin totesit.

Viestin lähetti Maple Leaf

Ne teistä, jotka ovat joskus harrastaneet seksiä, ymmärtänevät seuraavan vertauksen: kumpi on parempi, kaatua vuoteeseen intohimon vuoksi vai sen takia, että kalenteriin on merkattu tämäkin toiminto jo kaksi viikkoa sitten?

Sanoisin että vuoteeseen kaadutaan intohimoissaan koska on tavaksi tullut yleensä tehdä sitä siinä vuoteen välittömässä läheisyydessä, sen sijaan jos kaatuu intohimoissaan keittiön pöydälle tai IT-tykin bunkkeriin, puhutaan jos spontaaniudesta, mitä minäkin haluan nähdä peleissä. :-) Siis sitä spontaaniutta.

Viestin lähetti Maple Leaf
Silti on joskus masentavaa lukea, kuinka eräät kirjoittajat "omivat" brändin, julistautuen ainoiksi oikeiksi profeetoiksi, ja muutamat opetuslapset ulvovat vieressä ulkoaopittuja lauseita.

Hyvänen aika, tämä on käsittääkseni edelleen mielipidepalsta. Joku "profeetta" sitten julistaa omaa sanomaansa, kuka tahansa saa julistaa sitten myöskin ihan tasan mitä itse haluaa. Jos jonkun "opetuslapsi" ulvoo samaa virttä, niin so what? Kai jokainen saa ulvoa ketä haluaa, mielestäni on erittäin masentavaa miten jotkut omivat itselleen uskontoja ja saavat miljoonat opetuslapset seuraamaan. Sana on vapaa. Jos toisenlaisia mielipiteenkirjoittajia ei sitten ole paljoa, se kertoo ehkä jotain niistä toisenlaisista mielipiteistä; niitä ei ole paljoa.

Hra vaahteralehti on hyvä vaan ja pistää kynän sauhuamaan, kyllä tänne tekstejä mahtuu.

Viestin lähetti Maple Leaf

Annetaan nyt HIFK:lle aikaa, ja katsotaan helmikuussa, missä ollaan. Sillä välin ainakin minä aion kannustaa, oli valmentajana, toimitusjohtajana, kiekonkerääjänä ja zambonikuskina kuka hyvänsä, kunhan ei Riki Sorsa.

Juu, kyllä minäkin kannustan, vaikkakin yhteen matsiin tuleminen kustantaa noin 400-500 euroa + liput. Sen takia olen epätoivottu fani, koska en käy hallilla kritisoimassa. Voin kuitenkin vakuuttaa että en jätä yhtään Hifkin kotipeliä väliin Suomessa ollessani, ja vieraspeleissäkin käyn niin paljon kuin mahdollista. Helvetti, minulla on Teppo Kivelän pelipaita, oikea IFK:n ruumiillistuma, eikö se kerro jo jotain että kannatetaan riippumatta kokoonpanosta! :-)

Mutta jos nyt annetaan Hifkille aikaa ja katsotaan Helmikuussa, mitä katsottavaa sitten on? Homma joko meni hyvin tai sitten perseelleen, siinä vaiheessa protestointi on täysin turhaa, mikään ei enää muutu, tuskin edes seuraavalle kaudelle. Sitten Hifk voisi perustellusti kysellä että miksei kukaan pitänyt meteliä ajoissa, helppo se nyt jälkikäteen on sanoa että väärin tehty.

Ja ihan yleisesti kaikille kritiikin vastustajille, luuletteko oikeasti että tänne väsäiltäisiin näitä kriittisiä kirjoituksia tällä tahdilla, jos emme kannustaisi tai olisimme matkalla Ilmalaan? Ihan varmasti emme. Eikö tämä jo osoita sitä että meitä (anteeksi, siis ainakin minua, ehkä jotain muitakin jotka tänne paljon kirjoittavat, poislukien ehkä muutama nimimerkki) kiinnostaa ihan helvetisti, ja emme ole jättämässä tätä rakasta joukkuettamme?

Sitten jos Hifk ryömii ja kukaan ei tee muuta kuin räplää muniaan, voisi olla aihetta huoleen. No smoke - no fire.

