Hifk 2002-2003

  • 1 309 154
  • 10 974
Tila
Viestiketju on suljettu.

TheAnimal

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Viestin lähetti Senior
TheAnimal:

Eli Nielikäinen.

Mielelläni taklaisin Tuokon seinille
hetki naureskeltais aitiossa
sitten mentäis erätauolle

Mutta se ei käy sillä teillä on Alpo

Mielelläni haastaisin sikailijat tanssiin
hetki pyörähdettäis kaukalossa
sitten tiputtaisin nyrkkiin

Mutta se ei käy sillä teillä on Alpo

Se ei käy se ei käy se ei käy
se ei kertakaikkiaan käy
Se ei käy se ei käy se ei käy
se ei kertakaikkiaan käy

Mielelläni pelottelisin mäkiset kuutamolle
aina Pärssisen suojaisin
hetkeks pysähdyttäis nimikirjoituksille

Mutta se ei käy sillä teillä on Alpo

Mielelläni teidät mestaruuden luokse veisin
juotais ehkä shamppanjat
"pojalle" teidät esittelisin

Mutta se ei käy sillä teillä on Alpo

Se ei käy se ei käy se ei käy
se ei kertakaikkiaan käy
Se ei käy se ei käy se ei käy
se ei kertakaikkiaan käy

Mielelläni veisin heleniukset pihalle
raivoaisin yli Mäkiahon
noustaisiin Suomen huipulle

Mutta se ei käy sillä teillä on Alpo

Se ei käy se ei käy se ei käy
se ei kertakaikkiaan käy
Se ei käy se ei käy se ei käy
se ei kertakaikkiaan käy
 

Q

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, ULUVFC (kutsuttu kunniajäsen)
Pasi on liian kevyt sarjalainen HIFK:n ensi kauden poliisiksi. Uskokaa vaan, paljon kovempi kaveri on kiikarissa ..
 

Senior

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Elukka

Sähän oot kyky!:D
Sääli, että IFK ei voi olla vaihtoehto Mielipuolelle. Niin mielellään kuin hänen tanssiaan olisi ensi kaudellakin katsellut! Ei joidenkin henkilöiden haluttomuus tokikaan ole ainoa asia, mitä on viime aikoina toiminnassa saanut ihmetellä. Esimerkiksi se, että 3 katsomoa muutetaan Clubi-katsomoiksi, joihin paikka maksaa n 2000 Egee plus alvi. Näin muodoin kolme katsomollista enimmäkseen pitkäaikaisia kausarilaisia saa paikastaan kenkää. Tietysti rahaa tarvitaan, mutta tapa, jolla tämäkin asia hoidettiin, oli kehno.
 

Senior

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Viestin lähetti Q
Pasi on liian kevyt sarjalainen HIFK:n ensi kauden poliisiksi. Uskokaa vaan, paljon kovempi kaveri on kiikarissa ..

Keveydestä olen kyllä kanssasi eri mieltä. Vähän sama, kuin sanoisi, että Pasi on tylsä ja väritön!:D
 

Johannes

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, jääkiekko.
Viestin lähetti Q
Pasi on liian kevyt sarjalainen HIFK:n ensi kauden poliisiksi. Uskokaa vaan, paljon kovempi kaveri on kiikarissa ..

Kotimaisia kovia kavereita ei taida olla ilman sopimusta ensi kaudeksi. Muutenkin Sami Helenius taitaisi olla ainoa, joka täyttäisi kriteerit.

Meillä on jo 5 ulkolaista vahvistusta sopimuksen alla. Kantor ulos ja joku "Bob Probert" sisään vai. :cool:

Vaikka tämäkin toteutuisi, niin vieläkin olisi tilaa 4-ketjussa yhdelle "Pasi Nielikäiselle". Joku Probertin tapainen pelaisi ykkösketjussa Simicekin ja Pärssisen kanssa.

edit. loistava biisi TheAnimal
 
Viimeksi muokattu:

Maple Leaf

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Toronto Maple Leafs, Pat Quinn -lahko
Viestin lähetti TheAnimal


Mutta se ei käy sillä teillä on Alpo

Mielelläni haastaisin sikailijat tanssiin
hetki pyörähdettäis kaukalossa
sitten tiputtaisin nyrkkiin

Mutta se ei käy sillä teillä on Alpo


Kyselin Sinulta, TheAnimal, jo muutama kymmenen sivua taaksepäin perusteluja väitteellesi, jonka mukaan Suhonen ei suosi fyysistä peliä. Et ole vielä vastannut kysymykseeni, joten tulkitsenko oikein jos ajattelen, ettei Sinulla perusteluja olekaan, kunhan nyt vain annat tuulen heiluttaa huulia?
 

