Kempes: Loistava idea, voin ottaa matsin myös -ja mieluummin- ilman hanskoja.
Rebel: Totta on teikäläisenkin puheenvuoro. Ja tarkemmin katsottuna olemme suhteellisen samaa mieltä; Matikaisen joukkueenkokoamiskyky...ei nyt ehkä huono...mutta sanotaan sitten se mielenkiintoinen. Frankin ajat eivät sittenkään sellaista kultaa ja kunniaa, mitä jotkut tuntuvat uskovan. Toki Frankin Jere -toiminta nostaa miehen ihan omaan kategoriaansa liigaympyröissä. Ja monet muutkin nimenomaan pelaajien kertomat asiat. Tunnen muutamia HIFKissä Frankin aikana pelanneita, joilla on ollut siviilipuolella erilaisia vaikeuksia. Frankilla oli aina ovi auki ja apua myös annettiin. Tästäkin syystä kunnioitan miestä. Pelaajien nimet ja ongelmat ovat sivuseikkoja, mutta ymmärtänette mitä tarkoitan. Itse tuntuma kiekkoon ei ole ollut Frankin parhaita puolia koskaan, mies ei ole itse pelannut millään tasolla.
Niin, fanien lokerointi on kai viimeinen asia, mitä kaipaamme. Minäkin olen monesti sanonut, että minulle on tärkeintä HIFK. Ei henkilöt sen ympärillä. Ja minulla on oma tapani ilmaista kantani. Sanon silloin, kun siltä tuntuu, enkä tule kitisemään jälkikäteen, mikä tuntuu olevan joidenkin mielestä parasta mahdollista faniutta. Eipähän pääse kukaan sanomaan, että miksei valitettu ajoissa?
Animal: Lopetetaan vain kiistely Qvististä, jonka henkilön olen kyllä yrittänyt jättää asian ulkopuolelle. Sinä väität, että kyseessä ei ollut kytkykauppa eli pakko ottaa, minä väitän että oli. Minulla ei ole mitään syytä vetäytyä väitteestäni, eikä näköjään sinullakaan. Pattitilanne. Luttisen tiedän oikeasti pahoittaneen mielensä asian johdosta, mutta eiköhän hänkin ole kasvanut asian yli. Ainakin pojat pelaavat samassa ketjussa A:ssa. Käykää muuten katsomassa Luttisen FPS-matseja, jos mahdollista. Kaverin otsassa lukee HIFK, varmaan jo synnytyslaitokselta asti. Sen verran rouheaa on pelityyli, röyhkeys ja asenne.
Mihin perustuu, Animal, mielipiteesi muuttuminen Nielikäisen suhteen? Ellen väärin muista, olit yksi kärkipäässä adressin "Pasi HIFKiin" allekirjoittaneista? Vieläpä erinomaisen 10-kohtaisen perustelun kera. Johtunee siitä, että tiedät Pasin pelaavan jossain muussa liigajoukkueessa vielä tällä kaudella? Maple Leafin, pastori sillin ja muiden ei-hifkiläisten mielipiteet Nielikäisestä eivät voisi kiinnostaa minua vähempää. Sen sijaan hifk-fanien, jotka matseissa käyvät, mielipiteet ovat kiinnostavia, sillä ne vaikuttavat Pasin asioiden etenemiseen. Tämä on fakta. Voisitteko meipölliif ja silli käydä heittämässä Pasi-angstinne tuonne Nielikäis-ketjuun? Täällä puhutaan koko HIFKistä.
Lopuksi vielä se, että tietenkin täällä on syytä säilyttää kirjoittajien anonymiteetti ja tänne voi kirjoitella vaikka itse Pena, Hjallis tai Jortsukin ihan vapaasti. Minua vain niiiiiiiiiiiin vitutti joidenkin Animalin kirjoituksien suora yhteys Matikaiseen. Tietenkin tiedän, että Animal ei ole Matikainen kuitenkaan. Pahoitteluni tästä - diplomatia ei ole vahva puoleni. Mutta kova halu ja usko olisi nähdä vielä joskus jäällä se HIFK, joka pyyhkii jäätä Jortikan taito-Jokereilla.
Ja sanokaa mun sanoneen: vaikka HIFKissä olisi kaikki kunnossa jäällä, laidat paukkuisivat, nyrkit heiluisivat, otsikot kirkuisivat ja kärjessä oltaisiin, niin täällä kävisi edelleen tunteet kuumana. Minä vilpittömästi diggaan tätä The Ketjua ja kaikkia nätä elämää suurempia tunteenpurkauksia ja väittelyitä.
EDIT: Vielä loppuun nimispekulaatioista. Ipa-matsissa oli HIFKin vieraana monihenkinen seurue Tsekistä. Mukana olivat mm. nimet Prohazcka, Jacek....etc. Osa oli agentteja, osa oli pelaajia. Mielenkiintoista.