Nostetaan hattua kun on aihetta. Hieno asenne koko jengillä ja ansaittu voitto sitä kautta. Joku ei tykännyt Salinin pelistä, itse tykkäsin, varmasti tulee virheitä tuolla itseluottamuksella, mutta ensi kaudella on pojalle annettava paljon luottamusta. Muutenkin nuorilta pirteää peliä. Kehut myös tuomareille, ainahan siellä olisi jotain voinut viheltää lisääkin, mutta saivat pidettyä kuitenkin paketin kasassa.
Edelleen harmittaa, että HIFK:n vahvistukset eivät olleetkaan kiekkoilijoita, mutta siitä turha enää purnata, oppia saa ottaa. Hieno tunnelma myös hallissa.
Jos IFK pystyy Tampereellakin pitämään tällaisen 60 minuutin paineen, ja miksei se pystyisi, Tappara ei millään ota kolmea peräkkäistä voittoa, joten sitten pelataan kutospeli himassa. Sitä ei hävitä, ja sen jälkeen odottaakin seiskapeli. Puheet siitä, että Tappara kävelee IFK:n yli, on vahvasti liioiteltuja.
Montako sekuntia Tappara on ollut johdossa tässä välieräsarjassa?
Juuri näin, että siihen nähden IFK on pelannut oikeastaan tosi hyvin ja pitäisi olla 2-0 johdossa.Tänään johtivat ottelua noin 12 minuuttia.
Tappara saa kuitenkin kotonaan vaihtoedun ja yleensä kotijoukkue saa enemmän ylivoimaa, kuin vieraat. Tapparan ylivoima on todella varallinen. Lisäksi kai Tampereen jää on isompi kuin meillä. En tiedä onko se suoraan etu Tapparalle, mutta ainakin he ovat tottuneet pelaamaan isolla jäällä.
Aika 50-50 kumpi hyötyy. IFK nopeampi jalalla, jolla on etunsa, mutta kuten useimmissa pallopeleissä "pallo liikkuu", palvelee isompi jää Tapparan klap-klap-klap peliä ja varsinkin ylivoimat, joita tulisi välttää kaikin keinoin, saattavat olla melkoista juoksuttamista ja auki sahaamista.taNpereella on 18m2 enemmän jäätä. Mä näen sen IFK:n etuna, koska näiden kahden pelin otannalla IFK on luistelevampi ja jalalla nopeampi joukkue. Ehkä vastustajalla oli joku syy tahmaisuuteensa, mutta hemmetisti joutuvat luisteluaan parantamaan, jos sillä aikovat voittaa.
Olisi kai itse pitänyt tarkemmin määritellä. Roy ja Hedberg eivät olleet millään mittarilla vahvistuksia, tuskin edes Saipassa. Berglund menee siinä rajoilla ja Kåsastul korjaa hyvällä asenteella muita puutteita ja ansaitsee paikan pelaavassa kokoonpanossa.Ja kyl mun mielestä Kåsastul, Vesalainen ja Berglund on ihan vahvistuksia ja vei tänäänkin Tapparan parasta ikinä jengiä.
Roy ja Hedberg olis ihan kuninkaita jossain landejengissä.
Hah!Montako sekuntia Tappara on ollut johdossa tässä välieräsarjassa?
Olisi kai itse pitänyt tarkemmin määritellä. Roy ja Hedberg eivät olleet millään mittarilla vahvistuksia, tuskin edes Saipassa. Berglund menee siinä rajoilla ja Kåsastul korjaa hyvällä asenteella muita puutteita ja ansaitsee paikan pelaavassa kokoonpanossa.
Minä taas ajattelen, että mahdollisen kutospelin voittaminen antaisi IFK:lle varmasti paljon itseluottamusta seiskapeliä varten, vaikka se pelataankin Tampereella. Taas kerran olisi tehty iso comeback ja riistetty vastustajalta jo kaksi ottelupalloa. Lisäksi tuossa vaiheessa olisi jo haettu yksi voitto vieraista ja rikottu "kirous", joten Nokia Areena ei olisi enää mikään mörkö, vaan halli muiden joukossa.Sitten tullaan vielä siihen faktaan, että jos IFK ei haluaisi joutua kutospeliin selkäseinää vasten himaan, niin tuolta olisi haettava kaksi voittoa kolmesta! Siis kaksi voittoa kolmesta Tapparaa vastaan Nokia Areenalta. Kuulostaa aika hurjalta. Yksi voitto, niin ollaan kutospelissä selkä seinää vasten ja sitten pitäisi kairata vielä seiskapeli Nokia Areenalla. En tiedä todennäköisyyksistä, mutta sanoisin niiden olevan jotain luokkaa 5-10% IFK:lle. Motinin perseily tämän sarjan avauspelissä oli järkyttävän iso katastrofi. IFK olisi ihan huomattavan paljon paremmassa tilanteessa, jos se johtaisi sarjaa nyt 2-0.
On hyvä, jos saadaan Jääskä ja Melart takaisin tositoimiin.Pelitahti tosiaan harva mutta voi olla myös meille hyvä.
No ihan noin optimistinen en itse ole, mutta kyllä minustakin kutospeliin selviytymällä oltaisiin vahvasti elossa vielä, eli ei ole pakko kahta nyt vielä naarata. Tappara tässä suosikki on edelleen, mutta toivo heräsi avausmatsien jälkeen kylläMinä kyllä ajattelen niin, että kutospelin voittamalla ollaan finaalissa.
Ai niin, tämä ei ollutkaan ilokaasuketju. Sori.No ihan noin optimistinen en itse ole, mutta kyllä minustakin kutospeliin selviytymällä oltaisiin vahvasti elossa vielä, eli ei ole pakko kahta nyt vielä naarata. Tappara tässä suosikki on edelleen, mutta toivo heräsi avausmatsien jälkeen kyllä
Kuten viime kaudella tai 2018 Kärppiä vastaan? Voin valaista muistia, että molemmissa sarjoissa kutospelissä voitto Nordiksella ja vieraissa 2-1 tappio.Minä kyllä ajattelen niin, että kutospelin voittamalla ollaan finaalissa.
Eli se on peli jonka voittoa pitää vältellä viimeiseen asti.Kuten viime kaudella tai 2018 Kärppiä vastaan? Voin valaista muistia, että molemmissa sarjoissa kutospelissä voitto Nordiksella ja vieraissa 2-1 tappio.