TheAnimal

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Viestin lähetti Maple Leaf
Kyselin Sinulta, TheAnimal, jo muutama kymmenen sivua taaksepäin perusteluja väitteellesi, jonka mukaan Suhonen ei suosi fyysistä peliä.

Luin kaikki viestisi tähän ketjuun uudemman kerran. Et ole kysynyt minulta tuollaista, joten älä kirjoittele paskaa vaikka kuinka olisit Toronton ja Apen vankkumaton kannattaja. Luotit ilmeisesti siihen, että en viitsi tarkistaa asiaa. Bad mistake.

Et ole vielä vastannut kysymykseeni, joten tulkitsenko oikein jos ajattelen, ettei Sinulla perusteluja olekaan, kunhan nyt vain annat tuulen heiluttaa huulia?

Tulkitse ihan miten huvittaa, että miksi en vastaa provokatooriseen kysymykseesi jota ei ole minulle edes esitetty.

Tosin jo nähdyn perusteellakin uskallan väittää, että käsityksemme fyysisestä kiekosta eroaa kuin yö ja päivä. Vastenmieliseksi kutsumasi fyysisen kiekon erikoispelaaja Oliwa otettaisiin IFK-fanien keskuudessa vastaan riemunkiljahduksin.
 

Maple Leaf

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Toronto Maple Leafs, Pat Quinn -lahko
Viestin lähetti TheAnimal


Luin kaikki viestisi tähän ketjuun uudemman kerran. Et ole kysynyt minulta tuollaista, joten älä kirjoittele paskaa vaikka kuinka olisit Toronton ja Apen vankkumaton kannattaja. Luotit ilmeisesti siihen, että en viitsi tarkistaa asiaa. Bad mistake.



Tulkitse ihan miten huvittaa, että miksi en vastaa provokatooriseen kysymykseesi jota ei ole minulle edes esitetty.

Tosin jo nähdyn perusteellakin uskallan väittää, että käsityksemme fyysisestä kiekosta eroaa kuin yö ja päivä. Vastenmieliseksi kutsumasi fyysisen kiekon erikoispelaaja Oliwa otettaisiin IFK-fanien keskuudessa vastaan riemunkiljahduksin.


Olet aivan oikeassa - my mistake and bad mistake! Se olikin Kristian, keltä tätä utelin ja joka ei ole vielä vastannut. En myöskään erityisesti "luottanut" siihen, ettetkö tarkistaisi asiaa - en minä niin halpamainen ole. Mutta pyydän anteeksi!

Mitä tulee Oliwaan, ei hän minun kirjoissani edusta fyysistä kiekkoa, vaan typeryyttä. HIFK:lla on perinteitä fyysiseen kiekkoon typeryyden ylitse, ja joku Oliwa olisi tällaisen historian irvikuva. Mutta TheAnimal, vielä kerran sori siitä, että sotkin Sinut toiseen kaveriin - lupaan skarpata!
 
Viimeksi muokattu:

TheAnimal

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Viestin lähetti Maple Leaf
Mutta TheAnimal, vielä kerran sori siitä, että sotkin Sinut toiseen kaveriin - lupaan skarpata!

No problems. Sattuuhan noita varsinkin viikonloppuisin. :)
 

kristian

Jäsen
Suosikkijoukkue
IFK - Muita ei oo
Viestin lähetti Maple Leaf


Olet aivan oikeassa - my mistake and bad mistake! Se olikin Kristian, keltä tätä utelin ja joka ei ole vielä vastannut. En myöskään erityisesti "luottanut" siihen, ettetkö tarkistaisi asiaa - en minä niin halpamainen ole. Mutta pyydän anteeksi!

En oikein ymmärrä miten Suhonen voisi nimenomaisesti *suosia* fyysistä kiekkoa, jos IFK:sta on *jo nyt* tehty pienikokoisin ja heiveröisin ryhmä miesmuistiin.

Lähes kaikista fyysisistä ja kookkaista pelaajista on hankkiuduttu järjestelmällisesti eroon (Nielikäinen, Vauhkonen, Mäkiaho, Moger).

Vopatin sopimus oli ainoa hyvä uutinen tällä osastolla.