Kun sitten mennään runolinjalle, tässä olisi pätkä omaa tuotantoani. Alunperin ko. biisi on kirjoitettu eräälle naiselle, mutta pätkä siitä istuisi aika hyvin myös yhdistelmään Hifk vs. valmennus.

"Mä sulle kerroin tunteet suoraan sisimmästäni,
se ilmeisesti ihan hiukan sua pelotti.
En voinut mitään itsellein, et voinut sinäkään,
me olimme kai liian vapaat sielut yhtymään.

Tiemme tähtiin oli piirretty, mut kovin kauaksi,
ei voitu nähdä ettei meistä ollut pariksi.
Siitä varmaan meistä kumpainenkin aluks unelmoi,
sitten järki voitti tunteet, meidät erilleen ajoi.
 

mixu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Hifk
Se Frankin haastattelu oli muuten ihan hyvä mutta kun nää munattomat toimittajat eivät koskaan kysy asiaa eli miksi pakisto on niin surkea yms.Annetaan aina haastateltavan laukoa omia juttujaan eikä laiteta häntä koville kysymyksillä jotka faneja kiinnostais.
 

JHag

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Leijonat vm. -88 ja -92
Re: Re: Re: Re: Muistakaa nöyryys!

Viestin lähetti Tommy
Chrisu ottaa. Ja laukoo.

Joo. Varmasti ottaa. Mutta brothers Ruutu ei tunne toistaiseksi mielenkiintoa Bluesia kohtaan, sillä HIFK-Jokerit -akselin sahaaminen on heistä jo riittävän kiusallista. HIFKillä on tässä tapauksessa, kuten Jerenkin, ns. ensimmäinen mahdollisuus tehdä tarjous. Tietenkin jos homma sössitään tyyliin "meillä ei ole käyttöä tän tyyppiselle kaverille" tai "mistään muualta et saa vastaavia etuja", tulee Blues kysymykseen. Mutta vasta sitten. Tämä on tieto.
 

JHag

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Leijonat vm. -88 ja -92
Viestin lähetti Carlos
.


....tappelu ihan vaan tappelun vuoksi on tyhmää, kuten itsekin totesit.

I]

Eikä ole, tappelut ovat hyvää viihdettä!

Nonni! Siinäkin tuli eri mielipide, vaikka isoista linjoista ollaan samaa mieltä.
 
Viestin lähetti JHag
Eikä ole, tappelut ovat hyvää viihdettä!

Nonni! Siinäkin tuli eri mielipide, vaikka isoista linjoista ollaan samaa mieltä.

SmackDown on oikea laji tappeluviihteen ystäville.
Kiekossa ei "turhia" tappeluja tarvita.
Kuumissa matseissa tappelut tuleekin sitten itsestään mukaan, ei niitä pidä järjestää.
 

Kempes

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Liverpool
Myönnän eilen salaa mielessäni toivonut matsissa näkeväni ainakin yhden tappelun. Kuparinen hakkasi aika säälimättä IFK:n pelaajia käsille ja olisi varmaan ollut halukas tanssimaan, jos joku olisi haastanut. Mutta kukaan IFK:ssa ei tätä tällä hetkellä tee. Pitäisi nyt yksi kunnon mylly joka viidenteen kotimatsiin mahtua. Tällä kaudella niitä ei ole vielä ollut yhtään. Tylsää ja munatonta touhua! Olen pian pyörtämässä mielipiteeni ja toivotan Nielikäisen tervetulleeksi takaisin. Ehtona, että joka matsissa (jos ei ole pelikiellossa) yksi kunnon mylly, niin että vastustajankin kaveri joutuu suihkuun.

Kysymys: Kuinka moni jatkoajan IFK-faneista nousee seisomaan ja taputtamaan, jos matsissa on kunnon tappelu? Veikkaan, että 90 %.
 

Senior

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Viestin lähetti Kempes

Kysymys: Kuinka moni jatkoajan IFK-faneista nousee seisomaan ja taputtamaan, jos matsissa on kunnon tappelu? Veikkaan, että 90 %.

Vastaus: Mä nousen. Ellen sitten yllätykseltäni ehdi kusasta housuun. No, nousen mä sittenkin, enkä pidä äimistelijöitä minään.

On muuten alakantissa toi 90 %
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Tila
Viestiketju on suljettu.
Ylös