Maple Leaf, puhut monella tavalla asiaa. HIFK:ta kannattaa on vaihtopenkin takana kuka vain ja melkein kuka vain siellä kaukalossa huseeraa. HIFK pelityyliin on kuitenkin aina kuulunut taklaukset ja muunlainen kova peli ja välillä se on mennyt ylilyönteihinkin. Minä kuitenkin pidän juuri tästä syystä HIFK:sta. HIFK on värikäs, se on minun mielestäni ainakin yksi värikkäimmistä seuroista. HIFK on aina herättänyt keskustelua monella rintamalla niin fanien kuin mediankin keskuudessa. Ehkä tämäkin on jonkinlaista värikkyyttää tämä HIFK:n nykyinen tilanne. Voi olla tietysti, että Herra Matikainen ei ole tehnyt niin huonoa työtä kuin kaikki olettaa ja, että aikataulussa ollaan, mutta ihan fanienkin takia jotain olisi aika tehdä. HIFK:n olisi ainakin syytä pitää omat pelaajansa kuten Jarkko Ruutu joukkueessa, eikä päästää häntä muualle. Juuri Ruudun tapaisista herroista HIFK rakentuu ja hyvin tätä HIFK:ta nyky-IFK:ssa herra Vopat. Ketkä HIFK:ssa eniten halusivat herran jatkamista joukkueessa? Taisi olla HIFK-fanit. Siksi on tärkeää, että HIFK-fanien sydämissä olevia pelaajia ei päästetä pois ja jos päästetään niin ei ainakaan naapuriin. Oma sydämeni ainakin itkee vielä verta tapausten Calounin ja Peltosen jälkeen. Näistä kahdesta herrasta ainakaan Caloun ei voi harkita paluuta petopaitaan ennen kuin herra Matikainen on siirtynyt pois. Jotain vikaa siis on myös HIFK:n nykyisessä tj:ssä. Ehkä Matikaisen asemaa helpottaisi kovasti, jos hän pitäisi omat pelaajat joukkueessa eikä päästäisi Peltosia sun muita pois ja maksa enemmän Pärssisestä kuin "omasta pojasta", joka oli palaamassa, kuten olen antanut täällä itselleni kertoa. En tiedä muista HIFK-faneista, mutta minä haluaisin enemmän kuin mitään molempien miehien vielä pelaavan HIFK:ssa tai ainakin Calounin, sillä Peltoseen minä suhtaudun tietyllä varauksella. Matikaisen asema minun silmissäni ainakin kohoisi, jos hän saisi juuri vanhat HIFK:laiset pidettyä joukkueessa, sillä nämä jos ketkä sytyttävät ainakin minun sydänmeni. Luulen myös monen muun olevan tätä mieltä, sillä mieleeni muistuu vain Ärrä-cup ja Tuomon paluu petopaitaan. Minullakin melkein kyynel herahti silmäkulmaan.