Tottakai Matikainen vastaa nimellisesti pelaajahankinnoista, mutta kyllä joukkueesta varmasti tehdään Suhosenkin mieltymysten mukainen. Itse olen ollut (ja olen edelleenkin) sitä mieltä, että IFK on imagojoukkue, jonka on nimenomaan luonut tietynlainen koon ja kovuuden yhdistelmä. Katso pelaajalistaa, ja kerro miten kyseisellä pikkupoikien ryhmällä voi pelata fyysistä ja IFK:n näköistä kiekkoa.

Ei Woody Allenkaan voi osallistua kehonrakennuskilpailuun, vaikka intoa riittäisi ja yritys olisi kuinka kova tahansa.
 

Senior

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Viestin lähetti kristian


Tottakai Matikainen vastaa nimellisesti pelaajahankinnoista, mutta kyllä joukkueesta varmasti tehdään Suhosenkin mieltymysten mukainen. Itse olen ollut (ja olen edelleenkin) sitä mieltä, että IFK on imagojoukkue, jonka on nimenomaan luonut tietynlainen koon ja kovuuden yhdistelmä. Katso pelaajalistaa, ja kerro miten kyseisellä pikkupoikien ryhmällä voi pelata fyysistä ja IFK:n näköistä kiekkoa.

Eikös hankinnoista ja sopimuksista vastaa tällä hetkellä tiimi, jossa on Pena, Ape ja Harri?

Tuossa lainaamassani kohdassa olen kristianin kanssa samaa mieltä. Ei IFK:n pidä olla sen enempää Apen kuin Penankaan näköinen. Sen pitää olla brändin näköinen! Juuri niinkuin kirjoitat. Senpä takia Nielikäisenkin perään niin huudetaan. En minä kaipaa kenenkään yksittäisen henkilön 'mieltymyksiä' tai 'sormenjälkiä' IFK:ssa.

Monasti kaipaan Don Frankin vahvaa ja päättäväistä otetta IFK:ssa. Tulee nykyään IFK:n tekemisissä ruotsalainen tiimityöskentely mieleen. Olisi kovin IFK-tyylistä, että olisi yksi vahva mies ruorissa a) päättämässä b) kantamaan vastuun päätöksistä. Pääasia, että rakennettaisiin brändin näköistä 'tuotetta'. Onks viimesenä muutamana vuotena menty oikeeseen suuntaan?
 

kristian

Jäsen
Suosikkijoukkue
IFK - Muita ei oo
Viestin lähetti Senior
Tuossa lainaamassani kohdassa olen kristianin kanssa samaa mieltä. Ei IFK:n pidä olla sen enempää Apen kuin Penankaan näköinen. Sen pitää olla brändin näköinen!

Pääasia, että rakennettaisiin brändin näköistä 'tuotetta'. Onks viimesenä muutamana vuotena menty oikeeseen suuntaan?

Minusta viime vuonna IFK:n fyysinen osasto oli loistavassa kunnossa. Vopat, Moger, Nielikäinen, Mäkiaho, Kantor ja varauksella Levokari edustivat hyvin tätä osa-aluetta.

Sepolla oli oikeaa IFK:hon sopivaa karismaa ja joukkue oli kaikin puolin iso ja ilkeä. Joukkueen taitopelaajat pettivät (Kuhta, ym.) ja mielestäni taitoa olisi pitänyt hankkia nimenomaan vaikuttavalta näyttävän fyysisen osaston *rinnalle*.

Mutta juuri kuin fyysinen osasto oli saatu kuntoon, siitä päätettiin hankkiutua totaalisesti eroon (Vopat poislukien) ja antaa ensi kaudeksi edelleen lisää tilaa 75-kiloisille junioripelaajille. Jos katsoo pelaajalistaa, suuntaus on selkeästi nähtävissä yhä voimakkaampana.

Minusta trendi on huolestuttava. IFK ei pysty tämänkaltaisella pelaajalistalla pitämään yllä uskottavuuttaan ja entisenlaista karismaansa, johon koko joukkueen maanlaajuinen vetovoima on perustunut.

Joku voi olla asiasta toistakin mieltä, mutta omasta mielestäni ensi vuoden IFK näyttää todella karismaatittomalta ja suorastaan anorektiselta. Pärssinen, Vihko, Salmelainen, Grunn ja Qvist ovat varmaan kaikki kelpo pelimiehiä, mutta luulen, etteivät kannattajat halua IFK:n näyttävän laumalta söpöjä pikku kissanpentuja.

Joukkueeseen olisi tällä hetkellä PAKKO löytää kaksi kovaluista ja isoa pelaajaa lisää. On käsittämätöntä, ettei fanien suosikki Nielikäinen kelpaa.
 

Punalippu

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK,Pentin pojat (kukkuu-osasto)
Kristianin ajatukset allekirjoitetaan täältäkin. Kuten aiemmin olen todennut aika mikki hiiri bändi IFK:lla on varsinkin hyökkäyksen osalta, noilla jos mennään saa olla korvat aika monta kertaa punaisina kun näitä poikia "koulutetaan" vastustajan pakkien toimesta. Pakistossa kokoa löytyy, mutta siellä taas huutaa kiekollisia pakkeja, puukäsillä ei pitkälle pärjää...Niin aika farssiltahan tuo touhu taas näyttää, muutama huippu ja loput junnuja ja tusinatavaraa, noh pääasiahan on että virma tuo voittoa ja virman väki viihtyy...
 

Q

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, ULUVFC (kutsuttu kunniajäsen)
Eiköhän tuossa yllä vähän ylireagoida. Hyökkääjistä löytyy sentään Pikkarainen, Vopat, Holma, Simicek ... Eivätkä Hirchovits, Häppölä, Järvinen & Co. mitään mikkihiiriä ole.
 

JHag

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Leijonat vm. -88 ja -92
Ikuisuusaihe

Olen tasan samaa mieltä kristianin kanssa siitä, miltä HIFKin pitäisi näyttää. Ei kahta sanaa. Iso, pelottava ja sellainen, jota vastaan on IKÄVÄ pelata.

Ape, joka minullakin on ollut ilo tavata, on kuitenkin omalla tavallaan HIFK-tyylinen. Ei pelityyliltään, mutta jääräpäisyysasteeltaan. Apen jokaisesta sanasta ja kommentista paistaa hillitön halu menestyä. Ape haluaa, että HIFK tappelee vähintään mitalista ja on valmis tinkimään ryminästä tähän liittyen. Itse kerroin Apelle, että ymmärrän pointtisi, mutta olen eri mieltä. Apella on visio HIFKistä samantyylisenä jenginä kuin USA:n parhaimmat joukkueet ovat olleet MM-kisoissa ja olympialaisissa. Huippuna Lake Placidin ryhmä vm. -80. Siinä on Apen ihannejoukkue; hirveä vauhti, suunta eteenpäin, peli-iloa ja kontaktipeliä. Mutta ei tappeluja eikä provoja.

Kuten sanottu, olen eri mieltä. Lisäisin tuohon keitokseen pari-kolme hullua malliin Nielikäinen/Yudin. Ape ei. Sivuhuomautus: Pasin pitäminen pehmeänä kaverina SM-liigan poliisin rooliin on bullshittiä. Kaveri on saanut poliisitarjouksen jopa Venäjän liigasta, jossa tunnelma on hieman tiiviimpi kuin meillä täällä. Pasi Nielikäinen on paras mahdollinen kotimainen gooni/pelote SM-liigaan. Mutta The Pentti pitää päänsä; Pasi ei tule.

Ape tulee mittamaan ensi kaudella sen, miten tärkeä brändi on meille. Mitä JOS jengi menestyy Apen systeemillä? Tuleeko silloin tännekin runsaasti kirjoituksia, jotka sanovat, että nyt menestytään, turpa kiinni goonikiekon puolustajat..Mielenkiintoista. Jos HIFK menestyy Apen pohjoisamerikkalaisella vauhtikiekolla, voi siinä olla brändin uusi kuva ja me kaikki goonikiekon puolustajat voimme perustaa reliikkiklubin, jossa muistellaan Tomppaa, Pasia, Rudya jne.

Pentin linja on fyysisempi kuin Apen. Mutta nyt on Apen vuoro näyttää, Pentin fyysinen linja petti viime kaudella, koska mies unohti palkata taitoa vastapainoksi. Mutta jos HIFK ei menesty, ovat Don Frank & co ensimmäisinä muistuttamassa Apea HIFKin perinteistä. Ryminää saadaan lisää.

Todella ristiriitainen on tunnelma minulla ainakin ensi kautta koskien, sillä Apen vauhtikiekko ja siihen liittyvä kontaktipeli miellyttää minua. Mutta ei todellakaan riitä. Haluaisin silti, ikäänkuin henkivakuutukseksi telaketjuosaston. Vihko, Hirso, Grunn, Salminen, Pärä ovat kaukana mikkihiireistä, se on aivan totta. Mutta meillä pitäisi olla AINA 2-3 sellaista jätkää, jotka pelottavat joka jannua. Ja meidän pitäisi saada kiekostakin myös monenlaisia viihde-elementtejä. Apella on tietty ristiriita siinä, että hän muistuttaa urheilun menneen pelkäksi tavoiteduuniksi ilman urheilun iloa. Ja silti mies itse haluaa YLI KAIKEN HIFKin menestyvän ja on valmis tinkimään Nielikäisistä ja kumppaneista. Eikös siinä mene vähän tätä urheilun iloa? Eikä me (jotkut) umpifanit edes vaadita kultaa, vaan viihdettä, vauhtia ja räminää ja jos siinä sivussa tulee pronssia, niin loistohomma. Ja jos siinä sivussa tulee kultaa, kuten -98, menee koko Suomen kiekkoelämä hetkeksi sekaisin. Jokerien kulta tänä keväänä aiheutti 2-3 päivän bileet Jokerien keskuudessa ja siinä kaikki. Ihan kaikella kunnioituksella. Jos ryminä-HIFK vie kultaa, pohditaan vielä elokuussakin, että missä helvetissä on Kanada-malja ja kuka tilasi helikopterikyydin Tukholmaan osalle joukkueesta ja kenen idea oli laskeutua Sergelin torille huutaaman "iiäfkoo iiäfkoo iiäfkoo..." Ja kuka harrasti seksiä Miss Suomen kanssa Hotelli Hesperian katolla. Jne, jne...

Ai niin, Levokarin mollaaminen alkaa olla jo kansalaisurheilua, jota harrastavat kaikki muiden joukkueiden fanit. Minä vaan muistutan, että kaveri on 196/117, kauden alussa luultavasti 110 kg ja kun se osuu, kaveri lentää. Se on fysiikan laki. Tulette huomaamaan. Itse asiassa Levokari tulee olemaan se Vopatin kaveri/stuntti ensi kaudella ja koska kyseessä on SM-liiga, niin kyllä yksi Tuokko tai Kivharju siinä hiljenee, kun Pauli käy keskustelemassa. Muistakaa Haakana. Mies ei kehittynyt vuodessa eikä parissakaan nykyiseen rooliinsa. Lisäksi pakistossamme mitä todennäköisimmin vaikuttaa myös eräs SM-liigan yrmeimmistä hahmoista kautta aikain.

Ensi kausi ratkaisee aika pitkälti brändin tulevaisuuden. Jos menestystä tulee ja katsojia riittää, joudumme tinkimään HIFKin hulluudesta. Jos taas Ape ei onnistu missiossaan, saamme takaisin gooniHIFKin.

Eli mitähän tässä pitäisi toivoa? Sijaa 4. ja myönnytystä vanhoille ajoille? Vai.....
 

Senior

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Re: Ikuisuusaihe

Viestin lähetti JHag
Olen tasan samaa mieltä kristianin kanssa siitä, miltä HIFKin pitäisi näyttää. Ei kahta sanaa. Iso, pelottava ja sellainen, jota vastaan on IKÄVÄ pelata.
***
Apen ihannejoukkue; hirveä vauhti, suunta eteenpäin, peli-iloa ja kontaktipeliä. Mutta ei tappeluja eikä provoja.
***
Mutta The Pentti pitää päänsä; Pasi ei tule.
***
Ape tulee mittamaan ensi kaudella sen, miten tärkeä brändi on meille.
***
Jos HIFK menestyy Apen pohjoisamerikkalaisella vauhtikiekolla, voi siinä olla brändin uusi kuva
***
Pentin linja on fyysisempi kuin Apen.
***
Mutta nyt on Apen vuoro näyttää, Pentin fyysinen linja petti viime kaudella, koska mies unohti palkata taitoa vastapainoksi.
***
Mutta jos HIFK ei menesty, ovat Don Frank & co ensimmäisinä muistuttamassa Apea HIFKin perinteistä. Ryminää saadaan lisää.
***
Apella on tietty ristiriita siinä, että hän muistuttaa urheilun menneen pelkäksi tavoiteduuniksi ilman urheilun iloa.
***
Jos taas Ape ei onnistu missiossaan, saamme takaisin gooniHIFKin.
***
Eli mitähän tässä pitäisi toivoa? Sijaa 4. ja myönnytystä vanhoille ajoille? Vai.....

Lyhentelin surutta JHagin kertomaa, koska tällä tavoin lyhennettynä, siellä on yksi syy epävarmaan oloon ensi kaudesta. Ape ajattelee näin ja Pena noin. Don Frankkikin on uhka ja peikko takana. Ettei vaan olisi niin, että on liian monta vahvaa kokkia sopassa. Kun keittäjiin lisätään Rindell, hallitus, historia, brändi, vaativat kannattajat ja vanhat IFK:laiset, onhan keitto valmis? Aika monisäikeinen yhtälö ainakin! Hämmentääkö ne kaikki samaan suuntaan vai onko siellä liikaa henkilökohtaista näytönhalua ikivanhan brändin kustannuksella?

IFK:n pitää käyttää ITSELLEEN ominaisia vahvuuksia hyväkseen. Se mikä taidossa hävitään, se tahdolla korvataan. Harmaa väri: pois se meistä!

Eli mitähän tässä pitäisi toivoa?

Vanhaa kunnon IFK:ta! Heviä ja rokkia, munaa ja luonnetta, pelotetta ja särmää, tekoja ja seurauksia, spirittiä ja tsemppiä, tahtoa ja yhteenkuuluvuutta, ylpeyttä ja mainetta. Vaikka sitten kunnia menisi! Who cares! UGH!:cool:
 
Viimeksi muokattu:

Janos

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, ÄTPPOMK
Senior

Ehkä liian monta kokkia, mutta onko sittenkään? Pena, Ape ja Rindell vaikuttavat kaikki ihan asiantuntevilta asiahemmoilta, ja Fränkki on tärkeä linkki "VANHAAN" IFK:hon. Kyllä tästä vielä hyvä tulee, sanokaa mun sanoneen :eek:
 

Senior

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Re: Senior

Viestin lähetti Janos
Ehkä liian monta kokkia, mutta onko sittenkään? Pena, Ape ja Rindell vaikuttavat kaikki ihan asiantuntevilta asiahemmoilta, ja Fränkki on tärkeä linkki "VANHAAN" IFK:hon. Kyllä tästä vielä hyvä tulee, sanokaa mun sanoneen :eek:

En kiistä ukkojen asiantuntemusta, en todellakaan.
Kyllä minunkin sieluni tästä vielä rauhoittuu. Nou hätä! Toivottavasti olen epäilyneni väärässä. Jos en ole, näemmepähän ainakin värikkäitä juonenkäänteitä ensi kaudella.;) Parempi hampaissa kuin jaloissa!
 

Henkku

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Joo, eipäs vielä lasketa allemme, onhan tässä vielä sata päivää ja risat kauden alkuun. Sen jälkeen voidaankin alkaa surkutella ja voivotella, etenkin jos käy niin kurjasti että IFK ei enää voita matseja jäähypenkiltä käsin. :D

Minustakin tässä on ylireagoinnin makua, enpä sanoisi että IFK:lla nytkään on mikään mikkihiiri-porukka kasassa. Ja ei sitä kauhean tosissaan jaksa jotain Mogeria ja Mäkiahoa kaivata ottaen huomioon, että Kimmo Salminenkin taklasi viime kaudella enemmän kuin em. kaksi muniinpuhaltelijaa yhteensä.
 

Johannes

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, jääkiekko.
Näillä mennään (ei nyt vielä sentään)

Ikuisena optimistina (hölmönä ??) olen suhteellisen tyytyväinen tämän hetkiseen tilanteeseen, kun vaan:

- hankitaan ne 2 huippuvahvistusta lisää (1 puolustaja ja 1 hyökkääjä)

- hankitaan yhtä hyvät stuntit niille, jotka nhl vie (Pärssinen, Zidlicky, joku muu esim. Vopat)

Meille on minusta kasattu joukkue, jonka kanssa ei tarvitse kärsiä katsomossa koko talvea samanlaista tuskaa kuin viime kauden joukkueen kanssa. Tämä joukkue tulee saavuttamaan runkosarjassa n. 60-65 pistettä ja taistelee runkosarjassa sijoista 4-6.

Talvi on kuitenkin pitkä. Kotiotteluita on 28 kpl. Toivon, ettei joukkueen pelityyliksi muodostu helpot ja vähähikiset 3-1, 4-2 ja 2-1 voitot.

Voittaa toki pitää suurin osa kotiotteluista, mutta mutta.... Meneeko se jotenkin näin... Ensin tehdään kovan liikkeen avulla pari maalia ja loput ajasta siirrelllään kiekkoa, puolustetaan tiiviisti ja kulutetaan aikaa. Katsomossa tulee uni silmään.

Periteinen ifk-tyyli taklauksineen ja törmäilyineen on taannut runkosarjan pelien riittävän korkean viihdearvon. Joku viisas sanoi, että loppupeleissä me ollaan kaikki huoria. Ehkä niin, mutta runkosarjassa me voitaisiin olla iso ja ilkeä ifk. Hienosäätöä pelityyliin voi tehdä playoffien alkaessa.

Kausikorttikatsoja maksaa harrastuksestaan paljon rahaa, jolle on saatava vastine joka ottelusta. Pelin viihdearvo runkosarjassa on yksi ratkaiseva tekijä harrastuksen jatkumiseen vuodesta toiseen. Ifk:n brändin tyylinen peli on hyvää runkosarjan viihdettä. Mahdollinen muutos pelityyliin on hallitsematon riski.
 

Lalli68

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Re: Ikuisuusaihe

Viestin lähetti JHag
Apella on visio HIFKistä samantyylisenä jenginä kuin USA:n parhaimmat joukkueet ovat olleet MM-kisoissa ja olympialaisissa. Huippuna Lake Placidin ryhmä vm. -80. Siinä on Apen ihannejoukkue; hirveä vauhti, suunta eteenpäin, peli-iloa ja kontaktipeliä. Mutta ei tappeluja eikä provoja.

Mitä JOS jengi menestyy Apen systeemillä? Tuleeko silloin tännekin runsaasti kirjoituksia, jotka sanovat, että nyt menestytään, turpa kiinni goonikiekon puolustajat..Mielenkiintoista.

Kirjoitoin näin helmikuun alussa Jyp-HIFK -tv-ottelun jälkeen:

"Oli oikeastaan jännä nähdä Jypin ja narrien tasoero viikonlopun peleissä kun vertailukohtana oli kovalla sykkeellä ääääääärimmäisen yksinkertaista kiekkoa pelaava IFK. Jyppiä vastaan IFK:n pitkä-päätyyn -runnokiekko toimi loistavasti. Tuli melkein mieleen entisaikojen MM-kisojen USAn joukkue... "

Osaltani ainakin tiedän vastauksen ylläesitettyyn probleemaan eli siihen että "...mitä jos jengi menestyy Apen systeemillä?".

Ja muistaakseni moni muukin piti erittäin paljon brändimme otteista tuossa pelissä, ei ns. turhia jäähyjä mutta vauhtia, taklauksia ja yritystä sitäkin enemmän. Ja nyt ensi kauden paketissa on mukana taitoakin enemmän.

Kyse ei muuten ole siitä ettenkö pitäisi isosta ja ilkeästä hifkistä, pidän kyllä, ja paljon. Mutta vielä enemmän pidän vauhdikkaasta, fyysisestä, rajusta mutta myös voittavasta hifkistä.

Ja vastaavasti kaikista vähiten pidän kuulapää-laiskalasse - tyyppisestä toissakauden pisteitä-tulee-mutta-jestas-kuinka-tylsällä-pelillä -hifkistä.

Eli uskon että Apen systeemillä menestyvä brändi on brändin mukainen ja faneja miellyttävä.
 

Senior

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Re: Näillä mennään (ei nyt vielä sentään)

Viestin lähetti Johannes


- hankitaan ne 2 huippuvahvistusta lisää (1 puolustaja ja 1 hyökkääjä)

- hankitaan yhtä hyvät stuntit niille, jotka nhl vie (Pärssinen, Zidlicky, joku muu esim. Vopat)

Kausikorttikatsoja maksaa harrastuksestaan paljon rahaa, jolle on saatava vastine joka ottelusta. Pelin viihdearvo runkosarjassa on yksi ratkaiseva tekijä harrastuksen jatkumiseen vuodesta toiseen. Ifk:n brändin tyylinen peli on hyvää runkosarjan viihdettä. Mahdollinen muutos pelityyliin on hallitsematon riski.

Asiaa, Johannes.

Bystanderin selonteko kaudesta ja pelaaja-arviot olivat varsin tyhjentäviä, joten en rupea niitä enempää kommentoimaan. Siellä oli totuus. Jos ajattelee positiivisesti, niin meillähän voi olla viime kaudesta ainoastaan yksi suunta!

Alla vielä vähän itsepohdintaa (julkisessa ketjussa:p ):

Pikku kysymysmerkki elää minussa edelleen ensi kaudesta. Nopeasti laskettuna ensi kaudella pelaavat viime vuoden pelaajat, ilman jo sovittuja tulevia vahvistuksia, tekivät n 100 maalia. Siihen kun lisätään vahvistusten mahdolliset maalit, niin riittääkö? Riippuu tietysti paljon menee omiin. Viime vuonna (siis luvut runkosarjasta) teimme 148 ja päästettiin 168 eli -20! Hei vaan! HPK:lla +83, Tapparalla +64 ja Jokruillakin +58. Ei tarvinne syitä ja selityksiä huonoimpaan kauteen 35 vuoteen paljoa muualta hakea. Plus/miinus saldoissa pitää saavuttaa min. 70 maalin parannus. Saammeko riittävästi maaleja sylkevän hyökkäyksen tai kivikovan puolustuksen? No, eiköhän ainakin Apella ja kumppaneilla liike säily, kun kaudelle valmistaudutaan.

Mun uskoa ja lojaliteettiä IFK:hon on ollut mahdoton horjuttaa viimeiset 30 vuotta. Ei se siitä horju seuraavaankaan 30 vuoteen. Mä oon toka vika, joka sieltä lähtee. Mutta vain justjajust ennen Donia.:D .
 

JHag

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Leijonat vm. -88 ja -92
No en minäkään HIFKiä jätä, vaikka pelattaisiin III-divaria jotain Heinolan Peliittoja vastaan.

Lalli: Hyvä analyysi tosiaankin. Itsekin sanoin jo Apen ensimmäisen ottelun jälkeen (Blues-HIFK) vaikka tappio tulikin, että nyt HIFKin peli näytti pohjoisamerikkalaiselta. Lake Placidin joukkueen Ape mainitsi itse haastattelussaan.

Kaikkihan on todella hienosti, jos HIFK pelaa kuten Jyppiä vastaan siinä tv-matsissa. Vauhtia, suoraviivaisuutta ja taklauksia. Edelleenkin muistutan taklaustilastosta (jokainen joukkue pitää omaansa), joka kertoo HIFKin olleen eniten taklaava joukkue Apen aikana. En minä siitä puolesta ole huolissani.

Mutta vastustajista olen huolissani. Joku Jyppi on kuitenkin kilttien poikien joukkue, joten mitä sitten kun pelataan Jokereita/Ässiä/Tapparaa jne vastaan? Kun siellä soveltaa samaa puhdasta voimapeliä, saa palkinnoksi polvitaklauksia, niskaanajoja, laitataklauksia etc. Jos meillä ei silloin ole poliiseja, jotka suojelevat vauhtikoneita, olemme hieman vaikeuksissa. Todennäköisesti homma menee siihen, että annamme ilman muuta takaisin, en minä sitäkään pelkää. Mutta takaisin antajat ovat vääriä jätkiä. Niitä, joiden pitäisi olla kentällä tekemässä pisteitä: Vopat, Simicek, Zidlicky, Kantor, Pikkarainen....Jonka jälkeen häviämme matseja, koska vastustajien 5+20 kaverit ovat hanttimiehiä meidän kundeihin verrattuna.

Jos meillä olisi kokoonpanossa Vauhkosta, Nielikäistä ja kumppaneita, emme edes välttämättä tarvitsisi heitä. Riittää, kun vastustaja tietää, että poliisit löytyy. Nyt vastustajilla on suuri kiusaus pelata näin: provosoidaan HIFKiä tahallaan, koska tiedetään, että Vopat ja Zidlicky ainakin hoitavat itsensä penkille. Siis näin minä peluuttaisin HIFKiä vastaan, jos olisin vaikkapa Raivo Summanen.

Joten: ei mitään vauhti/fysiikka -kiekkoa vastaan, mutta olisiko liikaa pyydetty, että seassa olisi pari Vopatin ja Zetan stunttia joukkueen sisällä? Honkanen, hoida itsellesi diili!
 

Fist of God

Jäsen
Suosikkijoukkue
Charleston Chiefs
Re: Näillä mennään (ei nyt vielä sentään)

Viestin lähetti Johannes

Kausikorttikatsoja maksaa harrastuksestaan paljon rahaa, jolle on saatava vastine joka ottelusta. Pelin viihdearvo runkosarjassa on yksi ratkaiseva tekijä harrastuksen jatkumiseen vuodesta toiseen. Ifk:n brändin tyylinen peli on hyvää runkosarjan viihdettä. Mahdollinen muutos pelityyliin on hallitsematon riski.

Paineiden, viihdyttävän pelin tarjoamiseen, luulisi kasvavan kun muutamassa katsomossa kausikortin hinta on ensi kaudella halvimmillaan 2100 euroa/kausi. Viime kauden viihdearvoltaan yleisöluistelun tasoiset matsit voivat noilla hinnoilla kirvoittaa entistä katkerampia kommentteja "toimiston" suuntaan.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Tila
Viestiketju on suljettu.
Ylös